Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

X-COM: ENEMY UNKNOWN (PLAYSTATION 3)

Álmodtál már fura, nagyfejű lényekről? Riadtál fel éjjel arra, hogy zöld neonfény szűrődik ki a fürdőszobából? Ébredtél fel úgy hirtelen, hogy meg sem tudtál moccanni? Ha igen, akkor most itt egy újabb esély arra, hogy az anális beültetésed miatt visszavágj a kis ocsmányságoknak! Jómagam legalábbis valamiért kimondottan élvezem az ufonauták bármilyen módon történő irtását attól függetlenül, hogy jót vagy rosszat akarnak az emberiségnek. Ez afféle késztetés lehet, mint ami az embert arra ingerli, hogy eltapossa a csótányt a konyhájában, majd elégedetten kidobja a szemétbe. Én emiatt szerettem a sokak által a „legrosszabb Fallout 3 DLC-nek” mondott Mothersip Zeta eseményeit is, és ha valóban lenne egy olyan szervezet, aminek a célkitűzése ezeknek a vélhetően nem földi eredetű mocsadékoknak a megsemmisítése, rohannék jelentkezni. De ennek hiányában egyelőre marad a virtuális alien üldözés, ahol a mostani [B]X-COM: Enemy Unknown[/B] voltaképpen egy remake (mint az közismert).Az eredetivel anno sokan nyomultam, igaz kénytelen voltam a már akkor is rühellt pécén tenni mindezt, mert az Amiga 500-on egy kör néha öt percig is eltartott, amit márkahűség ide vagy oda, nem akartam hosszútávon elviselni. Érdekes, hogy nemrégen jelent meg egy ugyancsak korabeli játék, a Carrier Command újragondolása is, bár abban sajnos (véleményem szerint) túllőttek a modernizálási célon. Ezzel szemben az X-COM maradt a régi, jól bevált alapoknál, és (sajnos) csak annyit tettek hozzá, ami manapság azért kell, hogy eladhassák a játékot. Persze ez veszélyes dolog, mert van, aki több modernizálást szeretne, de sokan meg azt mondanák egy FPS-sel vegyített játékmenetre, hogy az már nem a klasszikus ufózás, és nem kellene nekik. Akit érdekel különben az eredeti rész, az UFO: Enemy Unknown (vagy amerikai kiadásban X-COM: UFO Defense), az akár PS1-re is megszerezheti. Szerintem érdemes.A múlthoz még egy pöttyet visszakanyarodva: én örülnék neki, ha több játékot is modernizálnának valami elektronikus reneszánsz korszak keretein belül, mert anyag az lenne bőven. Imádnám példának okáért az első két Fallout részt is végignyomni megújult grafikával – mert ugyebár azok is ugyanilyen körökre osztott stratégiák voltak anno, már ami a harcot illeti, természetesen Dogmeat pixelizált változatával egyetemben.

