Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Post Type Selectors
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward
Videó

Underland & Underland: The Climb (PS4, PSN)

Csúszás, mászás, ereszkedés.

Ezúttal egy dupla teszt keretein belül mutatok be két olyan puzzle-platformert, amik akár lehetnének egy játék is, ugyanis a differencia a kettő között csak a történet, meg az alkalmazott színek – de erről később. A duó fejlesztője a Minicactus Games néven 2021-ben megalapított brazil székhelyű stúdió, akik a szóban forgó programokkal együtt jelenleg összesen 12 kisebb projekttel büszkélkedhetnek. Legutóbbiak ezek közül a szóban forgó Underland és az Underland: The Climb, melyek okosan felépített fejtörőivel, egyszerű pixelgrafikával, és tényleg csak körítésként szolgáló, rém egyszerű sztorival igyekszenek rabul ejteni a műfaj kedvelőinek szívét.

Az Underlandben két asztronauta felett vesszük át az irányítást, akik új, élhető bolygó reményében járták az űrt, de nem jártak sikerrel. Mire visszaértek a Földre, annak a felszíne meg éppen élhetetlenné vált pechükre. Az emberiség föld alatti városokba kényszerült, így feladatunk, hogy űrhajósainkat 30 szinten keresztül eljuttassuk embertársaikhoz.

A mindösszesen 2-3 órát kínáló, szemfájdítóan neonzöld színvilágú cuccban szintről szintre kell ereszkednünk és használnunk az éppen elérhető eszközeinket ahhoz, hogy elérjünk a továbbjutást jelentő liftig. Karaktereink totálisan hasznavehetetlenek, náluk csak annyira kell ügyelni, hogy úgy irányítsuk őket, hogy ne sérüljenek meg a gyilkos „slime-sav izétől”, vagy ne zuhanjanak le valahova. Rajtuk kívül kotrógépeket, pumpákat, ágyúkat, drónokat és irányítható platformokat vezérelhetünk, hogy kialakítsuk magunknak az útvonalat, ami sokszor nem is olyan egyszerű. A fizikát ugyanis szem előtt kell tartanunk, ennek fényében kell megtervezzük a robbantásokat és az ásást. A nehézségi szint emelkedése kiválóan került beállításra, az első szinttől egészen a tizenötödikig emelkedik, majd onnantól kezdve stagnál, hagyja alkalmazni az addig tanultakat.

A Underland: The Climb ­ugyanaz, mint az elődje, csak pepitában. Itt már lilás színvilágot alkalmaztak az előző részből megszokott egyszerű pixelgrafikával. Egy föld alatti lakost – egy fiatal hölgyet – irányítunk, akinek az otthonát megtámadták az űrlények, jelentős részét elpusztítva embertársainak. Bosszút fogad, és elhatározza, hogy felmászik a felszínre, és berobbantja az egész föld alatti várost, kicsinálva a szemét kis dögöket. A feladat ugyanaz, mint az előző játékban, ugyanolyan nehézséggel, hasonló eszközökkel, szintén 30 szinten keresztül, azonos játékidőt kínálva.

Az egyébként kellemes fejtörőket tartalmazó puzzle-platformer duó tehát végtelenül egyszerű és meglehetősen rövid, de ehhez megfelelő az árcédula. Két ingyen platina trófea jár azoknak, akik szeretik ezeket vadászni, ugyanis nincs semmilyen extra feladat, csak végig kell vinni a játékokat. Persze emiatt, illetve a címek középszerűsége okán nem ezek lesznek a legfényesebb platina serlegek.

(A játékokat a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

★★★
KÖZÉPSZERŰ
Kiadó: QUByte
Fejlesztő: Minicactus Games
Megjelenés: 2021. szeptember 30. / 2022. május 26.

Hozzászólás