Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

The Last Remnant – ez most nem jött be

Mostanában töbször is téma volt itt a PlayStation.LIVE-on a Square Enix aktuális piaci magatartása. [A http://playstationlive.hu/note/319]Ennél a hírnél[/A] például arról beszélgettünk, mennyire tett jót a valaha legendás, a JRPG stuffok piacát dominánsan uraló cégnek a multiplatformosodás, meg a kvázi tömegtermelés.Ha a Versus XIII képeire nézek, azt mondom, minden okés, csak volt egy kis megingás.Ha viszont az X360 exkluzív Infinite Undiscovery (69%), és a frissen debütált, “időzített 360 only”, de elvileg multiplatform The Last Remnant értékeléseit nézem, elkeserítőnek tűnik a helyzet.The Last Remnant pontszámok:IGN 11/24/2008 5.3/10 53.0% TeamXbox 11/22/2008 6.8/10 68.0% GameSpot 11/21/2008 6.5/10 65.0% Official Xbox Magazine 12/25/2008 7/10 70.0% Eurogamer 11/22/2008 6/10 60.0% Gametrailers 11/23/2008 8/10 80.0% Cheat Code Central 11/23/2008 3.7/5 74.0% GamePro 11/20/2008 3/5 60.0%(Gametrailers: LOL, az Xbot brigád, Official X: oké, ők hazabeszélnek.)Ez így ebben a formában számomra, aki mondhatni eddig vakon bízott a Square játékaiban, vérlázító. Ezek szerint naiv vagyok, mert azt hittem, az Undiscovery csak egy kis “helykitöltő” próbálkozás volt, a Microsoft mentőöve a japán piac felé, hogy az exkluzivitásnak hála valahogy megszilárdítsák az X360 jelenlétét a szigetországban.A Remnantban viszont bíztam. Tetszettek a keraktetei, ígéretesnek tűnt a harci rendszere. Erre mit mondanak róla azok, akik eddig tesztelték? Sz@r a framerate, sz@r a textúra pop-up, nincs eléggé kidolgozva, gyenge és hiányos a szinkron, és nem felhasználóbarát.Gondolkozzunk kicsit. Nem a karaktereit kritizálják és nem a sztoriját, hanem inkább technikai problémákra hivatkoznak. Vajon ez azt jelenti, hogy a multiplatformosodás miatt a Square Enix-nek nincs ideje optimalizálni a kódokat? Esetleg azt, hogy a “minden gépre, még kávéfőzőre is fejlesztünk valamit” attitűd miatt egyszerűen kiöntik a fürdővízzel a gyereket, és elveszik a régen annyira jellemző Square minőség?A The Last Remnant a közeljövőben kijön Playstation 3-ra is, elvileg tehát van remény arra, hogy a plusz időben javítanak valamit a szánalmas technikai hiányosságokon – abban viszont biztos vagyok, hogy finomítás ide, patch-elgetés oda, ez a game már soha nem lesz klasszikus, közönségkedvenc meg biztosan nem, [U]szóval kedves Square, ezt elkúrtátok, de parádésan[/U].

Nincsenek hozzászólások.

Hozzászólás

  1. Hehe, a LR nem kicsit megosztja a HC gamereket. Nekem tuti vétel egy majdani PS3 verzió, reméljük a SE addig valamit javít rajta, meg talán egy japán hangsáv is elfér a BDn (és kövezzetek meg de nekem az FF szériából a Tactics és a XII a két legkedvesebb rész, meg persze a VII, de az FF viszonylatban is elválik a többitől). WKC meg idén csak Japánban lesz.

  2. Tegnap este már kritikus és árgus szemekkel figyeltem a textúra popupot. Valóban van késés az objektum és a rá kirakott textúra között, de legrosszabb indulattal is max. 1 másodperc a delay.Kb. olyan, mint amikor autofókuszos fényképezőgéppel rénézel egy előzőhöz képest távolabbi pontra és nem azonnal látsz a keresőben éles képet. De ez csak a helyszínváltásokkor a legelső pillanatokban, campképernyő/játékképernyő váltogatása között tapasztalható, menet közben már nem. Ha jól emlékszem, akkor nov. 21-én volt egy automatikus patch. Lehet, h. ennél korábbi a javítás, de én akkor kezdtem el az LR-t.

    • A kedvemért nem próbálnád ki, úgy hogy a lemezről fut a játék? Lehet, hogy a kritikák írásánál is így játszottak vele.

      • Rendben, pár percet futtatom úgy is, lemezről. Meglátjuk, áll-e az autofókuszos hasonlatom úgy is. Még ma beszámolok róla.Mellesleg decemberben 4 DLC-t kap az LR, ebből 3 ingyenes, a legdrágább meg 100 fabatka. Utóbbi 3 fegyver.Előbbiek viszont kimindottan nehéznek szánt guild küldetések, illetve egy bezárt kapuhoz (már ráleltem a játékban) a kulcs. Titokzatos…

      • “Még tegnap éjfél körül gondoltam 5 percben kipróbálom HDD-telepítés nélkül futtatni a Last Remnant-et. Ma hajnali 3-kor fejeztem be. Még szívesen toltam volna, de akkor ma nem lennék itt az irodában…Tapasztalat: nem veszek észre grafikai szempontból belassulást, lomhább textúrakezelést.Mivel most már guvasztottam a szememet, azt konstatáltam, ami minden (jó, legyen csak 80%-a az általam ismert játékoknak) 1080p-re felskálázott mozgóképnél jellemző: a relatíve kis méretű azonos elemek megsokszorozásából álló textúrák egymás közti határvonalai “”ciceregnek”” olykor. De ilyet még a Gears of War 2-ben is láttam, ott se zavart. Nem lehet, h. ez az Unreal engine “”mellékszolgáltatása””?Valamint élek a gyanúperrel, h. az egymás után következő nextgen hardverek grafikai képességei előnyükre változhattak. Magyarul: egy 2006-ban gyártott masinához képest egy idén gyártott és szerelt konzol rajzolhat, shaderelhet szebb képet. Nem tudom, én idén szálltam be erre a platformra.”

        • Akkor passz, ez volt az egyetlen tippem. Én azt nem tartom valószínűnek, amit az utolsó bekezdésben írtál.

        • Nekem az tűnt fel, mintha PS-en a Firmware frissítésekkor változna kicsit a játékok grafikája. Most mintha az 1080p-s játékok kicsit szebbek lennének, ami valszeg a felskálázós algoritmus javításával esetleg magyarázható, ha ez ugyan FW függő.

          • Ami meg nekem tűnt fel, az az, hogy a hagyományos DVD-filmek felskálázása utáni képélmény meg mintha picit romlott volna a PS3-nál. Többek között házimozizásra is használom őkelmét.Természetesen gyári, digitally masterred DVD-ről beszélek (pl. R. Scott Gladiátora n+1 lemezes változat).

