Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Tribes of Midgard (PS4, PS5)

Gyűjt, épít, öl, ismétel!

Az ember egyik alapvető ösztöne és életcélja a túlélés. Lehet gondolkodásunk bármennyire is komplex, céljaink pedig változatosak, a legtöbb elme központi gondolata a létfenntartás.. A belső kényszer arra, hogy megvédjük magunkat a veszélytől és megvessük a lábunkat a leglehetetlenebb helyzetben is az egyik legerősebb mozgatórugója az emberiségnek. Minden egyes napunk úgy telik, hogy a lényünk a következő lépésre fókuszál. Konstans verseny az idővel és a ránk leselkedő veszélyekkel. A túlélő játékok ezeket az ösztönöket hivatottak megmozgatni az emberekben.

Az örök harcmezők

A Tribes of Midgard története elég egyszerű, viszont hű az ihletként szolgáló mondavilághoz. A karakterünk egy einherjar, aki a skandináv mitológiában a csatamezőn hősként elhunyt harcosok szellemeinek egyike – ők fognak együtt harcolni az istenek egyik fajtájával, az ázokkal a Ragnarök idején, amikor Odin csatába hívja őket Hél seregei és az óriások ellen. A hősök csarnokából, a Valhallából visszatérve Midgard védelmére esküszünk fel, hogy megvédjük az embereket és az Yggdrasilt, a világfát. A játékmenet tökéletesen igazodik a történethez. Bár többféle játékmód van, a „Saga” szolgál egyfajta sztoriként. Alsóneműben ledobnak minket Midgardba, ahol egy kis falut kell megvédenünk Hél, az alvilág esténként érkező szörnyeitől, akik minden napnyugtakor egyre többen lesznek és egyre erősebbé válnak. Néha-néha felbukkan a térképen egy jötunn, vagyis jégóriás, aki bár lassan közeledik, hatalmas fenyegetést jelent, ezért minél hamarabb le kell küzdeni az érkező behemótot. Mindeközben összeszedjük az alapanyagokat a felszerelésünkhöz, jobbnál-jobb fegyvereket és páncélokat szerzünk meg, dacolunk az időjárási viszonyokkal és fejlesztjük a kis területünket. Mindeközben folyamatosan jár az óra: tik-tak…tik-tak…tik-tak…

A mi kis falunk

Ez a játék borzasztóan frusztráló és unalmas… egyedül. Viszont hamar egyértelművé válik, hogy a varázsa abban rejlik, hogy többen játsszuk. Egy Sagaban 10 player vehet részt. Jómagam sajnos csak idegenekkel játszottam, de így is remek élmény volt közösen gyűjtögetni, bossokat ölni és esténként védeni a falut. A településben minden megvan, amire számít az ember: fegyver- és páncélkovács, szerszámkészítő, meg persze sámán is. Itt különféle küldetéseket vehetünk fel, amik jutalmakat adnak, legtöbbször nyersanyagot. A gyűjtött nyersanyagokból fejleszthetjük a saját felszerelésünk, illetve a közösségünket körülvevő védelmet tudjuk erősíteni, hogy esténként könnyebb legyen a Hél-hentelés. A városfalakon kívül több kisebb állomás is fejleszthető és felépíthető, amelyek még extra nyersanyagot biztosítanak a játékosoknak. A szokásos fa, érc, bőr és egyéb anyagok mellett folyamatosan gyűjtünk lelkeket is. Ezeket két dologra használhatjuk: az Yggdrasil táplálására és a falu lakóinak fejlesztésére. Ha például a kovács szintet lép a lelkeknek hála, akkor jobb cuccokat tud majd nekünk készíteni, satöbbi. A Tribes of Midgard részben erről szól: gyűjtögetni, gyűjtögetni és gyűjtögetni. Amikor éppen nem a földből sajtoljuk ki az értékes összetevőket, akkor pedig jó viking módjára harcolunk. Van még egy túlélő mód is benne, amiben nincsenek sztori küldetések csak a végtelen harc, de szerintem ez nem annyira izgalmas.

