Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

The Last of Us Part II – az Xbox belső értékelése szerint az új elérendő mérce

A jó lövöldözéshez azonban szerintük nem értenek.

Az Epic Games és az Apple közötti jogi perpatvar közepette több, más cégeket is érintő érdekes dokumentum szivárgott ki, amelyekről fokozatosan mi is beszámolunk.

Az egyik ilyenben ritka bepillantást nyerhetünk abba, hogy a Microsoft miként értékelte konkurenciáját, a Sonyt: kikerült a cég egy belső értékelése a The Last of Us Part II-ról. Az írás szerint a Naughty Dog alkotása “új mércét állít arra vonatkozóan, hogy a konzolok új generációjába lépve minek az elérésében kellene reménykednünk”. “Az a kiemelkedően ritka videojáték, ahol az, amit elér a narratív történetmesélésben, a videojátékok médiumában sokkal fontosabb, mint az, hogy mindenki ‘kedveli-e”, vagy az, hogy egyáltalán mindenki ‘jól szórakozik-e’ vele. Mi imádtuk, nagyon jó volt játszani vele, és még mindig, a befejezése után is gondolunk a karaktereire és történeteire.”

A belső értékelő a képi világot és a narratívát dícsérte kiemelkedően. “A vizuális minőség és a részletekre való odafigyelés abszolút a legkiválóbb minden térségben, és a teljes ábrázolásmód jelentősen előrébb jár mint bármi, amit más csapatok csináltak konzolon vagy PC-n. Folyamatosan lenyűgözött minket a képi világ minősége, ami sajnos manapság már ritkán történik meg. Még lenyűgözőbb, hogy a játék két külön játszható karaktert tartalmaz eltérő szövetségescsoportokkal, más helyszíneken, évekkel korábban játszódó visszaemlékezésekkel.” A dokumentum kihangsúlyozza a “sétaszimulátor”, narratívközpontú részeket. “Lehet, hogy nem erre számít a legtöbb játékos, de kiemelkedően jól vannak megvalósítva, és megmutatják, hogy más játékoknak, és kifejezetten a tisztán narratív kalandjátékoknak erre kéne törekedniük karakterdialógusaikkal, ábrázolásmódjukkal és színészi alakításukkal. Az, hogy a játékos nem tud jelentősen kihatni a végkimenetelre vagy meghatározni a narratívát sokak számára negatívum lehet, de mi úgy gondoljuk, hogy nem minden videojátéknak kellene a játékost szerepjátékossá tennie a karakter történetében. Az interaktív szórakoztatóipari médiumban olyan játékok is kellenek, ahol aktív ‘megfigyelőként’ vesz részt az ember, pont ahogy más szórakoztatóipari formákban, ellenkező esetben korlátozott számú elmesélhető történetre korlátozza magát.”

Ez a belső értékelés kizárólag a harcrendszert kritizálja, amely szerinte jobb mint az előző részben, de még mindig átlagon aluli. “A Naughty Dog egyik játékában sem tud normális lövöldözést készíteni, és ez sem kivétel. Szerencséjükre ez belepasszol a játék tematikájába, és arra készteti a játékosokat, hogy inkább lopakodjanak, és ne frontálisan küzdjenek”.

A The Last of Us Part II kizárólag PlayStation 4-re kapható, tesztünket pedig ITT találhatod róla.

1 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Hát, azt a pár darab lőszert én tartogattam a combosabb ellenfeleknek, a többire meg jó volt a B30-as, meg a bicska 🙂
    “Lövöldözés”? Hol élnek ezek?