Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

TOUR DE FRANCE 2017 (PLAYSTATION 4)

Egy kemény Achilles-ín gyulladás kellős közepén vagyok, amikor e tesztet írom, így jelenleg a sport számomra az úszásban és a szobabiciklizésben merül ki. Mondhatnánk kockák ellensége a sport…De fontos az egészség, és ahhoz bizony mozogni kell. Jelen tesztünk alanya nem is jöhetett volna jobbkor, mint egy kis szobafogság kellős középén. Nem vagyok nagy bicikliző, nagy távokat sosem tettem meg, nyáron egy negyven kilométeres túrának a végén már nagyon vártam a célt, az ülés egy idő után komoly erőfeszítésembe került. Emiatt érdekes volt számomra egy olyan játék letesztelése, mint a [B]Tour de France 2017[/B], amely nincs a komfortzónámban.A Cyanide Studio minden Tour rajongót kielégít a 22 választható csapattal, illetve a versenyek nagy számával. Tour de France, Le Critérium du Dauphiné, Paris-Nice, La Flèche Wallonne, Liège-Bastogne-Liège, Paris-Roubaix, Paris-Tours. Változó hosszúságú, nehézségű, és szakaszszámú versenyek közül választhatunk – kinek mi fekszik, vagy ki milyen kihívást tűz maga elé. Van lehetőségünk a klasszikus versenyek mellet Pro Team módban összeállítani álomcsapatunkat, de ehhez nem kevés háttértudás szükséges, illetve jól el kell sajátítanunk a csapatmenedzselést. Online megmérettetés nincs, így lokálban tudjuk magunkat barátunk ellen “megmérkőzni”, vagy co-opban segíteni a jobb eredmény érdekében.Minden pályát át lehet léptetni egy Quick Race menüponttal, ami kisorsol nekünk egy végeredményt, és kész.Ha már az összes pályát unásig játszottuk, akkor össze tudjuk állítani a saját kihívásunkat a már megnyitott futamokból, így egy saját Tourt tudunk létrehozni. Verseny indításakor lehetőségünk van nehézségi fokozatot váltani. Én mindig kezdő voltam, azért, hogy legyen sikerélményem, de a legnehezebben is pont a futam végén vertek el, akárcsak kezdő fokozaton. Sok különbséget nem találtam a módok között.[YOUTUBE]DB2t5aaYCZ8[/YOUTUBE]Mielőtt ismeretlenül belevetettem volna magam egy küzdelem kellős közepébe, végig vittem a gyakorló részt, ami tényleg segített nekem, mert hiába van kiírva a gombkiosztás, a tutorial során jobban rögzül, mit mikor kell használni.Két zónában tudunk tekerni: az R2 folyamatos nyomva tartásával szabályozhatjuk, hogy vagy hajtunk, mint a bolond, és fogy a levegőnk, illetve az erőnk, vagy szépen beosztjuk a levegőnket és erőnket, de akkor csak a középmezőnyben fogunk utazni. Amíg van erőnk, ki tudunk törni a többiek közül, de ekkor lényegesen gyorsabban fog fogyni mindkét erőforrásunk.Kétféle energiatubusból tudunk gazdálkodni: egy a levegő, egy az erő visszatöltéséért felel. Azt azért tudni kell, hogy ez nem fogja száz százalékban visszatölteni tartalékainkat, csak olyan egyötödöt, és ez leginkább csak a hajrára elég. Amikor elfogyott a levegőnk, beszürkül a képernyő, lelassulunk, és hangosan zihálunk. Nem kell mondjam, ekkor nagy hátrányba kerülünk, és simán az első helyről beeshetünk a mezőny közepére, ne adj’ isten a végére.Ez volt velem a legelső futamomnál is. Már azt hittem, megnyerem a távot, de elfogyott minden levegőm, és a százkilencvenhetedik helyen estem be a célba. Idővel megtanultam, hogy ha csak vonatozok a második rajban, az nagyjából célravezető, de itt is figyelni kell a zónákat, folyamatosan szemmel kell tartani a levegőnket és erőnket. Sajnos vonatozás közben nem tudjuk fogyasztani a tubusokat, ahhoz magunknak kell tekerni.Biztos lehet az irányítás érzékenységén állítani, de én ezt az opciót nem találtam meg, így néha egy mozdulattal simán keresztbe álltam az aszfalton, a többiek meg szépen kikerültek. Ha az útról lemegyünk a fűre, a kontroller vibrálással jelez, ilyenkor egy béna ellenkormányzás az út másik oldalára juttat minket a dzsindzsásba. Nem kell aggódni, nem fogunk a szántásban kikötni, borulás nincs, szépen végigkaristoljuk a terelőfalat, vagy bokrot, és haladunk szépen tovább. Teljesen életszerű nem?A grafikától nem fogunk elájulni. Amikor gyorsan haladunk, akkor a perifériánk elmosódik. Ez a furcsa elmosódás a többi versenyzőnél is aktív, még akkor is, ha alig tekerünk, de mögöttünk halad valamelyik oldalunkon. A táj nem egy ultra-HD, de azért még vállalható szinten van. Sok szurkolóval fogunk találkozni tekerésünk során, akik fütyülnek, integetnek, drukkolnak, zászlókat lengetnek. Túl sokféle arc nincs, leginkább csak abban különböznek, hogy más zászló van a kezükben, vagy más ruhában vannak. Elég bénán van megoldva a szurkolók helyváltoztatása is, mert ha a gép a pályára teszi be őket, és érzékeli, hogy ott fog elhaladni a mezőny, akkor szimplán arrébb csúsztatja őket az x-tengely mentén, nem pedig elsétálnak az útból. Amikor egy helységen haladunk át, az épületeket 2.5D-ben érzékeljük, de ez csak akkor zavaró igazán, ha valaki mögött vonatozunk, és ráérünk nézelődni.Hangok terén nem fogunk túlcsordulni, a menü alatt szól egyféle zene, a környezeti zajok meg akkor szólnak, amikor kellenek. Darál a gumi, ha a füvön megyünk, halljuk a szurkolást, amikor éppen vannak az út szélén, és a bemondó folyamatosan kommentálja az eseményeket. Szépen közli velünk, mennyi van hátra, milyen etap következik, mennyi van hátra az etap végéből, mennyire vagyunk lemaradva – folyamatosan olyan infókat mond, amik amúgy láthatók a képernyőn, de engem nagyon nem zavart, hadd beszéljen.Nem rossz ez a játék, de én leginkább csak a Tour kedvelőinek ajánlanám. Néha jó nagy a framedrop, sajnos nem folyamatos a képfrissítés, és amikor gyorsan haladunk, engem például zavar a gyorsaság elmosódással való szimulálása. Nem vagyok nagy bicaj rajongó, ha “nagyon kell” el tudok ezzel a játékkal szórakozni, de nagy mélységekbe nem fogok eljutni. Leginkább annak ajánlanám, aki fogékony a szériára és szereti órákig a Négyzetet nyomni a vonatozáshoz, néha az X-et a kitöréshez. Erre a produktumra hatványozottan igaz, hogy nem az első 10 métereken kell a mezőny elé kerülni, hanem az utolsó 10 méteren. Minél hatékonyabban kezeljük virtuális önmagunkat, annál több és szebb trófeát fogunk elnyerni, annál jobban fogjuk élvezni a Tour idei kiadását.[i]

