Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

WORLD WAR Z (PLAYSTATION 4)

A kiadók és stúdiók jó pár évvel ezelőtt rájöttek, hogy a rövid idő alatt összetákolt, minőségükben megkérdőjelezhető filmadaptációk rövid távon ugyan tudnak némi plusz bevételt hozni, a jövőbe tekintve viszont nem kifizetődő a playerek lelkesedésével hazardírozni. Az ezredforduló környékén nagy divatnak örvendett ez a mára idejétmúlt elképzelés, így szép lassan kikopott ez a vonal a kötelező marchendise figurák és csokipapírok mellől. Ha már mindenképpen egy sikeres brandhez akarták csatolni a produktumot, inkább egy, a témához lazán kapcsolódó történetet meséltek el, így szépen lassan ezek megítélése is növekedésnek indult.A Saber Interactive csapata viszont időcsapdába kerülhetett és ez nem csupán a mára teljesen elkoptatott zombis témára, vagy az immáron hat éves filmre vonatkozik, hanem a játék minden egyéb összetevőjére, játékmenettől kezdve a vizualitásig. A [b]World War Z[/b] egy multi orientált TPS lövölde, mely egyetlen egy részletével kíván kitűnni a másik száz hasonszőrű címből, ez pedig a zombihordák mérete. Sajnálatos módon nagyjából ez az egyetlen, amivel úgy-ahogy sikerül is neki, de ne rohanjunk úgy előre, mint éhes zombi a gőzölgő agyra.
[YOUTUBE]YZ3Dx4tfirE[/YOUTUBE]
A menüben első helyen a kampányt találjuk, melynek mindenképp három társsal fogunk nekiveselkedni. Igény szerint választhatunk Offline módot is, ami botokkal helyettesíti netes társainkat, viszont véleményem szerint hatalmas ziccert hagytak ki az osztott képernyő hiányával. Nem csak csapatunkon él a négyes szám, hanem a fejezeteken is, melyekből ugyanennyi vár ránk: New York, Jeruzsálem, Moszkva és Tokió. Teljesítési sorrendjük abszolút ránk van bízva, ugyanis az eltérő Földrészeken más-más karakterek és azok történetei szerepelnek, egyedül az egyed epizódokon belül található pályák (2-3) függnek össze, de azok közül is bármelyikbe belecsaphatunk. Ha meg tényleg villámjátékra vágyunk, van Quickplay funkció, ami csak bedob valahova. Minden player választhat egyet a fentebb említett 4 figura közül, viszont ennek a játékmenetre gyakorolt hatása nincsen, csupán kinézetükben festenek másképp, valamint országonként eltérőek is, így kapcsolódva autentikusan a hozzájuk tartozó régióhoz. Tehát az amcsi tűzoltóval nem lesz lehetőségünk lavírozni az orosz sztyeppén. Mellesleg ha egyetlen menetet is végignyomattunk valamelyikkel, megtekinthető lesz egy videó az előtörténetükről, de ezeken túl tényleg csak skinek, úgyhogy a tényleges testreszabáshoz a Class-ok között kell válogatni. 6 különbözőhöz lesz szerencsénk, melyek mind eltérő tulajdonságokkal rendelkeznek. A szokásos Gunslinger, Medic, Fixer nem hiszem, hogy különösebb magyarázatra szorulna, de például a Hellraiser a robbantásokban jeleskedik, az Exterminator pedig a nagyobb tömegek ellen hatékony. Minden kaszt harmincas szintig fejleszthető és az addig vezető úton szintenként egy megvásárolható perk nyílik meg. Kezdésnél és minden tizediknél kapott képesség (piros színnel jelezve) azonnal használhatóvá válik, a többiből eleinte egy lehet aktív, később tudjuk majd ezt a számot növelni. A különböző frakciók speckói között sűrűn van átfedés, de a hatékonyság végett célszerű eggyel maxolgatni.Ha mindent beállítottunk, már csak az 5 nehézség egyikét kell és mehet is a móka. Feladataink egy kaptafára vannak felhúzva, legfeljebb a személy, vagy egy konzol aktiválásának miértje lesz más. Elindulunk a pálya elején, és 100 méteres távolságokban ikon jelzi, hogy merre kéne menni. Hol be kell indítani valamit, hol hullákat kell átkutatni és persze mindig az utolsónál van a kulcs. Na meg persze vannak a rohamok, amikor az addig a pontig (szerencsés esetben) felkapott védelmi mechanizmust, ami lehet telepített gépfegyver vagy elektromos csapda is, lepakoljuk – persze csak az előre kijelölt helyek egyikére –, és a visszaszámlálás befejeztével elindul felénk a horda. Itt jön majd az a rész, amikor egy kisebb “azanyád” azért el fogja hagyni a szánkat. Ez volt a cucc leginkább promózott része és valóban elég tekintélyt parancsoló tud lenni a több száz élőhalott közeledése. Csak aztán közelebb érnek és szertefoszlik a varázs. Először is, egy-egy kósza lövéssel is leteríthetők (durvább fokozaton ez már több is lehet), másfelől a rendszer szerint a nagy tömegek kisebb csapatokra tagolódnak, ami abban nyilvánul meg, hogy sokszor nem is kell ténylegesen eltalálni minden egyes zombit, ha a pár fős csapatuknak leszedtük a nagyját, simán elesik mind. Ha egyenként jönnek, akkor nincs ilyen, de nagyobb falkáknál igencsak megengedő a játék, legfeljebb nem annyira feltűnő. Például egy kerítésnél vagy magaslaton, amikor iramodik felfelé a sok nyughatatlan, elég kaszálni a fegyverrel és igen hamar szétesik az [s]élő[/s] halott piramisuk. Ez is furán néz ki, soronként esnek vissza, nem pedig egyenként. Úgy tudnám összefoglalni, hogy amíg fut a script, addig egészen jól néz ki az agyevő tömeg, de ahogy interakcióba lépünk velük, máris gagyi érzete lesz az egésznek. A zombik kinézete között elég sok eltérés van, könnyítve a beleélést és van pár durvább fajta is, amik ha ránk rontanak, védekezni sem tudunk, így erősítve a csapatmunkát, de ez inkább idegesítő lesz, aminek már más oka van.
[YOUTUBE]6tnnMdjI_Go[/YOUTUBE]
