Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

UNTIL DAWN (PLAYSTATION 4)

Az ősz igen erősnek ígérkező játékfelhozatalát a Supermassive Games PlayStation 4 exkluzív interaktív horrorja, az [B]Until Dawn[/B] című anyag nyitja. Martinnak köszönhetően az Európában augusztus 28-án megjelenő játék sajtóverziójához már napokkal korábban hozzájutottam, így már most, a hivatalos premier előtt elolvashatjátok tesztünket a már hosszú évek óta készülő, több változtatáson is keresztülment stuffról. Nagy horrorfilm kedvelőként és a Quantic Dream (a továbbiakban QD) címek rajongójaként kifejezetten örültem, hogy végül nálam landolt a cím, s bár ismervén a progi alapvetését, némileg fenntartással kezeltem az anyagot, ám minden előítéletem ellenére pozitívan kellett csalódnom. Történetünk mondhatni teljesen szokványos, klisékből építkező elemekkel indít: adva van hét barát, három fiú és négy lány, akiket egy közös ismerősük, Josh invitál a szülei Kanadában lévő hófödte Blackwood Pines-i hétvégi házába. Egy évvel ezelőtt szörnyű tragédia történt itt, Josh két nővérének nyoma veszett, a lányok keresése ráadásul kudarcba fulladt, Hannah és Beth soha nem kerültek elő. A szörnyű és egyben rejtélyes események évfordulóján Josh meghívja a barátokat, hogy megemlékezzenek a lányokról egy hétvégi parti alkalmával. A csapat összerántásának apropója érthető módon ugyan nem tölti el kitörő örömmel hőseinket, ám, hogy ne okozzanak csalódást, eleget tesznek közös barátjuk kérésének. Hamarosan persze kiderül, hogy nincsenek egyedül a környéken, majd kezdetét veszi a terror…Aláírom, nem túl eredeti. Viszont bármiféle spoiler elkotyogása nélkül állíthatom, sokkal több lesz a sztoriban, mint aminek elsőre gondolnánk.
[YOUTUBE]zN2ERK7tNqI[/YOUTUBE]Miután ismét összeállt a banda, viszonylag elég gyorsan általános képet kapunk a szereplőkről, akik igazság szerint tipikus jellemeket formálnak meg. A lányok között lesz cicababa, kifejezetten idegesítő HP, a többiektől eltérő komolyabb gondolkodású, míg a fiúknál felismerhető lesz a csendesebb típus, az elmaradhatatlan nagypofájú macho, vagy épp az ügyeletes bohóc szerepében díszelgő. Egyébként már a történet első fejezetében képesek kiváltani érzelmeket a szereplők a játékosból, ami pl. az Until Dawn egyik nagy erőssége lesz a későbbiekben is.A játék cselekménye egy teljes éjszakát dolgoz fel. Tíz részre bontott, epizodikus formában kerül tálalásra. Az egyes részek hozzávetőlegesen 45-60 perc játékidővel bírnak, ergo a teljes végigjátszás 8-9 órányi játékidőt biztosít. Kiemelt főszereplője igazán nem lesz a történetnek (bár ezen is lehetne vitatkozni), az összes fiatal szinte kivétel nélkül egyenlő arányban tölt be fontos szerepet a sztoriban. Erről egyébiránt igen gyorsan meg is bizonyosodunk, lévén a program már az első pár órában a kezünkbe adja az összes srác irányítását. Egy-egy epizód során 2-3 kölyköt külön, illetve 1-2 páros útját tudjuk majd egyengetni. Fentebb nem véletlenül említettem meg a francia QD stúdió nevét. Mint tudjuk, David Cage és csapata a PlayStation 3 exkluzív Heavy Rainnel – sőt, inkább a korábbi Fahrenheittel – új műfajt teremtett a videojátékok világában, az interaktív drámát, mely a szó legszorosabb értelmében mosta el a határvonalat a filmek és a játékok között. Az Until Dawn játékkoncepcióját nem szeretném túlmagyarázni, így csak annyit mondok, jelen teszt alanya szinte 100%-ig követi a fentebb említett progik által prezentált gameplay mechanikát. Olyannyira hasonló az irányítás, a kamerakezelés, az interakció, a QTE-szekvenciák megoldásai, hogy ha a QD neve alatt adják ki a stuffot, simán elhiszem, hogy a játékot az említett csapat hozta tető alá. Hangsúlyozom, ez az állítás csak és kizárólag a