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! Te is tekernél a profikkal? A Tour de France 2017-et beszerezheted PS4-re a PS Store-ból [a https://store.playstation.com/#!/en-hu/games/tour-de-france-2017/cid=EP4133-CUSA08153_00-TOURDEFRANCE2017]14990 Ft-ért[/A].)[/i]

5/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

19 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Lehet csalni elektromos vázmotorral?

    • Természetesen nem, de kaphatsz előrendelői Armstrong DLC-t. Inklúding 5 fecskendő dopping, és 2 alkalmas vérátömlesztés.

  2. Imádtam régen a közvetítéseket. Simon és Knézy halkan sztorizgattak, ment a pletyi, egy kis történelem az adott helyszínről, érdekességek, majd ebbe szépen menetrendszerűen bele is aludtam és a hajrára ébredtem. Jobban elaltatott, mint a Forma-1, csíptem.

  3. nem túl bíztató, hogy ez a brigád fog felelni a Cthulhus játékért év végén

  4. Kinek van szüksége ilyen témájú játékra? Ráadásul évente.

    • Olyanoknak, kiknek évente egy FIFA-ra vagy PES-re.

      • Ezt így nem mertem kimondni (pedig kb ezt gondoltam én is) mert például a Fifa mindig ott van a toplisták elején, tehát van igény rá. Valószínűleg az én készülékemben van a hiba, de sosem fogom megérteni évente hogyan tud egy focis/rally-s/Forma 1-es és jelen esetben biciklis megújulni. Egy CoD-nál még ott az új sztori, az új idősík, új módok stb de a futballnál mi változik egy éven belül? Mindegy, évek óta foglalkoztat ez a téma de mindig úgy érzem széllel szemben pisálok.

        • Pedig nem bonyolult ez. Más nem érdekli az ombrét, érted, nincs lejátszandó listája, hát miért ne vegye meg minden évben?

        • Azok után, hogy van, aki csak a FIFA miatt vesz PS4-et, és mással nem is játszik, nincs itt min meglepődni.

        • Leginkább aktualizálódik. Plusz ott az online tartalom. Van akit nem a történet érdekel. Mindenki más miatt videojátékozik.

          • Van, aki például a trófeák miatt. xD

          • És tényleg XD Minden évben egy garantált platina 😀 Ha külön trófealista van régiónként, akkor dupla-plati 😀

          • Pedig milyen jó kis sztori-módot lehetne egy ilyen játékhoz kanyarítani…Lance Armstrong-ot irányítva kellene bedoppingolva lealázni a többieket a versenyeken, kamu vizeletmintákat szerezni az ellenőrzésekre, konferenciás, interjús párbeszédeken több opció közül választva felmondani valami aktuális hazugságot az újságíróknak, terelni a figyelmüket a lényegről, dílereket beengedni a lakókocsiba két menet között okosba, hogy ne vegyék észre a paparazzik, stb.Lenne itt potenciál kéremszépen, csak a fejlesztőknek kellene kicsit szabadjára engedni a képzelőerőjüket 😀

          • 2004-ben a Burnot egyik része volt rákötve egy szobabiciklire a Haroldsban. Tekertem, mint az állat, mert a csak arra reagált. 😀

        • Egy FIFA-s fórumban ugyanez:Ezt így nem mertem kimondni (pedig kb ezt gondoltam én is) mert például a FPS-ek mindig ott van a toplisták elején, tehát van igény rá. Valószínűleg az én készülékemben van a hiba, de sosem fogom megérteni évente hogyan tud egy COD/BF/stb megújulni. Egy FIFA-nál még ott az új szezon, az új játékosok, új módok stb de a lövöldékben mi változik egy éven belül? Mindegy, évek óta foglalkoztat ez a téma de mindig úgy érzem széllel szemben pisálok.

  5. “Tavaly volt “”szerencsém”” tesztelni a 2016-os szezont, annyi bőven elég is volt a bicózásból.”