Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Post Type Selectors
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward
Videó

Weird West (PS4, PSN)

Egy történet. Öt szereplő.

Remélhetőleg a Kedves Olvasók előtt sem ismeretlen az „első látásra letehetetlen” játék jelensége. Én lassan már meg sem lepődöm, amikor a PSC-nek tesztelendő legújabb anyag elé leülve azon kapom magam, hogy nem, vagy csak nagyon nehezen tudom abbahagyni, illetve azon agyalok, hogy illesszem be az új vásárlások által is tovább duzzasztott „playlistembe”. Így jártam az Epic Cheffel, a Curious Expedition 2-vel, a Behind the Frame-mel, értelemszerűen a TLOU Part I-nal, illetve most a Weird Westtel is – dacára annak, hogy ez utóbbit nem is elsősorban a róla fellelhető képek, hanem a sürgős volta alapján választottam ki. Viszont amikor elkezdtem vele játszani, pont a látványvilág fogott meg annyira, hogy azonnal éreztem, ezt nehéz lesz lerakni… A cucc fejlesztője egyébiránt a WolfEye Studios, a Prey-t és a Dishonored-ot elkövető Arkane Studios legprominensebb tagjainak új alapítása.

A cím alapján nem nehéz kitalálni, hogy a játék témaválasztása alapvetően a vadnyugat, ám annak egy alternatív változata, vagyis „furanyugat”. Első nekifutásra ez még nem annyira nyilvánvaló, amikor nyitó hősünk, Jane Bell, egykori kincsvadász szerepében tesszük meg első lépéseinket, akinek egy helyi banda meggyilkolta a kisfiát és elrabolta a férjét. Feladatunk Jane jó ideje szögre akasztott felszerelésének előbányászása, majd a férj hollétének feltárása a Weird West világának terjedelmes térképén található helyszínek felfedezésével és a többi szereplővel történő együttműködéssel. Majd szépen lassan belebotlunk fura karakterekbe: varázslatos, sőt okkult tulajdonsággal bíró boszorkányokba, szirénekbe, valamint különféle ember- és állatalakú túlvilági lényekbe, mindezt egy enyhén horror színezetű tálalásban.

A játék alapvetően egy nyitott világba helyezett RPG, az ilyen cuccokra jellemző módon a térkép szabadon történő bejárásával. A történet elmondása küldetések formájában zajlik, melyek közül a főmissziók jelentik a sztorit, az opcionálisan teljesíthető mellékszálak pedig a járulékos dolgok és információk begyűjtését teszik lehetővé. A Weird West nem egy, hanem öt főhőst bocsát a rendelkezésünkre, akik között idővel váltani fogunk; a kapcsolatot közöttük titokzatos, köpönyegbe burkolózott figurák által a nyakukra bélyegzett szimbólum jelenti. Mindegyiküknek megvan a saját története, és kiváltképp a játék második felétől lesz érdekes látni, hogyan fonódik össze a sorsuk.

A karakterfejlesztés fő pilléreit a képességek és a tulajdonságok kibővítése jelenti. A képességeknek van négy darab, csak az adott karakterre jellemző fajtája – mint pl. időlassítás vagy a lövedékekkel szembeni, átmeneti ellenállás és a testünkről történő visszapattintásuk képessége -, melyeket nem tudunk átörökíteni a szereplők váltásakor; illetve a fegyverek speckó jellemzőinek – pl. elektromos lövedék – kifejlesztése, ez utóbbiak továbbítódnak a későbbi főhősök között. A képességek ilyetén fokozása ún. Nimp ereklyék begyűjtése útján történik, míg a háromszintes, speckó tulajdonságokhoz ugyancsak a világban fellelhető Arany Pikk Ászokra lesz szükségünk. Speciális tulajdonság pl. a saját maximális életerőnk növelése, a legénységünk sebzési erejének fokozása, a ládákból begyűjthető arany mennyiségének százalékos növelése. Ezek szerencsére öröklődnek a hősök között. A műfajra jellemző módon kismilliónyi tárgyat gyűjthetünk be a különböző helyszíneken, melyeket a települések kereskedőinél adhatunk el, a pénzen pedig jobb fegyvereket, életerő csomagokat, tolvajkulcsokat stb. vásárolhatunk.

