Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Vita, 3D, hackertámadás – a Big Boss válaszol

A sajtó nagy része a Wii U-tól hangos, de az LA Convention Centerben hallgatva a fejlesztőket, kiadókat és komoly üzletembereket, a PlayStation Vita-t neve merült fel újra és újra.Hogy miért? Az ára miatt: 249$ / 249€ kérnek a wi-fis változatért, ill. 299$ / 299€-t a wi-fi + 3G modellért. A bivalyerős hordozható eszköznek nagyjából mindenki drágább fogyasztói árat jósolt. A Sony Computer Entertainment International elnökével, Andrew House-zal beszélgettünk a Vita árstratégiájáról, az európai megjelenésről és a Sony elvárásairól a hordozható konzollal kapcsolatban. Továbbá megkérdeztük a főnököt, hogy teljesít általában a PS3 és, hogy mi a mondandója a PlayStation Network feltöréséről.[B]Eurogamer: A Vita a vártnál alacsonyabbra lett beárazva. Szándékosan döntöttek így?[/B]Andrew House: Igen, és ez a marketinges, valamint a kiadói osztály nyomásának köszönhető. Ha a Vita-hoz nem csak egy kemény játékos magot akarunk kiépíteni, hanem – reményeim szerint – egy szélesebb piaci rétegnek szánt ajánlattal is elő akarunk állni, akkor ez a stratégiai lépés, azaz az agresszív árképzés ennek a törekvésnek az eredménye. Örömmel tölt el, hogy elértük mindezt. A mérnökeink remek munkát végeztek a Vita-val, és ugyanakkor lehetővé tették számunkra, hogy egy vonzó legyen az ára.A stratégiánk lényegében abból áll, hogy első körben a vérbeli játékos közönséget szeretnénk megnyerni magunknak, a technológia és szórakozás igazi elkötelezettjeit („korai elfogadók” – a fordító megjegyzése) és reméljük, hogy értékelni fogják ezt az új élményt. Később, a PSP marketingjéhez képest, jóval kifinomultabb módon szeretnénk egy szélesebb közönséget megszólítani.Az ár rendkívül fontos dolog. De ami hangsúlyosabb, az a mindennapi kapcsolattartásból fakadó élmények, amiket már a tervezés elején figyelembe vettünk. Úgy gondoljuk, hogy ez különösen a fiatalabb vásárlóinknak alapvető szükséglet. A saját gyerekeimnél is látom, hogy ma már minimális elvárásnak tekintik a szociális hálózathoz kapcsolódó eszközöket, és ez az egyik kulcsfontosságú pontja a Vita-nak. [B]Eurogamer: Hivatalosan is bejelentették a Vita USA és EU árait. Néhány Egyesült Királyságbeli kereskedő 230£-ot kér a wi-fis és 280£-ot a 3G + wi-fi modellért. Ön számít árháborúra?[/B]Andrew House: Nem lenne helyénvaló, ha véleményezném a kereskedelmi partnereink stratégiáit. Szóval, nekik is a saját üzletüket kell menedzselniük. A 230£ és 280£ egy igen jó kiinduló ár, és még van idő a megjelenésig, aminek a pontos idejét még nem jelentettük be. A következő hónapok során fogunk részletekkel szolgálni ennek kapcsán.[31867][B]Eurogamer: Kaz Hirait idézik sokan, miszerint veszteséggel fogják árulni a Vita-t, a három éven belüli profitabilitás reményében. Egy felhasználói bázis kiépítésének ez a módja manapság?[/B]Andrew House: Cégünk eddigi működése és sikeres bővülése, a „vegyes haszonkulcs” nevű modellen alapult. Ennek alapján nagyon alacsony bevételünk, vagy éppen ráfizetésünk adódik magából a hardware-ből, amit a szoftverekből és kiegészítőkből származó, igen pozitív haszon-struktúra ellentételez. A Vita-t is ennek az üzleti modellnek a mentén szeretnénk útjára bocsátani.