  3. Drága jó édes kenyér 🙂 Milyen ki parázsló kerek asztal vita alakult ki eme hír topikban. Olvasmányos volt. Én amolyan csendes fórumozó vagyok, ritkán szólok hozzá a történésekhez, de most mégis megosztanám pár gondolatom veletek.Kritikát írni egy játékról, filmről vagy bármilyen más egyéb szórakoztató cikkről nem más szerény véleményem szerint, mint szubjektív vélemény nyilvánítás. Bármennyire is törekedhet a szerző objektivitásra, akkor is valamilyen szinten szubjektív marad. Az, hogy egy produktum valaki szerint nem éppen az adott értékelést érdemli meg, mások szerint meg igen, az szintén egy egyéni elfogult vélemény. Soha nem szabad készpénznek venni mások véleményét. Én mindig azt mondom alakítsd ki a saját véleményed a dolgokról, hiszen véleménye mindenkinek van meg …-ja is. Mások tesztjét, véleményét elolvasni jó. Jó látni hogyan vélekednek mások a dolgokról. De, hogy a videójátékoknál maradjak, nem szabad csupán 1 véleményből kiindulni egy produktum megítélésében, ha még nincs kialakult saját véleményünk. Rengetegszer volt már a külföldi valamint a hazai sajtó értékeléseiből is már vita, vízhang. Ami jó, mert az értelmes eszmecserét én mindig is szerettem. De igazából szerintem, ha ellentétes véleményeket olvas, hall az ember valamiről, akkor mindenképpen győződjön meg maga is, hogy tisztán lásson.Hogy a hírben szereplő játékról is írjak: Szenved technikai hibáktól? Igen. Jó játék lett? Igen. Kimagasló, meghatározó, etalon lett-e? Nem. Én is sajnálom ezt a mai trendet, amit a kiadók képviselnek manapság. Nevezetesen, hogy mindent frencsájzzá (direkt írtam így:) akarnak átalakítani, profit maximalizálnak (érthető okokból). De észre kell venni, hogy ma már a videójátékos szkéna (direkt írtam így:) egy sokkal szélesebb réteget jelent. Mi is átalakultunk, formálódtunk, a kiadók is átalakulnak, formálódnak. SquareEnix is átalakult. De persze nem kell elkeseredni, hiszen olyan széles ma a kínálat, hogy ha valami nem tetszik akkor van miből másikat választani. A kiadók jelenlegi átalakulása és helyzete egy külön cikket is megérne.Mindenesetre a kiadók botladozásainak ellenére is van még remény olyan produktumokra, melyek még pozitívan is megmozdítják a ma már nem is olyan kicsiny közösségünket.

  4. Ez a Star Ocean 360-ra már viszont egész nyálcsorgató…

  5. ja és még annyit: az IU NEM az U3 motort használja!ha játszottak volna esetleg , akkor ez feltűnt volna….kedves IGN.

  6. Azt nyilatkozta múltkor ez a szutyok wada, hogy azért szeretik az X-et mert roppant könnyű rá fejleszteni-programozni. Erre van pofájuk kiadni egy játékot ilyen állapotban. Röhej. Kérdem én, ha könnyen programozható fejlesztőbarát X verzió hemzseg az ilyen bosszantó hibáktól, akkor milyen lesz PS3 verzió, amit ugye gyötrelem programozni…? (mondják ezt a balf@sz programozók)Számomra a FFX volt az utolsó igazi Square RPG. Azóta folyamatos minőség romlást látok. Az FFXIII-ban és a Versusban valamiért mégiscsak bízok, hogy komoly lesz. De per pillanat sokkal jobban várom a Level 5 WKC-ját.

  7. “Szvsz a FFXII is ratyi volt, copy-paste-os szájízzel, ez annyira elvette a kedvem, hogy már a XIII-at se várom, így a square sem érdekel.Martin pedig egy “”punciblogger””, se több, se kevesebb – ezt jó ha mindenki megjegyzi! 😀 (ez de sz@r)”

  8. Remélem ezen az oldalon nem fognak oda eljutni a dolgok, hogy minden ami ps és rossz az tényleg rossz, de a boxos rossz az igaziból jó csak a sok sony-s irigykedik… És ha már a tesztek hitelességénél tartunk én majd martiné alapján döntök 🙂

  9. Dejó ez a multiplatformosodás……….

  10. A játék tényleg gyenge lett, volt alkalmam kipróbálni, nem dobtam magam hanyatt tőle.Azonban nem hinném, hogy ez a multiplatformosodás miatt lenne. Sok nagyon igényes játék jelenik meg, ami multiplatform és nem hinném, hogy a JRPG-knél más lenne a helyzet (elvégre ugyanúgy játékok). Szerintem egyszerűen csak a Square Enix lett béna, vagy lusta, vagy mindkettő. Mindenesetre megvárom az FFXIII-at és az FFXIII Versus-t, azok talán nem lesznek csalódások.

  11. Amióta Square-enix lett nincs egy normális játékuk. Az FFVIII óta hanyatlik a minőség…

    • Khm… FFX. kiváló volt. (egyik legjobb történettel bíró rész és egyben az egyik legemocionálsiabb is. Nekem ettől FF egy FF.)

      • Na végre VALAKI!!!!!!!Úgy birem, hogy az X et itt MOn valamiért nem éltetik… DE végre valaki..Annak a játéknak akkora storyja, karakterei, kidolgozott érzelmekkel teli remekmű… Tidus + YUna 😀 Ahhh :D:D 🙂 Hozzáteszem a harc is kiváló :):)Mondjuk nekem a VIII meg az X együtt a kedvencem :):)zephyr: igen jól mondod.. egy jRPG t megállapítani nem lehet pár óra alatt:D én őszintén megmondom, én azt a 20h t is nagyon keveslem 🙂 Azután is úgy beindulhat akár pl. Tales Of The Abyss..De erről a The Last Remnantról is a majd akkor alkotok maximális véleményt miután kijön ps3 re és végigtoltam.. Addig nem..

        • “Nem csak mgsfan, én is odavagyok az FF X-ért. Szenzációs játék. A régi jrpg-k más játékok voltak. Nekem sok kimaradt, nem konzoloztam akkoriban, de az utóbbi években sokat vagy pótoltam, vagy kipróbáltam. Legutóbb majdnem 40 órát nyomtam a DQ IV remake-be DS-en, és merem állítani, hogy izometrikus ábrázolás ide-oda, olyan jrpg-k, meg hangulat nem tudom mikor lesz megint. Nem arról van szó, hogy nem hiszek benne, de az FF XII pl jó játék volt PS2-re, de az se varázsolt el annyira. Meg nem tudnám mondani miért, talán azért mert “”érzelmileg”” nem kötődtem a karakterekhez? Passz. Valami hiányzik (nekem) ezekből a játékokból, csak nem tudom, hogy mi.”

          • “Nálam is pontosan ugyanez a helyzet. Az FFXII. volt az eddigi legösszetettebb, legtartalmasabb FF rész, de valamiért mégsem tudtam megszeretni. Jó volt vele játszani, de ennnyi. (az FFVII. és X. az viszont szerelem volt, igazi érzelmeket tápláltam a karakterek iránt és szurkoltam nekik. Ha belegondolk az FFX. befejezésére, még mindig összeszorula szívem.) “”Never forget them…..”””

