Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

X-COM: Enemy Within (PlayStation 3)

Megvallom őszintén, az X-COM rebootnak szánt 2012-es X-COM: Enemy Unknown teljes mértékben kimaradt az életemből. Igen régi beidegződés nálam, hogy az RTS-ek, beleértve minden válfajukat, normál játékosok számára igen nehezen abszolválhatóak PlayStationön, így nem is nagyon erőltettem őket. Azonban régi, öcsikori emlékeim közt kutatva dereng, hogy az eredeti UFO: Enemy Unknown azért pörgött (akkor még) a PC-ben, ezért úgy döntöttem meglesem, mit tud a remake [B]X-COM: Enemy Within[/B] című kiegészítője.A játékot nagyon mélyen nem szeretném felvezetni, hisz ezt helyettem már megtette Dzson, egy [URL]http://playstationcommunity.hu/note/7975]kiváló játékteszt formájában[/A]. Az eredeti (öhm, izé, remake) PS3 játék ismeretének hiányában minden laikus számára azt javaslom, amit én is tettem a jelen kedvcsináló megírása előtt: olvassátok el a tesztet, majd, ha az érdekesnek bizonyult, folytassátok az olvasást eme irománnyal.
[YOUTUBE]fd9CmpLZVMI[/YOUTUBE]Az Enemy Unknown fejlesztésén dolgozó srácoknak nem volt egyszerű dolguk, hisz egy olyan játékot kellett mai köntössel ellátni, ami elég kritikus rajongótábornak örvendett. Szerencsére – javarészt – sikeres munkát végeztek, azonban a kívánnivalók, melyeket maguk után hagytak a PS3 verzióban, elég banális dolgok. Ezeket Dzson felsorolta és azt kell mondjam, az ég egy adta világon szinte [i]semmi nem változott[/i]. Technikailag nem, hogy javult volna a dolog, de talán inkább gyengült, és az új pályák is még siralmasabbak talán, mint a régiek. A grafika ugyanazon a kopott színvonalon maradt, de ez úgy tűnik, a legkevésbé sem zavart senkit. A textúrák igen lassan töltődnek be néhol, legyen az a csatatér, vagy a bázis, illetve ritkán még – pillanatokra – teljes mértékben meg is fagy a játék.A mesterséges intelligencián azért látszólag csiszoltak egy keveset, néhány, eddig feleslegesnek tűnő lépés ebben a verzióban akár még használható is.Ami az Enemy Within valódi erőssége, az sokkalta inkább az új lehetőségek tömkelege. Az első újdonság a [i]Meld[/i] opció. A játék korai szakaszában megjelenik egy biotechnológiai anyag, amely Meld néven fut és jelentősen megújítja a játékmenetet, hozzáférést biztosítva két új egységkategóriához. Természetesen az űrlényektől származó folyadékot magunknak kell megszereznünk, nem vándorol hozzánk, így ez egy új rizikófaktort ad a játékmenethez: A Meldet megadott körön belül kell begyűjtenünk, mert instabil anyag és megsemmisül, ha nem szedjük fel idejében. Természetesen ez gyors cselekvést igényel, így el kell döntenünk mi ér többet, egységeink biztonsága, vagy a tuning megszerzése.Sikeres abszolválása esetén a Meld megnyitja számunkra a Genetikai Labort és a Kibernetikai Labort. Az előbbi különböző génmanipulációkkal turbózza fel a katonáinkat, mint például szemimplantátum, ami a célzási értékünket javítja, az utóbbi pedig kiborgok létrehozásával járul hozzá E.T. családfájának kipusztításához. Ezek lesznek a MEC katonák, akik különböző (ki nem találnátok) mechák, azaz mechanizált csatapáncélok vezérlésére lesznek alkalmasak. Ezek nagyon hasznosak, mert vannak például olyan esetek, amikor az űrlények a normál embereket zombivá változtatnák. A mechákra ez nem érvényes, az összes ilyen ellenfelet könnyűszerrel hatástalaníthatjuk ezekkel a gépezetekkel, megkönnyítve néhány, az Enemy Unknownban rémálomszerűen nehéz szituációt. Ezen két kategóriába való átalakítás közben egyébként a játék eltávolítja az aktív egységeink közül az épp fejleszteni kívántakat. Javaslom mindkét opció próbálgatását, mert új színt visznek a játékmenetbe; mindegy, hogy a génmódosított szuperkatonákat, vagy a végletekig [i]badass[/i] mechákat preferáljuk.Természetesen az ellenséges egységek is átestek némi ráncfelvarráson, így biztosan nem válik unalmassá az öldöklés, még a veteránok számára sem.
