Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

The Nioh Collection (PS5, PS4)

A leggyorsabb, de nem a legélesebb penge.

(A játék a PlayStation 5-ös verzió alapján készült.)

Az első részt már lassan elfeledtük, a második története pedig épp a hetekben zárult le az utolsó kiegészítőnek köszönhetően, de egy utolsó karcsapásként a Nioh-saga még utat vág magának a Sony újgenerációs konzoljára, hogy megmutassa, van élet a Demon’s Souls remake után is az emelt szintű kihívások kedvelőinek. Megannyi ígéret és annál több várakozás előzte meg a felújított és minden DLC-vel összecsomagolt The Nioh Collection kiadását. Nézzük hát meg, milyen úgy kaszabolni a Yokai hordát, hogy kezedben érzed a penge minden rezzenését.

…mert a dolgok közepébe csapva gyorsan tisztáznám is, hogy a PlayStation 5 kiadás nem kifejezetten a grafikai tuninggal fogja kirúgni alólunk a sámlit (nem mintha ronda lenne, de erről később), hanem a DualSense támogatás miatt, és teszi mindazt olyan profin, mint ha egy nextgen-exkluzív címet kaptuk volna a kezeink közé. Mind az adaptív ravaszok, mind az összes rezgő funkció ki van használva, akárcsak a kontroller beépített hangszórói. Minden csapásnál csattan a fém a fémen (sikeresebb találat esetén a páncélon) és higgyetek nekem, sosem volt még ekkora élmény a szenvedés! Minden bevitt vágás a kezünkben érződik, íjunk felhúzásakor pedig ujjunkkal tapinthatjuk az ideg feszülését. Ezekre mind rárak egy lapáttal a DS saját hangszórója, ami aktívan segíti a beleélést. Számomra pont a harcrendszer miatt hívogatók a Soulsborne játékok, az érzés miatt, ahogy minden egyes ütésnek ereje van. A PS5 kontroller funkcióinak hála pedig ez a hatás még sosem volt ennyire magával ragadó., ráadásul mindkét részhez hozzáadták ezt az extrát.

A marketing során ennél viszont jóval nagyobb hangsúlyt kapott a grafikai és teljesítménybéli fejlesztés, ami ugyan elvitathatatlanul látható és érzékelhető, ellenben akkora hátast nem fogunk dobni a felújítást végző fejlesztők munkáján. Ne keressünk új effekteket vagy átdolgozott fényhatásokat, egy az egyben az a vizuális összkép vár minket, amit egykor PS4-en otthagytunk. (Nem lesznek olyan szinten felhúzott részletek, mint mondjuk a DS Remastered-nél, hogy hasonló példánál maradjak, de ígérem, ez volt az utolsó, hogy felhoztam.)

Ami számomra a legfájóbb pont, hogy még mindig döntenünk kell a folyékony képfrissítés, vagy a részletgazdag megjelenés és a maximális felbontás között. Ez a problémám amúgy nem kizárólag jelen cikkünk tárgyára vonatkozik, hanem szinte minden új megjelenésre és nagyon bízom benne, hogy idővel sikerül kihasználni kedvenc gépünk erejét és maximalizálni a játékok teljesítményét. Na, de elég a szájhúzásból, lássuk, milyen opcióik közül választhatunk a menüben:

  • Playstation 5-re optimalizált avagy ”Quality” mód
  • 4K felbontás
  • 120Hz

Az első két változat nagyjából stabilan hozza a 60 képet másodpercenként, viszont a 4K mód ezt néha azért el tudja engedni a nagy erőlködésben. Az igazi különbség itt a részletekben lesz, a Quality választásával észrevehetően – de azért nem eget rengetően – dinamikusabbak és élesebbek lesznek az árnyékok, részletgazdagabb lesz a kép, cserébe marad az alacsonyabb felbontás. Ha már itt tartunk, ugyan papíron jól mutat a 4K a másik beállításban, azért ezt sem képes folyamatosan prezentálni a rendszer, 1944p és 2160p ingázik a teljesítmény. Nem szeretnék ennél jobban belemenni a számok és p-k (pék?) véget nem érő sorába, a lényeg az, hogy van egy tűéles, de kissé visszafogott vizuális minőséget szállító lehetőség, vagy az alacsonyabb felbontású, de szebb összképet mutató másik. Mindkettőt teszteltem és bevallom, túl sok különbséget menet közben azért nem lehet felfedezni, de talán a 4K kicsit kellemesebb volt a szememnek, de ezt mindenki maga dönti majd el. Az viszont valószínűleg a TV-tek tudásának függvénye, hogy belenézhettek-e a harmadik, 120Hz-et kínáló opcióba.