        • Ezt igazából én sem értem, mert egy mestermű az FFX. (de mint látod nem vagyunk egyedül, mert Zephy is nagyon szereti)

      • Mondjuk ezt pont benézted, mert az még Squaresoft.

  12. Na ezek érdekes vélemények…

  13. 3 óra játék után:mikor azt veszem észre,hogy -bár egyedűl vagyok a szobában- folyamatosan kommentállom a csatákat(vele élek), ráizzad a kezem a joy-ra, és 10 percenként kijön belőlem egy asztadúrvaéletbe…nos akkor nem mondhatok mást : tetszik! Nagyon!Töltés? Minimális.Pop-up? Minimális.Belassulások?Minimális alatti.Harcok?Kiválló!Hangulat?Kiválló!Grafika?Jó, (eddig) néha pedig kiválló!Soha rosszabbat ne csináljon a SE.A külföldi ,megkeseredett, játékokat csak végig(vagy végig sem) daráló tesztereknek meg azt üzenem: Nyaljátok meg a zsákomat! Az talán visz majd valami színt sivár életükbe.Köszi SE! Ez a játék most jól jött!Uff.

    • Csatlakozom. Valóban jó játék lett minden hibájával együtt. Remélem minél előbb megjelenik PS3-ra, hogy folytathassam a kalandot.

    • Egy JRPG nél min. 20 óra után vagyok kíváncsi a véleményre. Mert ot tmár látszik a sztori, a szavatosság, meg a többi. Ha 20 óra után is akkora élvezet mint ahogy mondod, akkor nincs vele gáz.Nekem a látványvilága már eleve nem jön be annyira, az UE motort nem preferálom. Eddig egy helyen tetszett a Mirrorsban. Persze lehet, hogy egy szenzációs játék lesz, de valahogy nem tűnik Dragon Quest minőségnek. Ne legyen igazam.

      • Zaz-zal egyetértek, de lenne egy fogadásom, h. ezt a címet se tolja végig a Credits képernyőig :-)Az is igaz, hogy bár már kb. 8 órai összidőnél tartok, de még korántsem nyílt meg a lehetőségek teljes tárháza a játékban. De fejlődnek a rekrutáim és vezéreim, mint a hónapos retek. Már kezdem azt hinni, hogy ez az LR jobb, mint a Lost Odyssey.

  14. Nem ilyesmire van külön a blogfelület?

  15. Hát ez eléggé lehangoló :/

  16. SZARABBUL PROGRAMOZTOK MINT 4 ÉVE!!! 🙂

  17. A dolog szerintem ott indult lejtmenetbe hogy a Squaresoft és az Enix egyesült.Most meg lehet azon aggódni hogy két év után még mindig nem lesz igényes JRPG PS3-ra…na jó a White Knight Chronicles megmarad reménységnek.(a Level5 miatt vagyok több mint optimista).

    • A kutya meg ott van elásva, h. nem lehet futószalagon meghatározó, ütős, felejthetetlen RPG-ket gyártani.Mégis megpróbálják…Vannak alapművek, amiket már monumentalitásában, korát megelőző megoldásaiban egyszerűen a mai eszközökkel nem csak hogy felülmúlni nem lehet, hanem talán már megismételni sem.

  18. Egy valami azért mégsem olyan jó benne (szubjektív), a muzsikája. Hiába is erőlködök, egyetlen egy jellegzetes dallamot nem tudok felidézni magamban. Se a vezérmotívum, se az átvezető zenék, se a csatákat kísérő hangok, zenei futamok nem másztak a fülembe.

  19. Martin, ezt most elhamarkodtad.Valamit elparentálni mások véleménye alapján… Ez nem Te vagy, a kétkedő. Vagy mégis?!?Pocskondiázásba átcsapó hurrápesszimizmus, amit mások véleményéből vezetsz le. Eddig nem ez volt a jellemző Rád. Itt Rád ikonként tekintenek, csüggenek a szavaidon. Felelősség terhel, a szavaknak súlya van. Büntetésből megérdemelnéd, h. Te készítsd majdan a részletes vagy a videotesztet.(Harddiszkre telepítve egyetlen 1x volt glitch több mint 7 óra játékidő alatt. Gyönyörű, a legszebb Square-es hagyományokat továbbvivő képek, hátterek, színvilág és karakterek. Jó, kristálytisztán érthető az angol szinkron. A többi (játékmenet, harcrendszer, overall feeling már persze ízlés kérdése. Nem tagadom, nekem nagyon tetszik. )

    • “Hátterek ? Színvilág ? nem rossz:D Csak kár, hogy olyan mintha a Gears Of War ban lenne az ember :)Azért én is beszerzem a gamet ha lesz ps3 mon az tuti :)””Furthermore, though many Unreal 3-powered games suffer from some texture pop-in, you’ve never seen it to this extent. It can take almost 10 seconds for some textures to load, and that includes everything from ground textures, to character faces, to walls. These drawbacks are somewhat alleviated if you install the game to your hard drive, but it ->isn’t a big enough difference<- to justify using up such a huge amount of drive space.""de akkor a gamespot miért kamuzik, hogy nincs sok különbség ?"

      • Annak higgy, amit a saját szemeddel látsz, ne annak, amit olvasol.Van szerencsém multiplatformos játékosnak lenni.A Last Remnant bőven egy napon és egy lapon említhető pl. a Lost Odyssey-jel. Kivéve talán a zenét.Elképzelhető talán, h. a szigorú kritikusok nem a végleges, grafikailag optimalizált változatot tesztelték. Csak tipp. Én nem vettem ilyet észre.

      • Hadd hasonlítsam az itt Bruce Willis-Zsolti által zseniálisan tesztelt és általam is játszott és nagyra becsült Valkyria Chronicles-höz a Last Remnant-et.Ha a VC a tízes skálán 10, akkor a LR simán eléri a 8-at.Előbbi akár stílusteremtő is lehet a maga nemében, utóbbira ezt azért túlzás lenne állítani. Aki teheti majd, ezt is próbálja ki.

        • Szerintem az Infinite Undiscovery se olyan rossz, mint ahogy PS berkekben előadják. Sőt, a zenék iszonyat jók.

        • Őszinte legyek a valkyriát még nem kezdtem el 🙂 Így sajnos nemtudom nálam az mennyit érne el :)Azt mondják iszonyat jó story ja van 🙂 Majd meglátjuk:D Mert nekem az a mindenem 😀 Jó story, jó hangulat(zenékkel,érzelmekkel mindennel ami kell :)) Szép karakterek 🙂 És már én ilyenbe beletudok szeretni 🙂

    • “A rovat címe – biztos észrevetted – “”Különvélemény””. Ez itt a PlayStation.LIVE-on egy külön kategória, más, mint a normál hír, a “”Komment””. Más a célja, más az üzenete, más a súlya.Örülök az ilyen jellegű véleményeknek is. mint a tiéd – de én ezt másképp gondolom.”