[YOUTUBE]uQ3B7XPpPmI[/YOUTUBE]Az Enemy Unknown történetére nem fecséreltek túl sokat. Lezuhan egy valami, ami zöld, ködből pókhálófonállá alakuló izével megizéli az embereket, majd jön még több valami, és máris kész a globális UFO-invázió. Tudom, ez volt a régiben is (és az előbb szóltam a túlzott modernizálás miatt), de ez meg a ló másik oldala. Nehogy már a 2008-os bejelentéstől számított négy év alatt ne tudtak volna egy normálisabb, kibővítettebb kerettörténetet kreálni, ráadásul úgy, hogy verték a mellüket a „haaaatalmasan nagy költségvetés” miatt! És nem érdekel az a takarózás sem, hogy milyen volt anno az original, mert példának okáért az ember nem azért akar megismerni egy nőt, mert annak a nagymamája jó csaj volt 1950-ben. Erre van egy 2 perces, gagyi felvezető film.No mindegy, szóval a fenyegetés miatt a világtanács létrehozza a szervezetünket, ami az eXtraterrestrial COMbat után az X-COM nevet kapja. És adnak egy (1) bázist. Igen, nyilván, egy bázissal megvédjük a földet, és még pénzért is külön kell kuncsorogni az egyes országokhoz. De oké, lépjünk túl ezen is, mert fogjuk rá, hogy ez csak azért kell, mert a régiben is egy volt, és, hogy jobban tudjunk majd a taktikus harcra figyelni, ami voltaképpen a játék veleje. De ne ugorjunk ennyire előre, maradjunk még a bázisunknál, mely a küldetések és egyéb tevékenységeink központja. Persze csak miután kiválasztottuk a nehézségi fokozatot, amiben nem tudok tippet adni csak annyit, hogy a játék Normalon is meglehetősen szadista tud lenni. Az egyes szintek az ellenség sebzési és egyéb harci bónuszait érintik főképpen, de nagy különbség csak a Classic és Impossible szinteken érezhető az első kettőhöz képes. Aki mazochista, az a nehézségre még rátehet egy jókora lapáttal az Ironman opcióval, ahol csak egyetlen mentés van, és az is automatikus. Viszont a Tutorial lehetőség hasznos, azt ne hagyjuk ki. Ha túl nehéznek érzi valaki amúgy a harci körülményeket, akkor mentsen egyet minden kör végén, csak aztán ne panaszkodjon, hogy unalmassá vált az egész…Parancsnokként egy föld alatti komplexum irányítói leszünk, de azért néha minket is irányít a tanács képviselője, aki egy mindig árnyékba burkolódzó, misztikus(an nevetséges) alak lesz. Az arctalanság mondjuk a többiek arcát elnézve érthető: gondoljon mindenki egy Unreal Tournamentnél alig jobb szintű kidolgozásra, ha a betett képeken nem látszik majd jól, de hogy állandóan olyan hülyeségeket mond, hogy figyelnek minket, teljesen komolytalanná teszi az egész tanács dolgot. A bázisunkat mi határozhatjuk meg földrész szerint, ami egyben különféle bónuszokat is jelent, fele költséggel működtethető légi hadviselést, 30%-al több lóvét havonta, és efféle. Nem kell feltétlenül lemondani a többi előnyről, mert ha az adott régiót sikerül műholdakkal lefedni, akkor megkapjuk utólag is.A bázis maga egy keresztmetszeti képen megjelenített komplexum, amire lehetne a hangyafarm megjelölést is alkalmazni, ha ez kis hazánkban olyan ismert lenne, mint máshol. (Szerintem egy iskolást az anyja kitenne az ajtó elé egy ilyen terráriumfélével együtt, hogy még több bogarat akar a lakásba vinni, mint amennyi eredetileg is lakja azt.) Birodalmunk négy szintből áll, amiket lift köt össze, generátorok látják el árammal, és a bővítéshez ásnunk is kell, ami mélységfüggően egyre drágább lesz, mint a négyes metró. Van egy speciális pozíció típus is, ahova termikus generátort tudunk építeni, ami hatékonyabb, mint a normál, így egy kis stratégia is kerülhet a föld alatti turkászásba. Az egyes épületeket nem írnám le külön és részletesen, mert ez nem végigjátszás, így csak gyorsan átfutnék a lehetőségeinken. Officer Training School: Minden, ami a katonákkal kapcsolatos, főleg az, hogy az eredetileg négy, bátor és vakmerő, célozni soha meg nem tanuló emberünket további kettővel gyarapíthatjuk. Továbbá itt lehet az egészségi állapotukat managelni, új húsokat besorozni és a fejlődésüket motiválni, ami a játék tömeggyilkos hajlamai miatt igen fontos, mivel még a veteránjaink nem lesznek túl hosszú életűek.Satellite Uplink / Satellite Nexus: A műholdak miatt igen fontos, mivel ezek a szemeink és a füleink, plusz az adott ország is nyugodtabb, hogy figyeljük őket.Laboratory és Workshop: Amit a tudósok kitalálnak a laborban, azt a munkások legyártják, lényegét tekintve. Persze minden pénzbe és emberbe kerül, ezt soha ne feledjük. A labornak néha kell egyben megszerzett idegen technológia, fegyver, vagy akár élő alien is (Alien Containment blokk kell hozzá), hogy igazán ütős dolgokat tudjunk kézhez kapni.PSI Lab: Ez egy valóban létfontosságú hely, három emberünk paraképességeit gyúrhatjuk fel, ami az idegenek agypiszkálós törekvéseit ismerve gondolom egyértelmű.Ezen kívül vannak még az említett generátorok, amikből három típust lehet felhúzni, a Hyperwave Relay, amivel az ufók után tudunk kémkedni, de ilyet úgyis kötelező majd építeni, akárcsak a Gollop Chamber nevű helyet, amire még úgyis ráér mindenki.Nem szóltam még a fixen kapott létesítményekről. Ezek a hangár, a misszió kontroll, barakkok meg ilyesmik, szóval nem a nulláról kell kezdenünk a bázist. A nagy építkezések mellett pedig némi kereskedelmet is folytathatunk a tanáccsal, eladhatunk a missziók során szerzett technológiákat vagy döglött alieneket, vehetünk ezt-azt, szóval nem kell valami tőzsdeszimulátorra gondolni.