Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

The Persistence (PS4, PSVR, PSN)

[i](A játék kizárólag PlayStation VR-ral játszható.)[/i]A videojáték ipar évekkel ezelőtt lefektette a főbb műfajok alapjait, így jelenleg a meglévők egyre jobb kidolgozása, vagy vegyítése járható út a fejlesztők számára. A piac jelenlegi helyzete miatt számos csapat próbálja úgy létrehozni játékait, hogy ne csak tartalmas és maradandó élmények legyenek, hanem játékosaik sok ideig mellettük is maradjanak – vagy ha visszatérnek, akkor mindig egy picit más fogadja őket. Emiatt népszerű a [i]roguelike[/i] stílus, amelyet frappánsan vegyít belső nézetben az akcióval és horrorral a [b]The Persistence[/b].Hősünk a címadó űrállomáson tér magához, amelyet különös, élőholtszerű lények leptek el. Hamar kiderül, hogy karakterünk gyakorlatilag egy számítógépesen leképezett tudat, aki bekerült egy klón fizikai testébe. Ezt a hajó másik „életben maradt” tagja teszi – már ha az ilyen jellegű lét életnek minősül -, aki elmagyarázza, hogy különféle rendszerek beindításával elhagyhatjuk a gépet lassan beszívó fekete lyukat, és megmenthetjük tudatainkat. Ehhez azonban be kell merészkedni a tébolyodott legénység által ellepett komplexumba, amely mind a négy szintje egy-egy, a végső célhoz közelebb juttató feladatot rejt.
[YOUTUBE]RWGTVpkm-DE[/YOUTUBE]
A [i]The Persistence[/i] egy [i]sci-fi[/i] túlélő horror játékként indít, amelyet a virtuális valóság fokozottan rémisztővé tesz. Kezdetben rövid távú teleportáló eszközünkkel haladhatunk gyorsabban, vagy kerülhetünk a lények mögé, míg különleges érzékelésünkkel a falakon túl is láthatjuk, hogy milyen veszélyek leselkednek ránk – bár mindkettőhöz sötét anyag kell, ami ha kifogyna, idővel töltődik csak vissza. A vérfagyasztó hörgések, váratlan zajok és bizarr lények fokozzák az izgalmat, miközben lavírozunk a vánszorgó gonoszok között. Szerencsére megvédhetjük magunkat – pontosabban megelőzhetjük a bajt – különleges eszközünkkel. Ha esetleg lebuknánk, akkor a vérszomjasan hörgő rosszfiúk támadását kivéthetjük bal kezünkbe épített energiapajzsunkkal, majd fejbe vághatjuk őket kütyünkkel. Ennél azonban praktikusabb mögéjük osonni, és beléjük lőni a ketyere két zsinórját, amelyekkel kiszipolyozhatjuk a monstrumokban található őssejteket – ez pedig a játék egyik központi fizetőeszköze.Bóklászva, barangolva zsebelhetjük be a nyersanyagot, amely nem csak ellenségeinkből nyerhető ki, hanem megtalálható a környezetünkben is: tárolókban, szekrényekben, dobozokban, vagy csak szabadon heverve. Az őssejtek mellett pedig egy másik erőforrás a tárgyak készítéséhez szükséges pontok, amelyeket hasonló módon szedegethetünk fel kalandozás közben. Útközben fegyver- és eszközgyártó állomásokra bukkanhatunk, amelyeknél közelharci és távolsági fegyvereket gyárthatunk le a pontokból, valamint gránátokat, és különleges, kísérleti eszközöket – amellett, hogy fejleszthetjük is őket, hogy több lőszerrel rendelkezzenek. A revolver például erős, és megállásra bírja a gonoszokat, de lassan tölthető újra; a katonai késsel pedig azonnal végezhetünk bárkivel, lyukacsosra szurkálva torkát. A teleportáló készülék és a körfűrész bizarr ötvözése bárkit húscafatokká szabdal, akinek a testébe „ugrunk”; míg a drónraj apró, az ellenségeket lövegekkel ostromoló szövetségeseket generál. Sőt, át is állíthatunk a mi oldalunkra valami borzadályt, ha a „borostyán szérumot” szervezetébe injektáljuk, de „düh szérummal” magunkból kreálhatunk egy rövid ideig sérthetetlen, ökleivel mindent péppé zúzó gyilkológépet. Ha azonban minden igyekezetünk ellenére is