gameplay koncepcióra igaz, az anyag teljesen más élményeket biztosít, illetve a játékosra gyakorolt érzelmi impulzusok sem említhetőek egy lapon a francia remekművekkel. Ez utóbbi persze nem baj, sőt!Felmerülhet a kérdés, miben különbözik, mennyivel tud többet vagy mást nyújtani a Supermassive Games alkotása Cage drámáinál? Nos, alapvetően ugye a sztorinak az elemeit nem titkoltan a ’90-es évek klasszikus horrorfilmjeiből ollózták össze a készítők. Sikoly, Fűrész, Tudom, mit ettél tavaly nyárson (bocs), stb. mind-mind megihlették a progit, vagyis teljesen más hangulatú játékot kapunk az Until Dawn személyében. Abban is igyekszik újítani, hogy 8 karakter útjának egyengetését kínálja fel a rendszer. Azt hiszem, ennyi játszható szereplővel bíró anyaggal a verekedős játékokon kívül talán még nem is volt dolgom. Ahogy az várható, a temérdek felkínálkozó választási helyzetnek köszönhetően szabadon dönthetünk a srácok sorsa felett, így ha úgy hozza a kedvünk, akár az összes szereplővel végezhetünk, de persze arra is lesz lehetőségünk, hogy mindenkit életben tartsunk.Leírva ugyan rém egyszerűnek tűnhet a szisztéma, a gyakorlat azonban totálisan mást mutat, ugyanis a döntéseink várható hatása a jövőbeni eseményekre korántsem tűnnek majd olyan egyértelműek, mint azt gondolnánk. Ezen a ponton érdemes beszélni a játékban kardinális szerepet betöltő pillangóhatás megvalósításáról, amely köré gyakorlatilag az egész játékot felépítették az alkotók. Az elmélet szerint akár egy jelentéktelennek tűnő esemény is hatalmas változásokat idézhet elő a későbbiekben, mely változás akár más térben és időben is bekövetkezhet. Klasszikus, de nyilvánvalóan túlzó példa: [I]„Egy pillangó egyetlen szárnycsapása a Föld egyik oldalán tornádót idézhet elő a másikon.”[/I]Spoilerek nélkül még csak példálózni sem szeretnék, de azt bizton állíthatom így a harmadik végigjátszásom után, hogy rengeteg olyan döntést hozhatunk, mellyel erőteljesen megváltoztathatjuk történet egyes részeit, nem beszélve a sztori végkimeneteléről. Kulcsfontosságúnak gondolt jelenetsorok számunkra kedvező választása (vagy akár nem választása!) esetén lehet, csak egy dialógus módosul, ám olyan is elő fog fordulni, hogy egy szimpla beszélgetés során elültetett gondolattal láncreakciót indítunk el, megpecsételve valaki sorsát. A fejlesztők ráadásul megfejelték úgy a rendszert, hogy a közel kéttucatnyi pillangóhatás döntéseink függvényében tovább variálható. Persze ezzel nem a Supermassive találta fel a spanyolviaszt, ám a QD játékainál ez a fajta megoldás még a Heavy Rain esetében sem volt ennyire előtérbe hozva, vagy talán nem ennyire látványosan. Nekem úgy tűnt, amit David Cage és csapata feltalált, azt nevén nevezve, felerősítve és ráfókuszálva prezentálta az angliai stúdió.A karakterekhez egyébként kapcsolódik még két érdekes statisztikai tábla, melyeken a jellemvonásaik, illetve az egymáshoz való viszonyuk is a döntéseink függvényében változnak. Arra még magam sem jöttem rá, mi módon hatnak ki ezek a változó értékek az eseményekre, de vélhetően nem hiába került bele ez az összetett rendszer az anyagba.A többszöri végigjátszást garantáló elágazások mellett a játék szavatosságát hivatott tovább nyújtani a begyűjthető extrák partiba hozása, melyek lehetnek különböző indián totemek, írásos anyagok és bizonyítékok, melyekből minél többet gyűjtesz be, annál mélyebbre jutsz a teljes sztori megismerésében. Az említett motyók közül a totemek a legérdekesebbek. Öt kategóriába sorolja őket a játék: Halál, Útmutatás, Veszteség, Veszély, Szerencse. A faragott totemekbe belenézve láthatunk egy villanásnyi lehetséges jövőképet, ami már előrevetíti, hogy milyen események történhetnek, ha így vagy úgy döntünk, ismételt agyalásra késztetve a playert. A 10 fejezetből álló sztorit a záró képsorok után epizódonként is lesz lehetőségünk újrajátszani, így szabadon lehet munkálkodni a srácok életben tartásán vagy épp kinyírásán. A játék amúgy nem köntörfalaz, borzalmas halálnemeknek lehetünk szem- és fültanúi.