[41606] Embereink managelése sincs túlbonyolítva. Harc közben fejlődnek (ennek mikéntjét nem igazán lehet nyomon követni), rangot lépnek, a ranggal pedig 1-2 új képességet sajátíthatnak el, mint például az ellenség fedezék mögüli kiugrasztása, vagy három ragtapaszos csomag cipelése a default egy darab helyett. Mivel összesen hét fejlődési szint van, ami az előléptetésekkel jár, nem fog senki a bőség zavarába kerülni. Tulajdonságok terén sem engedték el a fantáziájukat a készítők, hiszen az életerő, akaraterő, védelem és célzás elég alapnak tekinthetőek. Az akaraterő viszont fontos az idegenvadászat előrehaladtával, mivel ez jelöli harcosunk ellenállását az agymanipulációval és a bepánikolással szemben – ez különösen kellemetlen, és zavarja a fentebb említett elmetámadások hatékonyságát. Hadászati szempontból négy kasztot kapunk: Assault, Heavy, Sniper és Support. Ebből nekem a Heavy meglehetősen használhatatlan volt, mert a nehézgépfegyver még annyira sem tudott célzott lövéseket leadni, mint a hagyományos, mindig újra kellett tölteni, a másodlagos eszközként funkcionáló rakétavetővel meg óvatosan kellett bánni.Sajnos a célzás elég sarkalatos pontja az egész játékmechanikának, így voltaképpen a sniper az, akivel lehet számolni e téren, pláne a később opciósan használható scope-pal, de ő meg az emberenként léphető két időlimitből csak az elsőben lőhet, így nem lehet vele gyorsan haladni. Jó, tizedes rangnál már lehet kérni neki Snapshot (ha jól rémlik) skillt, amivel ő is lőhet második lépésként, viszont erre elég kemény célzási büntetés van, és az ember inkább választja helyette az ugyancsak tizedesként elérhető Squadsightet, ami annyit tesz, hogy bármelyik csapattársa látóterében feltűnt idegenre tüzelhet. Fegyverzet ügyben van pisztoly örök lőszerrel, de az nem igazán használható semmire. Ezen kívül a szokásos gépfegyver, shotgun, illetve a nehézfegyverzetes / sniper emberek célszerszámai, plusz gránátok, amikből egy, illetve heavy-nál (skillezve) maximum kettő lehet egy embernél. Annyi variációs lehetőség adott, hogy később ezeknek kifejleszthető a lézer és plazma változata is, és kész. Páncélzat ügyében is kb. hasonló a helyzet, vagyis az alap hamar leváltható ügyes fejlesztések esetén mindenféle jópofa és hasznos módosítót adó típusra, amikből a Ghost fantázianevű kimondottan alkalmas a kis dögök élve elfogásához. Hogy ezekkel ki milyen taktikát alkalmaz, az egyéni megítélés kérdése, de szerintem egyértelműen a shotit szűk helyekre és közeli ellenségekre találták ki, esetleg a snipert kísérő emberünknek, és másra nem is alkalmas, csak a lőszert és a lépési kört pocsékolni.Sajnos a taktikát úgy egészében véve behatárolja az, hogy az alienek ülnek és kussolnak addig, míg mi észre nem vettük őket. Vagyis általában egy embert arra használunk, hogy az egyik lépésben odamenjen valahova, majd vissza is jöjjön, ha idegenül néznek rá. Esetleg alkalmazzuk a mesterlövészünk által használható Battlescanner nevű csodálatos találmányt, ami felfedi a kuporgó vagy lebegő lényeket anélkül, hogy ők azt észrevennék, de ehhez meg a snipert kell elöl tartani, ami rá nézve nem túl egészséges. Különben a heavy fickó helyett alkalmazhatunk egy SHIV robotot is, ami hasznos olyan szempontból, hogy nem pánikol be, viszont nem fejlődik és effélék.Az ellenfeleink sajnos eléggé fantáziátlanok, olyan értelemben, hogy legalább a mai összeesküvés-elméletekben előforduló fajokat használták volna fel alapnak, mert a kis szürke Sectoid, hálószobáink éjjeli vendége még okés, de egy robotpók-forma Chryssalid vagy egy kétlábú lépegetőre hajazó, bármilyen távolról halálos Sectopod terrorizálásába valahogy nem tudtam beleélni magam.Sajnos a fantáziátlan alieneket ellenünk küldő missziók sem túl fantáziadúsak. Általában az a cél, hogy kill al(l)ien. Ezt nehezíti, ha megmentendő civilek is vannak, akikre figyelni kell. Azután van lelőtt vagy leszállt UFO-hoz történő kiszállás, vagy igen ritkán bomba hatástalanítás és fontos személy kísérete. Taktikailag érdemes figyelni a felrobbantható autókra, amik akár több kis rohadékkal is végeznek, szóval fedezéknek inkább ne használjuk azokat. [41605]Taktikai szempontból viszont az elsődleges elem, amire a játékmenet is épül, a fedezékrendszer. Kétféle