Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
State of Play 2020. augusztus 6.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

WRC 9 FIA WORLD RALLY CHAMPIONSHIP (PS4)

A szokásos őszi autókázás.

Nincs év új WRC nélkül, és hogy őszinte legyek, ezt egyáltalán nem bánom, mert a Kylotonn csapata nagyon érti a dolgát és rendszeresen megajándékoz minket valami újdonsággal. A tavalyi rész esetében igazi frissességet hozott a felturbózott karriermód, úgyhogy most a rali-fanatikusok szeme a WRC 9-en van. Az idei fejlesztési időszakot persze sok minden beárnyékolta, ettől függetlenül a fejlesztőcsapat motiváltnak tűnik. A bőrkesztyűt felhúztam, a szék beállítva, a kormány pedig az asztalra szerelve várja a bevetését.

 A játék az indítást követően megpróbálja belőni, hogy milyen szinten is álluk, ha autóversenyzésről van szó. A kezdeményezés nem rossz, bár azért némi utólagos finomhangolás szükségeltetik. Ha ezzel megvagyunk, akkor temérdek izgalmas opció közül válogathatunk a kezdőképernyőn. Nem haboztam túl sokat, gyorsan elvégeztem pár alapvető beállítást, majd bele is vetettem magam az egyjátékos karrierbe. Itt igazából már egyből szembejött a stuff fő újdonsága, avagy a WRC 3-as versenykategória megjelenése. A kampány elején felkínálnak nekünk egy lehetőséget, hogy passzolhatjuk a WRC Junior kategóriát, de cserébe bizonyítanunk kell, hogy rátermettek vagyunk és menni fog a gyorsabb tempó az eggyel magasabb osztályban is. A kihívást elfogadtam és az időeredményem is elegendő volt, így opcionálisan a Citroen csapatánál kezdtem meg a szamárlétra mászását. Egyéb újdonságot sajnos nem rejt magában ez a játékrész, viszont a tavalyi teljes átalakulás még mindig jól áll a szériának, úgyhogy ez bocsánatos bűn. Az igazat megvallva még mindig itt kapjuk meg a legrészletesebb és legkiforrottabb karriert. A többi egyszemélyes játékmód sem változott túlzottan sokat, viszont a pályák cserélődtek. Az idei részben Japán, Kenya és Új-Zéland debütált.

A szoftver a World Rally Championship licenceit példásan kezeli, ehhez kétség sem fér. A hivatalos pályák és csapatok a versenyzőkkel együtt megtalálhatóak a játékban. Az irányítás eddig meglehetősen árkádos volt, vagy legalábbis sokat kellett bűvészkedni a beállításokkal, mire elértük a kívánt eredményt. Az állítgatási lehetőségek szerencsére az idén is megmaradtak, viszont az autó viselkedése és az egész közeg, minta egy lépéssel közelebb lenne a szimulátoros irányhoz. Nincsen idő-visszatekerés, de még a restartok számát is maximalizálták a fejlesztők, úgyhogy azt lehet mondani, hogy maga az összkép is, sokkal inkább komolyan vehető lett. A kormány csatlakoztatása egyébként erősen ajánlott a címhez, de kontrolleres irányítást is be lehet lőni olyanra, hogy élvezhető legyen. Az autók törése és a gumik kopása egy az egyben át lett emelve tavalyról és ez a főbb elemekről is elmondható. Az igazi fejlesztéseket az apróságokban érdemes keresni, mint például, hogy ha ketten szeretnénk játszani, akkor az egyik player kipróbálhatja a navigátori üléspozíciót. Ötletes újdonság, de nagyjából úgy 5 percig érdekes a szoftvernek ez a része, mert hát úgyis mindenki vezetni akar.