[B]Eurogamer: Úgy tűnik, van némi kavarodás, hogy a Vita mikor jelenik meg a különböző területeken. Mikor fog Európába érkezni?[/B]Andrew House: Jelenleg nem vagyunk olyan helyzetben, hogy konkrét időintervallumokról beszéljünk. De tisztázásképpen, ennek jó oka van. A Sony-t jelentősen érintette a március 11-i Japánban bekövetkezett földrengés. Ez oda vezetett, hogy felül kellett vizsgálnunk a saját és anyacégünket ért károkat, amik az alkatrészgyártást és az ellátási láncot érintették. Ez a kárfelmérési folyamat jelenleg is zajlik. Amint ezzel végeztünk, és letisztázódott hogy állunk a termelés, valamint a roppant mértékű folyamatos ellátás biztosításával, akkor lesz módunk arra, hogy konkrét megjelenési dátumokról és régiókról beszéljünk.[B]Eurogamer: Mennyit fog bírni a Vita akkumulátora?[/B]Andrew House: Erről még nem tudok biztos adatokkal szolgálni. Annyi bizonyos, hogy a lemez-lejátszó mechanika hiánya nagyon jó hatással lesz az üzemidőre. No és persze ott az OLED kijelző is, amely nem csak kiváló képet nyújt, hanem azon túl az egyik fő jellegzetessége az, hogy rendkívül energiahatékony.[31868][B]Eurogamer: Ötödik évét tapossa a PS3, és globálisan 50 millió eladott példánynál tartunk. Ez egy jó adat ön szerint?[/B]Andrew House: Igen, feltétlen. Különösen jó teljesítmény, ha azt az árat vesszük, amennyiért adott gépek elkeltek. Ez a PlayStation 2-höz képest is jó adat, mert abból hasonlóan magas ár mellett, jóval kevesebbet adtunk el.Tehát különösen jól teljesít a masina. Célunk a PS3-mal egy olyan erős hardver építése volt, amit hosszú távra szántunk. Nem csak a tekintetben végeztünk jó munkát, hogy a megjelenés óta csökkentettük a gyártási költségeket, aminek jótékony hatásait a vásárlóink is megtapasztalhatták, hanem új szolgáltatásokkal és képességekkel ruháztuk fel a gépet eddigi „élete” során, hogy növeljük értékét, időállóságát.[B]Eurogamer: Az E3-as sajtókonferencia során, számos exkluzív PS3 játék került bemutatásra. Mennyire fontosak ezek az exkluzív címek a Sony-nak és a PS3-nak?[/B]Andrew House: Nagyon fontosak, de kevésbé szól ez úgymond a kizárólagosságról. Jóval inkább egyedi élményekről beszélhetünk, amik csak egy bizonyos konzolon kerülhetnek megvalósításra. Akik megvették a PS3-at – amiért nagyon hálásak vagyunk –, azoknak ezek a címek igazolják a vásárlásukat, fenntartják az érdeklődésüket és lekötik őket. Az új felhasználók az exkluzív címekkel különböztetik meg a konzolunkat a többitől, továbbá olyan dolgok által, amik más gépen nem is volnának lehetségesek, legyen szó a Blu-ray-ről vagy az egyre több 3D-s címről, ami mind-mind kulcsfontosságú.Szóval nekem nem azt jelenti az exkluzivitás, hogy adott játék csak egy konzolon létezik. Sokkal inkább azt, hogy ez az egyedi élmény, csak adott konzolon válhat valóra. Úgy gondolom, ez az idea foglalja magába azt, hogy mi az ami igazán fontos a játékosoknak.[B]Eurogamer: Mi a helyzet az exkluzív letölthető tartalmakkal, pályákkal és egyéb extrákkal?[/B]Andrew House: Nagyszerű dolgok, már csak azért is, mert segítik konzolunk jobb differenciálását. Habár én továbbra is nagyobb hangsúlyt fektetnék az általunk nyújtott szórakoztatás igazi alapjaira, mint a Blu-ray filmek és a 3D élmények, mert alapvetően ezek számítanak.[31866][B]Eurogamer: Most, hogy jó néhány 3D támogatású játék jelent már meg a PS3-ra, mi a véleménye a 3D-ben való játékról? Teljesítette a hozzá fűzött reményeket?