van ezekből, amelyik egészen takar, és amelyik csak részlegesen. Ezek használata nagyon egyértelmű: mozgáskor kijelölünk egyet, majd az emberünk odamegy. Pozitív az is, hogy a harcosunkat beállíthatjuk egy Overwatch-nak nevezett állapotba, ami annyit tesz, hogy ha mozgó alient lát, akkor reflexből mellé lő (nekem 150 esetből 5x ha eltalálta). Sajnos a többi elem már inkább bosszantó: köd van arra, amerre még nem mentünk (tudom, hogy ez a divat, de inkább RTS-ekben vált be szerintem), és ha látunk végre pár alient, akkor azok általában egyből fedezékbe rohannak, bár addig nem voltak hajlandóak mozdulni egy centit sem. Ezeknél viszont rosszabb az, hogy a program %-os arányban számolja a célzást, amihez valamilyen durva módon adódik hozzá az ellenség védelmi értéke: konkrétan a floaterek rendszeresen elugráltak a golyók elől, ha nem sniperrel lőttem őket. Némileg segíthet a helyzeten, ha felmászunk valahova, vagyis magasabban vagyunk, mint a célpontunk, de ha ott nincs fedezék, akkor annyi nekünk. Na, nem mintha fedezék mögött biztonságosabb lenne, mert hiába vagyunk takarásban, ha a pályákat felépítő láthatatlan határoló elem nem ott van, mint a textúrázott poligon, és így valami kedves jószág a saroktól harminc centire simán átlő a falon, fejbe találva az ott rettegő katonát. De ezt egyszer a sniper csajom is megcsinálta, amikor egy ufóban két blokkot nyugodtan átlőve döglesztette meg a mérgező gázt kibocsátó Thinmant. Persze van ennél furább eset is, pláne Overwatch esetén, legalábbis nem hinném, hogy az emberem tudatosan akarta átlőni egy metrókocsi alvázát hosszában, csak, mert a vezetőfülke környékén mozgást látott…A hangulat szerencsére jó is tud lenni, így aki el tud siklani a bosszantó hibák meg a csaló célzási rendszer felett, bizony tartalmas és kellően hosszú szórakozást tudhat magáénak. Ja igen, és nem zavarja az sem, hogy 2012-ben kiadnak egy ennyire igénytelen grafikával megáldott anyagot. Hivatalosan az Unreal Engine 3 hajtja a cuccot, de ha így van, akkor a designereket kell az idegenek kezei közé adni, mert az UE3 mérföldekkel szebb látványvilágra képes. És mivel itt nem is kell valami full várost megjeleníteni, hiszen alapvetően egy izometrikusan ábrázolt, maximum kizoomolható és 90 fokos szögekben forgatható területről van szó, így talán az extrák nem csak a békésen burukkoló és közeledtünkre felröppenő galambcsapatban nyilvánulhatnának meg. Példaképpen felhoznám a Dead Nation világát, ami egy budget kategóriás, ugyancsak fél-felülnézetes játék volt, és kinézetben lemossa az Enemy Unknownt az égről. A környezetek viszont legalább hangulatosak, jó kis elhagyatott feelinget adnak a városok, van pár hulla, kibelezett ember, a mocsárban tetszett, ahogy embereim mentek a vízben, valamint néha kapunk akciós kamerát, ahogy a fickó fut a fedezék felé, talán az UFO-k belseje lehetett volna némileg fantáziadúsabb.Amit még hiányoltam, az a pályákon gyűjtögethető extrák olyan értelemben, hogy a misszió végén megkapunk mindent, és csak a halott / élő alien, valamint a sérült / jó állapotú fegyvereket tudjuk mi befolyásolni azzal, hogy lesokkoltuk a kis szürkét vagy nem robbantottunk fel minden idegent fegyverestől. [41607]Multi? Multi van. Ranked / Custom és Quick meccseken kerülünk össze egy másik valakivel neten, és megy a limitált idős körökre osztott páros játék, ami előtt persze összeállíthatjuk a hat fős seregünket, pontszámaink szerint, vagyis nem tudunk egyből brutálkodni. Persze lehet vegyes csapat is, én két humánnal és egy Thinmannal nyomtam le első netes játékomban tizenvalahány körből a másik két emberét, akiből az egyik annyi csíkkal rendelkezett, hogy három sorba alig fért el. Persze könnyű volt úgy, hogy simán átlőttem a kis kávézó betonfödémén át, mint valami Rambo, csak mert a program úgy gondolta, hogy látok a tetőn tartózkodó ellenségből két pixelt, és 33%-ra vette a találati esélyeimet. Áh, hagyjuk…Szóval ez az Enemy Unknown, ami nem rossz vagy pocsék játék, csak éppen öt évvel később jött ki annál a kornál, amit technikai téren képvisel, és inkább valami advanced PS2 emulációban futtatott gaménak néz ki, mint egy mai játéknak. Viszont nekem a mai viszonylatokat figyelembe véve kell pontoznom, és így vizsgálva nem ér 7 pontnál többet. Ettől függetlenül lehet érte rajongani, meg nosztalgiázni, biztos sokan adnának rá kilenceket is akár, de elég, ha eszembe jut a 2008 végén kijött Red Alert 3 megvalósítási szintje, és egyből a helyére kerül minden. És nem, az sem indok, hogy kell benne gondolkozni, mert csak ez alapján egy 3D Sudoku is 10 pontot kapna.(Ezt a stratégiát partnerünk, a CNG.hu biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a [A http://consolecorner.hu]Console Corner[/A] budapesti boltjában, illetve a linkre kattintva meg is rendelhető online.)

