Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Wolfenstein II: The New Colossus – téma az alt-right és náci ellenesség

A Bethesda [b]Wolfenstein II: The New Colossus[/b] marketing kampányának része látszólag az, hogy közvetlenül támadja a neonácik és az [i]alt-right[/i] felemelkedését az Egyesült Államokban.A Twitteren már rendszeresen használja a #NoMoreNazis [i]hashtag[/i]et, plusz megjelent egy rövid előzetes is “Not My America”, azaz “Nem az én Amerikám” címmel, a következő üzenettel: [a https://twitter.com/wolfenstein/status/916075551382585344]Tegyük amerikát újra nácimentessé[/a].Most Pete Hines, a Bethesda marketing és PR alelnöke nyilatkozott a promotálásról a [a http://www.gamesindustry.biz/articles/2017-10-06-bethesda-were-not-afraid-of-being-openly-anti-nazi]GamesIndustry.biz[/a]-nek.[i]”Egyértelműen tisztában vagyunk az Amerikában zajló aktuális eseményekkel és azzal, hogy ezek miként kapcsolódnak a Wolfenstein II bizonyos témáihoz. A több, mint 20 évvel ezelőtt debütáló Wolfenstein már a kezdetektől határozottan náciellenes sorozat volt. Nem fogjuk rejtegetni azt, hogy miről is szól a játék. Nem gondoljuk, hogy túlzás lenne kijelentenünk, hogy a nácik rosszak és amerikaellenesek, és nem aggódunkk, hogy a történelem helyes oldalán állunk ebben az esetben.A játékban Amerikát felszabadítani az első lépés a világ felszabadításához. Így az, hogy #Nelegyentöbbnáci Amerikában az, amiről az egész játék (és a franchise) szól. Kampányunk erre épít, és ez sajnos kiemeli a valódi világ aktuális történéseit.”[/i]Hines természetesen még féletlenül sem utal arra, hogy a Bethesda jövőbelátóan tudta volna, merre tart Amerika. A játék helyszínét már az előző rész fejlesztésének korai fázisainál megállapították, amikor a trilógia történeti ívét vázolták.[i]”Akkor egyikőnk se számított arra, hogy a játék a jelenlegi témák lábjegyzete lenne, de lám, itt tartunk. A Bethesda nem konkrét kijelentésekért készít játékokat, vagy azért, hogy politikai vitákat váltson ki. Olyan játékokon dolgozunk, amelyekről azt gondoljuk, hogy szórakoztatóak, jelentőségteljesek és beleélheti magát egy érett közönség.A Wolfenstein esetében [b]teljesen véletlen, hogy ebben az évben nácik masiroznak Amerika utcáin.[/b][b]És nyomasztó, hogy a játék botrányos politikai nyilatkozatnak tekinthető.[/b]”[/i]A marketing és kísérőmondata, a #NoMoreNazis kisebb botrányt szított és panaszokat váltott ki, Hines azonban védi az üzenetüket.[i]”Erről szól a játékunk. Erről szólt mindig is a franchise. Nem félünk felvállalni azt, amiért BJ kiáll és amit a Wolfenstein képvisel. Ha nácikról van szó, nyugodtan sorolhatnak minket az ‘ellene’ csoportba.”[/i]Ugyan az indi szcéna gyakran jár körbe aktuális ügyeket és politikai témákat, a AAA “nagy” játékokba ritkán kerülnek bele. Hines azzal érvel, hogy ez a [i]Wolfenstein[/i] esetében nem volt tudatos: egyszerűen a fikció mellékterméke. Ezzel szemben azonban más kiadók próbáltak hasonlót elérni nagy játékaikkal.A [i]Mafia III[/i]-mal a 2K Games célja az volt, hogy őszintén reprezentálja a 60-as évek rasszizmusát, míg az Ubisoft a [i]Far Cry 5[/i]-tel a szélsőségeket járja körbe. Ezek azonban ritka eseteket, és egyértelműen elidegeníthetnek játékosokat, kihatva az eladásokra: a GamesIndustry.biz így megkérdezte Hinest, hogy szerinte miért mernek kevésbé kockáztatni játékaikkal a kiadók?[i]”Arról nem nyilatkozhatunk, hogy más kiadók hogyan járnak el és mit mondanak játékaikkal. Mint ahogy többször is kifejtettük, a nácik ellen harcolni a Wolfenstein játékok központi része évtizedek óta, és nem vita kérdése az, ahogy az idősebb Henry Jones Sr. mondta:[b] ‘a nácik az emberiség söpredéke'[/b]. Persze, hogy fenn áll a kockázata bizonyos vevők elidegenítésének, de őszinte leszek: azok az emberek, akik nem akarják megszabadítani a világot a náci rezsim gyűlöletétől és gyilkolásaitól, azok valószínűleg nem akarnak amúgy sem játszani a Wolfensteinnel.A játékok mindenféle téma körbejárására alkalmas kiváló, hatékony eszközök. A játékosok beleélhetik magukat más szerepekbe, más világokban. A Wolfenstein nácik uralta Amerikájában az emberek átérezhetik és megtapasztalhatják a szituáció érzéseit.Az olyan játékok mint a BioShock vagy a This War of Mine kifejezőek és hatékony élmények, amelyek aktuális és politikai témákat tükröznek, és [b]általuk a videojáték ipar egy elgondolkodtatóbb és sokoldalúbb médium.[/b]”[/i]A [i]Wolfenstein II: The New Colossus[/i] október 27-én érkezik PlayStation 4-re.[i]Forrás: [a http://www.gamesindustry.biz/articles/2017-10-06-bethesda-were-not-afraid-of-being-openly-anti-nazi]GamesIndustry.biz[/a][/i]

Nincsenek hozzászólások.

Hozzászólás

  1. Szóval ha az USA-ban egyetlen ember se vallana neonáci nézeteket (sőt, nem csak most hanem visszamenőleg is évtizedekkel) akkor a játék is másmilyen lenne valamilyen szinten?

    • Nem teljesen értem a kérdést. A Wolfenstein sosem szólt másról, mint nácik gyilkolásáról.

      • Pont erre céloztam (ezek szerint nem túl jól) hogy ha nem lenne egy neonáci se amerikában akkor is ugyanilyen lenne a játék mert ennek indult, erről szól ez a lényege. Tehát ez a #NomoreNazis kampány meg hogy ők így tiltakoznak a kirekesztés ellen elég érdekes.

        • Igazából, pont, hogy erről szólt az interjú. Náciellenesnek lenni egy teljese egyértelmű dolog a társadalom nagy részének: Pete Hines számára pont az a furcsa, hogy ma politikai nyilatkozatnak minősül egy játék, ahol nácikat kell halomra ölni. Gáz, hogy van akit zavar, hogy nácikat kell ölni.A játék nem az aktuális események miatt szól erről, csak így jött ki. Ettől függetlenül náciellenes, csak az amerikai rész a véletlen műve. A kampány a játékot reklámozza, nem politikai állásfoglalás.