Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
State of Play 2020. augusztus 6.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
Tokyo Game Show
Ubisoft Forward

We Happy Few – Szezonbérlet tartalmak (PS4, PSN)

Wellington Wells visszavár.

Amikor tavaly górcső alá vettem a – viszontagságosan napvilágot látott – We Happy Few-t, vegyes érzések kavarogtak bennem. Egyrészről a 2016-os E3-on nagy sikerrel debutáló disztópikus szerepjáték ígéretes történettel és sajátos atmoszférával kecsegtetett, másrészről ennek technikai megvalósítása kissé gyengére és következetlenre sikeredett. Fenntartom továbbá, hogy az akkorra már kissé idejétmúlt és kiforratlan szükséglet-rendszer, illetve a félig procedurálisan generált pályarészek inkább ártottak, mint használtak a játéknak. Mindezzel együtt továbbra is ajánlom egyszeri lejátszásra a műfaj rajongóinak. Az eredeti tesztet ITT olvashatjátok.

Az alapjáték három játszható karakterének történeteit lezárva úgy éreztem, hogy ‘’szép volt, jó volt, elég volt”, és nem gondoltam volna, hogy visszatérek még valaha a ‘’derűsen diktatórikus’’ Wellington Wellsbe. Ekkor került birtokomba a játék szezonbérlete, amely mindhárom azóta megjelent DLC-t tartalmazza. Ezekkel újabb három játszható karaktert kapunk, akiket az alaptörténet háttérbeszorult mellékszereplőiként ismerhettünk meg. Habár a három csomag főszereplői és hangulata nem is különbözhetnének jobban, azért felfigyeltem egy-két üdítő újdonságra, amelyet a fejlesztő Compulsion Games szemmel láthatólag a korábbi visszajelzések alapján egységesen alkalmazott az összes kiegészítőre.

Egyrészt végre búcsút inthetünk az idegesítően gyorsan jelentkező szükségleteknek (éhség, szomjúság, fáradtság), illetve a folyton megtelő eszköztárnak, másrészt a helyszínek immáron teljes mértékben manuálisan lettek felépítve, nagy műgonddal és jobban átgondolt level design-nal.  A pályák ugyan jóval lineárisabbak, fókuszáltabbak, ám ez csak tovább erősíti az alapból is kiforrottabb történetvezetést.

They Came From Below

Az első DLC-ben, amely az 50-es évek sci-fijeit idéző They Came From Below címet viseli, Roger és James – Dr. Faraday ügyetlen, komikus karakterekként szolgáló laborasszisztensei – kapják a főszerepet. Mi Rogert irányítjuk, aki szeretőjével Jamesszel karöltve a tudós-feltaláló Faraday rejtélyes eltűnése után kezd nyomozni. A ‘’furcsa pár’’ tudomást szerez főnökük rejtett földalatti létesítményről, amely titkos kísérleteknek adott otthont, mindaddig amíg vérszomjas robotok meg nem szállták azt. Egyébként a We Happy Few eddigi hangvételéhez híven mind a lázadó gépek, mind a misztikus kutatóközpont – és vadonatúj fegyvereink, eszközeink – egyfajta retro-futurisztikus dizájnt kaptak. A játékmenet egyébként rendben van, még ha kissé repetitív is. A sztori kellően fárasztó, a vége felé kissé kiszámítható, ám Roger és James kapcsolata meglepően árnyaltan kerül ábrázolásra, szemben a fő történetszállal, ahol szexualitásuk inkább poénforrásként szolgált. A ’’They Came From Below’’ nem váltja meg a világot, de könnyed szórakozással szolgál, illetve tovább bővíti a We Happy Few világának misztikusabb aspektusát.