7/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

52 hozzászólás

Hozzászólás

  1. letöltöttem a demot. Ez az a játék, amire nem költenék egy árva forintot sem. Ez a game eltévesztett néhány évet. Mondjuk 10-et…

  2. “””Akit érdekel különben az eredeti rész, az UFO: Enemy Unknown (vagy amerikai kiadásban X-COM: UFO Defense), az akár PS1-re is megszerezheti””Letölthető valamelyik store-ról, vagy csak lemezes formába van meg? Úgy szinte már beszerezhetetlen, jópár éve láttam utoljára a második részt lemezen (X-COM:Terror from the Deep), akkor voltam olyan hülye, hogy nem vettem meg :(“

  3. Köszi a leírást, nagyon tetszett! A játékot kihagyom szerintem.

  4. Megjelenés óta ez a nyavalyás viszi el az összes játékidőmet!Érdekes, mert ha szárazan nézem, technikai oldalról adom a leírt hibákat/hiányosságokat! DEDe ha egyszerűen annyira magába szippant a játék, hogy mással nem akarok játszani miért érdekes ez?! Hozza azt, amit egy játéktól elvárok! Hangulat, élmény, sodrás! :)A GT5 megjelenéskor nagyon sok sebből vérzett, de hol érdekelt, a standard autók már-már ps1-es szintű megjelenése? A lágy-kemény gumik csapnivaló fizikája? ÉS? Hosszú estéken át fel nem tudtam kelni a tv elől. Ugyan ez!

