Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Uncharted 2 interjú

A VG247 stábjának lehetősége volt rá, hogy interjút készíthessen Evan Wells-szel, az Uncharted 2-t jegyző Naughty Dog stúdió kisfőnökével. Gondoltam nyomok belőle nektek egy gyorsfordítást, hisz elég sok érdekes dolgot mond az úriember – többek között arról, milyen előnyökkel járt nekik Playstation 3-ra fejleszteni, valamint arról, hogy a játékok minősége nem feltétlenül a konzoloktól függ, hanem inkább a fejlesztőktől. Remek ember, remek szakember, remek látásmóddal és gondolatokkal. Le a kalappal![13439][b]VG247: Befutottak az Uncharted 2 teszteredmények, és úgy tűnik – legalábbis a Metacritic szerint –, hogy ez most minden idők egyik legjobb értékeléseit bezsebelő PS3 játéka. Milyen érzés kalandot készíteni Drake-kel és társaival olyan nagyágyúk mellett, mint Gordon Freeman, Mario, Link, Solid Snake, és a többi legendás videojáték karakter? Kicsit szürreális feladat, nem?[/b]Evan Wells: Mindenképpen hízelgő! Látva a tesztelők és a demót próbáló játékosok véleményét azt mondhatom, megérte a fáradtságos munka. Fejlesztőként az a legnagyobb öröm, hogy tudod, az emberek élvezik azt, amit készítettél.[b]Említetted, hogy az Xbox 360 soha nem bírná el az Uncharted 2-t. Szerinted elérkeztünk arra a pontra, ahol a PS3 megelőzi az Xbox 360-at grafikai minőségben és általános teljesítményben? Mostantól látható különbség lesz a két platformra készülő játékok között?[/b]Evan Wells: Úgy gondolom, azok a különbségek, amik a játékoknál láthatók, inkább a fejlesztőknek „köszönhetők”, mintsem maguknak a gépeknek. A komoly programozók és komoly grafikusok komoly játékokat fognak csinálni. A Naughty Dog például a PlayStation hardver képességeit fogja feszegetni, ameddig ez lehetséges. Szerencsésnek érezzük magunkat, hogy olyan rendszerre fejleszthetünk, amelyben szériatartozék a merevlemez és a Blu-ray meghajtó. Ezek nélkül az Uncharted 2 nem lehetett volna olyan, amilyen – egy teljesen más játék lett volna belőle. A Cell processzornak hála olyan megoldásokat hozhattunk létre a poligonokkal és az effektusokkal, amiket nélküle nem tehettünk volna meg. Mindezek mellett természetesen, ha nem lenne ennyire tehetséges a programozó és dizájner csapatunk, nem tudtuk volna kihasználni a hardver nyújtotta előnyöket.[b]A Microsoft nemrégiben azt nyilatkozta, hogy „alaptartozékká” akarja tenni a mozgásérzékelést. Te is így képzeled el a jövőt, vagy a hagyományos kontrollerekkel?[/b]Evan Wells: Szinte biztos vagyok benne, hogy a mozgásérzékelés nem fogja kiszorítani a tradicionális irányítókat még nagyon sokáig. Egyszerűen túl sok olyan játék van, ami tökéletesen működik normál kontrollerrel, és ezek mozgásérzékelősre átalakítva elveszítenék egy fontos összetevőjüket. Nagyon izgatnak az új lehetőségek, amiket az új kontrollerek kínálnak, de szerintem a két irányítási mechanizmus egymás mellett fog létezni.[b]Sokan azt mondják, az átvezető jeleneteknek és a „moziszerű” kisfilmeknek már nem sokáig van helyük a videojátékokban. Ezzel szemben úgy tűnik, az Unchartedben és az Uncharted 2-ben mégis jól működnek. Szerinted eltűnnek majd az összekötő filmek, vagy mindig megmaradnak valamilyen formában?