[YOUTUBE]F1qpcTks81Y[/YOUTUBE]A játék ([I]végletekig eredeti[/I]) történetébe egyébként nagyon nem nyúltak bele a készítők, azaz újra ugyanazon küldetéseknek ugorhatunk neki, ugyan ezúttal az új lehetőségek segítségével. Annyi újítás azonban történt, hogy a [i]Covert Ops[/i] nevű küldetéssorozat bemutatkozik a kiegészítőben.Ennek egy külön kis sztori-szegmens is jutott, melynek apropója, hogy az EXALT nevű, emberek által működtetett titkos szervezet, amely az idegen inváziót támogatja, igencsak igyekszik alátenni az XCOM védelmi intézkedéseinek. A Covert Ops lényege, hogy egy katonával kell ellavíroznunk az ellenséges területeken, információt gyűjtve arról, hol vannak EXALT bázisok. Amint ez megvolt, fel kell vennünk a kesztyűt az EXALT katonáival, akikkel ugyan hasonló a harc, mint a betolakodó űrlényekkel, azonban minimális mértékben vannak eltérések, például ők nem zombivá változtatnak, hanem gyógyítják saját soraikat. Ennek ellenére a harc ugyanúgy az átgondolt fedezékhasználatról és a hosszú, megfontolt offenzív lépésekről fog szólni. Az Enemy Unknown minden hátrányának ellenére nem egy rossz játék, egyáltalán nem. Ugyan az irányítás nekem, egyszerű halandónak néha igencsak zavaros, a műfajt kedvelők számára azonban bizonyosan nem okoz gondot. A játék mentségére legyen még mondva, hogy rengeteg új küldetés, kiegészítés és lehetőség van, mindent nem tudtam és nem is akartam lelőni, ha tetszik a formula úgyis beszerzed és magad jössz rá. Dicséretes, hogy a friss képességekkel és tuningokkal azok is egyfajta friss játékmenetet élhetnek át, akik egyébként már bejáratosak az Enemy Unknown világába.Az Enemy Within ugyan egy teljes értékű folytatásnak nem mondható, azonban maximálisan eleget tesz a kiegészítő tartalom fogalmának, főleg, hogy tartalmazza a teljes Enemy Unknown szoftvert és az expanziókat egyszerre, csökkentett áron. Ha a széria, vagy a műfaj szerelmese vagy, mindenképp megér egy misét, persze, ha a technikai limitációkkal meg tudsz barátkozni. (A játékot partnerünk, a CNG.hu ufói küldték tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a [URL]http://www.konzolokszervize.hu/playstation3/xcom-enemy-within-ps3]Konzolok Szervize[/A] budapesti boltjában, vagy webshopjából rendelhető.)

4 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Az EU jobban tetszett,abban tobb volt a kihivas.

  2. Az enemy withinről csak rosszakat olvastam, külföldi fórumokon a veterán xcom gémerek szerint ez a kiadás az egyik legbugosabb és legrosszabb játék amit valaha PS3-ra csináltak.Én elhiszem nekik mert 1 hónapig folyamatosan csak az Enemy Unknown-al játsszottam PS3-on és már abban is hatalmas bugok jöttek elő amitől elment a kedvem. Még jó, hogy nem vettem meg, de egy promós példányt azért megnéznék hátha.

  3. Mind a két rész nagyon tetszett. Ez is bejött. Szerintem az irányítás is rendben van. Csak ajánlani tudom a körökre osztott játékok szerelmeseinek.

  4. Alapból ilyen tartalommal kellett volna kiadni…