Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

TWISTED METAL (PLAYSTATION 3)

Azt gondolom, annak ellenére, hogy a Twisted Metal széria a PlayStation család saját gyermeke, igazából soha nem kapott sem kellő támogatást, sem pedig figyelmet. Míg az állítás első fele a fejlesztői és kiadói oldalról nézve állhatja meg a helyét, addig a második a játékosokra lehet igaz. Persze kérdés, hogy egy olyan stuff, amelyben felfegyverzett autókkal, pszichopata állatokkal a volán mögött kell az arénaszerűen kialakított pályákon halomra lőni egymást, mekkora érdeklődésre számíthat? Úgy vélem, túl nagyra nem. A fenti meglátásokra olyan jelekből tudok következtetni, amik a sorozat éppen megjelenés előtt álló epizódjának a reklámkampányát kísérték. Szinte egyik rész körül sem rendeztek nagyobb felhajtást, és igazság szerint rajongó tömegekről sem tudok beszámolni. A feketehumorral jócskán ellátott TM-címek pedig szinte kivétel nélkül elismerő értékeléseket zsebeltek be a kritikusoktól, ám mégsem tudtak széles körben elterjedni.Ezekre a játékokra valahol a Sony mindig is mostohagyermekeként tekintett. Talán azért lehetett ez így, mert a ’95-ben elindított sorozat egészen mostanáig négy különböző fejlesztőstúdiónál állomásozott hol rövidebb, hol pedig hosszabb időre. A 2012-es game mögött a God of War első két epizódjával elhíresült David Jaffe áll, akinek egyébként több TM játékot is köszönhetnek a játékosok. A PSone, PS2, és a PSP-s részek után immáron PS3-mon is tiszteletét teszi Calypso eszement tornája, a [B]Twisted Metal[/B], melyet ezúttal a Jaffe által alapított Eat Sleep Play hoz el a képernyőkre.