[/b]Evan Wells: Nem kell mindent fehérnek vagy feketének látni. Néhány játék jól használja az átvezetőket (egyetértek, például az Uncharted címek ilyenek), más programokban pedig a narráció működik. A történeteket sokféleképen el lehet mesélni, szóval aki azt hiszi, hogy csak az egyik vagy csak a másik mód működik, annak beszűkült a látásmódja. A másik dolog, hogy butaságbak tartom az olyan technikák elvetését, melyek már hosszú idők óta kiválóan működnek. Lényeg a lényeg, szerintem maradnak az átvezetők, vagy legalábbis maradniuk kéne.[b]Az Uncharted 2 egy eszméletlenül kidolgozott, közel tökéletesre csiszolt program. A Naughty Dog azonban kijelentette, hogy Drake kalandjai még nem értek véget, így aztán egy lehetséges folytatásban mik azok a dolgok, amiket szeretnétek kijavítani vagy máshogy csinálni?[/b]Evan Wells: Korai lenne még erről beszélni. Most éppen élvezzük a jól megérdemelt pihenőnket, de amikor visszatérünk, át fogjuk beszélni ezt a kérdést. Minden aspektusból megvizsgáljuk majd a játékot, és kitaláljuk, mit szeretnénk jobbá tenni. Egy mondjuk biztos: a munkafolyamatok koordinálásával és a fejlesztőeszközök javításával is sokkal jobb eredményeket lehet elérni annál a játéknál, amin épp dolgozol.[b]Az Uncharted 2-höz tulajdonképpen két demo is kijött. Ez egy kicsit fura, hisz egy jól bejáratott és sikeres franchise-ról beszélünk. Hogy kontrasztba állítsuk a dolgot: a Modern Warfare 2-höz nem adnak majd ki demót. Ti miért tartottátok ilyen fontosnak a próbaverziót?[/b]Evan Wells: A multiplayer bétának/demónak két nagyon fontos oka volt. Első körben azt akartuk megmutatni, hogy igenis komolyan vesszük a többjátékos mód kérdését, és amit létrehozunk, az beleillik majd az összképbe. Sokan végig aggódtak, hogy a multi elveszi majd a figyelmet és az energiát a szingli részről. Ezeknek ez embereknek át kellett formálni a véleményét, hogy örömmel fogadják a multit. A másik dolog, hogy tesztelni akartuk a hálózatos ismereteinket. Vannak elemek, amiket akkor sem tudsz rendesen tesztelni, ha az egész céged együtt multizik és gyűjti a véleményeket. Egy csomó probléma csak akkor jön elő, ha tényleg sokan nyúzzák a játékot.[b]Hány ember dolgozott az Uncharted 2-n? Ugyanaz a team készítette, aki az első részt, vagy egy csomó új embert vettetek fel?[/b]Evan Wells: A legtöbb régi arc dolgozott rajta, meg pár új kolléga is. A végére kb. 85-en voltunk, plusz néhány külsős is besegített. A Sony szintén biztosított szakembereket, akik a zenénél, a hangoknál és az animációnál működtek közre.[b]Ennek fényében mit gondolsz az olyan óriásira duzzadt csapatokról, akik mondjuk az Assassin’s Creed 2-n vagy a BioShock 2-n munkálkodnak? Ha jól emlékszem az Assassin’s Creed 2-n már legalább 500 ember dolgozik. Szerinted előfordulhat, hogy egy ekkora team kissé néha már szétesik? Arra gondolok, hogy tényleg össze lehet ennyi embert úgy fogni, hogy mind egy előre kitűzött közös célért hajtsanak?[/b]Evan Wells: Én nem tudom, milyen lehet ennyi emberrel együtt melózni. Ők biztos tudják, hisz az említett játékok jól néznek ki. Van egy dolog, amit egyértelműen megtanultam: nincs olyan, hogy a „legjobb megoldás”. Egy csomó stúdiónál voltam látogatóban, és mindenki másképp csinálja. Ami az egyik helyen működik, az a másiknál befuccsolhat. Szerintem a Naughty Dognak nehéz lenne ennyire sok emberrel dolgozni. Nálunk nem igazán van hierarchia, a munkatársaink különösebb főnökösködés nélkül is tudják a dolguk. Ez a filozófia biztosan széthullana, ha a csapat óriásira duzzadna.