Előfordul, hogy indításnál nem a pálya legelején esünk be, hanem akár a közepén, de a kör befejeztével a progi automatikusan indítja is a következő menetet a már meglévő csapattal. Ez egy jól működő felállásnál nagy könnyítés, ilyet viszont csak elvétve fogunk találni és innen indul a játék egyik nagy hiányossága, a közösség. Azzal nincs baj, hogy nem talál partnert a matchmaking (bár előfordulnak kidobások vagy hosszas várakozások), hanem, hogy a közel egy hetes tesztelés alatt szinte sosem találtam olyan társakat, akikkel közösen haladhattunk volna, vagy legalább csinálták volna a dolgukat. Eleshettem mellettük, elkaphatott egy behemót, várhattunk valakire egy gyülekező ponton, mindenki csak rohangászik fel s alá. Sok helyen lehetne haladni csendben, hangtompítóval, de valamelyik sokeszű biztos, hogy odapörköl valami jó hangos csúzlival, így kezdődhet ezredszerre is aprítás. Semennyivel nem éreztem célravezetőbbnek vagy élvezetesebbnek a kampányt online, mint offline. A helyzetet nem segíti az az amúgy teljesen pozitív tény sem, hogy van friendly fire, innentől pedig mindenki képzeletére bízom, hogyan végződött egy-egy játék.Ha vagyunk oly szerencsések, hogy túlélünk egy pályát, akkor bizonyos mennyiségű pénznem lesz a jussunk, melyet célszerű megbecsülni, ugyanis ez kell mindenre. Is. A perkeket, a fegyvereket fejlesztését is ebből a közös kasszából kell finanszíroznunk, így célszerű tudatosan fejleszteni. A fegyvereket amúgy több, különböző alkatrésszel pimpelhetjük, koncentrálva a stabilitásra, vagy a sebzésre. A mordályok amúgy magukban is lépnek szintet, minél többet használtuk őket. Kísérletezésre bőven van mód, a pályákon sűrűn vannak feltankolós gócpontok, ahol lehet válogatni a lehelyezett durrogtatók között. Ezek közül egyébként elsődlegesként egy nagyobb, másodlagosként egy kisebb, valamint egy durvább kézi ágyú lehet nálunk, meg persze a gránátok. Felvehetők még extra cuccok, amik zárt ajtók kinyitására szolgálnak, melyek mögött rendszerint valami bitang loot van, illetve egy healer pakk is lehet zsebünkben, de általában csak egyetlen darab, így oda kell figyelni, mikor használjuk el.A kampány mellett elérhető egy sima multi rész, melyet a megjelenést megelőző marketing teljes mértékben mellőzött, pedig bevallom, messze jobban szórakoztam PVPVE szekciókon. Nagy talányok itt sincsenek, nagyjából a szokásos multi típusok vannak jelen. A Scavenge Raidben ládákat kell gyűjtenünk először a pályáról, aztán egymástól, de van Swarm Donimation névre keresztelt területfoglalás és sima TDM is. Mindig négyes csapatokban küzdünk a másik osztag ellen, de megbolondítja a receptet a harmadik fél, a zombik. Ha egy helyen gyűlik össze a bagázs és sokat szórjuk az ólmot, akkor igen gyorsan felbukkannak ők is, emellett véletlenszerűen átvonulhat a pályán egy jókora horda is. Itt a játék nem kívánja meg a túlzottan szoros csapatmunkát és talán pont ezért volt sokkal élvezhetőbb a WWZ ezen része. Külön jópofa, hogy ha a halottak csócsálnak meg, akkor pár pillanattal később mi is átváltozunk és a gép irányításával mi is agyevők közösségének részévé válunk. A multiban 10 kasztból, és egyben loadoutból válogathatunk majd, szintlépéssel együtt. Természetesen a kampány fejlesztései itt nem élnek, pénzt viszont itt is ugyanúgy gyűjthetünk.Végezetül a tálalásról is ejtenék pár szót, ami sajnos nem hálás feladat, ugyanis a cucc nem túl szép. Talán az előző generáció első felében nézhettek ki így a programok, de biztos, hogy nem a negyedik PlayStationön. A menüben még egész élvezhető a kissé karikatúraszerű ábrázolás, a karaktervideók már az olcsóbb art doksik minőségét követik, a konkrét játékmenet viszont már igencsak rút. Alacsony és lassan betöltődő textúrákat próbálnak szegényes bevilágítással feldobni, meglepő módon sikertelenül. Talán a karakterek festenek egészen emészthetően (haha), de a világ és az effektek rendkívül szegényesek, csak nagy ritkán mutatja meg a progi, mire is lehetne képes. Mindezek mellett én vártam volna valami epikus körítést, pályarészt, küldetést, bármit, de sajnos egyik pálya sem tesz erről, majdnem mindig egy csőben fogunk haladni. Hangok tekintetében sem tud semmi kiemelkedőt felmutatni a cím, a szinkronok kimerülnek az egymásnak való pánikszerű ordításban és utasításban (amire amúgy érthetetlen módon nem reagál az ellenség). A csúfságok hörögnek és sikoltoznak, amire érdemes odafigyelni, mert ezáltal azonosítható be az a rohadék, aki menthetetlenül a nyakadba ugrik. A fegyverek ropognak, ahogy kell, az aláfestő zene meg annyira semmilyen, hogy arra sem emlékszem van-e egyáltalán.De legalább nagy vonalakban stabilan fut a game, mondjuk legelső indításnál kifagyott, de ezt azóta nem ismételte meg. A játékmenet folyékonyan hasít, bugok meg vannak bőven. Levegőben megfagyott hullák, guggolva csúszkáló társak, falakon és korlátokon való átlógásokkal gazdagon tálalva. Az ellent legalább lehet trancsírozni, végtagjaiktól megszabadítani, de a halálos lövés pillanatában összegubancolódott, két grammos piheként taknyolnak el a betonon, ami szintén igen fura látvány.
[YOUTUBE]oOyJlT_K1kc[/YOUTUBE]
Elképzelésem sincs, miért jelent most meg ez a játék. Kooperatív játékból messze jobb címeket találhatnak az erre vágyók, még ha a zombis settinget is nézzük. A megvalósítás közepes, de inkább az alá, a legfájóbb mégis az, hogy semmi egyediséget nem tud felmutatni, amire azt mondhatnám, hogy kötelező kipróbálni. Azt, hogy pár száz Z masírozása a pályán annak ér-e fel, azt meghagyom minden igényes gamer számára. A sietős fejlesztés pedig nyilvánvaló, valószínűleg a Sony exkluzív, szintén nagy tömegekkel operáló címe előtt akarták kihozni, habár érthetetlen, mert stílusukban messze különbözőek.A sok negatívumtól függetlenül viszont nem mehetünk el a nyomott megjelenési ár és a barátokkal való közös játék szórakoztató faktora mellett. Ha rendelkezel lelkes cimborákkal és csípitek a címadó filmet, vagy Romero bácsi műveit, akkor nyugodtan dobj egyet a végső pontszámra. Mindenki mást viszont óva intenék ettől a nosztalgiától abba a korba, amin azért már jó, hogy túl vagyunk.[i](A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható partnerünk, a [a https://platinumshop.hu/product/8555/PlayStation-4-PS4/ar-akcio-olcso/Jatek/Akcio/World-War-Z]Platinum Shop[/a] budapesti boltjaiban, vagy a linkre kattintva meg is rendelhető.)[/i]