[/B]Andrew House: Az átfogó képet kell megértenünk. Maga a 3D játék PS3-on bővebb értelmű az interakció révén, mint a 3D nyújtotta képesség általában. Korábbi nyilatkozataimban mindig őszintén megmondtam, hogy szerintünk a 3D egy hosszú távú elkötelezettséget jelent. Azaz nem fog egyik pillanatról a másikra jelentős mértékben elterjedni.Ugyanakkor a PlayStation márkájú 3D kijelző bejelentése helyes lépés volt, amit megfelelő irányban tettünk. Az igen jó árazással le tudjuk szállítani a 3D világába való belépés költségét, és ezzel demonstráljuk is egyben az abba vetett hitünket is, hogy a videojátékozás és az interaktív szórakozás jelentős húzóerő a 3D felé. Tehát a kedvező ár, a vásárló pénzéért nyújtott jelentős értékű áruval párosítva nagyon jó kombináció.[B]Eurogamer: A szemüveg viselése is egyfajta belépési korlátot képvisel. Szükséges-e a szemüveg nélküli 3D TV-k megjelenése, hogy elérhető legyen az a széles közönség, amit remélnek a 3D-s játékokhoz?[/B]Andrew House: Amennyire én tudom, a közeljövőben megvalósítható, teljes értékű, szemüveg nélküli 3D élmény technológiai megvalósítása komoly kihívásokkal párosul. Persze idővel letisztulnak majd a dolgok ezen a téren.A szemüvegek körüli vitában talán ellenpontként elmondható, és a 3D fele húzóerőt is jelenthet, a most bemutatásra került „dual-play” módszerünk. Ez a megoldás teljesen egyedi, azon a szinte mágikus módszeren alapul, hogy a playerek teljes képernyőn látják a saját játék-részüket, osztott képernyő helyett, és ez az, ami szintén segíthet a szemüvegekkel szembeni ellenállás leküzdésében, valamint ebből csak profitálhatnak a játékosok.[31869][B]Eurogamer: Mit üzen azoknak a felhasználóknak, akik aggódnak amiatt, hogy vásároljanak-e hitelkártyájukkal a PlayStation Networkről a támadás után?[/B]Andrew House: Nagyon fájó, de tanulságos leckét kaptunk a PSN-en történtekkel. De nem szeretném figyelmen kívül hagyni azt a tényt sem, hogy egy olyan bűncselekmény célpontja voltunk, amely példa nélkül álló, és végül is a helyzetet ez okozta.Most, hogy túl vagyunk rajta, mindent megteszünk, hogy éberebbek legyünk ezen a téren. Alázatosan és hálával fordulunk a bennünk rendületlenül bízó játékosokhoz, és minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy hűek maradjunk a belénk vetett hitükhöz, valamint hogy a vásárlóinknak ne csak szórakoztató és megkapó élményeket nyújtsunk, hanem egyben szempontból megbízhatóságot is.[B]Eurogamer: Megfelelően védték a játékosok adatait?[/B]Andrew House: Akkori tudásunk alapján, úgy vélem mindent rendben végeztünk. A támadás mértéke azonban, ahogy már említettem, példa nélkül álló volt.Mai világunkban, nem csak a játékokkal foglalkozó vállalatoknak, hanem bármelyiknek, akik részben vagy egészben digitális hálózaton keresztül üzletelnek, rengeteg forrást, időt és szakértelmet kellett a vásárlók adatainak a védelmébe ölnie. [B]Eurogamer: Mennyi időnek kell eltelnie, míg a PS3 már nem felel már meg a kor követelményeinek?