Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

X-MEN: DESTINY (PLAYSTATION 3)

Hogyha az utcán sétálva valami bolond rám kiáltana hogy: „Hé te ott! Mi jut először eszedbe az [B]X-Men: Destiny[/B]ről?”, akkor azt felelném, hogy a szürke szín. Szürke, mint az októberi égbolt, amitől egész nap álmos vagyok, vagy mint a telepen tornyosuló panelházak. Ez a játék pedig pont olyan, mint egy szürke egér a többi között: nincs kevesebb lába mint a többieknek, és nem is erősebb mint bármelyik másik, csak él a maga szürke egyszerűségével. A Destiny sem nyújt se többet, sem kevesebbet, mint egy teljesen közepes játék, amivel ideig-óráig el lehet szórakozni, aztán úgyis elég hamar véget ér (körülbelül 6-7 óra alatt végigjátszható) – de persze ha választani kéne a kettő között, én inkább az egeret vinném haza, mert az legalább aranyos.Azért feltételezem, hogy akad néhány X-Men rajongó is köreinkben, akik szeretnének egy kicsit többet megtudni a teszt alanyáról, én pedig megpróbálok eleget tenni a feladatnak ezen a szürke délutánon, mielőtt elaludnék a billentyűz… zZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZ.

[YOUTUBE]XfWFqE7av5o[/YOUTUBE]X-Professzor halott, de a mutánsok és az emberek végre egy lépéssel közelebb kerültek a békéhez. Illetve csak kerültek volna, ha a két csoport találkozóját nem dönti szó szerint romba egy durva támadás, ami persze tökéletes indokkal szolgál a Purifiers nevű anti-mutáns bandának a támadásra. Három főhősünk a káosz kitörésének pillanata előtt épp a rendezvényt figyelő nézőseregben hallgatja a nagy szavakat a pódiumról, a kamera pedig köztük váltogat.Ez volt az a pont, ahol még egész jó benyomást tett rám a játék, egészen addig, amíg pár másodperc után észre nem vettem, az akár egymás mellett is újra felhasznált modelleket, melyek közül néhányat valószínűleg még animálni sem volt idő, hiszen fagyott merevséggel, mozdulatlanul állnak és néznek. Pislogás nélkül. Mindez nem lenne feltűnő, ha nem mutatná őket a kamera többször is nagytotálban. Kár volt ilyen „apróságokkal” elrontani az egyébként jó, és dinamikus karakterválasztó részt, de ha már csak ez jutott, nézzük, ki az a három jelölt, akikkel szétcsaphatunk a rosszarcúak között! [B]Aimi[/B]: Ő egy japán tini csajszi, akit szülei gyakorlatilag becsempésztetnek San Francisco-ba, remélve, hogy az ottani mutánsokkal nagyobb biztonságban lesz.Nagyon haragszik szüleire, mert nem érti, hogy miért hagyták őt egyedül. Valószínűleg ők sem sejtették, hogy lányuk mekkora zűrbe fog keveredni…[B]Adrian[/B]: Szélsőséges mutánsellenes családban nőtt fel, így ehhez méltó nevelést és Purifier kiképzést kapott, egy igazi harcos. Csakhogy ő maga sem egészen átlagos ember…[B]Grant[/B]: Baltaarcú iskolás amerikai foci játékos, akit abszolút hidegen hagy az emberek és a mutánsok konfliktusa, ám annál jobban izgatja, hogy az egyetemi csapatban játszhasson.Aimi volt a legszimpatikusabb, bár nálam a többiek alapból hendikeppel indultak, talán érthető okokból.