A sztoriban való előrehaladásunk során a térképen egyre több helyszín nyílik meg. A harcnak természetesen komoly szerepe van, de egy bizonyos szintig megválaszthatjuk, lopakodva vagy nyílt csatában küzdjük-e le az ellenfeleket. Az opponensek látóterét piros háromszögek jelzik, mozgási irányuk a képernyőnk jobb felső sarkában helyet foglaló mini térképen is látható. A lopakodással leterített ellenfeleket nem öljük meg, csak leütjük őket. Lopakodó módban a társaink is osonva közlekednek, és ők – vicces módon – akkor is láthatatlanok maradnak, ha egyébként szabad szemmel is tökéletesen láthatóak lennének, mert mondjuk nem férnek be mellénk a bokorba. 🙂 Több lehetőségünk van a környezet egyes elemeit is fegyverként használni: pl. vizes közegben nagyobb pusztító ereje van az elektromos robbanószereknek, vagy jobban ég a Molotov-koktél olajos felületen. Mivel egy izometrikus nézetben megvalósított játékunk van, a lőfegyverekkel történő célzás a jobb analóg karral történik, majd a progi automatikusan a legközelebbi ellenfelet fogja be. Ennek a harcrendszernek a professzionális szinten történő kezelése igényel némi tanulóidőt. Terjedelmes eszköztárunk része jó néhány különféle pisztoly és puska, lőszert nem igénylő tárgy, valamint robbanószer, ezeket az L1-gyel tudjuk váltogatni, az R1-gyel pedig az adott karakter fő képességeit aktiválhatjuk. A fegyókba töltényt kalandjaink során szedünk össze, illetve fel is fejleszthetjük őket a településeken található fegyverkészítőknél.

Nekem nagyon tetszik a velünk együtt háromfős csapatunkba verbuválható két plusz ember ötlete. Őket részben a kocsmákban bérelhetjük fel átlagosan 100 aranyért, de a jobbak sikeresen teljesített mellékküldik során csatlakoznak hozzánk. Társaink nemcsak a harcokban, de a tetemes mennyiségű, összegyűjtött tárgy szállításában is segítenek minket, és külön nagyon rendes dolog a részükről, hogy láthatóan kifogyhatatlan munícióval rendelkeznek. Természetesen képesek elhalálozni, többek között ezt és persze a saját, idő előtti távozásunkat elkerülendő érdemes gyakran használni a Weird West gyorsmentés és gyorstöltés gombjait. Ugyancsak szuper, hogy ha valamelyik mellék-, vagy akár főszálban is mondjuk kiszabadítunk valakit börtönéből, vagy megmentjük az életét, akkor ő életre szóló barátságot köt velünk, és nehéz helyzetekben előbukkan a semmiből, hogy a mi oldalunkon harcoljon. Ennek ellentéte, hogy amikor valakinek ártunk, vagy mondjuk a seriff parancsára gonosztevőket juttatunk börtönbe, ők vendettát esküsznek ellenünk és a történet későbbi szakaszában lehetséges, hogy hirtelen felbukkannak és megtámadnak – még akkor is, ha teszem azt már egy másik főhőssel vagyunk, akinek a legénységébe tartozik az egyik előző protagonista.

A Weird Westben a napszakok és az időjárási viszonyok is dinamikusan változnak. A napszak többek között a boltok nyitvatartási ideje miatt fontos, így ha beérünk egy városba, a szünet menüben elérhető „Loiter”, azaz lézengés opció segítségével válthatunk a világos és a sötét órák között. Ami az időjárási viszonyokat illeti, ezeket nem tudjuk kontrollálni, így teljesen váratlanul törhet ránk zivatar, szélvihar, sőt akár tornádó is.

Összességében rengeteg mindent lehet csinálni a játékban, és mivel sokat piszmogtam, részemről az első főhőssel is már legalább tíz óra lett a teljes ráfordított idő. De hát tényleg annyira magával ragadó a cucc, hogy nehéz abbahagyni. Élvezetes a sztori, a karakterfejlesztés és a felfedezés. Nekem a grafika is nagyon tetszik, bár olykor nehéz látni az apróbb részleteket, az R3 által lehetővé tett, háromféle ráközelítéses nézet ellenére is. Szinkron nem igazán van, a kulcspontokat kommentáló egyszemélyes narrátor kellemesen bariton hangját leszámítva, mindenki más dialógusok formájában kiírt szövegekben beszél, melyek során olykor a válaszainkat is megválaszthatjuk, ezzel befolyásolva a közvetlenül rákövetkező eseményeket. Bár néhányszor már foltozva lett a game szoftvere azóta, hogy elkezdtem vele játszani, még mindig vannak apró technikai hibák, akadások, fagyások, de szerintem az összkép szuperjó! Az RPG-k és az érdekes, illetve morbid sztorik iránt rajongó playereknek ajánlom a Weird Westet, akik hosszabb cuccokat is be tudnak iktatni a táncrendjükbe. A megszállottság garantált!

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható a PlayStation Store-ból, ára 13990 Ft.)

Pozitívum(ok)

  • Érdekes univerzum, öt főszereplő, választási lehetőségek, hatalmas térkép, jó szavatosság

Negatívum(ok)

  • Apró kódhibák, kevés szinkron, a helyszínek egy idő után ismétlődnek, az irányítást gyakorolni kell
8/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság: Kiemelkedő
Zene/Hang:
Hangulat: Kiemelkedő

martin beleszól:

Hozzászólás