      • De itt nem erről van szó, hanem arról, hogy látatlanba ítélted meg a játékot. És ezt mindegy, hogy milyen címszó alatt teszed, a lényeg az, hogy kikerül a főoldalra.

        • Köszönöm, fogadatlan prókátorom, mert én már nem akartam a Főszerkesztőt kritikával illetni.Egyébként meg furi, hogy egy deklaráltan Sony-s site-on Xbos-os produktumot kritizálunk, védünk, támadunk. Szerkesztői koncepció?Gulandro-nak van igazsága.(Ilyen) Különvéleménynek a személyes blogban a helye.

          • Szerintem nem sérti senki személyiség jogát ez az irás. Van aki egyetért ezzel,van aki nem. Mindenki elmondhatja a véleményét,és nem kell felnégyeléstöl tartania.Ha neked tetszik,akkor ne foglalkozz más álláspontjával,és jó játékot hozzá.

          • “Nem értem, hogy miért furcsa az hogy egy Sony-s oldalon egy olyan játékot kritizálunk, védünk, támadunk aminek lesz egy PS3 verziója, gondolom ezért került ki hírnek, ami igazából nem is az hanem “”Különvélemény””.Meg azért mert alig van a gépre JRPG, és ha megjelenik is egy akkor is már ilyen multiplatform sz*r, ami minőségben csak elmaradhat attól amit régen a Square-től elvártunk.Az meg hogy mi hova való szerintem martin el tudja dönteni, de hogy ez mitől lett volna jobb, érdekesebb, rosszabb stb. ha egy blogba írja azt meg csak Te tudhatod 🙂 “

        • “A különvéleményeknek a Különvéleményben a helye, a szórakoztató, de informatív tényközlésnek a Hírekben, az objektív tényfeltárásnak pedig a Tesztekben.Én ítéltem meg a játékot? Mikor, hol? Nem én teszteltem, hanem az általam felsorolt weboldalak.Mit csináltam én? Kérdeztem, nagy büdös kérdőjellel a végén:””Vajon ez azt jelenti, hogy a multiplatformosodás miatt a Square Enix-nek nincs ideje optimalizálni a kódokat? Esetleg azt, hogy a “”minden gépre, még kávéfőzőre is fejlesztünk valamit”” attitűd miatt egyszerűen kiöntik a fürdővízzel a gyereket, és elveszik a régen annyira jellemző Square minőség?””Elég régóta benne vagyok a videojátékok világában. A harmadik számtól gyűjtöttem az EDGE-et, 576-os távozásomkor több ezer GamePro-t, Xbox magazint, EGM-et, CVG-t, meg a létező összes valaha meghatározó gamer újságot dobtam ki, szóval valami minimális rálátásom van arra, ki, mikor, hogy pontoz, mi szerint.Maximálisan tiszteletben tartom az itt megszólalók véleményét is, de ennek ellenére ezt kell mondanom, én itt most hiszek ezeknek a magazinoknak, mégpedig az okból, hogy ha a The Last Remnant valóban olyan jó játék lenne, ezek a mai véleményformáló online magazinok nem vállalták volna be a blamát.Ha csak zaz példáját vesszük, ő mondott ugyanúgy véleményt a LittleBigPlanetről is, mint én, csak ő hányt a játéktól, én meg odavagyok érte – a teljes szaksajtóval egyetemben.Elhiszem én, hogy fogást kerestek rajtam, de ahhoz ennél egy picit több kell.Nem tudom, te mikor érkeztél a Squre érába – én az SNES korszakban, ami aztán a Playstation 1-2 időszakában teljesedett ki a Final Fantasy játékokkal. Elismerem én az Enixet, meg a többieket is, de nekem a JRPG = Square, mégpedig azért, mert olyat, mint a Final Fantasy saga, senki sem tett még oda, csak ők. Final 6-7-8-9-10 mind-mind csúcskategóriás játékok, kizárólag egymással lehet versenyeztetni őket, semmi mással.Elhiszem azt is, hogy sz@r ügy jobb híján Infinite Undiscovery-kkel, meg The Last Remnantokkal beérni, de ez, amit a Square most játékminőség szinten produkál, árnyéka sincs a nem is olyan távoli aranykornak.Az a véleményem, hogy elkúrta a Square. Elkúrta a renoméját, amit nehéz lesz visszaszerezni. Ha viszont a rajongók bizalmát kúrja majd el – így -, akkor onnan nincs visszaút.A főoldalas témáról meg annyit, hogy a fórumlátogató lehetősége a blogot használni véleménye szérkürtölésére, a szerkesztőnek meg a főoldalra kell dolgozni.”

          • “Ez valóban érv a “”különvélemény”” mellett? Nem kellene olyan cikktípusokat is kitalálni mondjuk, hogy “”savazás”” vagy “”ojjektív tényfeltárás””, esetleg “”igazzy vélemény””?Én kérek elnézést, ha ez a fenti véleményed több órás játéktapasztalatból jött le és hamut szórok fejemre, ha egy többtízórás játék nem minden jrpg játékosnak tetszik, azonban hjetyekus sem volt offenzív akkor, amikor a saját különvéleményét írta meg a különvélemény alá, a többi különvélemény közé.”

          • “Ki mondta, hogy offenzív volt? Egyáltalán vetted a fáradtságot, hogy végigolvasd a kommentem? Vagy annyi energiát tettél bele, mint a saját gyártmányú játék-kritikáidba?””Maximálisan tiszteletben tartom az itt megszólalók véleményét is””””Örülök az ilyen jellegű véleményeknek is. mint a tiéd””Nos?(Mondom, ne rajtam keress fogást, felesleges energiapazarlás, öld bele másba.)”

          • “Ebben az esetben a szájkaratét sem rajtam kellene gyakorolnod “”puncibloggerként””.”

          • A puncik mellett viszont van pár saját játékteszt, nem kevés napi hír, meg egy fiatal csitri létére jól működő, sikeres, sokak által kedvelt és látogatott weboldal is, szóval valaki olyat kóstolgass, aki a te súlycsoportod, blogteszter. 🙂

          • 🙂

          • “Van akinek leesett hogy mi a Te különvéleményed, a másik “”tábornak”” meg holnap estig is magyarázhatnád, akkor sem értené meg :D”

          • Én igazán örültem volna, ha a The Last Remnant jó értékeléseket kap, nem ilyen 5-6-7 kamukat.Komoly elborult fanboy az, aki nem látja, a csalódottság beszélt belőlem. Teszek én rá, hogy X360, vagy PS3, a Call of Duty-t is 360-ra vettem meg, a Falloutot is, én aztán durvára X360 ellenes lehetek…

          • Én is értékeltem volna ha egy ütős cím lesz a The Last Remnant, véleményem szerint ez a multiplatform politika nagyon rosszat tett a cégnek.Látszik hogy ők erre nem készültek fel, van ahol ez azért viszonylag jól működik, persze ettől függetlenül egy multi cím soha nem lesz annyira minőségi mint egy platform-exkluzív.

