Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

WEREWOLF: THE APOCALYPSE – EARTHBLOOD (PS4, PS5)

Apokaliptikus farkaskutya.

(A teszt a PlayStation 5-ös verzió alapján készült.)

A kézzel fogható társasjátékok egyre nagyobb teret hódítanak: nekem is van például egy olyan ismerősöm, akinek egy egész komoly Lovecraft világán alapuló kis táblás játékát sikerült összekalapozni, majd elkészíteni a KickStarter keretein belül. Kártyapakli alapú címekkel videojátékká átültetni mindezt már régóta próbálkoznak a fejlesztők, elég csak a Yu-Gi-Oh!, vagy a Magic the Gathering szériákra gondolni. A közelmúltból itt van még például a legutóbbi, Gyűrűk Ura hangulatú kis pakliépítős kooperatív stuff (nekik fizikálisan éppen a marveles hasonszőrű őrületük hódít), vagy mondjuk a World of Darkness világában játszódó asztali termékek. (Ezek közül az oldal hasábjain már találkozhattatok a Vampire: The Masquerade című, vámpíros körítésű RPG-vel.) Eléggé sokféle világot ölel fel a WoD, amiben nagy szerepet kapnak a vérfarkasok is. Idén februárban rögtön két szoftverrel is támad a Werewolf: The Apocalypse, de más-más stúdiók jegyzik azokat. Ezek közül az Earthblood alcímmel ellátott epizód az, amiről a következőkben szó lesz.

Kezdjük is rögtön az elején, ahol megismerhetjük Földünket, avagy Gaia-t kiszipolyozó emberiséget. Pusztításunk lábnyomát láthatjuk a kezdő képsorokon, majd feldobják a jó és rossz szellemeket, illetve az anyatermészetet védő farkasembereket. Főhősünk Cahal is egy ilyen törzsnek a tagja, akik vadul küzdenek a környezetszennyezők, fakitermelők és egyéb gonosz, profitorientált cégek ellen. A történet nyilván jobban működik a dohányzóasztalt körülülve egy baráti társasággal, itt egy picit Asylum-filmes produkciónak éreztem. Emberünk vérfarkas alakjába átváltozva (krinos), eszét vesztve legyilkolja egy hozzátartozóját, ezért 5 éves száműzetésbe vonul, hátrahagyva többek közt tulajdon lányát is. Időközben a nagyon gonosz emberek elrabolják a csajszit kísérletezés címén és/mert gonoszak, így a jól megtermett, motoros kinézetű Cahal visszatér a törzshöz.

Az első pár perc után vad nosztalgiahangulatba kerültem, ugyanis nagyjából 2013-ig utaztam vissza az időben az elém táruló vizualitás láttán. Fájóan konstatáltam, hogy a PS3-as generáció vége felé jóval combosabb alkotások születtek, mint az Earthblood. Persze ez a game nem egy AAA-kategóriájú termék, így lehetnék megbocsájtóbb is akár, csak hát azért vannak gondok. Az átvezetők minősége a legrosszabb, elég trógerül lettek renderelve. Játék közben a beszélgetések is eléggé ergyák, a szereplők gépiesen mozognak, a szinkron pedig unott. Ami viszonylag jól néz ki, az a hősünk karaktermodellje, karján még a pórusok is látszanak. Két nagy területen fogunk kóborolni: egy erdős térségben és a nevadai sivatag kietlen pusztaságában. Ezek központi helyek, ahol a törzsek tanyáznak, tőlük pár köpésnyire játszódnak a szabotőr akciók. A környezet szépen be van rendezve, de a belterek pofátlan módon egysíkúak, amit a játékmenet sem tesz sokkalta színesebbé.

Cahal emberi formájában képes beszélgetni más humanoidokkal, ajtókat nyitogathat, vagy számítógépes terminálokon kapcsolgathat dolgokat. Lopakodva nyílpuskával kilövöldözheti a kamerákat, vagy egyesével kiütögetheti az őröket és tudósokat. Minden nagyobb szoba akár egy arénává is változhat, ha lebukunk mókolás közben, de akár mi is választhatjuk egyből a harcot a folyamatos sunnyogás helyett. Át tudunk változni akár egyszerű blökivé is, így lapos kúszásban beférünk a szellőző rendszerbe, valamint kevésbé lesz feltűnő, hogy egy kifejlett fekete farkas hermetikusan lezárt területeken kódorog. Az átváltozás pillanatok alatt történik oda vissza, ennek az animációja jó, ahogy a szörnyként tornyosuló krinos forma is egész pofás (hova tűnik ilyenkor a ruhája?). Sajnos a harc már nem sikerült ilyen jól, mert a dög kicsit gyorsra sikeredett, a súlyát pedig kevésbé érezzük. Ugyanakkor a legtöbb nyomorult meg gyémántból van, gyepáljuk másodpercekig, hogy ledolgozzuk az életerő csíkját a nyomorultnak és az állja a sarat, kissé röhejes. Mindenfelé festjük a vért, de maga a brutalitás kimaradt, vagy az utolsó pillanatban kiszedték a kész produktumból. A kivégzések hangjánál még halható a szétszakított test, de ennek fizikai nyoma nincs. A legnagyobb hangsúlyt erre a vérfarkasos harcra fordították, de nem igazán nevezném élvezetesnek. Sokféle képességet oldhatunk fel és kétfajta harci stílusban is csapkodhatunk, de talán a csapkodás kifejezés írja le a legjobban a játékélményt.