[/B]Andrew House: Mindig is azt mondtam, hogy a PS3-ra úgy tekintünk, mint aminek 10+ éves életciklusa van. A kérdés az, hogy mekkora lesz az a plusz követelmény, ami indokolttá tesz egy váltást? Egyébként, amit talán nem emlegetünk annyit, mint kellene, hogy PlayStation 2-ből még 11 évvel annak útjára bocsátása után is milliókat adunk el.Manapság persze a piacok is változtak, ahogy a játékosok típusai is. Az USA-beli céges kollégáinkkal betörtünk a latin-amerikai piacra, és jelenleg Indiában, a helyi fejlesztőkkel is dolgozunk, lokális tartalmak PS2-re való elkészítésében. Mindezt azért mondtam el, hogy van alapja annak, mikor egy legalább 10 éves életciklus lehetőségét említjük. A célunk, hogy új élményeket kutassunk fel, mint amilyen a PlayStation Move, ami alig egy éve van a piacon és még óriási potenciál van benne, és a támogatását a játékokba beépítve is nagy pluszt ad.[31870][B]Eurogamer: Rengeteg szóbeszédet hallani az otthoni konzolok új generációjáról és a PS4-ről. Nem korai még ez egy kissé?[/B]Andrew House: A Sony szemszögéből nagyon is elégedettek vagyunk a PS3-mal, és a játékpiac jelenlegi fejlődési irányával. Jelenleg, körülbelül hét évvel a PSP kiadása után legfőképpen a Vita-ra, mint következő generációs hordozható konzolra koncentrálunk. Ezen túl mással most nem foglalkozunk.[B]Eurogamer: A konferencián 8.8 millió eladott PS Move-ot említettek. Beváltotta a hozzá fűzött reményeket?[/B]Andrew House: Ha visszagondolok az eredeti becsléseinkre, akkor azt jóval meghaladja ez a szám. Talán egy picit konzervatívak vagyunk, ami az előrejelzéseinket illeti. Emiatt a kereslet megfelelő kielégítése kihívások elé állított minket, de ez a helyzet már rendeződött és teljes mértékben ki tudjuk elégíteni az igényeket.A Move európai szereplésével különösen elégedettek vagyunk. Az európai vásárlók úgy tűnik megkedvelték ezt a terméket. Ennek az oka az lehet, hogy az „életszerű” játékoknak, már van előzménye és hiteles bázisa a PlayStationön, elég ha a Singstarra vagy az EyeToy-ra gondolunk. Ez könnyebbé tette új franchise-ok felépítését, és a kötődések kiépítését az európai vásárlóinknál. Globálisan is nagyon sikert könyvelhetünk el. A célunk most az, hogy a Move ne csak alkalmi- vagy partijátékokat jelentsen. A Killzone-nal megmutattuk, hogy ez az új eszköz nagyon sokat dob a keménymagnak számító játékosok élményén is. A jövőben pedig a fejlesztőknek erre kell koncentrálniuk, hogy sok új Move támogatású játékkal örvendeztessék meg a vásárlókat.[B]Eurogamer: Meglepődtem, hogy Ken Levin itt, a konferencián jelentette be a BioShock Infinite Move támogatását, illetve a BioShock Vita-t. Mivel győzték meg, hogy megváltoztassa véleményét a Move-ról?[/B]Andrew House: Ennek a kérdésnek a megválaszolásában attól tartok nem vagyok illetékes. De gondolom az USA-beli kollégáim meggyőző beszélgetést folytattak vele ez ügyben.Szerintem Ken Leviné egy igen mókás prezentáció volt. Jólesik valaki olyat látni a színpadon, aki nagyon nyíltan mondja el a véleményét. Az Infinite miatt duplán is elégedett vagyok, mivel a külsős fejlesztőinkkel kapcsolatot tartó osztályon dolgoztam, és olyan remek fejlesztőkkel kerültem kapcsolatba, akiknek megvan a saját víziójuk egy játékról, mind tehetségesek és kreatívak, és neked pedig meg kell győzni őket, hogy csatlakozzanak hozzád. Szóval, nagyszerű, hogy ez most egy ilyen fantasztikus sorozattal történt meg, mint a BioShock, pont a Move és a Vita kapcsán.[B]Eurogamer: Köszönjük az interjút![/B](Andrew House a SCEI elnöke.)(Az interjú az Eurogamer tulajdonát képezi. Mi csak a fordítást készítettük. Köszönjük!)

