Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Vettel nyerte a kaotikus Japán nagydíj időmérőedzését

Végre visszatért a mezőny Suzukába ahol már két éve nem volt Forma1-es futam. A legnagyobb kérdés természetesen az, hogy Button hol végez, mert ha 5 ponttal többet szerez, mint csapattársa meglehet a világbajnoki címe. Vettelnek viszont 20 ponton belül kell maradnia Buttonhoz, hogy a hátralévő futamokon a matematikai esélye megmaradjon.Száraz pályás időmérőedzés volt a mai, ami szokatlan a pénteki naphoz képes, amikor esett az eső. Ezért aztán nem is tudtak a csapatok rendesen felkészülni és megtalálni a megfelelő beállításokat. Ebből kifolyólag több baleset is volt a mai napon.Mark Webber nem tudott indulni a mai időmérőn, mert délelőtt összetörte az autóját, Alonso pedig 5 rajthelyes büntetést kap holnap, mert váltót cseréltek az autójában.A Q1-et Buemi kezdte, aki már az első körében kisodródott, de vissza tudott térni a pályára és egy hosszabb javítás után folytatni tudta a körözést.Az első komoly idővel Trulli állt az élre, majd Vettel vette át a vezetést, de nem tartott sokáig, mert Trulli kontrázott és fél másodpercet adott a németnek. Néhány perccel később Kovalainen is csinált egy piruettet, de ő is vissza tudott jönni. A Ferrarik nagyon küszködtek, még Räikkönennek sem ment igazán, pedig elég jól ismeri a pályát. Emlékszünk mikor 2005-ben a 17. helyről indulva tudott nyerni. A pálya lassú részein akkora hátrányba került a többiekkel szemben, hogy a gyors részeken hiába ment jól, nem tudta behozni a hátrányt.A Q1 vége felé Buemi visszatért a felújított autójával és rögtön ment is egy negyedik helyet. Csapattársa Alguersuari is jól ment, a tízedik helyen volt.A kiesők: Fisichella, Nakajima, Glock, Liuzzi, Webber.A Q2 elején Alguersuari egy óriásit bukott. Lesodródott a pályáról és frontálisan csapódott a gumifalba. Az edzést azonnal félbeszakították. Láthatóan nem történt baja, de mégsem tudott kiszállni az autóból. Az odaérkező pályamunkások és az orvos segítettek neki. Nem tudni mi volt a probléma, de úgy tűnt, hogy a biztonsági övet nem tudták kikapcsolni. Még szerencse, hogy az autó nem gyulladt ki, mert akkor nagy baj lehetett volna.[12935] Miután eltakarították a Torro Rossot, a két Toyota kezdte meg a körözést, de egy újabb baleset következett be. Timo Glock a célegyenes ráfordító enyhe jobb kanyart nem tudta bevenni és szinte frontálisan nagyon nagy sebességgel a falba csapódott. Újabb piros zászló. Ez az eset még az előzőnél is súlyosabb volt. Glock a kormányt azonnal kivette, de kiszállni nem tudott. Az odaérkező orvosi team még egy lepedőt is kifeszíttetett , hogy ne láthassák a nézők mi is történi. Ez semmi esetre sem jelent jót. Hosszú percekig próbálták kisegíteni Timot. Közben a mentőautó is megérkezett és hordágyat is vittek oda. Pár perc múlva végre kiemelték a németet és egy felfújható gerincmerevítős hordágyra helyezték. Jól látszott a tv közvetítésen, hogy Glock intett, hogy jól van, mikor a mentőbe rakták. Ezt követően helikopterre egy helyi kórházba vitték, de közölték, hogy nem súlyos a sérülése.Az edzést újraindították. 4 perccel a vége előtt még csak 4 pilótának volt mért köre a 13 még versenyben lévőből, ám az utolsó percben ismét egy balesetet láthattunk. Buemi a hátsó egyenesben lesodródott a pályáról és legyalulta a pályát szegélyező korlátot, ami miatt az autója eléggé megrongálódott, az első szárnya leszakadt és a pálya közepére került.A kiesők: Rosberg, Alonso, Kubica, Glock, Alguersuari.A Q3-ban is volt baleset. Kovalainen kicsúszott és a gumifalba csapódott, de saját lábán hagyta el a pályát. Újra félbeszakították az edzést.Az újraindítás után 6,5 perc volt még hátra, amikor senki nem rendelkezett még mért körrel.Az kaotikus időmérőt végül Vettel nyerte Trulli és Hamilton előtt.[12941] [F12009:15Q][F12009:15G][B]*FRISSÍTVE*Szabálytalan vezetés miatt (sárga zászló figyelmen kívül hagyása), illetve váltócsere és autó újjáépítés miatti büntetések. A holnapi rajtrács: 1. S. Vettel (Red Bull) 2. J. Trulli (Toyota) 3. L. Hamilton (McLaren) 4. N. Heidfeld (BMW Sauber) 5. K. Räikkönen (Ferrari) 6. N. Rosberg (Williams) 7. R. Kubica (BMW Sauber) 8. A. Sutil (Force India) * 9. R. Barrichello (Brawn) * 10. J. Alguersuari (Toro Rosso) 11. J. Button (Brawn) * 12. G. Fisichella (Ferrari) 13. H. Kovalainen (McLaren) ** 14. S. Buemi (Toro Rosso) 15. K. Nakajima (Williams) 16. R. Grosjean (Renault) 17. F. Alonso (Renault) * 18. V. Liuzzi (Force India) ** 19. T. Glock (Toyota) *** 20. M. Webber (Red Bull) **** – Öt rajthelyes büntetés szabálytalanság miatt** – Öt rajthelyes büntetés váltócsere miatt*** – Baleset miatt új autót kaptak, a boxutcából fognak rajtolni[/B]