Lightbearer

A Lightbearer névre keresztelt tartalomcsomagban ’’Nick Lightbearer’’, az eredeti történet Austin Powersre hajazó rocksztárja kerül a rivaldafénybe, akit azóta is ugyanaz a hisztérikus rajongás és személyi kultusz övez. Nick karrierje látszólag megállíthatatlanul hasít, ám a siker, a csillogás, illetve a piával, drogokkal és nőkkel átmulatott éjszakák mögött egy kiégett, bizonytalan férfi rejtőzik. Nick ezúttal is egy idegen nő mellett ébred, akit holtan, vérbe fagyva talál. A pánikba esett zenész menekülni kényszerül, illetve a neve tisztázásához vezető utat tébolyult rajongók, furcsa, pszichedelikus látomások, és egy rejtélyes idegen nehezítik. Kalandja során Nicket egy beszélő patkány segíti, aki vagy Nick drogok által eltompított agyának szüleménye, vagy valóban menedzsere, Virgil manifesztációja… Mr. Lightbearer még röhejesebb eszközökkel veszi fel a harcot rosszakaróival, mint a retrofuturisztkikus űrfegyvereket meglovasító Roger és James: magához híven gitárt ragad és ’’elmeolvasztó riffekkel’’ bünteti (vagy épp nyűgözi le) mániákus rajongóit és a ravasz lesifotósokat, illetve szükség esetén aranylemezeket hajigál feléjük. Azon meg már meg sem lepődünk, hogy a hírhedt rocksztár életerejét nem az étel vagy a gyógybalzsamok állítják vissza, hanem testét csakis az alkohol és a drogok képesek regenerálni. Ez a fejezet amúgy kifejezetten kreatívan igazítja útba az bizonytalan játékosokat, Nick ugyanis gitárjátékával képes megeleveníteni az őt dicsőítő, városszerte fellelhető aranyszobrokat, amelyek megmutatják a helyes irányt. Annál klisésebbek és irritálóbbak voltak a játék menetét megszakító pszichedelikus ügyességi-platformer részek, amelyek csak még jobban felhívják a figyelmet a főszereplő mozgásának esetlenségére. A feledést és megváltást kereső rocksztár története meglepően baljós fordulatot vesz és teljesen megváltoztatja a karakter korábbi megítélését. Katarzist ugyan ez a befejezés sem okoz, de érdekesen bontja ki Nick valódi múltját és személyiségét.

We All Fall Down

A harmadik és egyben utolsó DLC-ben Victoria Byng, az alaptörténetszál rejtélyes, elsőként felbukkanó ’’gonoszának’’ bőrébe bújhatunk. Victoria az archiváló részleg igazgatónője, eredeti főhősünk, Arthur szigorú felettese, aki leleplezi és üldözőbe veszi az öntudatra ébredt férfit, illetve megkísérli őt ismét a népet elbútító drog, a Joy hatása alá helyezni. Az elsőre lelketlennek, érzéketlennek ható Byng kisasszony egy nap maga is ráébred az igazságra. Maga mögött hagyja addigi életét és befolyásos apját – aki az alaptörténetből már ismerős lehet –, majd megpróbál mindent jóvá tenni annak a rendszernek a lerombolásával, amelynek védelmére felesküdött. Útja során indiai édesanyjának szelleme kíséri, illetve – a Lightbearer DLC Virgiljéhez hasonlóan – egyfajta morális iránytűként szolgál Victoria számára. A játékmenet talán ebben a fejezetben volt a legváltozatosabb: a közelharcra és lopakodásra egyaránt rágyúrhatunk, ám fő eszközünk a nő karikás ostora lesz, amely a vertikális közlekedés (lendülgetés, felhúzódzkodás és leereszkedés) alapkelléke, de ám az összecsapások során is remekül bevethető. Arzenálunk részét képezi továbbá egy apró sokkolópisztoly is, amellyel berendezéseket vagy gyanútlan őröket hatástalaníthatunk. A We All Fall Down kiváló lezárása egy amúgy kissé foghíjas történetnek és remekül foglalja keretbe Wellington Wells furcsa világát. Akit az eredeti játék légköre, látványvilága és furcsa angol humora megfogott, annak csak ajánlani tudom.

(A szezonbérlet tartalmá a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! A kiegészítők megvásárolhatóak együtt a PlayStation Store-ból 7690 Ft-ért, vagy a They Came From Below, a Lightbearer és a We All Fall Down is külön-külön 2790 Ft-ért.)

Hozzászólás