Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Thimbleweed Park (PS4, PSN)

Épp a minap figyelmeztetett egy kedves barátom, hogy még véletlenül se nézzem meg gyerekkori kedvenc filmjeinket. „Elrontja a varázst…” – dünnyögte, egyértelműen kihallható csalódottsággal a hangjában. A bágyadt szinkronok, a giccses jelenetek és az értelmetlen, logikátlan összefüggések akkor még nem tűntek fel, vagy épp, hogy vagányak voltak. Az évek során a technológia és a technika azonban rengeteget változott, és ami a legfontosabb, mi is. A [b]Thimbleweed Park[/b] emlékeink hatását próbálja emulálni – és gyakorlatilag teljesen sikerrel jár. A névadó városban egy gyilkosság történt, és hamar a helyszínre érkezik [s]Mulder és Scully[/s] Ray és Reyes ügynök. A két nyomozóhoz három másik, teljesen eltérő karakter is társul nem sokkal és később, és elég gyorsan kiderül, ahogy a játék szlogenje is állítja: Thimbleweed Parkban egy hulla a legkisebb probléma.A cél megfejteni a város titkát, az úton pedig számtalan ötletes feladvánnyal találkozhatunk, amelyek olyan klasszikusokat idéznek, mint a [i]Maniac Mansion[/i] vagy a [i]The Secret of Monkey Island[/i] – ami nem meglepő, ugyanis a [i]Thimbleweed Park[/i] mögött Ron Gilbert, az említett remekek alkotója áll.[YOUTUBE]-TFqvSPafRg[/YOUTUBE]A helyzet pedig a következő: a [i]Thimbleweed Park[/i] nem olyan, mint ezek a régi játékok, hanem olyan, [i]ahogyan emlékezünk[/i] rájuk. A modern technológiának köszönhetően tökéletesen kidolgozott, tágas pixel-tájakon baktathatunk végig, de a játékmenet hordozza a régiek stílusát – a problémákkal együtt. Míg a modernebb műfajbeli alkotások egyszerűbb kezelőfelületet biztosítanak, addig itt maradnak az „igék” a képernyő alján: használhatunk, kinyithatunk, odaadhatunk, stb. dolgokat. Ez alapvetően nem lenne probléma, de a kurzor mozgatásához nem egy [i]joystick[/i] a legmegfelelőbb eszköz, ami darabossá és feleslegesen hosszúvá teszi a folyamatokat. Az L1 és R1 gombok egyébként annyiban segítenek, hogy a közeli, használható elemek között „ugrálhatunk” a környezetben. A feladványok hozzák a klasszikusok színvonalát. Bár esetenként tekervényes-csavaros vagy már túl absztrakt a megoldás, sokszor kaphatunk a fejünkhöz, hogy „hát erre hogy nem jöttem rá korábban”. Hűen a régi játékok „képleteihez”, egyszerre több feladványon is szorgoskodhatunk, így ha valahol megakadunk, másfelé terelhetjük a figyelmünket. Ezen csavar egyet az, hogy öt figura áll rendelkezésünkre, ami új aspektusú kihívásokat helyezhet elénk: bizonyos helyekre csak egy adott emberke léphet be, vagy épp két különböző helyen tartózkodó szereplő oldhat meg együtt valamit úgy, hogy gyorsan kell váltanunk közöttük.A játékmenet, a nehézség szintje, a figurák, a helyszínek és minden egyéb a nosztalgia erejét kihasználva idézi az emlékeinkben élő mesterműveket – ami azonban határozottan kitűnik, az a humor. Pontosabban, az az [i]öntudatos[/i] humor, ami állandóan lerombolja a közönség és az előadók közötti „negyedik falat”.A [i]Thimbleweed Park[/i] tisztában van vele, hogy egy videojáték, és a szereplők állandóan erre tesznek utalásokat. Ezen túl a játékkészítés folyamata, a ma már legendás LucasArts, illetve számos egyéb iparbeli elemet érintő poén vegyül az [i]X-Akták[/i], a [i]Twin Peaks[/i] vagy az egyéb hasonló sorozatok és filmet paródiáival. Ez a egész pedig egy igazán egyedi ízt ad az élménynek, ravasz viccekkel és feladatokkal szórakoztatva a játékost. Ebből fakad, hogy igazán azok értékelhetik, akik a régieket is nyüstölték, lehetőleg a maga idejében. Pontosan emiatt azonban épp, hogy már ismerősnek hat az egész, és így furcsán vegyül a [i]déjà vu[/i] az újdonság erejével. A [i]Thimbleweed Park[/i] egy páratlan élmény, ami modernizálja a műfajt, de mégis, különös módon, ragaszkodik elődeinek hibáihoz is. Azonban mindennel együtt egy nagyon szórakoztató, hangosan nevettető élmény, csupa furcsán egyedi karakterrel és egy igazán ötletes rejtéllyel, ami remek kommentárja a videojátékoknak. Ha elsőre az „öntudatos” poénok túl furák, idővel minden kitisztul és rájövünk, mi is ez a Thimbleweed Park – a játék és a helyszín egyaránt.[i]

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)[/i][b]

Kiadó: Terrible Toybox
Fejlesztő: Terrible Toybox
Megjelenés: 2017.08.22.
Ár: [a https://store.playstation.com/#!/en-hu/games/thimbleweed-park/cid=EP3662-CUSA09135_00-THIMBLEWEEDPARK0]5990 Ft[/a]
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: Nincs
Méret: 975MB
Web: https://thimbleweedpark.com/
PSN feltöltőkártya: [a http://platinumshop.hu/product/4929/PlayStation-3-PS3-PlayStation-Vita-PSVita-PlayStation-4-PS4/ar-akcio-olcso/Tartozek/Feltoltokartya/PlayStation-Network-Card-6000-Ft]Platinum Shop[/a] [/b]

8/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

4 hozzászólás

Hozzászólás

  1. kép alapján tiszta X akta fílingem lett.

  2. Tetszik a grafika. Erős angollal jó lehet nyomni ezt a játékot!

  3. Be lesz majd szerezve, de még a DOTT-ot se nyomtam végig pedig évekig vártam a remastert.