Nincsenek hozzászólások.

Hozzászólás

  1. Rosberg És Kubica is esélyes a győzelemre

  2. Nem is rossz, hogy megbüntették őket 🙂 Kimi így felkapaszkodott az 5. helyre 😀 Holnap szerintem lesznek balesetek és jön a safety car is, Sztem. 🙂 Kimi holnap esélyes a futam győzelemre 😛

  3. Szerintem Hamilton jól fog rajtolni (KERS) és megnyeri. Ha nem Ő akkor meg Vettel. Trulliban nem látok potenciált.

  4. Timo Glockra nem lehet fogadni a versenyen, pedig az előző versenyen 2. lett.

    • Hát halod, Kenchivel oda-vissza módosíttatom Glock és Kobuyashi nevét… Már magam sem tudom melyikük lesz ott holnap.

  5. Azt hittem Button és Kimi autója jóval nehezebb.

  6. Buktam a tippem 🙁

  7. Megvannak a súlyok1. Sebastian Vettel, Red Bull, 658.5kg2. Jarno Trulli, Toyota, 655.53. Lewis Hamilton, McLaren, 6564. Nick Heidfeld, BMW Sauber, 6605. Kimi Raikkonen, Ferrari, 6616. Nico Rosberg, Williams, 684.57. Robert Kubica, BMW Sauber, 6868. Adrian Sutil, Force India, 6509. Rubens Barrichello, Brawn GP, 660.510. Jaime Alguersuari, Toro Rosso, 682.511. Jenson Button, Brawn GP, 658.512. Heikki Kovalainen, McLaren, 67513. Giancarlo Fisichella, Ferrari, 661.514. Sebastien Buemi, Toro Rosso, 665.415. Kazuki Nakajima, Williams, 695.716. Romain Grosjean, Renault, 691.817. Fernando Alonso, Renault, 689.518. Vitantonio Liuzzi, Force India, 682.519. Timo Glock, Toyota, n/a20. Mark Webber, Red Bull, n/a