          • A COD-ot 360-ra vetted meg? akkor te egy X-fanboy vagy:)Sajnos a Square eddig 360-on semmi maradandót nem alkotott,de remélem legalább ez a PS3-as FF Versus minőségi lesz,ránk férne, már.

          • “””Én igazán örültem volna, ha a The Last Remnant jó értékeléseket kap, nem ilyen 5-6-7 kamukat.””Nekem az utóbbi másfél évben az jött le, hogy van egy olyan effektus a neten, hogy ha van egy mondhatni agyonhájpolt játék, és az nem éri el a 9-es szintet, akkor az automatikusan 5-re lesz lealázva bizonyos roppant objektív netes szakújságírók által. Aztán bizonyos emberkék ezt az értékelést szintén szinte automatikusan átveszik egymástól.A Last Remnantban azért ott a munka, és még ha csak rutinból is készült, akkor is a Square-nak van mire támaszkodnia. Ha csak összelapátolják a hozzávalókat az 7 pont.Az IGN 5,3, meg a GT 8.0 pontja között azért oltári különbség van, de hiába utálom az UE3 engine látványvilágát, és vagyok pixelbetyár, akkor sem látom a videókban azokat a rettentően súlyos hibákat, amiket a játék bűnének kikiáltanak, habár természetesen nem tökéletes a dolog. Most akkor nekiállnak szégyenlősködni, amikor be is mutathatnák, hogy mi az ami nem teccik nekik? Vagy mi van?Minden személyeskedés nélkül írom, hogy szerintem a gémer (alapvetően a netes) újságírói szakma nagyon elkurvult az utóbbi 1-2 évben. Értem ez alatt a megvásárolhatóságot, az értéktelenséget, azt hogy soxor nem képes magát választékosan és világosan kifejezni. És ebbe az is beletartozik, hogy ugyan úgy, ahogy egy kurvának semmi perspektívája nincs, ugyan úgy nincs perspektívája a fanboykodós, szinte csak a média hecc kedvéért dúrván leszólós újságírósdinak sem.”

          • “El tudod képzelni, hogy mindenki egyöntetűen csak “”heccből”” szólja le a Remnantot? Azért ez nem egy olyan hypejáték, mint a Killzone, vagy a Halo, amit “”megéri”” lefikázni vagy isteníteni.Nem biztos, hogy mindenbe színjátékot kell magyarázni – könnyen elképzelhető, hogy simán csak nem sikerült a game.”

          • Korrekt érvelés, el kell fogadnom.(Amúgy az én Square imádatom a Playstation kortól eredeztethető, ami persze nem azt jelenti, hogy nem játszottam a SNES-es nagyágyúkkal.)

          • Akkor talán abban egyetérthetünk, hogy a Square, sőt úgy en bloc az egész X360-as JRPG felhozatal köszönőviszonyban sincs a korábbi csodálatos kínálattal.Infinite, Remnant, Blue Dragon – kirázólag az Xbox tulajdonosok keserédes lelkesedése irányul feléjük, melynek az az oka, hogy ők eddig SEMMILYEN JRPG-ből nem vehették ki a részüket… és talán pont ezért van az, hogy itt is, meg anno az 576-on is kizárólag az Xboyok találtak be sértődötten a témával, azok, akik Blue Dragon avatarral kötöszködtek, meg azok, akik hánynak a LittleBigPlanettől.Legyünk már korrektek, még akkor is, ha látásunkat kissé elhomálosítja az öröm… Két hete adtam el az Undiscovery-t – pedig játékot nagyon ritkán nyomok el -, mert borzalmasnak találtam.

          • A 360-askinálatból egyedül a Lost Odyssey és a csodálatos Eternal Sonata tetszett.Egyiket sem a SE csinálta.Talán át kéne gondolni a koncepciót a mert ez a tucattermelős játékfejlesztés kb a NFS 4 pontja felé veszi az irányt, és PS2-őn nem ehhez szoktunk.

          • Az Eternalt pl. mindkét gépre megvettem, itt vannak a gyűjteményemben, mert csodálatos játék.

  20. Ezeknek az értékeléseknek meg nem nagyon hiszek, az emberek (és a sok oldal) által lehúzott The Bouncer, nálam tegnap éjszaka is a gépben pörgött, és nagyon jól elvagyok vele, újra és újra.

    • A The Bouncert az emberek többsége azért húzta le mert sztük rövid, de grafikailag egyébként mai az egyik legszebb Ps2-es játék.Aki mást mond az hazudik.

  21. K*rvára nem pöcsöltem volna az Unreal 3 motorral, mikor házon belül ott a bika Crystal Tools. (amit bevallottan multiplatformra fejlesztettek, itt már kilógott a lóláb a 360-ra való bejelentés előtt).

  22. Ennek ellenére biztos be fogom szerezni.Nincs más. Be kell érnünk azzal ami van…. pontosabban ami lesz, mert ez még nem van. 😀

    • Khm… White Kngiht Chronicles.:) (én a helyedben inkább arra költenék majd és nem a Last Remnant-ra)

      • Pontosan ezt fogom tenni. 🙂

      • Mivel nincs sok RPG belefér mind a kettő.Az általad említett meg naná, hogy kötelező vétel lesz.

      • Ja bár nekem megint megingott a világképem, de azért reménykedek, hogy legalább egy jó kis rpg összejön, nem kellenek még fölösleges csili-vili nextgen újítások sem annyira(persze jó, ha vannak), csak egy jó rpg-t szeretnék végre!

        • Ezzel pontosan így vagyok én is sőt, tradicionális, körökre oszott, régimódi JRPG-re vágyom és sajna ezt a nézetet úgy néz ki, hogy csak a nagyöreg, Sakaguchi képviseli már. Vizsgaidőszak után egyből veszem meg a Lost Odyssey-t.:)

  23. Majd én szépen kipróbálom és hiszek a saját tapasztalataimnak…

  24. Pedig hogy vártam erre a cuccra…na legalább nem költöm a pénzemet….Éljen a squaresoft, éljen Nobuo Uematsu és Hironobu Sakaguchi, és utáljuk a szabad versenyt!