Itt a grafikai apróságok sokkal durvábban el fognak veszni, a full-HD és a csúnyácska árnyékok mellé körülbelül 5 méteres pop-up jelenséggel is számolhatunk, ami ugyan nem jellemző az összes tereptárgyra, de lesznek szégyenlősebb bokrok és kövek, amik csak a közelünkben mutatják meg magukat. Mégis, cserébe olyan fluid élményt és ennek köszönhetően alacsony input lagot kapunk, hogy simán lesz olyan, aki ezen fogja végigkaszabolni az egész kalandot, és még hibáztatni sem lehet érte.
Fontos viszont megjegyezni, hogy habár mindkét epizódot képesek vagyunk az imént felsorolt módokban futtatni, a Nioh 2 kicsit bukdácsol a képfrissítések szinten tartásánál, míg az első felvonás csont nélkül hozza azt, bármelyiket módot is választjuk. Cserébe kissé hátrányból indul a kopottasabb színvilága és hangulata végett, főleg így feljavítva, na meg a folytatás mellé téve. Ezen a fronton talán egy alaposabb tuning is elkelt volna.

Mindenesetre nézhetjük úgy, hogy csalódást keltő ez az egyre több, már-már asztali számítógépeket idéző beállítási lehetőség (túloztam, tudom), de ha átfogalmazzuk úgy, hogy egyre több a testreszabási opciónk és ennek köszönhetően mindenki úgy játszhat, ahogy neki kedves/fontos, akkor máris fel lehet ezt fogni sokkal pozitívabban is.

De ha ez nem elég meggyőző, akkor kapcsold be a PS5-öt, tenyerelj az indítás gombra és körülbelül 6mp-el később már ott is teremsz az ellenséggel tele tömött, patakszéli kis falucskában. Elhalálozásnál, ahogy vált a kamera a bukásunkat hirdető képernyőről, már ott vár ránk az ikon, hogy próbálhatjuk is újra. Konkrétan nincs töltési idő és ennyire gyorsan még nem láttam más címet sem pörögni. Azon túl, hogy mennyire csodás átélni az új hardver nyújtotta lehetőségeket, nem fogjuk folyton megakasztva érezni magunkat, ha ismét elölről kell kezdenünk egy fejezetet, mert mindenféle várakozás nélkül feszülhetünk neki ismét. Elképesztő miféle SSD-t raktak a gépbe és nem hittem volna ezelőtt, hogy ez ennyire sokat tud dobni a játékélményen.

Ez az élmény pedig bőven vár mindenkire, aki benevezne a teljes csomagra, vagy akár külön vásárolná meg a felvonásokat, hisz erre is van mód. Mindkét részhez jár az összes kiegészítő, valamint eddigi mentésünket is beimportálhatjuk, hogy már az új gépen egyengessük tovább karakterünk útját. Sőt, a folytatást ingyen frissíthetjük a PS5-ös verzióra. Ugyan a tényleges játékmenetet és egyéb részleteket nem taglaltam, mert egyfelől, ez most nem erről szólt, máskülönben mert ezt már megtették hozzáértő kollégáim az alant található linkeken.

Hiába nem újították fel annyira alaposan, mint abban sokan bíztak, a kollekciót így is bátran tudom ajánlani mindenkinek, aki kacérkodik az újrázás gondolatával, vagy most fedezné fel a japán démonvilág lényeit, ennél teljesebb és a – technológiai extráknak köszönhetően – élvezetesebb kiadást nem fog találni. Ráadásul, ha hihetünk a Ninjáknak, egy időre búcsút inthetünk a szériának, úgyhogy soha jobb alkalom elmerülni a Nioh kegyetlen, de gyönyörű világában.

A különálló részekről írt bemutatóinkat az alábbi linkekre kattintva olvashatjátok el:

(A csomagot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a Platinum Shop budapesti boltjaiból, vagy a linkre kattintva meg is rendelhető.)

1 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Korrekt bemutató, fasza.