Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

The Magic Circle: Gold Edition (PS4, PSN)

A PC játékosoknak már tavaly, a PlayStation 4 tulajdonosoknak pedig idén tavasztól lett lehetőségük elmerülni a független [i]Question[/i] által készített [B]The Magic Circle: Gold Edition[/B]ben, melyről ugyan nem sokat hallottam korábban, ám miután elolvastam a PS Store-ban elérhető termékismertetőt, igen megjött a hozzá a kedvem. A rövid kis leírás szerint egy befejezetlen, több éves fejlesztői pokolban stagnáló, saját szemszöges nézetet használó fantasy játékról van szó, melyben különböző logikai feladványokat kell sikeresen abszolválni a továbbjutás érdekében. A cím alatt olvasható bevezető mondat, azt gondolom, kellőképpen rámutat, mibe is láthatunk bele a stuff pörgetése során, ám azt nagyon fontos hozzátenni, hogy mindezt vicces és szarkasztikus hangvétellel prezentálja a játékosoknak a rendezés. A mi feladatunk (vagyis a tesztelőé), hogy ebben a félkész, több ponton is radikálisan megváltozott világban megpróbáljunk helyükre tenni a dolgokat, így segítve befejezni a játékszoftvert a készítőknek.Mivel a terepet úgy alkották meg a Question fejlesztői, hogy a mezei player számára valóban egy félkész, gyakorlatilag a fejlesztés korai stádiumának állapotát tükrözze a látványvilág, így a helyszínek, az egyébként hellyel-közzel nyitott világú terepek elsősorban monokróm színkészlettel dolgoznak. Ezt csak azért említettem meg, mert főhősünk legfontosabb képessége a különböző kreatúrák és tereptárgyak átprogramozása lesz, melyet egy számára fenntartott, színpompás energianyaláb fog biztosítani. Még ha erősen el is tér a koncepció, de számomra mégis az Unfinished Swant juttatta eszembe a dolog. Lesznek olyan félkész, nem véglegesített objektumok és NPC-k a világban, amelyeket feltöltve a szivárványenergiával, interakcióba léphetünk velük.Ahogy haladunk előre a kezdetben lineáris, majd később a játékteret teljesen megnyitó kalandban, úgy fogunk új, grafikai stílusában is merőben más helyszínekre eljutni. Nagyon érdekes és egyben szórakoztató volt megélni, hogy a cel-shadinges fantasy RPG-s kiindulási pontunkból egyszer csak egy pixeles, kimondatlanul is a Doomra hajazó sci-fi környezetbe kerülünk. Látható, hogy ezt a képzeletbeli fantasy kalandnak induló anyagot a fejlesztés előrehaladásával hányszor megtépázták, gyúrták át valami teljesen mássá, mint aminek először indult. Ott volt a játék rendezője, akinek volt egy csapásiránya, csak ez éppen nem egyezett kreatív vezető elképzelésével. Velük harcolt a művészeti direktor, plusz ne feledjük el az új ötleteket hozó fiatal gyakornokot sem… Az ő, sokszor megnevettető civódásaiknak egyébként fültanúi leszünk a folyamatos, amolyan isteni hangoknak felfogható narráció során. Természetesen játékunknak van egy rajongótábora is, aminek szintén meg kell felelni. Na, ezért van az, hogy tesztelőnk kezébe veszi a teljes irányítást és igyekszik menteni a menthetetlent.
[YOUTUBE]DSyxslrQIBs[/YOUTUBE]A 4-6 óra alatt végigjátszható történet tulajdonképpen logikai feladványok egész sorát kínálja a játékosnak, némi akcióval megfűszerezve. Tesztelőnk a fentebb említett szivárványos energianyaláb mellett képes minden olyan karaktert, ellenfelet és tereptárgyat átprogramozni és megidézni, amelyet egyszer már csapdába ejtett a különleges képességével. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy miután „feltörtük” az adott delikvenst vagy tárgyat, képesek leszünk szerkeszteni a tulajdonságait! Változtathatunk akár a mozgáson vagy a különleges képességeken. Megadhatjuk, kire tekintsen barátként, avagy kire ellenségként. Át kell jutnunk egy hídon, melyet egy tűznyalábokat ontó védelmi rendszer biztosít? No problem! Idézzünk meg a sci-fis részben meghackelt tetemeket és állítsuk be úgy az értékeiket, hogy tűzállóak legyenek. Adjunk a kezükbe fénykardot, majd irányítsuk a berendezésre őket, akik szétverve azt, máris szabad utat kreáltak számunkra. Testőrökre van szükségünk? Programozzunk át néhány kutyaszerű fenevadat, akik máris a mi oldalunkon fognak harcolni. Lávafolyamon kell átvágni? Hozzunk létre kőtömböket, a tulajdonságaiban pedig szintén állítsuk be a tűzállóságot!A játék alatt dolgozó Unity motorral, illetve annak felhasználásával teljesen elégedett voltam. Kifejezetten tetszett, hogy remekül sikerült éreztetni a készítőknek a különböző és be nem fejezett világokat, az azok közti radikális különbségeket. A The Magic Circle: Gold Edition egyedi és rendkívül vicces módon mutatja be a játékfejlesztés nehézségeit. Humorral kikövezett úton, szatíra kíséretében vezeti be a játékost ebbe a titokzatos világba. Amennyiben kedveled a logikai játékokat és szereted az ínyencségeket, bátran beruházhatsz az anyagra![B]
Fejlesztő: QuestionMegjelenés (PS4): 2016.04.26.
Ár: 5990Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 1080pHang: sztereóMéret: 2.8GB
PSN feltöltőkártya:[/B]https://www.konzolokszervize.hu/

1 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Arra kíváncsi vagyok, amikor a fejlesztők istenként beszélnek a fejed felett. Bizarr.