Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
State of Play 2020. augusztus 6.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
Tokyo Game Show
Ubisoft Forward

The Stone of Madness – lopakodós valós idejű taktikázás egy spanyol elmegyógyintézetben

Menekülés a kínok elől egy Goya-ihlette világban.

A GAmescom 2020 alkalmából jelentette be a Merge Games és a Teku Studios új, valós idejű taktikai lopakodós játékát, a The Stone of Madnesst.

Az alkotás a hardcore rétegnek szól, és egy spanyol elmegyógyintézetben játszódik a XVIII. században. A Pireneusokban található jezsuita kolostor egyszerre egy őrültek háza és egy inkvizitori börtön. Öt rejtélyes karaktert fogva tartanak itt, más-más mondvacsinált okokból. Kegyetlen kínzásoknak vetik alá őket, az őrülettel és kétségbeeséssel viaskodó figurák eldöntik, hogy megszöknek.

A kaland izometrikus nézetből játszódik, és felváltva lehet irányítani a karaktereket. A játékstílus függvényében romolhat elmeállapotuk, amitől megkapják a címadó “őrület kövét”, amely új hátrányokkal és negatív hatásokkal “gazdagítja” az élményt, mint a paranoia, a demencia vagy az erőszakos kitörések. A kolostorban található “tisztaság kövei” visszafordíthatják ezeket a hatásokat, vagy pozitív tulajdonságakkal ruházhatják fel “hőseinket”. A játékosokra több menekülési terv vár: mind saját történetekkel, feladatokkal, különleges karakterekkel és egyéb meglepetésekkel. Az útvonalakon talált tárgyak és nyomok segíthetnek alakítani a jövőbeli próbálkozásokat vagy alternatív terveket, új tartalmakat oldva fel a jövőbeli végigjátszásokhoz. A kolostor véletlenszerűen generálódik egy fél-procedurális rendszer által, ami frissen tarthatja az élményt, máshova helyezve el tárgyakat és variálva az elrendezést. Az idő folyamatosan múlik, a fázisokat pedig az eltérő napszakokban lehet teljesíteni: nappal vannak a cselekvések, este az előkészületek, mint a gyúgyulás, barkácsolás vagy pihenés. Az egész világot pedig Francisco Goya XVIII. századi spanyol művész képi világa ihlette, a legapróbb részletekig.

A Broken Lines, a Commandos, a Darkwood, a Desperados III és a Shadow Tactics: Blades of the Shogun szolgáltak inspirációként a 2021 tavaszán PlayStation 5-re is érkező kaland számára.

Hozzászólás