Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Tormented Souls (PS5, PSN)

Édesen kínzó retro lélek.

Ugyan az eredeti Alone in the Darkhoz nem volt szerencsém, ami megannyi túlélő horrort inspirált a videojátékos berkekben, de az utána következő kultikus szoftverek megannyi álmatlan éjszakát okoztak fiatal lelkemnek. A Resident Evil rögzített kameraállásait fotóként őrzőm az elmémben, de említhetném a trükkös feladványainak megoldásait is. A pin kódjaimat, jelszavaimat elfelejthetem idővel, de a Silent Hill betegesen morbid lényei és a világok közti átjárást sosem. Ez a két horror óriás volt a legnagyobb hatással rám a műfajon belül, de ezzel gondolom sokan vannak még így. Hasonlóan odaadó rajongást vélek felfedezni a Tormented Souls készítőitől, akiket az említett címek inspiráltak. Hamisítatlan ’90-es évekbeli időutazásban lesz része annak, aki elmerül ebben a szerelmes levélben!

A történet szerint hősnőnket fura álmok gyötrik, majd egy napon meginvitálják egy elfeledett kórházba. A szűnni nem akaró rémálmai miatt eleget tesz a kérésnek, de érkezése után egyből leütik és egy kádban ébred csővel a szájában és félig kivájt szemmel… Brutálisan nyit a program, ami megadja az alaphangulatot és egyből a lecsóba csap!

Caroline-t rögzített kameraállásokból követhetjük és irányíthatjuk külső nézetből, ahogy azt a régi Resident Evil játékokban is tettük anno. A különbség az, hogy ez nem megy a játékmenet rovására, mert sokkalta nagyobb látószögek vannak. Így a legtöbbször valóban láthatjuk, hogy mi történik a képernyőn, és nem kell lélegzetvisszafojtva tötymörögni két kép között. Morbid lényeket sikerült megalkotni a kórházi settinghez, amik egytől egyik ránk tudják hozni a frászt. Amputált végtagú rémségek törnek életünkre, megpróbálnak felkoncolni vagy lehányni vérrel. A legbrutálisabb talán a lábatlan, infúziós állványokon gólyalábazó tag. A szörnyekről egyből a Silent Hill ugrott be, abban voltak ilyen kifacsart kreatúrák. Harcolni különféle fegyverekkel tudunk, ilyen például a szögbelövő vagy a pajszer. Egy elugrásra is képesek vagyunk, így a jó időben kivitelezve megúszhatjuk a sérüléseket. A stuff menü rendszerébe lépve megállítja a játékot és a Resikhez hasonló eszköztár válik láthatóvá. Negatívum, hogy a cuccaink között nem lehet szabadon váltogatni egy gyors gombbal, hanem mindent ki kell turkálni, mint ’96-ban. Cserébe sosem fogunk meghalni, mert instant tölthetünk tárat lőfegyvereinkben, gyógyíthatjuk magunkat morfium fecskendőkkel, valamint a térképet is lehívhatjuk bemérni a menekülő útvonalakat. A programnak voltak további negatívumai, de ezeket az eddig megjelent javítások orvosolták.

Bizonyos pontokon átléphetünk egy másik „világba”, mint az SH-ban, így oldhatunk meg fejtörőket, amiből rengeteg van. A feladványok jók és logikusan gondolkodva megoldhatóak, néhánynál erősen kell majd törni a kobakunkat. Napló lapokat szedegethetünk össze, amikből összeáll a háttér történet, illetve a fontosabb szereplőkről is olvashatunk érdekes dolgokat. A sztori egyébként kitalálható az első negyed órában, de tartogat olyan csavarokat, ami végett biztosan meg fogunk lepődni és emlékezetes marad. Nagyjából 10 órás a játékidő, ez néhány órával csökkenhet, illetve nőhet, attól függően, hogy mennyit szarakodunk egy-egy puzzle megoldásával. Nehézségi szintek sajnos nincsenek, és feloldható extrák sem, de a kihívások a régik (a trófeák világítanak rájuk). Így kedvünk szerint újrajátszhatjuk mentés vagy gyógyítás nélkül, gyors időt futva stb.. Szerintem 2021-ben legalább egy extra jelmezt animálhattak volna vagy bármit, amivel jobban visszahúzhat egy sokadik végigjátszásra.

A látványvilág jó, nem kiemelkedően, de szépen ki vannak dolgozva a szobák és a berendezések. Hangulatosak a zenék, ahol kell kellően parásak. A biztonságos szobákban lágy melódia szól, menteni pedig szalagra lehet, mint a Resiben, így limitálva vannak az opciók. Caroline a sötétben pár másodperc múlva szörnyethal, így mindig világítanunk kell valamivel. Ez azért fontos, mert jó ideig nem fogunk tudni támadni és fényforrást kezelni egy időben. Elsőként meg kell találnunk, majd gyújtanunk a kihelyezett gyertyákat, hogy felvehessük a harcot a rémségekkel. Sok sötét rész van a Tormented Souls-ban, néhol csapdák is találhatóak benne, így mindig résnél kell lennünk. Szuper hangulatosak a kórházi szárnyak, néhány kamera állás a nagy öregek előtt tiszteleg. Gondolok itt a recepcióra vagy a balkonra, ahol utóbbinál mindenáron próbáltam lelökni a szobrokat, mert annyira rám tört a nosztalgia.

Maximális tisztelettel merít a ’90-es évek kult game-jeiből, megállja a helyét önmagában. Az év legjobb horror élményét köszönhetem a Tormented Souls-nak, ami ötletes feladványaival, elborult lényeivel egy gyönyör teli hétvégét ajándékozott nekem és úgy gondolom nektek is azt fog, ha jegyet váltotok a kalandra.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! Elérhető demo is hozzá a linkre kattintva.)

★★★★
REMEK
Kiadó: PQube
Fejlesztő: Dual Effect / Abstract Digital Works
Megjelenés: 2021. augusztus 27.
Ár: 7090 Ft
Feltöltőkártya: PlatinumShop

2 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Jó lett a teszt Oni köszi, mint a játék, nekem is nagyon tetszett👍