5/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

9 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Arról lehet tudni valamit, hogy miért nem lehet kapni kb. sehol?

  2. Pedig a videók elég hangulatosak!

  3. A Strange Brigade-et is imádtuk és ezt is szeretjük nagyonDe azt hozzá kell tenni, hogy megvagyunk haverok 4-en. Nekünk tényleg 8-as a játék 🙂

  4. Fantasztikus game, 8/10!!!!!!!!!!

  5. “Az első pályát néztem ahogy védik az áruházat. Na ott az nem tetszett, hogy a védelmi cuccokat nem én szabhatom meg, hogy hová teszem: “”ide teheted az automata géppuskát””””ide teheted a szögesdrót akadályt”” A készítők kigondoltak valamit és én csak azt tehetem mást nem. Ez eléggé elveszi a stratégia részét a dolognak.UI: Egyszer beszerezzük 2000ért és mókázunk egy-két estét kópba. :P”

  6. Ha ezt egyszer ps+ adnák… hát kegyetlenül nagy móka lehetne a haverokkal tolni.

  7. Kár érte…az első videók alapján nagyon tetszett, de aztán jöttek a konkrét gameplay-ok…ott már lehetett látni a negatívumokat…sajnos.De egyszer beszerezzük…coop-ban jó lesz. 🙂