Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Warner Bros. – szabadalmaztatta a Middle-earth “Nemesis” rendszerét

Bizarr idők előfutára?

A Warner Bros. videojátékos szegmense, a Warner Brothers Interactive Entertaimment szabadalmaztatta a Monolith Entertainment által fejlesztett Middle-earth: Shadow of Mordor, valamint folytatása, a Middle-earth: Shadow of War jellegzetes “Nemesis” rendszerét. Többszöri próbálkozások után az amerikai szabadalmakért felelős hivatal engedélyezte nekik, és ha a Warner Bros. rendesen fizeti az ezzel járó költségeket, egészen 2035-ig birtokolhatja.

A szabadalmat “Nemesis karakterek, nemesis erődök, szociális vendetták és követők számítógépes játétokban” néven jegyezték be, ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy ezt a rendszert kizárólag a Warner Bros. használhatja. Maga a szisztéma lényege egyébként az, hogy véletlenszerűen generált karakterek hierarchiában léteznek a játékon belül, és emlékeznek, illetve reagálnak a játékos cselekedeteire, valamint a játékos tettei és viselkedése befolyásolhatja az ő viselkedésüket és külsejüket. Emellett a hierarchiában elfoglalt pozíciójuk az előbb említettek függvényében változhat – legalábbis ez a rövid verzió. Konkrét alkalmazásban ez például úgy nézett ki, hogy ha a főhős levágta a karját egy orknak és megölte, akkor az később visszatérhetett egy vasból kovácsolt pótkarral, bizonyos immunitásokkal és a vérbosszú vágyával. Ha esetleg ez az ellenség legyőzte a karaktert, akkor feljebb léphetett a hierarchiában, és nagyobb befolyással rendelkezhetett.

A szabadalom a Middle-earth: Shadow of War “szociális hódítás” csatáira is kitér, ahol a játékosok megtámadhatják egymás erődeit, illetve védhetik azokat egymás ellen, hogy megnézzék, miként teljesítenek a hatalmuk alatt álló orkok.

A Warner Bros. egyébként már 2015 óta próbálkozott a szabadalmaztatással, de többször is visszadobták. A kezdeti visszautasítások indoklása az volt, hogy túlzottan hasonlított más szabadalmakra – például ütközött eggyel, amely a Square Enixé. Alapvetően azonban inkább a nyelvi megfogalmazásra összpontosítva utasították el a próbálkozásokat. Innentől kezdve azonban, ha február 23-án jelenne meg egy játék, amely ezt a funkciót szeretné beépíteni – vagy eléggé hasonlít rá ahhoz, hogy gond legyen belőle -, kizárólag a Warner Bros. licencével teheti meg. Hasonló, de nem egy az egyben ezt imitáló rendszereket továbbra is lehet készíteni: ilyesmi az Assassin’s Creed Odyssey zsoldosrendszere vagy a Watch Dogs Legion “cenzusa”, amely hasonló módon dinamikusan generál karaktereket és szociális hálózatokat, és ezek talán nem is vonnának jogi következményeket maguk után, ha később jelentek volna meg. Ezek a szisztémák azonban komoly munkát és erőforrásokat igényelnek.

Az alapvető probléma ezzel az, hogy a videojátékok kezdetük óta arra épülnek, hogy a fejlesztők egymás rendszereit veszik át, finomhangolják, csiszolják vagy épp módosítják, ezáltal valami újat és különlegeset hozva létre. Ha elkezdődik a játékmechanikák szabadalmaztatása, az brutális módon megnehezítheti a kreatív munkát: képzeljük el mi lett volna, ha anno levédetik a belső nézetes lövöldözős programok lehetőségét. A helyzet iróniája pedig az, hogy maga a Middle-earth: Shadow of Mordor is egy olyan alkotás, amely rengeteg más játék ötleteire épül, és azt dobta fel a “Nemesis” rendszerével.

A széria mindkét epizódja kapható egyébként PlayStation 4-re: az első részről ITT, a másodikról ITT olvashatjátok el tesztünket.

Forrás: IGN.com

Hozzászólás