[YOUTUBE]X0omXsbTPhU[/YOUTUBE]Mivel a széria a fentebb taglalt okok miatt lehet sokatoknak nem is ismert, néhány mondatban felvázolnám, miből is állnak ezek az anyagok. Körbehatárolt, de alapjában véve igen nagy kiterjedésű városokban, különböző gyártelepeken és egyéb területeken kell felfegyverzett járművekkel rommá lőni az opponenseket. A történet szinte az összes TM játékban azonos volt: a versenyt minden évben egy titokzatos férfi, Calypso hirdeti meg. Az általa megrendezett gyilkos bajnokságra bőven jut jelentkező, mivel a győztes egy hatalmas nyereménnyel távozhat a véres futamok végeztével! A díj nem más, mint egy kívánság, ami bármi lehet. Persze nem minden az, aminek látszik…A korábbi TM játékokkal ellentétben jelen esztendő zúzdájában a történet ugyan nem változott semmit, viszont a game felépítése már új képet fest. Elsőre a legszembetűnőbb változás, a már kooperatív módon is játszható (osztott képernyős formátumban) sztorit érinti, mivel amíg az előző részekben akár egy tucat versenyző közül is választani lehetett (akik mind egyedi befejezéssel rendelkeztek), addig itt pusztán három agyhalott, Sweeth Tooth, Mr. Grimm, és Doll Face sötét meséje elevenedik meg. A Lineáris történetvezetés egymás után, folyamatosan nehezedve, és a fenti sorrendben hozza partiba a harcosokat. Élőszereplőkkel dolgozó, CGI hátterekkel operáló átvezető jelenetekkel halad előre a cselekmény. Mély mondanivalóval persze abszolút nem bírnak ezek a jelenetek, de mindenképp üdvözlendő a remek megvalósítás. A videókból összesen egy órányi mozi jön össze a kampány végigvitele során, vagyis karakterenként nagyjából húsz perc.[37584]A játékot elindítva elsőként a lángoló fejű gyilkos bohóc története veszi kezdetét. Ám mielőtt belevetnétek magatokat a bajnokságba, mindenképp javaslom, hogy némi rutint szerezve a gyakorlómódba lépjetek be, ugyanis ennek az anyagnak a kontrollálása jelentősen eltér a megszokott metódusoktól. Itt a gáz nem az X vagy az R2, hanem a Négyzet. A tolatás a Kör gombbal érhető el, amit ráadásul kétszer kell megnyomni. A menetek alatt a kézifék által nyújtott gyors fordulások az X gombbal érhetőek el. Ezeken túl használva van még a d-pad, illetve a hátsó flippergombok is. Ezekkel tulajdonképpen különböző fegyvereket és speciális képességeket aktiválhattok.Az összecsapásokat megelőzően járműveket kell választanotok, általában hármat. A teljes repertoár fokozatosan fog megnyílni, magában foglalva sportkocsikat, dzsipeket, motorokat, különböző teherjárműveket, sőt még helikoptert is. A gépek nem csak külalakjukban vagy menettulajdonságukban térnek el egymástól, hanem mindegyik egyedi fegyverzettel és speciális tulajdonsággal is rendelkezik. A masinákon idővel még némi fejlesztést is eszközölni lehet: géppuskákat applikálhattok az oldalukra, vagy akár a sofőr kezébe tehettek különböző lőfegyvereket. A cél majdnem minden esetben ugyanaz: szétlőni az ellenfeleket, túlélni a harcokat. Néha megjelenik egy-egy checkpoint verseny is, mely természetesen már nem arénapályákon folyik. Főellenségekből sem lesz hiány: a TM világában például a Grimm testvérek nem éppen a fantasztikus meséikkel fogják az emlékezetedbe vésni magukat…[37582]A játék grafikája első blikkre ugyan nem tűnik nagy eresztésnek, azonban jobban elmélyedve az anyagban, rendkívül látványos megoldásokkal szembesülhettek. A harcok alatt gyakorlatilag porig rombolható a terep legalább 60%-a. Egy kisvárosi arénában, megfelelő eszközöket alkalmazva minden probléma nélkül lehet az alapokig bontani a családi házakat, benzinkutakat, sőt akár a nagyobb épületeket is. A harcokba kell idő, amíg belejöttök, ám miután már elsajátítottátok az irányítást és elkezdtétek megtanulni a különböző fegyverek és képességek használatát, majd megszokni azoknak a hatását, az elsőre kaotikusnak ható játék kifejezetten élvezetessé válik.A pályákon szétszórva temérdek extra felszedhető, erősítve a már meglévő fegyverarzenált. A célzást jelentősen leegyszerűsíti a jól megvalósított lock-on rendszer, amivel minden különösebb probléma nélkül küldhetitek az ólmot az ellenbe. Egy kör általában 20 perces játékidőt biztosít. A sima Death Match alapokon nyugvó összecsapások közt megtalálhatóak lesznek úgynevezett zónaharcok is, amik során az arénán belül kialakított kisebb pontokon belül kell maradni, és ott küzdeni. Amennyiben kihajtasz a körből, elkezd csökkenni az életed. A zónák felállítási pontjai folyamatosan változnak, így okosan kell kihasználni a járműcserét, ha már kevés az életerőtök. Energia visszatöltésre amúgy az utakon furikázó vontató kocsik is szolgálnak, melyekre ráhajtva teljesen regenerálódhattok. A küzdelmeknek szolgáló városokban egyébként nem csak a versenyzők, hanem lakosság és a forgalom is jelen van, bár ők inkább csak vizuális tekintetben dobják fel a gémet, egyéb funkciók betöltésre nem igazán jogosultak. A progi történeti fonalát egy kellemes délután alatt felgöngyölíthetitek, így ezen a téren nem nyújt hosszú kikapcsolódást a stuff. [37585]Ám ezt jelentősen ellensúlyozza a többjátékos opciók beépítése. Offline, osztott képernyőn 2-4 játékost, online maximálisan 16 főt támogatnak a módok. A kompetitív játékokat három csoportba sorolja az anyag: Választhatsz mindenki-mindenki ellen játékcsoportot, csapatalapú mókát, illetve küldetés orientáltat. A többjátékos csoportokba belépve további 3-3-3 játék érhető el. A teljesen átlagos DM és TDM mellett elérhető egyéni- és csapatos vadászat, melyben egy adott játékos lesz a préda, a többiek pedig értelemszerűen vadászok. A DM-ből egy kis csavarral a készítők alkottak egy Last Man Standing elnevezésű módot is, ami a klasszikus játéktól annyiban különbözik, hogy itt minden playernek pusztán egy élete van, így ha meghal, végleg befjeződik számára az adott kör. Különböző variációkkal ezek a játékok a küldetéses game-ekben is elérhetőek.Újdonság a széria életében a Nuke nevezetű játék, amely három részből tevődik össze. A feladat az ellenséges csapat szobrának nukleáris töltettel való ledöntése, amihez három rakétát kell célba juttatni. Miután a rakéta kilövése megtörtént, nektek kell belevezetni az ellenség szobrába. A többjátékos módokkal egyelőre túl sokan nem játszanak, de szinte mindig találtam partnereket, már ha éppen nem ütköztem kapcsolódási hibákba. Tapasztalatim szerint az Eat Sleep Play csapata kihozott annyit ebből a címből, amennyit csak lehetett, helyesebben talán, amennyit érdemes volt. Mivel közel sem tekinthető populáris műfajnak, csak azok ruházzanak be rá, akik kifejezetten kedvelik az autósharcokat. Ők viszont igen jól fognak szórakozni, mert remek hangulatával, ütős zenéivel és hanghatásaival, jó játszhatóságával, és az időállóságot biztosító multiplayer komponensével teljesen ki lesznek szolgálva a game által.(Ezt a 18 éven felülieknek szóló játékot partnerünk, a Sony Computer Entertainment Europe biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a [A http://www.platinumshop.hu]Platinum Shop[/A] online és offline boltjaiban. Klikk a linkre!)