[YOUTUBE]hqfdkLq0e88[/YOUTUBE]Végső állapotának elérésig hosszú utat járt be az Until Dawn, melyet eredetileg még 2012-ben PlayStation 3-ra jelentett be a Supermassive Games. Külön érdekessége a dolognak, hogy akkoriban kifejezetten Move-címként debütált a nagyközönség előtt a progi, mellőzve a hollywoodi sztárokat. A Sony negyedik játékállomásának megjelenéshez közeledve azonban az angliai fejlesztőstúdió áthelyezte a projektet PS4-re, értelemszerűen kukázta a mozgásérzékelős perifériát a filmes élmény fokozása érdekében pedig többek között olyan ismert sztárokat igazolt le, mint Hayden Panettiere (Heroes, Naswille), Bratt Dalton (Agents of S.H.I.E.L.D) és Peter Stormare (A szökés, 22 Jump Street).Az új hardverhez természetesen friss technológia is dukált, így a korábbi motort felváltotta a Killzone: Shadow Fallt hajtó Umbra 3 engine módosított változata. Bár ez így leírva nagyon bíztatóan hangozik és jó eséllyel a stuff köré épített marketingkampány is azt sugallja, hogy látványban büntet a cucc, a gyakorlat azért némiképp más, leginkább hullámzó képet fest. A karakterek a legapróbb részletekig kidolgozottak, bizonyos beállításokban és helyzetekben szinte már fotorealisztikusnak tűnnek, viszont a mozgásukban sokszor szembetűnő a darabosság (leginkább interakció során), a realisztikusságot nagyban megnövelő folyamatosság hiánya. A helyszínek megvalósítása is vegyes képet alkot. Érezhető, hogy a fejlesztés nem ezen a platformon vette kezdetét, ráadásul a program sebessége is hagy némi kívánnivalót, frame dropokba bizony párszor bele fogunk szaladni. A külső helyszínekre, hóeséssel megbolondított etapokra ez különösen igaz.Általánosságban azért elmondható, hogy egyben van a cucc, a különböző fény- és árnyékhatások illetve a részecske-effektek pedig minden esetben kellően feldobják az atmoszférát. Mivel az összes karakter az általa megformált színész hangján szólal meg, így az anyag e része kifejezetten jóra sikerült. A horrorfilmek kulcsfontosságú eleme a zenei aláfestés, ami szintén remekül működik az Until Dawnban, hozza filmes hangulatot. A progi egyébiránt támogatja a PlayStation 4-es kamerát, mely eszköz használatával a rendszer megörökíti a legnagyobb ijedelmeinket a végijátszás során. Ezt a ficsőrt a kamera hiányában sajnos nem tudtam kipróbálni, de biztos poén lehet visszanézni magunkat, miközben épp frászt kapunk…A Supermassive Games alkotása számomra kifejezetten pozitív csalódást okozott. Magam sem gondoltam volna, hogy az elsőre bugyuta tinihorrornak induló cselekmény a történet előrehaladásával simán odaszegez majd a képernyő elé, majd napokig foglalkoztat a különböző döntéseim végkimenetelein való morfondírozás, késztetést érezve az újbóli végigjátszásokra. Pedig pontosan ez történt. A sztori csavarjainak, a koncepcióra jellemző megoldásoknak, a TV-sorozatokat idéző epizodikus felépítésnek, az alapvetően vérfagyasztónak szánt, de a humort sem mellőző jelenetsoroknak és a remekül sikerült jellemábrázolásoknak köszönhetően az Until Dawn garantáltan kellemes órákat fog szerezni a Quantic Dream által jegyzett interaktív kalandok kedvelőinek, de leginkább csak nekik.(A játékot partnerünk, a Sony Computer Entertainment biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a [A http://www.konzolokszervize.hu/productlist.php?platform=&name=until+dawn&searchtype=4]Konzolok Szervize[/A] budapesti boltjában, vagy webshopjából a linkre bökve meg is rendelhető.)

