Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

The Vanishing of Ethan Carter (PS4, PSN)

Mostanra végre az összes magán- és munkajellegű turbulencia elcsitult az életemben, lehetővé téve, hogy elkezdjem beszerezni azokat a játékokat, melyeket már jó ideje kinéztem, és írjak is róluk, amennyiben az még nem történt volna meg jelen oldal hasábjain. A múltkori Dishonored: Definitive Edition után második áldozatom tipikusan azok közé az anyagok közé sorolható, melyeknek szinte semmi köze a mainstreamhez, és csak azok fogják észrevenni, akik észre AKARJÁK venni őket. Ugyan a [B]The Vanishing of Ethan Carter[/B]rel való egymásra találásunkban komoly szerep jutott a Sony-nak is, aki ugye rendszeres hírlevelekben tájékoztatja híveit az aktualitásokról, én az email kézhezvételétől számított, legalább két-három hónapig vártam a megfelelő idő eljövetelére. Melyből következik, hogy a cucc jó ideje (egész pontosan július 15. óta) elérhető már a PSN-en, talán többen már régen túl is vagytok rajta.Mint a hasonszőrű játékoknál nem meglepő, az Ethan Carter is PC-n jelent meg először a tavalyi év során. Részünkről ez onnan nézve érdekes, hogy a PS4-es változat az eredeti által használt Unreal Engine 3-at váltó Unreal Engine 4-gyel fut, bár ezt a tuningot a PC-s verzió is megkapta. Hogy mi a különbség a két engine között? Dinamikus fény-árnyék modellezés, élesebb kép, új mentési rendszer. Ezt mondjuk inkább csak érdekességként írtam le, mert fogalmam sincs, hogy nézett ki a cucc a régi motorral, ugyanis jelen állapotában az egyik legszebb játék, amit valaha szerencsém volt látni. Fejlesztője és egyben kiadója egy lengyel stúdió, a The Astronauts, akik – saját honlapjuk bevallása szerint – mindösszesen nyolc főből állnak. A csapat alapító tagjai a Painkilleren, a Bulletstormon és a Gears of War: Judgementen is dolgozó People Can Fly-ból váltak ki. Vagyis egy indie bandáról beszélünk, akik olyan színvonalas alkotást hoztak létre, hogy a játék az általa nyújtott élmény tekintetében nem sokban marad el az élboly dollármilliárdos költségvetésből készülő tagjaitól, sőt bizonyos aspektusokból még többet is nyújt azoknál.
[YOUTUBE]HINFL5YrXMA[/YOUTUBE]Narráció, mely felszabadítMár az Ethan Carter nyitóképernyője figyelmeztet arra, hogy ezúttal a történet elmesélésén van a hangsúly, ami nem fogja a kezünket – azaz nem kívánja megszabni, hova menjünk, mikor és mit csináljunk. És ezt bizony nem egyszerű befogadni a linearitáshoz szokott vagy sandbox esetén is jelölők erdeje által irányított gamereknek, tehát nekem sem. Időt kell neki adni, de megérdemli!A játék műfaja valahova a kaland, a fikció, a rejtvény és a horror közé esik, nagy adag misztikummal leöntve. Mi playerek egy Paul Prospero nevű, paranormális esetekkel foglalkozó magánhekust irányítunk első személyű nézetben. A múlt század hetvenes éveiben járunk, a helyszín pedig egy idilli kisváros, Red Creek Valley a kies Pennsylvaniában, az Egyesült Államokban. Hősünk elmondja, hogy a közelmúltban levelet kapott egy fiatal csodálójától, Ethan Cartertől, melyben a fiú olyan dolgokról számolt be, melyekről elméletileg nem tudhatna. Ezért Paul elutazik Ethan szülővárosába, mire kiderül, hogy Red Creek Valley-t lassan egy évtizede elhagyták lakói. A fiú családjának háza leégett, a tüzet senki sem élte túl. Hova tűnt tehát Ethan Carter? A rejtély megoldásához vezető utunk első állomása egy amputált lábú hulla lesz. Mint említettem, itt nincs a szánkba rágva, hogy mit kell csinálni, a dolgok nagy részére saját magunktól kell rájönni. Részben ennek köszönhető, hogy amikor végre kitaláltam, hogyan tud futni a karakterem, olyan diadalittas képpel kezdtem el szaladni, mintha sikerült volna hosszú évek áldozatos munkájával feltalálnom a spanyolviaszt. A történet bonyolódása helyszínekhez kötődik, a mi feladatunk, hogy ezeket felkeressük és ott bizonyos dolgokat megtegyünk. Találunk dokumentumokat, fényképeket, olykor apró rejtvényeket kell megoldanunk, de a legérdekesebbek a konkrét nyomozós részek. Utóbbiak központját természetesen a hulla képezi, és a körülötte heverő tárgyak. Ha valami megvizsgálható, azt a közelebb hajolva láthatóvá váló „Inspect” vagy „Read” felirat jelzi. Feladatunk minden kulcstárgyat megnézni és a hiányzók megtalálásával átrendezni a helyszínt úgy, hogy az a gyilkosság elkövetésének állapotát mutassa. Ha ez megvan, Paul különleges képességével szellem alakban megjeleníti a résztvevőket, négy-öt jelenet formájában. A mi dolgunk, hogy megszámozzuk, milyen sorrendben játszódtak le az események – pontosan úgy, mint a Sherlock Holmes: Crimes & Punishments-ben –, majd visszajátszva megtudjuk, mi történt pontosan. Elég sok szomorú és véres dologra derül fény, sőt még földöntúli lényekkel is találkozunk, vagyis egy igazán sajátos atmoszféráról van szó. A végkifejlet nem követeli meg, hogy előtte minden helyszínre elmenj, azokat utólag is pótolhatod, de a teljes kép csak az összes epizód ismeretében fog összeállni. A sorrendnek nem igazán van jelentősége, ezért az Ethan Carter prezentálja a valóban szabad játékmenetet – szemben az ismert sandboxokkal, ahol a missziók bizony számozottan következnek egymás után azzal együtt is, hogy mi döntjük el, mikor kezdjük el őket.A lényeg tehát a felfedezésen van. A bejárható világ nem túl nagy, de a korlátlan szabadság a valóságosnál jóval tágasabbnak érezteti. A látvány egész egyszerűen csodálatos. Red Creek Valley csak pár házból és egy duzzasztógátból áll, és – nevéből következően – egy folyómederben húzódik meg, melyet gyönyörű, erdős hegyek öveznek. Láthatóan ősz van, vagyis a természet a legkülönbözőbb színekben pompázik, de még melegen süt a nap. Mivel túlnyomórészt a szabadban tartózkodunk, a legkülönfélébb fényviszonyok között mászkálunk, és elképesztő, hogy mennyire realisztikus a legkisebb tereptárgy is. Nemcsak a kép éles, de látszik, hogy nagy gondossággal modellezték le az apróbb objektumokat is. Csináltam jó pár screenshotot, melyeket a cikk végén tekinthettek meg, remélhetőleg önmagukért beszélnek. A sötét tónusú eseményeket vagy elhagyatott helyeket leszámítva az Ethan Carter világában történő kószálás élménye strucctoll legyezőként cirógatja az idegeket, főleg, ha idevesszük a rendkívül hangulatos muzikális hátteret, mely minden helyszínen más zenei betéttel operál. Persze a környezeti zajok is autentikusak.Annyi kis hibát találtam, hogy a képfrissítési ráta 30 vagy Unlimited (jól olvastátok, ez alatt valójában a 30 és 60 közé eső tartományt kell érteni) értékei között váltogatva a stabil 30 a biztonságosabb, a másiknál már gyakoribb a rángatózás. Az Ethan Carter egy rövidebb játék, kényelmesen nézelődve hat-hét óra alatt lehet eljutni a végkifejletig. Ha befejezted és mindent megoldottál, tulajdonképpen mindent láttál, tehát nemigen van miért újrakezdeni – hacsak a hangulatért nem! És sokszor pont az utóbbi miatt veszünk elő egy kedvencet újra és újra. Jelen cím esetében ez a pár óra valóban olyan élményt nyújt, ami hiányzik a játékok zöméből, és kiváltképp a sztori vége nagyon érdekes. Mivel magyar nyelv nincs, csak az idegen nyelveket bíróknak ajánlom (emlékeim szerint az összes jelentősebb nyelv választható), hiszen itt most tényleg kulcsfontosságú érteni, mi miért történik. A stílus rajongói lehetőleg azonnal, vagy minél előbb vegyék meg.[B]