49 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Fura, hogy a vita is egy psp és látszólag nincs túl sok különbség, de mégis tudom, hogy teljesen más mivel sokkal jobb. :?)

  2. Én már nagyon vááárom!!! Tuti jó lesz. XD

  3. must have

  4. szeritnem amikor kijön utána veszem meg valamivel akár a psp-met is eladom a PS Vita ért

    • Én már eladtam, és pont a wi-fi modell árának a feléért, ugyhogy már szépen elcsomagolva várja a zs-hogy vitává manifesztálódhasson :Dmár csak egy dolog kell a boldogsághoz, mivel a nyitócímek között is van egy két komolyabb,hogy a régi psp gémek elárasszák a store-t. Gondolok itt az AC!D-ra, és a crysis core-ra például. idegenkedem a digitális kiadásoktól mer ugye az nem kézzelfogható, de úgy látszik ez csak az aktuális genre vonatkozik a régebbiekkel elnézőbb vagyok, végülis egy psone vagy psp játék ajándék, hogy megy a mostani gépeden és pont :Dna nem a visszafelé kompatibilitásról beszélek, mert azt féreg dolog, volt kiszdni bár üzletileg mindenképp logikus, hanem, pl a saját esetemet tekintve, ha valami kimaradt mégis kipróbálnám mert klasszikus státuszba emelkedett az évek alatt akkor legyen rá lehetőséged.

  5. a vita szuper lesz(úgy tűnik)

  6. Én már gyűjtöm a pénzt a Vita-ra.Érzem,hogy jól fogok járni vele:)

  7. “””Célunk a PS3-mal egy olyan erős hardver építése volt, amit hosszú távra szántunk.”” Elég ironikus ezt olvasnom most mikor behalt a PS3-am. :(“

  8. “De a pofájukba vágnám az összes Sony fejesnek az EOJ játékosokat ért csapást, katasztrófát.Pláne ha ilyeneket mond:””Szóval nekem nem azt jelenti az exkluzivitás, hogy adott játék csak egy konzolon létezik. Sokkal inkább azt, hogy ez az egyedi élmény, csak adott konzolon válhat valóra. Úgy gondolom, ez az idea foglalja magába azt, hogy mi az ami igazán fontos a játékosoknak.””Gerinctelen húzás volt a szerver bezárás.A leggerinctelenebb.Nincs rá szó.”

  9. 500 dollár 2 szemüveggel és Resistance 3-mal. Nem nevezném drágának.

  10. bárhogy is leszvita-ból kiindulva sztem meglepően ólcso leszEgyszerűen nem lehet még1szer azt csinálni,hogy 160e körül dobjanak ki eg yúj gépet. Sztem óriási árverseny lesz és 100e lesz a max nyitó ár.Elsőre hülyeségnek tűnik, de megvolt mindkét nagy cégnek a lecke.A micró a boxból kiindúlva ólcsobb gépet készített mint a ps3.A ps3 meg elszállt magától. A ps1 annakidején az olcsó árával is nyert a saturn ellen, ps3nál meg már túl nagy volt a bukszája (ps1-ps2 sikere után).Az első boxnál is az volt a micró véleménye,hogy a minőséget meg kell fizetni. Utánna mégis tudtak engedni az árból pár hónap után.A ps3 ugyanezt játszotta el.Szal azt mondom inkább sokat buknak, de túrbóval akarnak majd indulni.

  11. Az igaz, hogy PS3-ból több kelt el, mint Xboxból és Gamecubeból együttvéve és az 5. életévét tapossa a konzol, de még sokkal több van ebben a generációban. Elég megnézni a Square Enix 2000. évi felhozatalát vagy a Persona 3-4. és Gow 2. részeit, amelyek még prevgen gépre jelentek meg. Továbbá a Wii U képében egy olyan, teljesítményben nem túl fenyegető ellenfelet kaptak, aki ellen a már létező remote play funkcióval is lehet védekezni. Nem is beszélve a Vita megjelenéséről és a Japánt ért természeti katasztrófáról. Persze felőlem jöhet 2012-ben, csak nem valószínű, hogy 2014 előtt jönni is fog.

  12. A 3D monitor milyen áron lesz elérhető ?

  13. A PS4 témára szerintem kár még spekulálni, jön amikor jön.Egyenlőre azért imátkozzunk, hogy a maradék időben minőségi játékok jöjjenek ki a gépre!

  14. Igazából a Sony fog megint utoljára lépni, a Nintendo lépett, megvárják a MS-t és tádá: PS4. Remélhetőleg nem elbaszott PS3mas üzletpolitikával, mondjuk Vita-ból nézve tanultak a hibáikból és nem fognak 4 évig szenvedni egy hülye döntés miatt.