  25. Mintha az SE is nyiltakozott valami olyasmit fejlesztés közben, hogy ezentúl hanyagolják majd az UE3 motort.

  26. Famitsu (38/40) <<< === !!!! GamePro.com (3/5) Gamespot.com (6.5/10) IGN (5,3/10) Ez az első J-Rpg növendék amit már várok Ps3-ra. Először azt hittem, hogy nem is lessz. De azután kiderült, hogy januárban.El szoktam olvasni néha a külföldi teszteket, de soha nem a riasztóan ható alacsony pontszámok miatt mondok le egy új játékról. Hanem a videókat, előzeteseket, trailereket szoktam megnézni, gameplay videókat. Azok eléggé sokatmondóak számomra. Teszem én azt, ha minden olyan játékot vennék meg amire az IGN 8 pontot vagy annál kevesebbet ad, akkor igencsak szegényes lenne a gyűjteményem. De most ugye nem is erről szól a bejegyzés, hanem, hogy egyetértünk -e vagy sem a külföldi szaksajtóval ? Nos a pontozásokat elnézve, a Famitsu szinte mindenre 30 körül ad ami J-Rpg, úgyhogy ez annyira nem befolyásolandó, de amikor már két, azaz 2 pont híján lenne maximális, az már eléggé elgondolkodtató tényező, hogy akkor de miért, a többi miért ennyi ? A J-Ntsc verzió talán jobban működne ?Az alacsony framerate nagyon zavaró tényező, de annyira nem, hogy a játékmenet rovására menne. Mindenesetre 2008-ban már nem várna senki sem egy ilyen magas volumenű cégtől ilyen minőségi romlást. A grafika jó, de azt én sem gondoltam volna, hogy a Gow2 még mindig U3 engine xDAz az igazság, hogy akár a Bioshock, akár a Turok is mind ugyanezt a grafikai motor-t használják és tudtommal Ps3-on nem laggolnak. Tehát én azért még reménykedem abban, hátha a kedvenc gépem jobban pörgeti ezt a játékot.

    • Famitsu pontszámaira én már nem adnék a helyedben, ugyanis ha valami-re rossz pontot adnak, akkor legközelebb nem kapnak exkluzív teszteket, fotókat, stb… (ebből volt botrány japánban, sajna ez van) Exkluzivitásban nagyon jók, de a pontszámaik már nem mérvadóak.

  27. Bár nem SE, de az Eternal Sonata-nak örültem volna premierkor..

  28. Ezzel a cikkel 100% egyetértek.Látszik hogy ami multi lett gyengébb minőségű mint ami Exclusive(nem mai hír..).Aki ezt nem látja növesszen egykis agyat.Énse pattognék 4 csaj kedvéért az ágyban mégha szépen kérik is.Ha egy van azzal sokkal szívesebben foglalkoznék 🙂

  29. Látva a nyugati értékeléseket sejtettem, hogy a PlayStation.LIVE-on sem marad szó nélkül az egyelőre PS3 port nélküli játék. Nem tudom mit várhatunk, ha az elvileg x360-ra sokkal könnyebben átültethető UT3 motor így muzsikált X-en. 🙁

  30. Pedig mennyire reménykedtem ebben a game-ben…

  31. Unreal Engine 3… ez nem jött be.

  32. Engem hidegen hagy a Square Enix. nem érdekel. FF VIII óta csalódottság hegyek… Felőlem, amit akarnak és ahogy…

  33. Hát nem tudom!?IGN????… LOL Hát nekik aztán volt 1-2 mellényúlásuk az utóbbi időkben, és a hülyeség eszméletlen sebességgel tud tőlük tovaterjedni ebben a nagy internetes információstársadalomban. Elolvasva/megnézve a tesztjüket, már megint abba a hibába esnek, hogy olyan dolgokat várnak el a játéktól, ami egész egyszerűen nincs benne. Nem azért mert a készítők elsumákolták, hanem mert más volt a koncepció! Hihetetlen, hogy mennyire jellemző ez rájuk, hogy ami nem egyezik valamiben az ő elképzelésükkel az egyszerűen fos.GT? … Mostanában hazudoznak összevissza. Nem igazán tiszta az identitásuk, akkor meg hogy a faxba tudnának akármit is megítélni, nem igaz? És még is pont az ő értékelésük tűnik kerek egésznek, mellesleg a legjobb pontot is ők adták rá. Xbot oldalak? Nem azért mondom, de mit érthetnek egy JRPG-hez, ha framerate, meg grafikai glicsek miatt lehúznak valamit a szép japán sárga föld alá. Jó persze nem szép, hogy ilyenek vannak benne, pláne az imádott UE3 játékmotor alatt ugye. De nem ez a lényeg, ugye.Egyéb multiplatformos oldalak szintén általában a technikai hibákat emlegetik többé kevésbé súlyosnak ítélve.Egyszerűbb a szitu szerintem, mint aminek látszik. A játék valszeg tényleg nagyon xar bizonyos grafikai szempontokból. Sajna az UE3 engine nem erre lett kitalálva, a készítők meg ennyit és nem többet voltak hajlandók engedni az ideáikból. A játék amúgy valszeg egy átlagos/egész tűrhető j/s-rpg lenne.Mondjuk remélhetőleg valami patch javíthat a dolgon, csak ugye nem saját engine-ről van szó, ezért aztán ebben nem lehet olyan nagyon reménykedni.

    • Szerinted hogy lehet az, hogy az Epic tud egy Gears of War 2 grafikát csinálni az Unreal motorral, aki meg megveszi, mind sz@rt termel?

      • Azért a Silicon Knights asszem jól be is perelte őket, mert hogy az Epic általában messze nem a legutolsó verziójú enginet adta nekik oda, azt megtartotta magának.Ezen nem tudom mennyit változtattak.Mondjuk én nem vagyok oda az UE3 engine-ért, a GOW2 sem látom olyan túl szépnek. Sokkal egyszerűbb környezet, mint pl a Resi1-2, de agyon shaderelt textúrák.

        • Zárt terek agyontextúrázásában verhetetlen az Epic, de ahol nem belső tér, kőfal, barlang vagy bélrendszer van, hanem mondjuk 3 darab fa, ott elvérzik a motor.

      • Erre van egy összeesküvéselméletem.:) Úgy, hogy az Epic valamit visszatart a kódból, vagy amit eladnak az UE3, de ők valamilyen mekpiszkált kódot használnak. Nem létezik, hogy mindenki szemmel láthatóan gyengébb vizualitást produkál az UE3-al, mint ők. A Gears 2 olyan, mintha ez nem is az a motor lenne, annyirra szebb mint a többi UE3-at használó játék.

  34. A Versus XIII-ba tegyék bele szívüket lelküket és akkor a sok fekete pontból kihúzok egyet.

  35. Érdekes a Valkyira C. nem húzta le a külföldi sajtó mindenütt 9,2 pont körül kapott. De érdekes ,hogy erre a Famitsu 8,8,9,9-cet adott. Pedig ennek a harcendszere is jó. Csak lehet nem szponzorálta meg őket a sega vagy mit tudom én. Kiváncsi vagyok mibe kötöttek bele a japók a Valkyria esetében ,ami a Last R.-ban kiváló volt. Grafikába bisztos nem.

  36. Mire a PS3 verzió kijön, a GameTrailers is észhez fog térni. Rá is helyezi majd a Last Remnantra a jólmegérdemelt 60%ot.