Van egy mód, amiről eddig nem ejtettem szót, pedig igencsak jók sikerült. Ez nem más, mint az online többjátékos részleg, azon belül is az eSport. Na persze itt nem arra kell gondolni, hogy egy nap alatt profi pilóták leszünk és főállásban tudjuk csinálni. A hangsúly inkább azon van, hogy a League System rendszernek köszönhetően olyan körítést kapott az egész online szekció, amit vétek lenne kihagyni. Szerkeszthető a versenyzői licencünk mindenféle látványos elemmel, különleges eseményeken vehetünk részt, ezáltal pedig a multi sokkal több egy könnyed kocsikázásnál. Ha vér nem is fog folyni, azért a feszültség és az adrenalin szinte tapintható a multiplayer versenyeknél. Az érdem igazából, itt is a fejlesztőké, mivel összességében nézve az egésznek a kulcsa a motiválás. Minél motiváltabb egy játékos, annál jobban akar teljesíteni, ha sikerül elérni a célt, akkor pedig öröm boldogság, és még több órányi játék. Vitathatatlanul jól megoldották ezt a feladatot a WRC 9 készítői!

Sajnálatos, ámde nem meglepő módon a generációváltás szele ide is elért. A grafika, mint tudjuk évek óta változatlan, ennek persze vannak pozitív oldalai, mint például a stabil fps-szám, viszont ez is maximalizálva van 30-ra. A PS4 szerencsére nem akar felszállni több óra játék után sem, ellenben a látvány és a relatív kevés képkockaszám miatt már érezni, hogy elkélne egy erősebb vas a szoftver alá. Az autómodellek egyébként rendben vannak, és még a belsőnézet is egészen kulturált, ami egy fontos pont a szimulátor rajongók számára. A probléma inkább a pálya melletti tereptárgyakban van, illetve a kihalt környezetben. Az új pályák ebből a szempontból jobban teljesítenek egy fokkal, de azért ott se sok az élet. A visszajátszások megtekintését így inkább nem is ajánlanám, és szerintem a fotó opció sem véletlenül hiányzik.

Mindent egybevetve a WRC 9 egy szokásosan jól sikerült ralis stuff. Bátran tudom ajánlani a téma iránt érdeklődők számára, mert rengeteg órányi szórakozás vár, még a veteránokra is. Élvezetes karrier, jól összerakott online részleg, egyedül a technikai háttér szempontjából gyengélkedett a program, illetve egy igazi grandiózus újítás is hiányzott idén. Ahogy sok más játéknál, úgy a legújabb WRC esetében azt gyanítom, hogy a nagy váltást és az újdonságokat majd az új PS5 verzió fogja hozni. Lehet, hogy ez a fajta optimista látásmódom kissé túlzás, de hát a ralizás már csak ilyen. Amikor az ember 100 km/h felett hasít a veszélyes kanyarokkal teletűzdelt szakaszon, akkor nem sok negatív gondolat jár a fejében. Egyszerűen bíznia kell a szerelőkben és a kocsiban, másképpen nem fog menni. Mindeközben a 12-es kanyar után közvetlenül jön egy jobb egyes. Ordít a navigátor, hogy keményen a kigyorsítást, mert sima lesz a bal három. El kell váltani a negyediket is, majd jöhet az öt, de mire már engedem a kuplungot, mehet vissza, mert a következő egy hajtű lesz. Gangolok vissza, mint egy őrült, a motor visít a terheléstől, közben tövig nyomom a féket. „Ba****eg Zsolti, beesett a fék!!!” Repülnek a szilánkok, ütést kapok a térdemre, majd arra eszmélek fel, hogy a szurkolók szedik ki a kocsit az árokból…

(A játékot a Magnew biztosította tesztelésre.  Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjaiban, vagy a linkre kattintva meg is rendelhető.)

Pozitívum(ok)

  • Példátlanul tartalmas karriermód
  • Élvezetes online multiplayer
  • Apróbb, de annál hasznosabb újítások

Negatívum(ok)

  • Több éve változatlan grafika
  • Sok nagy újítás nem történt a tavalyi részhez képest
8/10
Látványosság: Átlagos
Játszhatóság:
Szavatosság: Kiemelkedő
Zene/Hang:
Hangulat: Kiemelkedő

martin beleszól:

Mondják, hogy vannak benne régi legendás raliautók is, mint például az A110, meg a Stratos!

2 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Ide is kéne már egy jó alapos reformáció, persze jó irányba.
    Kezdhetnének egy RBR fizikával…

  2. Az 5 óta ugyan azt adják. A 8-on kicsit változtattak, de nem egetrengető.