Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Visage (PS4, PSN)

Családias horrorshow.

Mikor kiderült, hogy a Hideo Kojima nevével fémjelzett Silent Hills fejlesztése a Konamival való balhé miatt megfeneklett, az előzetesként kiadott demo (P.T. – 2014) hirtelen úgy felértékelődött – főleg, miután a PS Store-ból is eltávolították –, hogy azokat a PS4-eket, amiken még le volt töltve, mindjárt háromszoros áron kezdték el árulni eBayen. Tény, hogy a Silent Hills hatalmas veszteség volt a játékostársadalomnak, még annak ellenére is, hogy Kojima pont a menesztése végett készíthette el végül a Death Strandinget. Nem csak azért volt szomorú hír a projekt leállítása, mert a 2004 óta lejtmenetbe kapcsolt Silent Hill szériára pont annyira ráfért volna már a teljes reboot, mint „testvérére”, a Resident Evil sorozatra (mondjuk ezt meg is kaptuk a RE 7 képében), hanem azért is, mert Kojima személye garancia lett volna egy ízig-vérig mozifilmes, a horrort zsigereiben bemutató epizódra. A P.T. vonalat sufnifejlesztésekkel próbálták pótolni, de sok más fejlesztőt is inspirált a nem mindennapi alkotás, ilyen például: Allison Road, The Park, Layers of Fear, de még talán a Resi 7-t is. Nem árulok el nagy titkon, hogy jelen bemutatóm tárgya is csatlakozik a felsoroltakhoz és talán ennek sikerült a legjobban megragadnia az esszenciát.

A Visage tisztességesen megpróbálja pótolni az űrt, és igazság szerint, nem is nagyon nyúl mellé – legalábbis ami a paráztatást illeti. A történet mindjárt egy család teljes kiirtásával, majd az elkövető öngyilkosságával nyit, ami rettenetesen erős kezdés. Az 1980-as években járunk egyébként, ahol egy Dwayne nevű úriemberrel kell felfedeznünk az elhagyatottnak tűnő családi házat, ami persze koránt sem annyira lakatlan, mint hinnénk. Hiába az otthonos környezet, a lámpák fénye, vagy az öngyújtónk pislákoló lángja, fél órával a bevezető után már a hideg fog futkosni a hátunkon, amit a Visage a rendkívül jól időzített ijesztgetéseivel ér el.

Az adott fejezeteket trigger-pontok aktiválásával kezdhetjük el, amik mind-mind valamilyen tárgyhoz kapcsolódnak – ha ezeket felszedjük, elindul az említett chapter. Lesz itt megtébolyodott feleség, paranoiás fiatalember és démoni megszállás alatt álló kislány is, idővel pedig rájövünk, hogy a ház korábbi lakói mind borzalmas körülmények között haláloztak el és lelkük azóta sem képes nyugodni. A háttérsztorikat meghallgatható magnókazettákból és lejátszható videókból, valamint írásos feljegyzésekből bonthatjuk ki, fő feladatunk pedig minden fejezetben az lesz, hogy megfelelő tárgyakat (legtöbbször kulcsokat) keresgélve újabb ajtókat nyithassunk ki és minél előrébb haladjunk a történetben.

A Visage legnagyobb negatívuma a tárgykezelésében keresendő. Mindkét kezünkben tudunk tartani valamit, de kész billentyűkombinációkat kell bevetnünk, ha ezeket mondjuk cserélgetni, eldobni vagy elraktározni szeretnénk, arról nem is beszélve, hogy vannak bizonyos dolgok (például a jókora kalapács), amikhez mindkét kezünkre szükségünk lesz. A sötétség azonban nem a barátunk. Csak úgy, mint az Amnesiában, ha túl sokáig maradunk a sötétben, az képes kikezdeni szegény Dwayne idegrendszerét, és ilyenkor minél előbb fényre kell mennünk, vagy bevennünk némi nyugtatót. Cserélgethetünk izzókat és meggyújthatunk gyertyákat is, bár én a leghasznosabb tárgynak végig az öngyújtót tartottam. A rendszer ellenünk dolgozik, így ha elkóborolnánk, vagy nem arra keresgélünk sokáig, amerre kellene egyből ránk dobnak minden természetfelettit és rövid úton elkap valami rémség. Ez nem kissé parás és frusztráló egyben, főleg amikor lekapcsolgatják a villanyt, ne adj isten meg is semmisítik az áldott fényt.

A grafikai megvalósítás nagyon szép: az általunk bejárható ház rettentő részletgazdag és fotorealisztikusan hiteles, amit csak tovább fokoznak a paranormális tevékenységek a környezetünkben. Itt érkezünk el a Visage legnagyobb erősségéhez: a hangulathoz. Egyenesen nyomasztó, amint szobáról-szobára haladunk, ha pedig jön egy jumpscare, akkor abban biztosak lehetünk, hogy a frászt hozza majd ránk! Külön öröm, hogy a játék teljes magyar feliratozást is kapott, így sokkal könnyebb lehet a kibontakozó sztori-szál megismerése és a személyes tragédiák megértése. Egy jó 6 órával számolhatunk a végigjátszás során, ami ebben a rémálom-fesztben bőségesen elegendő lesz. Elsősorban azoknak ajánlanám a játékot, akik egy ízig-vérig horrorra vágynak, ahol a fokozatosan adagolt történet miatt legalább annyiszor végig fog futni a hátunkon a hideg, mint a jól elhelyezett ijesztgetésektől.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

★★★★
REMEK
Kiadó: SadSquare Studio
Fejlesztő: SadSquare Studio
Megjelenés: 2020. november 1.
Ár: 12190 Ft
Feltöltőkártya: PlatinumShop

Hozzászólás