A bennünk élő harcos

Na, itt kezd egy kicsit változatos lenni a játék. Egészen eddig az ember azt gondolná, hogy egy szimpla túlélős, craftolós darabról van szó. Viszont a Midgard ennél sokkal több szeretne lenni, ezért teli van akció-RPG elemekkel. A karakterünk folyamatosan kap tapasztalati pontokat, és az első szintlépésnél ki is kell választanunk, hogy milyen kaszt szeretnénk lenni. Jelenleg 8-féle karaktertípus van, ezekből kettőt ad meg alapból a játék, a többit pedig játékon belüli kihívások teljesítéséért oldhatjuk fel. Vannak sima harcosok, íjászok, de akadnak bonyolultabb klasszok is, akiknek a szerepük a csapat támogatása vagy a védekezés. Maga a harc nem túl változatos, sima csapkodás teszi ki a bunyót, illetve néhány képesség, de még így is sokkal izgalmasabb, mint más túlélő játékokban. Tök király, hogy ahelyett, hogy gyűjtögetéssel vagy ne adj isten pénzért vehetnénk meg karaktereket, a játék inkább olyan irány felé terel minket, ami számunkra megfelelő lehet. Harcosként megöltél 10 ellenfelet gyorsan? Akkor a Berserker kaszt a neked való! Sokat védekezel harcközben? Már fel is oldottad a Sentinelt és a hozzá tartozó képességeket. Elképesztően jó csapatot lehet felépíteni, ha az embernek megvan a többi karakter és a csapat tagjai képesek együtt egy koherens, jól működő brigádot létrehozni. A csapatmunka baromi szükséges, sőt minden ezen áll vagy bukik. Ha nem védjük meg a falut és az Yggdrasilt, akkor vége a Saganak és kezdhetünk egy új kört. Tapasztalati pontokat természetesen ilyenkor is kap a fiókunk, szóval legalább emiatt nem kell aggódni. Ezek a tapasztalati pontok szintlépéskor kiváltanak bizonyos eszközöket, amiket használhatunk majd a következő körökben, például extra pénz, nyersanyag vagy különleges ruhák és fegyverek „receptjeit”.

Egységben a nyerő erő

Nincs egyszerű dolga a csapatnak. A folyamatosan megjelenő szörnyek és bossok mellett figyelni kell a saját cuccainkra és természetesen a falu fejlesztésére is. Nyilván, ha lehet, minél több baráttal ajánlom a játékot, mert ha egyedül vagyunk, akkor csak magunkra és remélhetőleg a kedves idegenekre számíthatunk. (Nincsenek barátaim ☹) Az, hogy milyen mentalitásúak a játékosok a lobbyban dönti el azt, hogy jót játszunk-e ma vagy sem. Volt, amikor egy remek csapattal jó sokáig küzdöttünk, de sajnos akadt olyan mikor hamar kikaptunk, mert hiányzott az együttműködés. A folyamatos verseny az idővel egyébként elég fárasztó tud lenni főleg, hogy az ember még a játékot is éppen tanulgatja. Negatívumként megemlíthető, hogy nehézkes magunkban játszani, és lassacskán tudjuk csak megtanulni a mechanika csínját-bínját.

Rejtélyes Midgard

Kezdetben nagyon keveset látunk a térképből. A map egyébként elég terebélyes és roppant sokáig tart felfedezni az egészet. Egyébként nem csak kellemes erdők vannak, hanem akadnak havas hágók és veszélyes mocsarak, sőt forró sivatagok is. Éppen ezért ezekre is fel kell készülnünk, ha be szeretnénk járni az egész területet. Szerencsére akad néhány szentély, amivel gyorsan utazhatunk már felfedezett helyszínek között, illetve egy rúnakő mindig hazavisz minket, ha éppen rossz helyen vagyunk vagy támadják a falut. Számtalan változatos ellenfél vár ránk, megannyi kincs és dungeon, plusz rengeteg vándorló árus is, akiktől kedvünkre vásárolhatunk. Nehéz lenne azt mondani, hogy nincs elég felfedezni- és tennivaló, mert mindig lesz dolgunk, akár valami spéci anyagot gyűjtünk, akár épp egy ritka szörny foga kell a cuccunkhoz. Érdemes is nézelődni, ugyanis a játék kinézete elképesztően hangulatos. Nem fotorealisztikus, de a stílusa lehengerlő és remekül passzol a sztorihoz és a játékmenethez is. A térkép egyébként körönként változik és egy algoritmus generálja véletlenszerűen az új világot.

A Tribes of Midgard egy remek ötvözete a hagyományos túlélő és stratégiai játékoknak, amelybe akció-RPG elemeket is vegyített a Norsefell. Egyedül nem feltétlen ajánlom, viszont, ha akad néhány barátod, akik kaphatóak egy jó viking csihipuhira, akkor emlékezetes pillanatokkal lesztek gazdagabbak, hiszen igazán csapatban képes ez a játék tündökölni. Nem próbál meg feltétlen formabontó lenni, viszont az ismert elemeket úgy keveri össze, hogy érdekes legyen és frissnek hasson. Minden kör máshogyan zajlik és minden egyes Saga alatt más-más nehézségekben lesz részetek. Maximálisan megérdemli az öt csillagot, hiszen sikerült valami igazán érdekeset összehozni, jó zenével, remek grafikával, ráadásul gyakorlatilag a végtelenségig lehet újra és újra nyomni a hosszú küzdelmeket. Ha imádod a túlélő játékokat, viszont hiányzott valami újdonság, akkor mindenképp karold fel néhány harcostársad és akadályozzátok meg együtt, hogy megtörténjen a Ragnarök!

(A játékot a Cenega Magyarország biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

★★★★★
SZÍNARANY
Kiadó: Gearbox Publishing
Fejlesztő: Norsefell Games
Megjelenés: 2021. július 27.
Ár: 7090 Ft
Feltöltőkártya: PlatinumShop

Hozzászólás