    • A régi sem volt szép a maga idejében , olyan játékokkal kellett felvennie a versenyt a grafikával mint pl. a Doom 2 . És pont néztem, hogy a régiben is ugyanígy ( ha nem bénábban ) nézett ki a Sectopod mint most ebben . 🙂

  5. Jaja, meg mindenféle kutatáshoz, építéshez, gyártáshoz elengedhetetlen. Csak én eleinte nem nézegettem végig, hogy miket szereztünk a küldetések végén, nem is tudtam még persze hogy mi mire lesz jó.

  6. Jól van időközben rájöttem, hogy minden küldetés után szerzünk belőle. 🙂 Na átköltözök a fórumba. 🙂

  7. “””A kilencvenes évek slágercímének feldolgozása előkelően teljesített nemzetközi szinten, valamennyi tesztelő szinte a maximális pontszámmal jutalmazta a Firaxis munkáját. Hazánkban október 12-én várható XCOM: Enemy Unknown megjelenése PC, PS3 és X360 platformokra, addig is tegyünk egy próbát az első értékelésekkel:””Eurogamer – 9/10CVG – 9.2/10Videogamer – 9/10OXM – 9/10Destructoid – 9/10NowGamer – 9/10OPM – 9/10Kotaku – ‘Yes’Joystiq – 4.5/5Strategy Informer – 9/10Lazygamer – 9/10Polygon – 8.5/10The Average Gamer – ‘Great’PC Gamer – 87/100Gram.Pl – 9.5/10”

  8. A Platinum shop hova tűnt?

  9. * normálon 🙂

  10. “Nekem még nem fagyott le egyszer sem, pedig végigjátszottam ma az egész napot, 1-2 óra szünetet tartottam csak.Kíváncsi vagyok meddig tart végigjátszani legkönnyebb erősségen. Először nem mertem bevállalni nehezebb fokozatot, mert tudom hogy már normális is nagy szívatásokra képes a gép. :)Így is viszonylag sok embert vesztettem az elején, de most már óvatosabb vagyok. Egyedül azt nem értem, hogy az az “”alley”” mitől nő a gyári részlegben és tulajdonképpen mit is jelent. Nem ismerem a szónak a jelentését és a szótárak sem segítenek sokat. 🙂 Ezért most megakadtam kicsit a kutatásokban, pedig fegyókat és páncélokat is kellene gyártanom, plusz épületeket is, meg persze a kutatási munkálatokat is folytatni kéne. Van dolga az embernek rendesen. :)”

    • “Ez az “”Alley”” egyfajta nyersanyagot jelent talán, amelyet az országoktól kapok támogatásképpen? Előre is köszönöm, ha valaki fel tud világosítani. 🙂 Mondjuk a következő jelentés után akkor figyelem majd, hogy kaptam-e, és akkor egyértelmű lesz.”

    • Az alloy, ötvözet, jó fegyvert lehet belőle majd csinálni. 🙂

  11. Szerintem az eddigi legjobb modernizálás, az ilyen Aftermarket, meg hasonló gyengeségek után.Pécén nyomom ott 8+ adnék rá, vannak kifejezetten pozitív részei. Az ilyen ajtóberugós, eksönmúvis részek nagyon adnak a hangulatnak.A grafika egy nézőpontból gagyi, más nézőpontből stílusosan szintetikus. Én, ha már a Valkyria szóbakerült az abszolút rajzfilmes grafikára szavaznék, de néha ez is aranyos.Szal mindenben hozza szintet, amiben esetleg elmarad máshol nagyon kicsivel rárak. Még 1-2 jó ötlet és simán 9 pontos lehetett volna.Sajnálattal hallom, hogy PS-en fagy. PC-n csak tetűlassú. (4 mag, 4 GB RAM, közepes grafkártya 1 GB, 20-30 fps, gyalázat)

  12. Nekem nagyon tetszik a játék, ma kezdtem bele, egyszerűen nem lehet abbahagyni. Sokkal jobban megfog ez a stílus, mint mondjuk egy Resi vagy egy Uncharted vagy bármi más.A falakon való átlövés az tényleg igaz azért be kell ismerni, tényleg olyan mintha nem is láthatná az alient, mert takarásban van, de ő látja és le is tudja lőni. 🙂 Máskor pedig írja, hogy blokkolva van.De ettől eltekintve engem nagyon megfogott ez a hangulat, a menedzselős része miatt már megéri a játék a pénzét én azt mondom.

  13. Egyszer olcsóbban tuti , nekem hibái ellenére is tetszik . Jogos -lehet- az a 7-es .

  14. talán ha olcsóbb lessz..