Nincsenek hozzászólások.

Hozzászólás

  1. Szimpatikus a tag.

  2. Ebben az interjúban nagyon jól tükröződik a ND pozitív munkássága.

  3. Jó lenne ilyen látásmódú emberekkel telerakni a vezető pozíciókat a gamer világban:D

  4. Mintha pár komment eltűnt volna…..

  5. szimpatikus interjú.

  6. már csak arra vár a játék hogy megvegyem, ám tetszett az interview.

  7. Jó ilyen interjúkat olvasni. Okos ember okos válaszokkal.

  8. ebben a hierarchiás dologban nagyon igaza van, az Uncharted játékokban érezni lehet az igazán elszánt közös érdekért küzdő csapatmunkát nem pedig 500 ember felett ketyegő időzített bombát.

  9. Korrekt, szeretem az érdekes interjúkat, pl ez most ez volt.

  10. Azért nem semmi, hogy egyes játékokat 500 ember is fejleszt, nem semmi lehet koordinálni.

  11. Nem semmi. Öszintén mondom, minden tiszteletem Wellsé.Nagyon jó rálátása van erre az iparra, nehéz lenne vele bármiben vitába szállni.

  12. A Valve fejlesztöinek el kéne olvasniuk ezt az interjut, majd pedig mélyen magukbaszállni és elgondolkodni.

    • Egyetértek, de szerintem (pláne ezek után) nem lehet komoly fejlesztönek tekinteni a Valve-ot.Egyik percben rinyálnak, a másikban segget csinálnak a szájukból.

  13. Elhatároztam magam. Az első rész nem volt meg végig, a 2-ből kb semmit se láttam, és majd ha kijön a 3 is, na majd akkor mindháromra beizgulok.Az interjú meg bejövős volt.

  14. kednem fejlesztö cspatom lett :)),midnen tisztelem az övék

  15. 😀 Èn megszerzem a màsodikat is krva jó lesz, de tovàbbra is Jakre vàrok, bàr lehet, hogy le kell tegyek róla.

  16. De örülök, hogy sok hezitálás után megvettem a ps3-at, és elsősorban az Uncharted miatt örül a fejem a legjobban:)

  17. Tetszik a látásmódja a dolgokról. Nagy arc.

  18. Kár hogy a Crash-t nem folytatták,az is zseniális játék volt tőlük.Pajkos kutyák le a kalappal:D

  19. Több ilyen ember kène.

  20. Jó arc ez az ember, teljesen korrekt válaszokat adott.

  21. “Tehát innentől ha valaki úgy gondolja, hogy a merevlemez, a Blu-ray lejátszó és a Cell miatt többre képes a PS3, az nem agyament rajongó? Vagy Evan Wells is fanboy? :)Hát igen, amikor azt látjuk, hogy egy játék PS3 változata nem egészen “”olyan””, akkor az azt jelenti, hogy nem adtak bele mindent – vagy hülyék a fejlesztők.”

  22. “Ennek az ürgének az E3 Uncharted 2 bemutatása tetszett.Amikor vonul le a színpadról az a laza ártatlan arc, “”hát mi valami ilyet hoztunk össze, na sziasztok”” arckifejezés, a tömeg meg az állát szedte össze a padlóról közben. 😀 Azon behaltam. :D”

  23. jó kis riport volt..jó kérdéseket tettek fel…Ewan bár nyugodtan lehetne nagyképű,mégis diplomatikusan válaszolgat,ez elég szimpatikus…az exkluzívokminőségét nézve néha tényleg azt gondolom ufók dolgoznak a sonynak…ahogy nézem még a multiplayert is patentra csiszolták,nem is tudom elhinni,hogy minden működik elsőre,mindenféle peccs nélkül..pedig a Naughty Dog nem sok multit fejlesztett,ellentétben a nagymúltú DICE-al, akik futószalagon gyártják ps3-ra a bughalmazokat.

    • “Most mé’, a DICE szinte csak multiplayer cuccokat hegeszt és még így is tudnak alapdolgokat elb*szni. Ehhez is kell “”tehetség””.”

  24. Ehhez a mozgásérékelőd dologhoz csak annyit fűznék hozzá, hogy az Uncharted-ban többször is lehetett használni (gránát dobálás, egyensúlyozás, szörnyek lerázása a végén), de az új részben ezek nincsenek benne, ha jól vettem észre. Vagy csak külön bekapcsolható?

  25. Korrekt kis interjú. A fickó szimpatikus.Az első mondatot minden köcsög kis, saját gépét istenítőnek el kéne olvasnia.

  26. Köszi a fordítást. Nagyon örülök, hogy van multiplayer a játékban. A sztori módot 10 és 11 óra között játszottam végig közepes fokozaton, és azóta csak a multit nyüstölöm. Természetesen még végig fogom játszani párszor : )

  27. A második Uncharted sikerét látva szerintem nem lenne bőrlenyúzás a sorozatot folytatni és az efféle munka pedig példaértékű lehetne más cégek számára is. Így tovább Naughty Dog.

  28. “Nagyon örülök,hogy “”kutya”” fejlesztői vannak Sonyéknak,remélem több műfajban is kipróbálják magukat és persze adja magát a harmadik Uncharted.”

  29. 😀