  37. Szerintem csak az gondolja komolyan,hogy a PS3 verzió sokkal jobb ,neadj isten tökéletes lesz,aki még hisz a Mikulásban.Ha rossz az alap,azon már egy gyémánt tető sem fog segíteni.Bár én lennék a legboldogabb ha a jóslatom nem jönne be,de tudjuk hogy az UE3 motort mennyire bénán kezeli PS hármon a fejlesztők oroszlán része. Ha mégis rámcáfolnak,akkor ünnepélyesen bocsánatot kérek mindenkitől a kishitűségem miatt.:)

  38. + azért az érdekes hogy a famitsu rádobott egy 9-est…ja meg olvassátok el a gamerek hozzászólásait(IGN,Gamespot) Szeretik.Persze ez nem mentesíti a SE-t.Mondom lehet hogy 10 óra játék után én is visítva fogom bedobni a gámát az ágy alá! Meglátjuk…ma k

  39. Mindegy hogy néz ki, ,mennyire jól animált, ha szaggat és pop-upol.A harcrendszer meg lehet kézreálló, addig nem mondom rá, hogy jó, amíg nem győződtem meg róla, hogy nem a szokásos szar (vagyis az a fajta, aminél csak az számít, hogy minél gyorsabban tud nyomni a gombot a támadáshoz és hogy elég gyógyital van-e nálad).

  40. “Viszon bárki is aki ráhúzza a vizeslepedőt előbb próbálja ki…én speciel sz*ok a “”szaksajtó”” véleményére…hiába lett mindenütt 10 pont az LBP ,ha én egyszerűen hányási rohamot kapok tőle!”

    • A fórumozók 95%-a szarik a szaksajtó véleményére.A legtöbben nem teszteket olvasni járnak az ilyen-olyan oldalakra, hanem kommentálni azokat.Egyetérteni, ha szerinte is jó, anyázni, ha szerinte nem, de jó pontot kapott és fordítva.Igazából engem az olvasók véleménye sem érdekel. Vagyis az még kevésbé.Ezért is olvasom a teszteket lehetőleg több helyről, mert nem adok csak úgy egyik oldal szavára sem.Kivéve egyet, de azt nem sokan olvassák. 🙂

  41. Az azért szembetűnő, hogy nagyon kevés pontot kapott a nyugati lapoktól.Majd elolvasok párat. 🙂

  42. Fél óra játék után nem akarok véleményt mondani.De: a karakterek animációja olyan hogy nem hittem a szememnek! Mi ez? Visszamentem az időben? Tettem fel magamnak a kérdést!Mit csináltál Square?Remélem ha beindúl azért lesz belőle valami, de az tisztán látszik hogy a szorgos japán kezeknek gőze sincs arról ,hogy hogyan is kéne használni az U3 motort….

  43. Javítom magamat:Nem nézem meg, hogy mit ír a kedvenc review gyűjtemény oldalam, mert az kifejezetten PS vonatkozású és arra még nem jelent meg a Last Remnant.Szétnézhetnék japán fórumokon, de ott meg nem lehet tudni, hogy ki mennyire ért hozzá vagy éppen milyen célból saraz-savaz.

  44. És úgy lett ilyen, hogy azt nyilatkozták a square-enixesek, hogy a boxot könnyebb programozni! Na ez faxa! XD

  45. Hát ez szomorú 🙁 Félek előre mi lesz itten az FF-ekkel

  46. Olyan mitha a Famitsunak nem is ugyanazt a verziót adták volna oda. Lehet egy ps3 verziót teszteltek csak egy x-testbe volt zárva. Vagy lehet álmosak voltak mikor tesztelték és nem láttak ki a csík szemükön. Passz valaminek lennie kelett ez túl nagy szórás.

    • “Lehet azért, mert úgy vannak vele, hogyha látványos szép a világ és a karakterek, hangulat kiemelkedő, nem tudja lerakni az ember.. Akkor az már egy majdnem tökéletes játék, hiába az ilyen apróbb hibák 🙂 Szerintem ha én is tolnám és “”beleszeretnék”” és tényleg olyan érzést kiváltana mint még semmi, akkor biztos én is felhúznám 🙂 Akkor kit érdekelne az a kis lassulás ? 😀 :)”

  47. “Infinite U. Gamespot Userek által 7,5 pont ! Pl. Tales Of Vesperia 8,8 pont.. És a Tales nagyon japán mese… MAgyarul az IU nem azért kap kevesett mert nagyon japános, és nem szeretik a “”külföldiek”” , hanem mert nagyon karcsú :)”

  48. aljasodnak rendesen

  49. Nem mintha vártam volna ezt a játékot de valami ilyesmire számitottam.Gametrailersrol még ennyi hogy nemvagyunkxbotok, hogyne.

  50. Szerintem hagyjuk a külföldi sajtó értékeléseit. Volt alkalmam kipróbálni a játékot és technikailag valóban több sebből vérzik, de olyan szinten élvezetes a program, hogy alig várom a ps3-as megjelenését. Akinek már tele a puttonya az egy kaptafára készült valós idejű jrpg-től, amik többsége egy szimpla egygombos akció játék, annak egy kész Mekka lesz ez a játék.

    • írnál pár szót, hogy miben egyedi?(nem kötekedés, tényleg érdekel ezekben az rpg-mentes sivár időkben 🙂

      • A harc úgy épül fel, hogy vannak egységeid, amik csapatokba tömörülnek. Ezek a csapatok az egységek hp-it kollektíven használják, azaz összeadódnak a hp pontok. Ha az adott egységet megtámadják, akkor ebből az össz pontszámból vonodík le a támadás. Minden csapatban lehetnek vezetők és egyszerű katonák. Vezetőket a történet előre haladtával nyithatsz meg, valamint az egyes városok guildjeiben is lehet bérelni újakat. Katonákat pedig a történet egyik főszereplőjének otthonában lehet választani. Ezek a választható vezetők és katonák nem csak emberek lehetnek, hanem mindenféle lények is, a lények megjelenésükben, stílusukban leginkább az FF12-ben látottakhoz hasonlítanak. Meglehetősen egyedi csapatok hozhatóak létre, főleg hogy minden szereplőnek (főleg inkább a vezetőknek) vannak egyedi képességei. Ezeknek a csapatoknak lehet harci formációt választani. És még egy csomó minden lehet, amit nem volt már alkalmam kipróbálni. És ezt mind harcok megkezdése előtt állítod be, persze a progi elején korlátozva vagy sok mindenben és csak fokozatosan nyílik meg a játék. Sajnos csak egy napig volt lehetőségem játszani vele és csak a 4 csapat 15 egység lehetőségig jutottam, de már itt is egy csomó különböző vezető és katona közül válogathattam. Maga a harc pedig nagyon izgalmas, jól meg van oldva. Az előzetes csapatbeállítások kellemes stratégiai érzést kölcsönöznek, a körökre osztott harc pedig ismételten sikerült megvalósítani olyan szintűre, h tényleg gondolkozni kelljen mi is legyen az adott csapat következő lépése, mert a játék nem minden körben kínálja fel az összes lehetőséget, amit az adott egység bírtokol, olyan igazi sakkos érzést sikerült belevinni, ami nekem nagyon tetszett. Az FF7, FF8 óta nem élveztem ennyire jrpg-t.Szóval röviden válaszolva óriási egyediség nincsen benne, de mégis magával ragadó. Legjobban szerintem a gametrailers videóreview, ami jól összegzi a játékot és az ott adott 8 pont a korrekt szerintem.