7/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

72 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Alig várom . 🙂

  2. Nagyon játszatta magát, szerintem a hangulata kiemelkedő lett, a többi paraméterrel nagyjából egyetértek. Erős 8 pont, negatívum csak a néhol gyengén muzsikáló grafika (lehet, nem pont az Uncharted 4 után kellett volna végigjátszani) és a játszhatóság. Bár a kezelhetőség a QD játékoknál sem volt a legjobb.

  3. Simán jó a játék, csak az idióta pszihológust vagy mit hagyták volna ki belőle, totál feleslegesen rabolja az időt. Sokkal gagyibbra számítottam a korábbi videók alapján, de pozitívan csalódtam.

  4. Nekem nagyon tetszett a játék, nállam 9-9,5 pontot ér. 🙂

  5. Nekem eszméletlenül bejött, régen játszottam ennyire minőségi horror játékkal, minden menü, minden négyzetcentiméter ekkora odafigyelésről rég árulkodott. Vigyorogva tettem le az első végigjátszás után!

  6. Alakulgat a Ps4 kínálat

  7. Hangulatra közepesnél jobbat nem dobtam volna.(Tubon már elkezdtem nézni Dashie videóit)Olyan 6-7 pontos cucc.Egyébként Hibátlan teszt.Neked kéne mindent tesztelni…Na jól van nincs több nyalás, érd be ennyivel.

  8. Ha majd egyszer lesz PS4-em ez a játék az elsők között lesz amit beszerzek.

  9. Muszáj lesz mihamarabb beszereznem. O__O

  10. Na, sikeresen eltettem mindenkit láb alól. :))

  11. “A mai napig nem tudom megérteni, hogy egy 10 pontos skálán, miért “”szar”” minden ami 8 alatt van? Bárhogy is nézem a skála közepe az 5 pont, ami az átlagos, ami ez felett van az már jó játéknak számít. Inkább azt veszem észre, hogy sok oldal ki sem használja a skálát, mert egyből megy a fröcsögés, pedig sok középszerű játék is elmegy egynek. A tesztek azért vannak, hogy elolvassuk őket, a pont másodlagos, szerintem. Engem a trailerek és a teszt is meggyőzött. Ki nem hagynék egy jó horror játékot.”

  12. Amúgy értem en h miért ennyire eltérőek a pontok ennél a jateknál. En az élmény miatt 8.5 adnék. Kicsit olyan érzésem van mint anno a kockás konyveknél, amiknek rohadtul nem ugrik be h mi volt a nevük. Rebdesen kivagyok tőle h az en döntéseim miatt patkolnAk el ezek a csinos lányok… Persze a flegma emily az húzza még…

  13. A kamera felvevők része nagyon fain a játéknak, kb 10 másodperces részletet vesz fel, amit kesobb vissza lehet nézni párhuzamosan a jelenettel együtt. :):)

  14. Ez piszok jo, rendesen kivagyok a döntésektől

  15. Na jó, én már a borító képétől megijedtem. 😀

  16. Na en megtértem, jon lefelé.

  17. szaszali ki lett tiltva, mert leírta a véleményét? Szép!

    • Nem hiszem, hogy a véleménye miatt. Nagyon csúnya dolgokat írt az üzifalon, sztem azért lett tiltva.

    • Sógorjelöltet a 365napés5óraegyévGÉMER oldalról bannolták, mert leírta egy izbogz játék topikjában, hogy a májkroszoft nem tud semmi újat mutatni, csak ideiglenes exkluzivitásokat vásárol. (vagy valami ilyesmit mesélt) LOL! 😀 Kérdi tőlem, hogy perelhet-e a szólásszabadsága megsértéséért?=D az USA-ban biztos

  18. “Ajajaj gyekekek… a baj nem kicsi! 🙂 Igenis jó játék lesz ez, ne hasonlítsuk már össze egy wow-al…A cikkben minden le van írva, aki akarja, az nyomni fogja vele, többször is, akinek nem tetszik… menjen Diablo-zni vagy Wow-ozni!Igenis jó a játékmenet, ha a QD is remek időtöltést biztosított számunkra, nem bánom, ha több cég is jó történettel ilyen irányokba viszi el az “”interaktív”” játékokat. Már csak Péntek 13-as ilyesmit akarok 🙂 🙂 :)”

  19. Nem is értem egyeseknek miért jelent egy rossz játékot a 7 pont. Ráadásul a teszt is egyértelműen leírja, hogy ez egy kimondottan jó játék pár hibával.