  15. “A rohadt életbe már, ahogy látom tényleg jönni fog a PS4 :C””Andrew House: Mindig is azt mondtam, hogy a PS3-ra úgy tekintünk, mint aminek 10+ éves életciklusa van. A kérdés az, hogy mekkora lesz az a plusz követelmény, ami indokolttá tesz egy váltást? Egyébként, amit talán nem emlegetünk annyit, mint kellene, hogy PlayStation 2-ből még 11 évvel annak útjára bocsátása után is milliókat adunk el.””Jaaa, hát így lehet is 10 éves életciklust jósolni egy konzolnak. 7 évvel a megjelenés után kidobjuk az utódot (Mint eddig), de azért még gyártjuk az elődőt is, csakhogy elérhető lehessen. És hogy mi a probléma ezzel? Hol hibádzik a dolog? Ott kéremszépen, hogy az előző generáció lassan, de biztosan elveszíti a szoftvertámogatottságát, még a tervezett idő előtt. Talán a sony megvárja a zxbox720 bejelentését, viszont utána egészbiztosan lépni fog!”

  16. bla bla blöe

  17. Ez az interjú nagyon promó szagú volt :(Alig lehetett vmi személyes infót hallani, szinte csak a cég reklám szövegeit/nyilatkozatait hallottuk sorban 🙁

    • Hát ezen nem kéne annyira csodálkozni, mer hát mire számítottál miket fog kérdezni a jóembertől?Hogy van a család?

  18. “””Eurogamer: Megfelelően védték a játékosok adatait?Andrew House: Akkori tudásunk alapján, úgy vélem mindent rendben végeztünk. A támadás mértéke azonban, ahogy már említettem, példa nélkül álló volt.””szal nem:)”

  19. A cikk elolvasása után, rögtön felmentem a youtube-ra, egy kis PSVITA mustrára és újfent megalapítottam, hogy ez a gép valami eszméletlenül jó cucc lesz.

  20. Melyik játékban van az a bizonyos dual-play, amit House említett a szemüvegek kapcsán? Ez nagyon menőnek hangzik és igen kiváló példa arra, hogy egy hátrányból (szemüveg kell a 3D-hez) előnyt faragjanak, mindenképpen jó ötlet szerintem!

  21. hello, valaki megtudja mondani hogy a tv mikor lessz elérhetö és hogy mi a pontos neve!?

  22. Köszi a munkátokat! Érdekes volt.

  23. jó kis interjú volt, köszi!

  24. alig volt még full hd-s játék a gépemben kb..de a vitát nagyon várom 🙂

  25. Miért vagytok olyan biztosak hogy jön a ps4 2012-ben ?Na azért dec. 21 előtt jöjjön.

    • Mostanában sokszor ez a téma, és szerintem nem alaptalanul… jönni fog. 🙂

    • Ha nem is pont 2012ben,de 2013ban már nagyon valószínű,hogy megjelenik a PS3. Rengeteg jel mutat arra 1-2 éven belül jönnek(vagy már a küszöbön) lesznek a nextgenek,és ez teljesen logikusnak is tűnik elnézve az eddigi tendenciákat. Mind a PS1 és a PS2 esetében is 6-7 év telt el,mire jött a következő generáció,és attól,hogy itt van a nextgen az eggyel előtte lévő generációt nem fogják egy huszárvágással kinyírni. Meghagyják a 10-12 éves életciklust.

  26. elnezve az utolso szemuveges kepet az jutott eszembe hogy kb. igy nezhet majd ki a ps8 vagy ps10 nehany evtized mulva.. egy szemuvegben minden…

  27. Hajrá Sony.Ja és 2012 évvége ps4 japán.

  28. Nagyon jó, hogy a Bioshock Move támogatást kap ! Csak így tovább !!!

  29. Jó kis interjú, bár sok újdonságot nem mondott. A Vita baromi ígéretesnek tűnik. Erősen gondolkodok a beszerzésén. 🙂

  30. hat remelem nem is foglalkoznak meg a ps4-el :)a vita ara eleg barati 😀 a tv tetszetos :Djo iranyba halad a playstation szerintem