elpatkolunk, megtapasztalhatjuk, hogy mi is folyik a [i]The Persistence[/i]-ben: tudatunk újabb testet kap, és minden kezdődhet újra.A megszerzett erőforrásokat kezdőpontunknál új eszközök legyártásába fektethetjük – már ha szereztünk tervrajzokat utunk során –, vagy porhüvelyünk strapabíróságát, fizikai erejét, illetve más aspektusait javíthatjuk: ezek pedig mind azt a cél szolgálják, hogy a következő futam még eredményesebb lehessen. Az űrállomás szintjei ilyenkor újrarendeződnek, így a szobák elrendezése és tartalmuk eltér az előzőtől. Gyakran halunk meg, de ez így van rendben. Lehet, hogy nem veszünk észre egy csapdát; lehet, hogy egy új ellenségtípus ontja ki életünket; és lehet, hogy egy eddig ismeretlen szobatípus tesz minket hűvösre. Idővel a legénység tagjainak holttesteit beépíthetjük klón-repertoárunkba, így már egy másik testben kezdhetjük újra életünket, amely eltérő kezdőparaméterekkel rendelkezik: jobban bánik a lőfegyverekkel, vagy több élete van. Ennek a játékmechanikának köszönhetően pedig fokozatosan vált a horror műfajáról a belső nézetes lövöldözős játékokéra. Egyre bátrabban, hatékonyabb, strapabíróbban és jobban felszerelve vághatunk neki a szinteknek, amelyek mind egy-egy központi, állandó céllal rendelkeznek. Ezeknél ügyesen csavar egyet a képleten a kaland, bár általában egy halom szörnyet kell a földdel (vagy padlóval) egyenlővé tennünk. Idővel az elsőre rémisztő zombikból könnyed céltáblák válnak, a masszív bestiákból pedig potenciális nyersanyag-bányák. Egyre határozottabban és elkötelezettebben indulunk neki az útnak, és a kezdeti félelmet a – néhol talán túl – magabiztos bátorság veszi át: és ettől igazán különleges a [i]The Persistence[/i].
[YOUTUBE]KXpmoLujX4Q[/YOUTUBE]
Ugyan története egy-két jó ötlet ellenére tankönyvi példája a [i]sci-fi[/i] sablonoknak, és a szinkronok sem erőltették túlzottan meg magukat, nem is ez teszi ki az élmény lényegét. A játék magja egy roppant szórakoztató körforgás, amelyet sokan próbáltak már megvalósítani, de kevesen találtak el jól. A Firesprite remekül vezeti át az egyik műfajból a másikba a kalandot, és ugyan a kiismeréssel a meglepetés varázsa is elszáll, és néhol igazságtalanul nehéz, vagy unalmasan önismétlődő, mégis leköt és élvezetet nyújt. Kiváló az irányítás, egyáltalán nem kényelmetlen a virtuális valóság (sőt, több irányítási lehetőség közül is választhatunk), remek a grafika, kreatívak a fegyverek, csúcs a jutalomérzet a gyűjtögetésnél, és folyton érezni a fejlődést és haladást: tudjuk, hogy hiába nem sikerült, araszolunk ahhoz, hogy felülkerekedjünk a kihíváson. Összességében pedig így a [i]The Persistence[/i] az egyik legteljesebb, legszórakoztatóbb PlayStation VR játék, amely hossza is pont elég.[i]

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)[/i][b]

Kiadó: Firesprite
Fejlesztő: Firesprite
Megjelenés: 2018.07.24.
Ár: [url=https://store.playstation.com/en-hu/product/EP3393-CUSA07814_00-FRONTIER25202048]8990Ft[/url]
Játékosok száma: 1
Kép: 1080p
Demo: [url=https://store.playstation.com/en-hu/product/EP3393-CUSA13102_00-FRONTIER25202048]Van[/url]
Méret: 2.24GB
Web: https://firesprite.com/
PSN feltöltőkártya: [url=http://platinumshop.hu/product/4929/PlayStation-3-PS3-PlayStation-Vita-PSVita-PlayStation-4-PS4/ar-akcio-olcso/Tartozek/Feltoltokartya/PlayStation-Network-Card-6000-Ft]Platinum Shop[/url] [/b]

4 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Jelenleg ez az egyetlen játék (na jó meg RE7), ami miatt sajnálom, hogy nincs VR-om.

  2. Elég klausztrofób lehet a játék, én tutira kényelmetlenül érezném magam, ha játszanám.