  15. Elfogult nosztalgiázó vagyok, így felőlem írhatnak róla bármit, én élvezem a játékot. Ha azonban előbbi ténytől eltekintek, azt kell mondjam, a teszt és a pontszám is reális. Csak a hangvételt sajnálom, olvastam már sokkal pozitívabb, lelkesítőbb 7 pontos tesztet is.

    • Lehet, hogy jól érzed, mert kissé kiábrándító volt látni, hogy milyen lett az egykori klasszikus remake-e.

  16. Erre még a 7 pontot is soknak érzem, nagyon gagyi.

  17. Köszi EkarttwoBaal, utánanézek azt hiszem. :)Karesz75, igen azt ismerem én is, mást nem tudtam volna mondani az biztos. A Vandal Hearts 2 egyébként az egyik kedvenc játékom volt PS1-en, terveztem is hogy megveszem ezt az új részét.Most azért megnyugtattál Karesz. 🙂

  18. Én a műfaj megszállottja vagyok, és nekem nagyon bejön ez a játék. Nagyon addiktív, egyszerűen nem tudom letenni. Van, hogy hajnali 4-ig nyomom. PS3-on kuriózumnak számít a műfaj, ezért is vétek kihagyni. Akinek mond valamit a Final Fantasy Tactics vagy a Front Mission, és szerette, annak ez is be fog jönni.CambiHUN: PS3-ra körökre osztott stratégia még a Vandal Hearts: Flames of Judgment. PSN-es játék, jól elszórakoztam vele.Dzson: a falon átlövésnél azt tapasztaltam, hogy a lézer fegyverek a vékony falat, lemezeket, így az autókat bizonyos esetekben átviszik, a hagyományos fegyók viszont nem.Engem is meglepett a szerényebb osztályzat, főleg a többi teszt ismeretében, de én már a demó után tudtam, hogy ez az én játékom lesz, és nem is csalódtam benne.XBOX-on tolom. 10-15 óra játék alatt eddig nem találkoztam akadással, fagyással. Meglep, hogy a PS3 verzió fagy.

    • Falon átlövés: a rombolható tárgyaknál, falaknál rendben, de amikor egy komplett metrókocsit akar keresztben átlőni, vagy egy ufóban 2 tömör falat, akkor az ember elgondolkozik a rendszer működésén…Fagyás: nekem nem fagyott egyszer sem.

  19. “Hoppá, a “”játék”” szót egy kicsit sokszor említettem, elnézést. :)”

  20. Köszönöm a válaszodat.Van egyébként más körökre osztott stratégiai játék PS 3-ra? Kihaló félben lévő játékok sajnos, ezért is nagy öröm számomra hogy van ez a játék. Az meg csak hab a tortán, hogy idegeneket kell benne irtani. 🙂 Én nagyon örülök, hogy feltámasztották ezt a legendás játékot, bár nekem az összes eddigi pc-s feldolgozás is nagyon tetszett és adta a hangulatot. Ez pedig azoknál még sokkal jobb lehet a hibái ellenére is.Ki vagyok éhezve már nagyon egy taktikus játékra, az ész nélküli játékok nem az én világom.

  21. Szerintem ez a játék egy maradandó alkotás, még ha a régi Ufo defenseel vetem össze akkor is . A játék elsőre egy nagyon gyenge gears of war taktikai tps-nek tűnik, valójában egy vért izzadó addikt stratégia, amelynél sem a grafika sem az a néhány apró technikai hiba sem zavaró , a játék hangulata elképesztően jó, a régi Ufo sem a grafika miatt volt jó , legalábbis gondolom, mert nekem a régi Ufo defense teljesen kimaradt az életemből, pár órára bepótoltam, de az is egy ronda izometrikus játék. A pc verzió erre még ráver, hogy abban nincs fagyás ( csak 10-15x fagytam mivel PS3-on játsszok ) és PS3-on úgy fut a game mintha egy mezei 2magos PC-n futtatnám . :-)Ettől függetlenül a 7 pont inkább elrettentő mintsem csábító, amivel egyet tudok érteni ha senki sem szeret egy játékot akár 5-10-20 vagy még ennél többször is újrakezdeni .