    • Érdekelne róla a bővebb véleményed.

      • Tényleg? Holnap nem dolgozom és lesz időm akkor írok róla egy hosszabb blog bejegyzést, ha gondolod.

      • Megírtam inkább most ma a blogom a játékról, ha esetleg érdekel még a bővebb véleményem. Remélem nem lett túl kusza és hasznos lesz valamennyire. Ne nézd túl kritikus szemmel, rövid idő alatt készült.

    • Amit a japánok (Famitsu tesztelők) írtak az többnyire az, hogy annyira jó a harcrendszer, hogy egyszerűen nem lehet megunni.Illetve annyi mellékküldetés, kiegészítő elem van a játékban, hogy nincs az embernek sokszor eszébe sem jut a sztori rész.

      • A harcrendszer tényleg nagyon jó. Klassz a történet is, habár nem mentes a japán szerepjáték kliséktől. Viszont tényleg az a legjobb benne, hogy maga a játék rész jó. Nem kicsit nagyon. 🙂 Addiktív a cucc. Várom, hogy kijöjjön ps3-ra.

      • “Én még emlékszem azokra a régi szép időkre, amikor még egy jó élvezetes harcrendszer “”alap”” volt. Meg a sok mellék küldetés sem számított hatalmas extrának. Igaz ebben az időkben a grafika vitte a prímet. Lehet ,hogy mostmár jönnek a jó irányításu tartalmas játékok “” középszerü”” látvánnyal, és a jó látványú középszerű tartalmú játékok.”

    • na ezt örömmel hallom!

  51. hát :S pedig én azt hittem hogy jó ez a Last remnant, nem is kicsit :S

  52. Az infinite Undiscovery-ról találtam eladási adatokat. 0,32 m db ment el belőle minthárom régióban 10 hét alatt. Nem tudom mennyire friss de ez eléggé gyengu számadat, ahhoz képest ,hogy a Turokból 0,72 m db ment el csak x-en 10 hét alatt.

  53. Én erre nem tudok már mit mondani 🙂 Akik előttem nyilatkoztak, azoknak osztom a véleményét teljes mértékbe.. Nem írom le ugyanazokat :)Hát igen, és mindig minket fikáznak, hogy jajj, sajnáljuk ha más gép is kap a játékunkból … Miért fáj, hogyha más gépre is kijön a stuff…Hát b***meg ezért.. Vegyed azt a gépet amire azok a játékok vannak amit szeretsz és ennyi, nem aztán sipákolni 🙂 Boccs, kicsit dúrva volt 🙂 Csak én több ilyen embert is ismerek 🙂 (köztük én is ilyen voltam :)): )

  54. Elkeserítő…Mit csinál az ember, ha fenyegetik? Óhatatlanul is betojik picit.És ha a tökeit ropogtatják? Szabályszerűen fossa magát össze.Ergo sajnos méginkább vergődés lesz a vége. Kívánom, hogy ne így legyen és a józan ész győzzön. De nem fog. Minden platformra, minél gyorsabban, egy kicsivel több pénz és a fennmaradás reményében. Ez sajnos kikerülhetetlenül fog megtörténni. Példa értékű lesz mindenki számára. A kár hogy a világ piacvezető, legtöbbet nyújtott, leginnovatívabb játékfejlesztő cégével fog megesni. (Plusz nekem is a személyes kedvencem.)Kíváncsi vagyok, hogy a fejesek fejében mikor fog lecsapódni a csepp. Hogy nem jó felé haladnak. És mernek-e majd visszatérni a sárgaköves útra…

  55. Aszem két kapufa már jelent valamit…

  56. Szomorú 🙁

  57. maradtak volna egy platform mellett, majd talán a második körben észhez térnek, szerintem ilyen gynege szereplésre ők sem számítottak ? vagy igen ? vagy nekik már mindegy ? 😛

  58. Ehh.. IGN keményen odab.szott.

  59. Elkeserítő.

  60. Na erről ennyit.

  61. Az egyik kedvenc fejlesztőcégem elkurvult? Sírok! 🙁 Sírok! 🙁

  62. Feláldozták a minőséget a mennyiség oltárán. Kiváncsi vagyok mikor jönnek rá ,hogy hatalmas hiba volt a multiplatform fejlesztővé válás.Régen a Squareenix neve egyet jelentett a minpséggel, ma már kezd egy középszerű fejlesztővé válni akiknek a játékuk 60-70 %-kot érdemelnek.Kiváncsi leszek milyen lesz a FF13. Bár sokkal jobban várom a Versust, azt csak nem kúrják el.

    • Ezek fényében azt mondom, b@sszák meg a multiplatformosodásukat.

      • Ezt fáj kimondani de a régen magasan szárnyaló SquareEnix-ből egy hullócsillag lett. Ne várjanak tőlem dicséretet ha jól összerakját a 13-mat mert ez a minimum.Fura is volt ,hogy olyan hamar kb 1-1,5 év alatt összeraktak egy játékot.Már nem is merek reménykedni, hogy egy Front Mission feldolgozásból mit hoznának ki, vagy egy Saga Frontier-ből. Mégcsak rossz rájuk gondolni is.Kiváncsi lennék a japán szaksajtó ,hogy tolerálja ezeket a kritikán alul teljesítő programokat. Antaru valami hírt tudnál szerezni?

        • Meglepő, de a Famitsu 40/38-at adott neki. Ott négy tesztelő értékeli 1-10-ig egész számokban. Lehet az a hibája,hogy nagyon Japán? (ez elég idiótán hangzik)

          • Nem a játékkal van baj ,hanem a technikai hibákk tömkelegével és hiányoságokkal.Érdekes ,hogy mindenki 10/6-7 ad neki erre a Famitsu meg oda löki a 10/9,5 átlagot. Itt valami nem stimmel, vagy már a Famitsu-t is megszopnzorálta az ms-t? jobban nem tudok.

        • Nos, olyat, mint japán szakértő magazin…Olyat én nem ismerek.A Famitsu nem több, mint egy reklámmagazin, ahol minden héten vagy hónapban (attól füg melyik lapjuk) írnak valamit a játékokról, sok képpel, semmitmondó szöveggel.Van a cross review szekciójuk, ahol négyen értékelnek egy játékot.Itt kapott a Last Remnant 10, 10, 9, 9 pontot.Az értékelő mindenkinél kb. 3-5 mondat, ez elárulja azt is, hogy mennyire nem lehet rá építeni.Egyébként is elég sok kritika érte már a Famitsu-t amiatt, hogy mindig affelé hajlanak amerről a pénz jön.Még ha ez nem is jelenti azt, hogy közvetlenül jön a pénz.Az ő érdekük az, hogy menjen a magazin, ehhez pedig az kell, hogy menjenek a konzolok is, ergo nyomni kell a reklámot orrba-szájba.Ismerek viszont egy oldalt, ahol komolyabb játékosok szoktak review-kat feltenni, megnézem, hogy ők mit mondanak. 🙂

    • Még ha mennyiség lenne…