Kiadó: The Astronauts
Fejlesztő: The Astronauts
Megjelenés: 2015.07.15.
Ár: £15.49/6543Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 720p, 1080i, 1080p
Demo: Nincs
Méret: 4.6GB
Web: http://www.theastronauts.com/category/ethan-carter/
PSN feltöltőkártya: [URL]http://www.konzolokszervize.hu/productlist.php?platform=&name=psn+&searchtype=4]Konzolok Szervize[/A][/B]

13 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Szeretm az ilyen játékokat. Most jóárosítva volt így beszerztem.

  2. Nagyon felcsigázott az ismertető, szeretem az ilyen játékokat. Várok vele pár hónapot hátha lesz akcióban, vagy neadj isten IGC-be beteszik.

  3. Én még majd’ egy éve PC-n játszottam ki a játékot, nagyon tudom mindenkinek ajánlani.Annyira tetszett a történet, hogy csináltam hozzá magyar fordítást is (Steam-en megtalálható itt: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=325757679 ), viszont sajnos a készítők nem fogadtak el fansub-okat a PS4-es verzióhoz, így kimaradt belőle. 🙁

    • 🙁 Szomorú, hogy ha nincs hivatalos magyar fordítás, nem rakják be a rajongók által készítettet sem. Mondjuk onnan nézve értem, hogy ez esetben az egész kódot tesztelni kéne, a fordítást ellenőrizni, tehát ez egy full kód fejlesztésénél / kiadásánál nem csak annyi, mint hogy PC-n letöltöd a fájlt.

  4. nagyon nagy kedvet kaptam erre a teszt elolvasása után, de most annyi minden van bezserző listán, hogy ez majd csak később jóárasítva lesz meg.

  5. Szívesen megismerkednék vele!

  6. fantasztikus élmény volt minden egyes pillanata.

  7. Remélem hamar lemegy az ára és akkor beszerzem. Régóta szemezek vele.

  8. Ezzel a jatekkal ugyanaz a sajnalatos problemam volt, mint nehany masik UE motoros jatekkal. Jo felora jatek utan elkezdtem szedulni, fajt a szemem es a fejem is. Valami van ezzel motorral, amit nem birok.