Végig ugyanazt fogjuk csinálni a történet folyamán, ismételgetjük a monoton lopakodós vagy verekedős szekvenciákat (rajtunk múlik az esetek nagy százalékában, hogy miként járunk el) a nagyon hasonló belső területeken. A hangeffektek is gagyik, például az égő tüzekre vagy elektromos kábelek sercegésére sem figyeltek, de már az említett lagymatag szinkron is sokat elvesz a hangulatból. Később próbálják a harcokat feldobni, hogy az ellenség átváltozik rovarszerű izékké a semlegesítésük után, de ezzel csak kitolják az egész csetepaté idejét. Amúgy maguk az összecsapások nem nehezek, a fogyatkozó energiánkat a dühünkből visszatudjuk pótolni, őrjöngeni is képesek leszünk idővel, meg időt lassítani. 3D-s külső nézetes akciójátékról beszélünk, így ebbe is került egy különleges látás, amivel az ellenfeleket és a tapasztalati pontokat jelentő dolgokat vehetjük szemügyre. Ezek mellett rengeteg dokumentum is fellelhető a bázisokon, így szerezve háttér információkat. Néha nagy szellemlényeknek teljesíthetünk egyszerű mellék feladatokat a főbb területeken, de ezzel ki is merült az elég rövidre sikerült kaland.

Hősként több mint a háromnegyedéig bírtam ki a strapát, pedig eléggé bírom a monotonitást. Egyszerűen annyira fantáziátlan, unalmas a szoftver, hogy ásítoztam a tesztelés közben. Nem hibás vagy játszhatatlan, csupán nagyon átlagon aluli. Egy jóindulatú 4 pontnál többet szerintem nem ér. Eléggé rövid is, a kétfajta befejezés pedig egyetlen választástól függ majd, az i-re a pontot pedig az árcímke teszi fel, ami 16 ezer forint körül kóstál.

(A játékot a Magnew biztosította tesztelésre.  Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjaiban, vagy a linkekre kattintva meg is rendelhető PS4-re vagy PS5-re.)

Pozitívum(ok)

  • Próbáltam jóindulattal hozzáállni: a szoftver működik
  • Tovább bővül a World of Darkness világa...

Negatívum(ok)

  • ...de ennek a rajongói talán most nem feltétlen fognak örülni
  • Monoton, unalmas harcok és bázisfoglalások
  • Generációkkal lemaradt kivitelezés
  • Szürke megvalósítás
4/10
Látványosság: Gyenge
Játszhatóság: Átlagos
Szavatosság: Gyenge
Zene/Hang: Átlagos
Hangulat: Gyenge

martin beleszól:

10 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Ki gondolta volna, hogy egy rakás szar lesz.

  2. Amúgy meg már most akciós a store-on 🤣🤣🤣

    1
  3. Csípem a vérfarkasosdi történeteket, de ez már a teszt előtti trailerekből kiderült, hogy nem lesz egy kimagasló alkotás. Az ára meg egyenesen vérlázító.
    Köszi a tesztet. 😉

    1
  4. Hmm, ez valahogy nem a WOD játékok éve, az tuti. Mondjuk ahogy a VB2 t néztem a jövő év se lesz az. Béke poraira. (én rajongó vagyok, de ezt ki fogom hagyni) A visual novel ek is jobbak ennél.

  5. Mondjuk nincs gond az ilyen címekkel, kellenek ezek is, nem lehet minden csak AAA kategória. A probléma tényleg az árazása a cuccnak, olyan 12 ezernél többért nem szabadna árulni. Később be fogom szerezni, de bagóért csak.

  6. Kis update:

    Azóta végigjátszottam, mert nem hagyott nyugodni a dolog. A végső értékelésen nem változtat, ez így nagyon kevés és átlagon aluli mulatság.

    2
  7. Az árazás teljesen irreális lett. Használt piacon kb már most a vételár felét éri. 😕

  8. inkább venném meg ezt, mint egy godfall, moralest vagy avengers rettenetet.