Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Trine 4: The Nightmare Prince (PS4, PSN)

Ketten-hárman a programkód ellen.

Az „innováció” kétélű: a folytonos újításvágy egyrészt a kreativitás fenntartásának alapvető szükséglete, másrészt viszont felesleges és szükségtelen megvalósításokhoz is vezethet. A videojáték-ipar iteratív: mind technikai, mind mechanikai, mind művészeti szempontból. Épít az elődökre, táplálkozik belőlük, de ha igazán elismert és sikeres akar lenni, akkor kell, hogy adjon valami pluszt is – ennek a szemléletnek köszönhető megannyi örökzöld klasszikus. A Trine esetében az innováció a harmadik fejezetnél fordult visszájára, és szerencsétlen fejlesztőcsapatnak mintha semmi sem akart volna összejönni: elhagyták azt, ami jó, és olyannal bővítették, ami ebben a formában, ebben a helyzetben egyszerűen nem volt életképes. Tanultak azonban hibájukból, és ennek eredménye a príma Trine 4: The Nightmare Prince.

A csapat negyedik kalandja – reagálva a harmadik fejezet 3D-s világának negatív fogadtatásából – visszavitte gyökereihez a sorozatot, így újból a hagyományos, „térbeli figurák síkban” (2.5D-s) pompájában ügyködhetjük végig a történetet. Az íjász tolvaj, a pocakos lovag és a szeleburdi varázsló ezúttal egy herceget próbál visszaterelni a varázslók akadémiájába, aki különleges, de irányíthatatlan képességének köszönhetően életre tudja kelteni saját és mások rémálmait. Hőseink útnak erednek tehát, és sok pályán, feladványon, álomszörnyön átküzdve próbálják visszaszerezni a csatangoló tinédzsert.

A játékmenet alapvetően két szegmensre oszlik: egy jól bevált, de briliáns logikai részre, illetve egy fantáziátlan, unalmas és már-már nihilista harcira. Szerencsére előbbi élvez fölényt az arányokban, de ettől függetlenül érdekes, hogy két, kreatív szempontból egymástól ennyire eltérő elemet hegesztettek össze a Frostbyte-nál.

Karaktereink mind sajátos képességekkel rendelkeznek, amelyek bevetésével kerekedhetünk felül a különféle, gyakran fizikaalapú akadályokon. Tolvajunk messziről tud íjazni, illetve nyilaira kötelet kötve függhet, de hidakat is létrehozhat, vagy tárgyakat köthet össze. A varázsló különféle tárgyak megidézésével befolyásolhatja környezetét, míg a harcos súlyát és pajzsát használhatja ki: testével bezúzhat padlókat, pajzsával pedig a fényt verheti vissza, vagy folyadékok áramlását terelheti el. A kaland remek ütemezésének része, hogy kezdetben külön-külön melegíthetünk be a kalandorokkal, majd fokozatosan építi a közös munkára és a készségek egymásra hatására.

Egyedül és másokkal is szórakoztató és stimuláló: minden pálya hoz valami újítást, valami apró csavart, ami variál egyet a megszokott sémán. Egyszerre előnye és hátránya, hogy a feladványokat többféleképp is meg lehet oldani: így azonban elkerülhetjük a „rendes” megoldásokat, és akarva-akaratlanul egy „olcsóbb” kimeneteleket választhatunk. Ettől függetlenül igazán kreatív volt a csapat, és sok frappáns ötletet passzírozott bele az egyébként nem túl hosszú játékba – bár ezeket az elképzeléseket már mind láttuk más kalandokban, de ezzel nincs baj. (Külön előny, hogy szinte feladatonként látogathatunk újra el a pályákhoz, így ha valami kimaradt, akkor nem kell végigcsörtetni mindene.)

A remek játékmechanika, illetve a szórakoztató feladványok mellett nagy mértékben hozzájárul az élményhez a fenomenális környezet, amiben törhetjük a fejünket. A hátterek színekben pompáznak, és mindegy, hogy épp egy barlangrendszerben, kazamatákban barangolunk, vagy virágokkal teli mezőn battyogunk, esetleg álomszerű világban mászkálunk, a terep mindig gyönyörű, kidolgozott és változatos. Ilyen atmoszférával pedig sokkal élvezetesebb minden egyéb.

Pontosan emiatt roppant frusztráló a félkegyelmű harcrendszer, ahol egyáltalán nem ösztökél a változatosságra és a különböző karakterek bevetésére a játék. Célszerűbb választani egy jól bevált taktikát, amivel le lehet zúzni az egyenlényeket – akik mellesleg egy idő után aránytalanul sok életet kapnak –, hogy minél előbb vége legyen. A móka álomszerű tájai és szórakoztató feladatai mellett ezek az összecsapások teszik ki az igazi rémálmot.

Mindent egybevetve a Trine 4: The Nightmare Prince igazi feltámadás a sorozat számára. Magába foglal mindent, ami kedvelhetővé tette a régi részeket, elvetette a harmadik epizód silányságait, és így vált egy egyedül és másokkal is fogyasztható, igazán szórakoztató – bár nem túl egyedi – csomaggá. Ha klasszikus problémamegoldásra és egy könnyed kalandra vágysz – vagy vágytok –, akkor remek választás!

Onimushaman véleménye

A Trine többjátékos szegmense egy mondatban összefoglalva eddig erről szólt: „Ezzel a karakterrel márpedig én leszek!” Az erősebb kutya toszik alapon befoglaltuk az adott epizód legjobbját, majd indulhatott a veszekedés. Jó hír, hogy mostanra egy gombnyomással cserélhetőek a hősök, a rendszer pedig megengedi ugyanazon figurák használatát. Összességében elmondható, hogy ez lett a legjobban balanszolt rész a figurák terén, így ritkán kell semmit téve várni egy adott feladatnál, amíg a többiek dolgoznak. Többen játszva a megoldások picit bonyolultabbak (például több kapcsolóval kell operálni), viszont olyan gusztustalan módon lehet “szétcsalni” a kaland nagy részét, hogy azt már jó nézni. Rengeteget nevettünk, ahogy egyre filléresebb megoldásokat találtunk ki, ami igazán megdolgoztatja a szürkeállományt. Biztosan közönség kedvenc résszé válik, mert könnyedén szórakoztató, remek játék.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

★★★★
REMEK
Kiadó: Modus Games
Fejlesztő: Frozenbyte
Méret: 5,52 GB
Megjelenés: 2019. október 8.
Ár: 8990 Ft
Feltöltőkártya: PlatinumShop

Hozzászólás

Advertisements