  22. A játék teljesen rendben van, a műfaj kedvelői nem fognak csalódni.Aki leszarozza az meg saját magát minősíti.

  23. Jó, hogy a Dishonoredet vettem meg, nem ezt az alkotást.Mindig a tesztek alapján döntök, eddig még sose csalódtam :-)A Dishonored pedig baba!

  24. “””Mothersip Zelda””T. Cikkiro! Te miaf*szt szivtal? :D”

  25. Ezt írtam én is ALF22. Napok óta vártam az itteni tesztet is és teljesen arra számítottam, hogy itt is minimum kap egy kilencest.Mindenesetre már csak órák kérdése és kézhez kapom a játékot, én teljesen biztos vagyok benne hogy az egyik kedvencem lesz!Köszi Dzson a reagálást!

  26. Lehet, hogy tényleg kevés volt a demó, de még azt sem fejeztem be. Egy ilyen játék engem sosem tudna megfogni.

  27. Sztem ez az első 7pontos értékelés amivel eddig találkoztam az Xcomnál (nem kritika, mert mindenki mást néz és sokszor egyet is értek az itteni eredménnyel)Szal ez most meglepett.

  28. Nálam a ps3 srpg a Valkyria Chronicles kezdődig, nagyon magasra rakta a lécet, annó.Xcom jó játéknak tartom, sokat újítást vettek át a starcraft II, ami csak előnyére vált a játéknak . De nekem sajna nem jött be a játék, hiába vagyok a stílus nagy kedvelője, de vlamiért nem jött át a játék .

  29. az első UFO játékkal még én is nyomtam, de annyira kicsit voltam hogy semmit nem értettem belőle és nem is jutottam sehova!

  30. Dobermann, 4,5 és 5 pontot adtak is rá, csak éppen nem tízes skálán, hanem ötösön. :)A demoja nekem nagyon tetszett, és 4-5 teszt (magyar és külföldi egyaránt) elolvasása után megrendeltem a játékot.Remélem nem fogom megbánni a vásárlást, de most őszintén szólva nem értem ezt az értékelést, a tesztet olvasva mintha ti egy másik verziót teszteltetek volna a többiekhez képest komolyan mondom. Szokatlan, hogy ennyire eltér különféle tesztelők véleménye egy játékról, legalábbis számomra. 🙂 Én csak annyit tudok, hogy már ki is jött az első patch ami sok idegesítő bugot javított, remélem azokat amiken a kedves cikkíró is kiakadt.Játékidő menny nagyjából? Olvastam olyat, hogy csupán a melléküldetések 20-30 órára foglalják le az embert.

    • Bugok: nem, én már a patch telepítésével játszottam.Ha bejön a stílus, akkor nem bánod meg a vásárlást.A játékidőt nem tudom, nehézségi fokozat és random szivatás függő, de reális lehet a 20 óra.

  31. Kell ilyen is PS3-ra.A demot kipróbáltam,nekem nagyon tetszik.

  32. Hm, ezen most meglepődtem. Eddig kivétel nélkül az összes általam végigolvasott teszt minimum kilencesre értékelte és év játéka esélyesnek kiáltották ki. Érdekes. 🙂

  33. Megint egy átlagosan gagyi játék a pc-ről multiplatformmá átváltva… Ezért mondom én, hogy konzolon vannak az igazán minőségi és élvezetes játékok, exkluzívok 🙂 Ez maradt volna pc-n, a színvonal megvan…

  34. Kedvencem lett !

  35. még a demóját se toltam végig… sztem 4 vagy 5pont maximum

    • A demó max annyit mutatott hogyan kell játszani a pályán. Szinte semmit sem mutat a lehetőségekből.Nem véletlen a sok 8-9pontos teszt és 7es-el se találkoztam még.

      • Ennek többek között az is lehet az oka, hogy mi teszteltük egyedül VALÓBAN PS3-on, és nem PC-n.

        • “Miért mégis mi a különbség a pécés és a konzolos verzió között? Én eddig úgy tudtam, hogy itt is a PC volt a “”mostohagyerek””, és az irányításnál is az elsődleges szempont a konzoloké volt.”

          • A PC-s:- Jobban néz ki- Jobb pozicionálni a mozgás-keresztet- Nem akad meg 3-4 másodpercre játék közbenPersze ezek csak a technikai dolgok. Részemről a találatkezelés és a randomitás működése is elfogadhatatlan.