7/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

33 hozzászólás

Hozzászólás

  1. ha megveszitek vegyetek fel,nincs nagyon a barätlistämon senkinek sajnos

  2. Én bétánál egyből állítottam is át az irányítást és ami azt illeti, igazából engem lekötött, tetszett is, annyi, hogy magam részéről sehogy sem tudom teljes értékű játéknak tartani (rövid kampány) vagyis PSN címként tuti lehúznám, de így még várat magára.. csak ha majd megveszem még legyenek online az emberek 😀

  3. Ebben a játékban egyedül a menü tetszik. 🙂

  4. A béta meggyőzött, de csak akkor venném meg, ha már a 9fontos kategóriában van.off: Ti fogtok tesztet írni az Armored Core V-ről?

  5. A bétát próbáltam – kb. 10 percig bírtam – nagyon nem jött be, és akkor még finoman fogalmaztam.

  6. Béta után tuti meglesz, csak legyen olcsóbb :DSztem naon fasza game 😀

  7. 7pont?? Túl jószívűek vagytok 🙂

  8. No közben találtam egy youtube előzetest az előbb említett Shoot my truck kampányról: http://www.youtube.com/watch?v=Hn43glnOJVo

  9. Nagyon sok embert ismerek aki azért nem vette meg, mert az európai változat sajnálatos módon megint agyoncenzúrázott mint a korábbi rész (ezért is jelent meg az EU-ban később).

  10. Foxhound mester, jó a cikk, egy apró kiegészítést tennék hozzá. Az épp aktuális rész kapott marketing kampányt, megjelenés előtt kimentek az arizonai sivatagba a fejlesztők egy fagylaltos kocsival és pár gépágyúval majd 2 napon keresztül lehetett irányítani a gépágyúkat a neten keresztül míg végül a kocsi és körülötte több száz célpont szitává nem lett lőve. Az eseményen több százezer ember vett részt (hogy kik lőhettek adott pillanatban azt sorsolással döntötték el, és riporterek kommentáltak és készítettek közben riportokat közben a készítőkkel, 4 csatornán streamelték az egészet).

  11. A PS One-os verziókat rommá játszottuk haverokkal, de mikor ezt kipróbáltam, nem voltam elragattatva… a régieknek volt Fílingjük, ez meg csak szép…de ez csak az én véleményem, amúgy köszönjük a tesztet

  12. “””Itt a gáz nem az X vagy az R2, hanem a Négyzet. A tolatás a Kör gombbal érhető el, amit ráadásul kétszer kell megnyomni.””Ez nem igy volt anno 96-ban az elso resznel is?”

  13. Egyébként ami a pontozás felett van kép az a Starhawkban lesz egy skin(azt hiszem azok kapják akik megvették a Twisted Metalt)

  14. Én már csak a borító miatt se tudnám megvenni, elég szörnyűségesen néz ki ( már ha tényleg ez a végleges cover ). Mintha valami fanmade cucc lenne.

  15. Ennek a játéknak a demóját 3 perc alatt töröltem a gépről anno, és lám. Nincs túl pontozva (sőt) és tényleg nem rossz. Akinek bejönnek az ilyen járműves cirkuszok, annak sztem nagyon fog tetszeni. Viszont min. kell egy-másfél óra, hogy az ember igazán belerázódjon.

  16. Amúgy nagyon becsülendő a teszteri szakma, és le a kalappal azok előtt akik szar játékot munkai kötelességből bevállálnak. Én biztos nem tudnék kotvány játékokat a stáblistáig szenvedni, és még írni is róluk. Hülyét is kapnék.

  17. Vigilante 8, az volt királyság! 🙂

  18. sehogyse vette be a gyomromlátványban ezért nem fizetnék ps3onmég a ps2es verzió 10éve is jobban megfogott

  19. Én is!

  20. Utálom a bohócokat !

  21. Nagyon nem jött be, három pálya után menekítettem a közelemből a lemezt, nehogy baja essen. Pedig a Black anno jó volt.

  22. hát nekem a demó nem jött be. Azt se tudtam hogy kell életet szerezni, meg az összes ellenfél csak engem lőtt, ha ilyen buta az AI akkor inkább hanyagolom. Igaz régen se toltam PS1-es időkben, szóval lehet nem nagy veszteség ér.

  23. Anno a 2-vel, de főleg a 4-gyel sokat toltuk, de már kinőttem ebből a Twisted Metal-osdiból.