Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Vettel nyerte a Brit nagydíjat

1950. május 13. Ezen a napon indult útjára a Forma1 sorozat Silverstone-ban, Angliában. Az akkori első futamot Nino Farina nyerte (aki az első világbajnoka volt a sportnak) Luigi Fagioli és Reg Parnell előtt. Mindhárman Alfa Romeo-val versenyeztek.2009. Június 21. Ezen a napon szakad meg a versenyzés ezen a tradicionális pályán és biztosan nem tér ide vissza a cirkusz 17 évig, mert Donington lesz a házigazda ebben az időszakban, ami a Brit nagydíjakat illeti. (Donington rendelkezik az aláírt szerződéssel erre a 17 évre, csak az a kérdés, hogy elkészül-e a pálya jövőre, mert át kell építeni teljesen. Ha nem készül el, Silverstone rendezheti a következő Brit nagydíjat is.)Button lehetett volna a 11. Brit pilóta, aki hazai pályán nyerni tud, és valljuk be erre elég nagy esélye volt, látva a jelenlegi erőviszonyokat – bár az időmérő edzésen nem muzsikált valami jól.[8920] A pálya több átépítés után is a versenynaptár harmadik leggyorsabb pályája Monza és Spa után, átlagsebessége 230 km/h bár a legnagyobb sebesség, amit elérnek nem haladja meg a 300 km/h-t.”A vonalvezetés klasszikus pályává teszi Silverstone-t, amely Suzuka és Spa mellett egyértelműen a legjobb aszfaltcsík jelenleg” – szögezte le Button. – “Mindenki szeret itt versenyezni, mivel a vonalvezetés iszonyú gyors, és a határon kell vezetni az autót. A nézők pedig itt igazán képet kaphatnak az F-1-es autók fantasztikus irányváltási és fékezési képességeiről.”A gumiknak ismét nagy szerepe lesz, mert az aszfalt nagyon érdes. A Bridgestone a kemény és a lágy keveréket hozta Silverstone-ba, de lehet hogy egyikre sem lesz szükség, hiszen itt gyakorta esik az eső. “Az aszfalt rendkívül érdes, a gyors kanyarokban pedig jelentős oldalgyorsulás éri az abroncsokat, amelyekben rengeteg energia gyűlik össze a kör folyamán” – magyarázta a Bridgestone sportigazgatója, Hirohide Hamashima. – “A célegyenesre vezető lassú szakasz pedig ideális táptalaja a szemcsésedésnek.”Az időjárás hasonló volt a tegnapi naphoz, 16 fok volt, fújt a szél. Az első sorból Vettel rajtolhatott, mellőle Barrichello. Button csak a 6. helyről, míg Vettel csapattársa Webber a második sorból vághatott neki a Brit nagydíjnak.[8909] Vettel jól kapta el a rajtot és egyre húzott el a mezőnytől. Barrichello csak annyit tudott tenni, hogy Webbert maga mögött tartsa. A Ferrarik előre jöttek több helyezést is, köszönhetően a KERS-nek, amit bőszen használtak is. Button viszont a rajt után a 9. helyre esett vissza.A mezőny eleje vonatozott hosszú körökön keresztül, semmi nem történt, de a hátsó fertályon a 2 világbajnok – Alonso és Hamilton – ádáz csatát folytatott hosszú körökön keresztül egy-egy ellenféllel.Az 5. körben az állás Vettel, Barrichello, Webber, Nakajima, Räikkönen, Rosberg, Trulli, Button, Massa, Glock.A versenyt közvetítő rendező továbbra is Alonsot követi, aki Heidfelddel csatázott a 12. helyért, miközben a német komoly vitát folytat a mérnökével, aki azt akarja, hogy álljon ki egy új első vezetőszárnyért, de Heidfeld nem akart még menni. A másik világbajnok – Hamilton – közben a másik BMW-ssel, Kubicával küzd és harcol a 14. helyért. Az élen továbbra sem történt semmi.Hacsak nem az, hogy Vettel iszonyatos tempóban nyúlt el a mezőnytől, 1,5 másodperccel gyorsabb köröket futva Barrichellonál. Webber eközben ugyanazzal az autóval – ami ráadásul könnyebb – nem tud közelebb férkőzni a brazilhoz.Button ekkor már 20 másodperccel le volt maradva a fiatal némettől.Az első