  8. Azért azt röhejesen igazságtalannak tartom, hogy pl. Alonsót ugyanannyira megbüntették, mint Buttont és Barrit. Tudniillik, Alo lassított, csak kicsit későn, és be is ment bokszba. Ezzel szemben a két Brawnos egyáltalán nem lassított, és javítottak abban a körben, így kerültek egyáltalán Alonso elé. Ha nem javítanak a sárga zászlós körben, akkor Alo ment volna be a Q3-ba, és mivel ott 2-en is buktak, legrosszabb esetben is 8. lett volna, és ehhez jött volna +5 hely bünti. Így meg azért, mert ő elvette (csak későn), csak a 17.-ről rajtolhat. Tanulság: ha későn veszed észre a sárgát, akkor már ne fékezz, menj teljes gázzal, hogy minél előrébb végezz a rajtrácson. Magyarul, ne lassíts, ha sárga zászlót látsz. Gratulálok az illetékes döntőhozóknak, ez nem semmi volt…

    • Teljesen igazat adok neke ebben.Én is igy láttam és nem értem miért kellett ugyanakkora bünti.Simán bement volna a Q3 ba ha nem veszi el mint a többi.

  9. 5 helyes rajtbüntetés Sutilnak, Alonsonak, Buttonnek, Bueminek és Barichellonak. Nem lassítottak sárga zászlónál.

    • “Nagyon helyes! Épp azon gondolkodtam, hogy mi értelme a sárga zászlónak ha senki nem veszi figyelembe és száguld tovább…Komolyan mondom ki kéne őket zárni a versenyből, hátha abból tanulnak a csapatok és a pilóták, és nem arról szólna a forma1, hogy hol milyen “”kiskaput”” találunk és nyerünk vele jobb pozíciót.Egyébként a sárga zászlónál szinte soha nem lassítanak a mai pilóták csak eddig valamiért nem büntették a bírók.”

      • Mondjuk azt nem értem, hogy Te miért nézed az F1et. Állandóan sopánkodsz.:D

        • Altatónak használom a forma1-et. A mai F1 a legjobb erre! :DMondjuk a holnapi futam akár még érdekes is lehet: az egyik legjobb F1 pálya tehetséges pilóta van elől, középen, hátul, szóval remélem lesz versenyzés is, nem csak vonatoznak.

  10. Na, Vettel lett volna a másik tippem, Hamilton mellett. Szeressük a Japán NagydÍjat.

  11. A délelőtti edzésen ki kellett cserélni a kormányt Glock autójában és valószínűleg most is ez rakoncátlankodott.

  12. A Toyota nyilatkozata szerint Glock jól van. Csupán bal lábán található egy kisebb vágás, valamint némi fájdalmat érez a hátában.

  13. Na most volt sok futam után, hogy arra tippeltem aki szerintem nyerni fog és be is jött, mert eddig olyanra raktam akinek szurkoltam:)

  14. “Hát igen, ez tényleg kaotikus volt, érdemes volt korán kelni érte :)Örülök, hogy nem lett komolyabb sérülés, és Buemi szépen “”megakadályozott”” egy újabb balesetet. Várom a futamot, izgalmas lesz az biztos.”

  15. Egyébiránt kaotikus idömérö volt,hála Istennek,hogy Glocknak nem esett komolyabb baja…Vettel végig uralta mind a három etapot,de azért félek töle,hogy Lewis a KERS-szel lerajtolja:(

  16. Hát a leírás alapján ez egy tartalmas időmérő volt. Nekem pedig sikerült nem felkelnem időben, pedig Vettelt is eltaláltam volna :(A Q2-ben egyébként történt valami, hogy ezek a pilóták estek ki? Mert Alguersuari kivételével én nem látom indokoltnak a többi kiesőt.

  17. Ez a kaotikus szó frappánsan illik a mai időmérőhöz. Gondolom nem csak az én véleményem az, hogy ha nem lettek volna eme balesetek, akkor merőben más lett volna a végeredmény.

  18. Remek,a tippem bejött,megvárom,ki mennyi naftával indul,s remélem a gyözteset is telibe találom:)