    • Igen, legalább nem térnek le úgy mint a MS a Kinectel…

      • “Azt csicsergik a madarak – legalábbis az Eurogamer madarai, hogy a következő generációs Playstation Eye is fel lesz vértezve a Kinect tulajdonságaival – szerintem nem lenn rossz, hiszen a kezedben lévő Sharpshooter-rel henteled az ellent, de közelharc meg történhet teljes testtel, mozgásfelismeréssel – így kombinálva, a kontroller és a szabad, testtel való mozgás élményét. Az meg a másik, hogy nem szeretek elfogultnak látszani, de mindenki tudja, hogy a Microsoft honnan, és főleg kitől “”vette”” a kinect ötletét (eyetoy)… Valószínűleg a Sony felismerte, hogy értelmes áron (drága hardver), vagy lényeges sebességcsökkenés nélkül (a Ps.-t terheli a kamera képének feldolgozása), nem tudna a Move mellett egy új 3. generációs Eye kamerát eladni… arról nem beszélve, hogy legalább Quad HD kamera (8-10 Mpixel) kell ahhoz, hogy le lehessen követni az ujjak mozgását ami nem kis számításigényű feladat, még 24 képkocka per másodperc esetén sem, és akkor az ntsc régiókról ne is beszéljünk….”

    • Én nagyon remélem viszont, hogy igyekeznek. Nem azért van fullhd tv-nk, hogy HD ready játék menyjen rajta. Egyébként pedig ezerrel mehet a fejlesztés a háttérben, hiszen 6 éves lesz jövőre a ps3, és ahogy lenni szokott, ilyenkor jön az új.

      • ebben a generációban azért több a lehetőségnem kell figyleni ezt az 5-6 éves ciklustmeg hova jöjjön új? és milyen áron? na meg kinek? annak a pár tízezernek? esetleg 100ezernek aki kipenget 200ezret az új gépért?Komoly vásárlóerőt jelentene:)Olyan sok jó játék van még amit be lehet szerezni és most meg már dübörög ezerrel a netes multi. A többség inkább elvan addig multis címekkel míg lemegy az ára.Azért ilyeneket is figyelembe vesznek mielött túl korán váltanának.

        • Miért ne jöjjön? Külföldön az eladások meglesznek a 20nm-es kártyák amiket most gyártanak majd télen már költséghatékonyan előállíthatóak lesznek. Most azért mert te mondjuk nem tudod beszerezni megjelenés napján(mint ahogy valszeg én se fogom tudni), attól kiadhatják, mert lehet, hogy sok más ember nagyon is örülne neki.

          • “Engem nem izgat, mert sose veszem premierbe (várok még 2évet utánna), de a kinnti oldalkon sincs az a “”mikor jön már a ps4???”” hangulat.Amint jön egy hasonló pletyka ott is az megy többségben(!),hogy: Hova??””Csak mondom mielött még belelendülnének,hogy eltelt 5-6év azt jöhetne már az új gép, addig nem árt olyan híreket is olvasni ahol mindig megemlítik a ps3al való hosszabb ciklussal számolást. Azért nem csak 1-2évet szeretnének nyereségben tudni a 2 nagy cégnél.azt ezen nem veszünk össze:)”

        • Nagyon sokan ki tudják pengetni a 100 ezreket, szóval ez nemhiszem hogy para. Itthon mondjuk nem, de ez senkitsem érdekel.Egyszerűen a hype miatt is. Kell az embereknek, ha azt látja a gyerek, hogy van új xbox és neki még a RÉGI ps-e van, vetet egyet. És igy tovább. Nem tehetik meg hosszú távon, hogy a többi konzol az életciklusa felénél jár, és akkor adják ki.

          • Ott a pont.Nekunk magyaroknak sok csak a gep ara,nyugaton ez bagatell osszeg.Nem az a kerdes,hogy itt van-e az ideje a valtasnak,hanem hogy mekkorat bukna a Sony ha megint kesve reagalna.Szerintem mar gozerovel fejlesztik a PS4-et.

      • lenni szokott…de 1 kis csuszas lesz tuti mivel a ps3at hoszabb tavra terveztek mar.. es tobb idot josoltak neki.. nezuk csak a jatekokat az utobbi idobe menyit fejlodtek.. csak a fejlesztoknek kell kicsit megeroltetni magukat, hogy kihasznaljak jobban a ps3-at