[YOUTUBE]sb1byzXjvqM[/YOUTUBE]Első körben ki kell választanunk a karakternek egy irányvonalat, mely meghatározza a fejleszthető képességeket. Az első a „Density Control” mely azoknak szól, akik a közelharcot részesítik előnyben. Nagy, erős csapásokat garantál, de ha kell jó védelmet is ad. A második az „Energy Projection” a távolsági harcra fókuszál, energiagömbök, sugarak használatához ezt kell választanod. A harmadik csoport a legérdekesebb, mely a „Shadow Matter” nevet viseli, és a test körül áramló láthatatlan anyagból formálhatunk vele fegyvereket, például egy pár pengét, vagy akár teleportálhatunk. Jópofa dolog, hogy a választott képességektől függően láthatjuk az eseményeket, például máshogy történik egy ember megmentése, ha a Density Controlt választjuk, mintha a Shadow Matterrel kezdtünk volna, és így tovább. A rajongók számára örömteli dolog lehet (egyáltalán más is olvassa ezt, rajtatok kívül?), hogy a már legendás mutánsok is szerepelnek a történetben, ruháikat, és ezzel együtt jellemző képességét pedig is meg lehet szerezni a történet során, legyen az Iceman fagyasztó támadása, vagy akár Wolverine regenerálódása. [34097]A harc maga egyébként roppant egyszerű és unalmas, bár azért hozzátenném, hogy a későbbiekben már majdnem jó lesz, kiegészülve az új támadásokkal, kombókkal, de addigra már vége is. Van pár támadó gombunk, ezeket csapkodva bunyózhatunk óraszám, és a védekezésre is van egy gomb, amit ha nagyon ügyesen, időben nyomunk meg, akkor az ellenfelek hátrahőkölnek, és így lesz időnk szétütni őket. Nem mintha egyébként annyira megerőltető lenne a harc, én már gyakorlatilag félistennek éreztem magam a játék során. Mit nekem Magneto, vagy párszáz purifier… Természetesen ez nem azért van, mert én annyira jól tolom, egyszerűen könnyű a játék, vagy csak nevezzük gyermekbarátnak, a végeredmény szempontjából mindegy. Ha épp nem harcolunk, a romok között kell utat találni főhősünknek, hogy eljuthasson a következő helyszínre, amolyan lájtos Prince of Persia stílusban. Ugrunk, mászunk, ugrunk még egyet, megölünk x számú ellenfelet, és körülbelül készen is vagyunk.Mivel a játék maga a választásokat teszi központi témává, a történetben is sokszor el kell dönteni, hogy kinek segítünk, ki tűnik szimpatikusabbnak. Ez egy jó dolog lenne, ha rendes hátteret sikerült volna alkotnia hozzá a Silicon Knightsnak, ugyanis a sztorira szinte semmilyen kihatással nincsenek cselekedeteink. Tény, hogy néhány párbeszéd máshogy sül el, és a befejező video(cska) is máshogy alakul, de összességében érezhető hogy itt sem erőltették meg magukat a készítők. Gonosz leszek: talán már előre látták szörnyű sorsukat, a másik nagy képregényes játékkal, a Batman: Arkham City-vel szemben, mely nem más, mint a szép nagy bukás. A játék stílusához mérten meglepően sok, RPG-stílusú párbeszédablakkal találkozunk, kérdezősködhetünk más szereplőktől, ami pozitívum, de sajnos néha itt is jól jött volna, ha fel lehetne gyorsítani a betűk megjelenését, mint például egy JRPG-ben. Multiplayer egyáltalán nincs a játékban, úgyhogy azt ne is keressétek. [34094]Bárcsak mondhatnám, hogy ott van helyette a kitűnő egyjátékos mód, de nincs. Lehetett volna ebből egy egészen jó X-Men cucc is, de talán az Activision siettette a kiadást, talán a Silicon Knights volt trehány, de ez nem teljesen úgy sikerült, ahogy kellett volna. Annyi biztos, hogy sokszor félkésznek, polírozatlannak hat, mintha nagy lett volna a sietség. A grafika néhol egész elviselhető, de a már említett fagyott emberek, és általában az összkép mégis szégyenére válna egy késői Playstation 2 játéknak is, ráadásul ennek ellenére hajlamos többször is belassulni. Mindezek ellenére mégsem tudom utálni a játékot, mert a fapados harc mégiscsak képes szórakoztatni, a mutánsok képességeinek testre szabásával is el lehet szórakozni, a főellenségek csatái között pedig kifejezetten jók is akadnak, szóval egy die-hard X-Men rajongó akár még boldogan rá is szánhatja azt a pár órát, amíg befejezi a történetet.Ha csak, mint egyszerű játékos tévedtél ide, nem tudok olyan indokot mondani, amiért ez a játék ajánlatos lenne, pláne a mostani, különlegesen erős kínálatban. Ám ha mégis érdekel a téma, és lehet egy tippem, inkább az X-Men Origins: Wolverine-t ajánlanám.(A játékot partnerünktől, az Activisiontől kaptuk meg tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a [URL]http://www.platinumshop.hu]Platinum Shop[/A] boltjaiban, illetve webshopjában.)

5/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

13 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Nem akarom elhinni… hogy egy Legacy Of Kain Blood Omen, egy Eternal Darkness Sanity’s Requiem és egy Too Human után ilyet adott ki a Silicon Knights csapata….Én az Activision-t is hibáztatom ezért, mert ha meg kell jelöljek egy kiadót, mely az Atari-hoz hasonlóan sietteti sürgősen a kiadásokat, hát az az Activision.

  2. Pár ezerért majd jöhet.

  3. Sose hallottam erről a játékról, majd talán pótlom.

  4. Valami azt súgja ,hogy hamarosan elég erősen fog esni ennek a gamenek az értéke….

  5. azon agyalok,hogy lemondom az U3 és a Skyrim elörendelést, és megveszem ezt 2x))) fú de kéne

  6. Hurrá…soha nem jön el az az idö miklr egy Marvel játék újra jó lesz..

  7. Úgy látom a dobozkép hűen tükrözi a játék minőségét.

  8. Ennél most sokkal de SOKKAL jobbak is vannak 😀

  9. fasza lehet…:(