  20. Csütörtökön kapom meg a játékot.Iszonyatosan várom már.

  21. Ok, elolvastam, ahogy lesz pénzem beszerzem azt majd elemcserélem a tearaway-re

  22. Számomra hírzárlat van a játékkal kapcsolatban, amíg a kezemben nem lesz!!! :)Köszi a tesztet, megerősítette bennem, hogy kell.(az első körben kiteszek mindenkit hahaha)

  23. Örülök,hogy nem szúrták el.Per pillanat nálam előzi a Mad Max-et a fontossági sorrendben.

  24. nekem ez furás

  25. Sajnos holnap le kell mondanom az előrendelésemet mert elég nagy kaki van. Pedig nagyon vártam. De hát ez van. Majd késöbb beszerzem. Az első perctől fogva beleszerettem. Erre mire ideér… Hát! A teszt nagyon jó és megerősített, hogy késöbb be kell szereznem.

  26. Ha lenne magyar opció simán vettem volna, és szerintem nem csak én. :/

  27. “A pontozásos vitához bekapcsolódva nekem beugrott egy nagyon-nagyon régi szöveg, “”valamelyik”” régi videojátékos újságból, még az aranykorból:””Jópofa! Egy próbát mindenképpen megér. Talán még rá is kattansz?!”””

  28. Ez tényleg vicces. :))) De hát így szép az élet, nem?

  29. érdekelni fog a játék, jó leheta teszt szokás szerint full profi, élvezet volt olvasni 5*

  30. Egyelőre csak bele olvasgattam a tesztbe, de ha egy PS exkluzív CSAK 7 pontot kap a PSC-n az nem jelent túl jót. De mindjárt úgyis elmagyarázza valaki, hogy ez nem így van.

    • Nem igazán értem mi a gond a 7 ponttal?A 7 pont teljesen jó érték akármilyen játékról is van szó.Ha 6 vagy kevesebb lenne az már közepes, de a 7, főleg egy erős 7 egyértelműen jó.Szerintem pont ezért kellene minden szaklapnak abbahagyni a pontozást. Nem a pont alapján kell dönteni hanem a tényleges cikk alapján. Ha meg mindenképpen kell valami a végére, akkor legyen olyan mint Kotakun, IGEN vagy NEM és kész.

    • Inkább te magyarázd el, hogy a faszba van az, hogy ha a PSC valamire magas pontszámot ad, akkor kamu, mert PS-orientált, ha meg nem olyan magasat, akkor baj van, mert PS-orientált.

      • Sztem arra gondolt, hogy amúgyis túl vannak értékelve itt a játékok, tehát ez a 7 pont reálisan nézve 5-6. De most pont nem igaz, mert mások is 7-8 pontra értékelték

        • LOL tehát bárhogy értékelünk úgysem igaz. Mondanék most valamit, de lehet ki kéne utána moderálnom magam.

        • Konkrét példákat mondanál? Értelmesen megindokolva.

          • Én azt vettem észre, hogy értelmesen indokolni, és érvelni ezen az oldalon annyira nem menő a komment szekcióban.Mint játék, valószínű ez sem ér túl sokat, ezért nem is úgy kéne ehhez hozzáállni, hanem hogy úgy általánosságban mekkora élményt tud nyújtani. Mert szerintem egy ilyen stílusú játékot a szokásos szempontok szerint értékelni, és a többi játékhoz hasonlítani (mert hát ugyanaz a pontrendszer) teljesen felesleges.Nekem pl megvan a Telltale Collection, és úgy relatív jól szórakoztam rajtuk, az árát teljesen megérte. Ezen felbátorodva beszereztem a Life is Strange-et, ami meg valami zseniális hangulatbomba. De egyikre sem mondanám, hogy 7-8-9-10 pontos JÁTÉK lenne. Azokhoz képest ez pl hogy áll?

