Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

TxK (PS Vita, PSN)

Kedves olvasó: amennyiben tudod, hogy ki Jeff Minter és mi az a Tempest, akkor felesleges is tovább olvasnod, ugyanis tudat alatt már pontosan tudod, hogy mi is ez a játék valójában. Ha nem hallottál még a talán legendásnak is mondható úriemberről, akkor annyit érdemes tudni róla dióhéjban, hogy évtizedek óta (C64 korszak) fejleszt elsősorban klasszikus, retro stílusú lövöldözős anyagokat, amik egy kicsit… furák. Új PS Vita produktuma, a meglehetősen érdekes elnevezésű [B]TxK[/B] sem kivétel ez alól. Tulajdonképpen a játék a ’90-es évekbeli, Atari Jaguarra megjelent Tempest 2000 továbbgondolása, mintsem folytatása. Egy vektorgrafikát használó, arcade jellegű csőlövöldéről beszélünk, ahol szimplán a High Score megszerzése jelenti az egyetlen kihívást. Jellegéből adódóan nincsen túlbonyolítva semmi sem, inkább hangulattal és dinamikával próbálja meg a játékost a képernyő elé szegezni. Első kézből tapasztaltam azonban, hogy milyen, amikor ez nem sikerül. Mikor odaadtam barátnőmnek a Vitát, hogy tegyen vele egy próbát, láttam arcán az értetlenséget. Habár ő maga is gamer, de csak a NES érában kezdett el játszani, ezért nem is igazán tudja hová tenni a látottakat – ez természetesen hatványozottan igaz a későbbi konzolgenerációkon nevelkedettekre.
[YOUTUBE]qgdn9ewqQ0o[/YOUTUBE]Ezt pedig könnyen meg is lehet érteni. Csupán a direkt ilyen puritán módon kialakított Start képernyő is ijesztő lehet egyeseknek, az utána következő dolgokról nem is beszélve. Célunk mindössze annyi, hogy különböző alakú „pályákon” szétlőjük a felénk közeledő valamiket, az űrhajónk(?) segítségével. Jobban belegondolva, fogalmam sincs, hogy mi-mi lehet a képernyőn, bár gyanítom, hogy a fejlesztők sem tudják. Lényeg, hogy ez a fajta egyszerűség kapásból el tudja venni bizonyos emberek kedvét.Egyébként dolgunk csupán annyi, hogy halomra lövünk mindent, power upokat gyűjtögetünk, és minél magasabb pontszám elérésére törekszünk, majd a pályák végén karikákon repülünk keresztül bónusz gyanánt. Egy idő után természetesen az ellenség is bekeményít, egyre több jön majd különböző trükkökkel ellátva, de cserébe mi is több segítséget kapunk. Szerezhetünk magunk mellé egy segítő droidot, smart bombákkal letarolhatjuk a teljes képernyőt, vagy ugorhatunk is egy hatalmasat. Valamilyen szinten a Tetris-hez tudnám hasonlítani az egészet: nem lehet túl sokat mondani róla, egyszerű a játékmenet, és rá lehet kapni az ízére.A megjelenítés és az audio tökéletes hangsúlyban vannak egymással. Az űr puritán látványát folyamatosan beragyogják a robbanások neon színű fényei, illetve a pálya lilás-rózsaszínes körvonalai. A zene igazi hardcore, ’90-es évekbeli tuc-tuc háttérzörej, amit néhány direkt silány módon bedigitalizált szöveg tör csak meg csupán, felváltva némi Atari 2600 játékokból kölcsönvett hangeffektekkel. Ezt nem negatív értelemben értettem, tökéletesen tudták a srácok, hogy mit akarnak elérni. A hatás összegezve olyan, mintha különböző tudatmódosítókat vegyítettél volna és most örülsz a színes látnivalóknak. Legalábbis gondolom, mert a drog az rossz, ’értem?Rendkívül nehéz bármi más egyebet írni a játékról. Egy nagyon-nagyon retro arcade lövölde csupán, ami az idősebb korosztályt célozza meg elsősorban, véleményem szerint. Minden összhangban van a cuccal, de nem hiszem, hogy mindenki képes lesz befogadni. Azonban céljának mindenképpen megfelel: el lehet vele ütni olykor néhány percet, egy-egy high score erejéig.
[B]
Fejlesztő: Llamasoft

Kiadó: Llamasoft
Megjelenés: 2014. február 12.
Ár: £5.49/€6.99
Játékosok száma: 1
Demo: NincsMéret: 107MB
PSN feltöltőkártya: https://www.konzolokszervize.hu/[/B]

12 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Hasonlít a psp-s EEE-re, tetszetősnek néz ki.

  2. Istencsászár a gém szemkiolvasztóan ütős grafikával és remek zenei aláfestéssel. Szinte hipnotikus élmény játszani vele, nem csodálom h az emberek és a kritikusok zabálják….

  3. Hátőőő, azt hiszem ezt kihagyom. Azért a leírást köszi! 🙂

  4. Én megvettem, de az irányítás szerintem katasztrófális lett. Van amikor megakad valamelyik pálya szélén az az izé amivel vagyok, és onnan nem mozdul.

    • Passz, nem találkoztam ezzel a hibával.

    • Ilyesmi max akkor történt velem, amikor megvariálta a játék a bal-jobb irányokat és hirtelen nem tudtam alkalmazkodni az új szituácihoz. Ezt leszámítva viszont szerintem stabil a kontroll (is).

  5. Jézusom…

  6. Ezt is csak magának hegesztette a forma?