etap végén Nakajima kezdi a kerékcserét, majd őt követi Räikkönen, Trulli, Button, Barrichello, Webber, aki nagyon sokáig tartózkodott kint, de még így is Barrichello elé jött vissza a pályára. Vettel a 20. körben állt ki kerékcserére és tankolni, 2 körrel hamarabb, mint tervezték, természetesen az első helyre jött vissza. A boxkiállás után Webber 1 másodperccel gyorsabb köröket ment, mint az őt követő Barrichello.Massa csak a 23. körben állt ki tankolni és az 5. helyre jött vissza.Az első kiállások után az állás: Vettel, Webber, Barrichello, Rosberg, Massa, Trulli, Räikkönen, Button, Nakajima.[8919] Hamilton és Alonso is egymásra talált és egymást támadták a 16. hely megszerzéséért. Fura volt ezt látni, nem azt, hogy egymással küzdenek, hanem azt, hogy mindezt a mezőny végén teszik. És ami még hab a tortán, eközben Vettel lekörözte őket.Kovalainen kint volt a boxban és hová, ha nem Hamiltonékhoz érkezett vissza, mint egy szendvicsbe. Eközben Hamilton Alonsot Piquet-re cserélte, megérkezett Bourdais is, aki nem bírta cérnával és hátulról belefutott a finnbe. Bourdais lebontotta az autója első vezetőszárnyát, Kovalainen pedig szerzett egy hátsó defektet és majdnem ki is esett. Mindkettőnek irány a box.Néhány körrel később a Barrichellóra feljött Rosberg is és Massa is. A 3. helyért ment a küzdelem. A következő körben Kovalainen hiába kapott új gumikat, illetve Bourdais új első vezetőszárnyat, mindketten kiállni kényszerültek. Hamilton a 43. körben kilátogatott a fűre ott, ahol az ütközés miatt törmelékek voltak a pályán, de visszavezette az autót az aszfaltra.Vettel a 2. boxkiállás után visszajött Barrichello elé a 2. helyre, amikor még Webbernek ki kellett állnia előle egy rövid tankolásra és kerékcserére. Massa Rosberget a boxban megelőzte, már a 4. helyen volt. Button a kiállás után a 6. helyre érkezett meg. 6 körrel a vége előtt Massa, Rosberg és Button szorosan egymás mögött autóztak, Button 1 másodperccel gyorsabb köröket futott. 3 körrel a vége előtt Button meg is érkezett szorosan Rosbergre, de már nem volt annyi az autójában, hogy meg is tudja előzni.[8918] Vettel Webber előtt megnyerte a Brit nagydíjat, a harmadik Barrichello lett, negyedik Rosberg és a hazai pályáján Button a 6. helyet szerezte meg.Buttonnak tehát nem sikerült megnyernie első hazai versenyét most sem. A hétvégi futam azt mutatja, hogy a Brawn GP autóit utolérte a Red Bull és a hátralévő futamok során is lesz miért izgulnunk. Persze lehet, hogy mindez csak a szélsőségesen hűvös időjárásnak köszönhető. De ez majd a következő futamon kiderül.[8901] Vettel mesterhármast ért el a hétvégén. Pole pozíció, leggyorsabb kör, futam győzelem.[F12009:08R]

Nincsenek hozzászólások.

Hozzászólás

  1. A Porsche betétfutam jobban megfogott. Ott komolyabban megy a matek.

  2. Szép volt Vettel………Hamilton loál

  3. Sajnáltam Buttont. A hazai pálya miatt.wallace:persze hogy nem volt unalmas, hisz Vettel nyert. Ha nem így lett volna, biztosan uncsi,,,

  4. Nem volt ez unalmas, kellemes volt, Vettel oktatott. Ilyen futamokat szeretnék még látni idén.

    • Én se untam. A legutóbbi sokkal gyengébb volt. Mondjuk már azt is felemelő látni, hogy egyáltalán harc van, nem hiszem, hogy manapság, a jelenlegi F1-ben egy nem pontszerző helyért folytatott küzdelmet le kellene sajnálni (ahogy azt sokan teszik, a kincstári kommentátor párossal az élen).

      • Én pont élveztem, hogy Alonso és Hamilton küzdött. Pedig azokkal a szar autókkal nem sokan tették volna ugyanezt…

  5. uncsa futam volt végeredmény nem meglepő 🙂