          • Ez a játék nem játék téma akkora hülyeség. Az, h sokak szerint mi számít játéknak teljesen érdektelen, a fenti termék is megfelel a videójáték definíciójába leírt követelményeknek szóval játék, az, h az egész játék alatt esetleg 10 gombot kell csak lenyomni lényegtelen.

          • Teljesen tök mindegy, hogy hívjuk, vagy milyen cédulát aggatunk rá, szerintem tökre érthető volt, amit mondtam. Más célja van ennek, mint egy klasszikusabb játéknak, és más eszközökkel bírja rá a játékost a szórakozásra. Itt sokkal passzívabb vagy, mint mondjuk egy WoW raid közben.

          • “És? Értem amit mondasz, de az, h máshogy szórakoztat attól még játék tehát mért is nem lehet összehasonlítani velük? Pont ezt írom, az, h sokaknak az “”aktív”” játék az igazi attól ezek a “”passzívabb”” játékok is ugyanúgy játékok semmi különbség köztük.”

          • “Ennyi erővel egy interaktív youtube videó is videojáték.Akkor így mondom.Játékmenetre ezek szarok. Mert történetet leszámítva (bár még azt is) full lineárisak, nincs bennük kihívás, és úgy általában nem kell bennük semmi “”izgit”” csinálni.Emiatt fogom a fejem, mikor megkapják ezek ugyanabban a pontrendszerben a 7-8 pontokat, amiben pl az általam is említett wowot is pontozzák. Ami meg mindenben ennek az ellentéte.”

          • Telltale játékot nem rémlik, hogy lehúztunk volna (vagy túlpontoztuk volna, hiszen ebből indult az eredeti vita). Terveztem róluk írni, pontszámot nem is adnék egyikre sem.

          • Nem pontoztuk sem a Life-ot, sem pedig a Heavy Rain interaktív drámáját. Szóval az eredeti 29-es kérdésem még él.

  31. Mindenképp meg akarom venni, mert nagyon érdekel a játék, imádom a horrort, de az MGS5, és a Mad Max mellett egy harmadik vétel már kicsit sok lenne. Ettől függetlenül később beszerzős lesz természetesen.A teszt pedig szokás szerint jó lett, gratula!

  32. Pénteken zsákolom is be. Nagyon kiváncsi vagyok rá. A teszt rendezett volt, és jó volt olvasni, de egy két információ nem ópp bizalom gerjesztő. De inkább saját bőrömön tapasztalnám elöszőr.

  33. El fogom olvasni a tesztet, de ha egy ps orientált oldal 7-et adott akkor ezzel nagy bajok vannak

    • Nincsenek nagy problémák vele. Azért mert only PS oldal a PSC én spec nem pontozom felül az anyagot, eddig sem tettem ilyet. Sokat vacilláltam amúgy a 7 és a 8 között. A teszt egyébként napok óta kész volt, tegnap délig 8-on állt, de átírtam végül, mert ezt inkább érzem objektívnek. Viszont ugye amiket megemlítettem, számomra nem tetsző jelenségeket, azok állnak. 🙂

  34. Első végigjátszásra, ha nem gyűjtögetünk semmit hány óra a játékidő?

    • “””A játék cselekménye egy teljes éjszakát dolgoz fel. Tíz részre bontott, epizodikus formában kerül tálalásra. Az egyes részek hozzávetőlegesen 45-60 perc játékidővel bírnak, ergo a teljes végigjátszás 8-9 órányi játékidőt biztosít.”””

  35. Meglepően jó értékeléseket kap a sajtótól, abban a hitben voltam, hogy ezt is majd lehúzzák a QTE-k meg a filmes mivolta végett, de nem.Meg akartam venni premierkor, de inkább várok kicsit, MGS fontosabb.

  36. Azthittem a grafika odaverős lesz , és ahogy az emberek arca meg volt csinalva az első osztályunak tünt. Ugy latszik csak a trailerek voltak qrvajók !?! Vagy csak az emberek feje a nextgen ? 😀 Dehát akkor majd 3-4 hét mulva meglesz olcsón.

  37. meg kell venni wááááá O_O