Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

The Pedestrian (PS5, PS4, PSN)

Jellemteli jelzőtáblák.

(A teszt a PlayStation 5-ös verzió alapján készült. A két változat egyben vásárolható meg.)

A nagyköltségvetésű videojátékok ma már szinte kizárólag háromdimenziósak, így jellemzően a független szcéna valósítja meg elképzeléseit síkban, hol visszanyúlva az interaktív médium gyökereihez és azt emulálva, hol valami teljesen újat valósítva meg. Két dimenzióban ugyanúgy lehet kifejező, kreatív és izgalmas játékokat készíteni, ez a fajta kötött perspektíva pedig számtalan lehetőséget nyit meg. A The Pedestrian egy szórakoztató fejtörő, amely finoman csavar az ügyességi-logikai játékokon, és elejétől végéig üde tud maradni.

Bizonyára mindenkivel előfordult már, hogy unalmas perceiben valahol várakozva elképzelte, ahogy életre kelnek a kijáratjelzőn vagy mosdójelölőn látható kis figurák. Nos, a Skookum Arts továbbgondolta ezt, és felépített egy játékot köré. Ebben az alapvetően lineáris kalandban egy ilyen kis emberkefigurát irányíthatunk (ruhában/szoknyában vagy nélküle) különféle terepeken: rajzokon, táblákon, tervrajzokon és egyéb sík felületeken. Az alkotás különlegessége, hogy a különféle pályarészeket át tudjuk rendezni, illetve össze tudjuk őket kötni. A terepek szélén lehet például egy ajtó, amelyet összeköthetünk egy másik felület ajtajával, így, ha bemegyünk az egyiken, kijövünk a másikon. Sokszor a kihívás nem csak átjutni az akadálypályákon, hanem rájönni, hogy milyen sorrendben kell vennünk a kihívásokat, az alkotás pedig bizonyos mértékben korlátozza, hogy mit merre mozgathatunk, hogyan kapcsolhatunk össze, és általában mit kezdhetünk vele.

A fejtörőket nagyon izgalmas és stimuláló megfejteni már önmagában, és a fejlesztőcsapat tökéletesen eltalálta a nehezítés azon fokozatos mértékét, amellyel végig kihívást jelent, anélkül, hogy frusztrálóvá válna. A rövid játékidő során gyakran apróbb kis csavarokkal válik komplexebbé vagy mássá egy olyan feladattípus, amelynél már épp azt érezhettük, hogy teljesen elsajátítottuk. Bizonyos szegmenseknél egy központi elosztó van, amelynél szabadon indulhatunk a továbbhaladáshoz szükséges komponensek után – ez kifejezetten jó, ugyanis ha valahol épp megakadnánk, elindulhatunk másfele, ezzel is felfrissítve egy picit a gondolatmenetünket.

Idővel kockákat kell tologatnunk, lézereket kikerülnünk, tárgyakat cipelnünk és újabb funkciókkal megismerkednünk. A kaland maga nem magyaráz el konkrétan semmit, hanem játszva tanít: egyszerűbb feladványokkal avat be, illetve ösztökél a kísérletezésre. Az alkotók fantasztikusan eltalálták azt, hogy igazi agytrösztnek érezzük magukat, amikor egy igazán körmönfont feladványt abszolválunk: ez pedig fontos eleme az intelligens játéktervezésnek.

A The Pedestrian egyébként remekül fest, és bár a hátterek változatosak és látványosak, maga a játéktér – a különféle sík felületek – jellegéből fakadóan monotonná válhat. Ettől függetlenül igazi öröm végighaladni rajta, hallgatva a modern amerikai városi közeghez passzoló, kiváló jazz zenét: a teljes hangulat azon dolgozik, hogy tudjunk koncentrálni a rafinált kihívásokra. PlayStation 5-ön egyébként az élményen még nagyot dob az, hogy a DualSense kontroller finom rezgéseket bocsát ki, amikor figuránkat irányítjuk – apróság csupán, de sokkal jobbá teszi az egészet.

A kaland végig hű marad belső logikájához, mi pedig egyre jobban alkalmazkodunk hozzá, teljesítve az egyre összetettebb, már több képernyőn átívelő fejtörőket, bejárva földalatti alagutakat, raktárakat, parkokat, tetőket és egyéb városi helyszíneket. Mivel kisebb szegmensekből áll össze, ezért egy igazán komplex feladatsor is lépésről lépésre, átláthatóan teljesíthető.

A The Pedestrian egy igazán üde, ötletes, elmés és remekül kiegyensúlyozott, jókedvű videojáték, amely pont elég hosszú és pont elég nehéz ahhoz, hogy mikor végzünk vele, azt érezzük: ez így pont elég és jó volt.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

★★★★
REMEK
Kiadó: Skookum Arts
Fejlesztő: Skookum Arts
Megjelenés: 2021. január 29.
Ár: 5569 Ft
Feltöltőkártya: PlatinumShop

1 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Jópofa. Egy akcióban simán. 🙂