Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

The Last Guardian – Toriko, az óriási emberevő sas””

[8384]Fumito Ueda, az ICO és Shadow of the Colossus játékok rendezőjének legújabb munkája, a [B]The Last Guardian[/B] az idei E3-on mutatkozott be, egy [A http://playstationcommunity.hu/note/1394]csodálatos trailerrel[/A] illusztrálva. A játékról ez idáig túl sok konkrét infó nem került napvilágra, a mester azonban adott egy interjút a japán Famitsunak, melyből az IGN.com készített összefoglalást.A legfontosabb dolog a cím kérdése. A The Last Guardian eredetileg “Trico” néven került be a köztudatba, mint a PS2-es ICO csapatának új munkája. Talán arról is sokan hallottak már, hogy japánul az eredeti cím így hangzik: “Hito Kui no Oowashi Toriko.” Ez a hivatalos japán név, így hozta le a Famitsu. Szó szerinti fordításban a következőt jelenti: “Toriko, az óriási emberevő sas.” No, de mit takar a “Toriko” szó?Az “Oowashi” vagy “Óriás sas” annak a megnevezésnek a része, melyet a fejlesztőcsapat a trailerben feltűnő madárszerű, óriási lényre használ, mondta Ueda a Famitsunak. Mivel a Sony amerikai irodái nem tudtak hivatalos angol megnevezéssel szolgálni a kreatúrára vonatkozólag, a “lény” megnevezést nem tartották ideálisnak, ezért mint “sas” nevesítették az állatot.Ueda elmondása szerint a game legelső ötlete egy nagyméretű élőlény volt. Ueda azt szerette volna, ha most arra az érzésre erősítenének rá, amely például a Shadow of the Colossusban Argo, a ló és a játékos között alakulhatott ki.Mint azt már bizonyára mindenki kitalálta, a játékos azt a kissrácot irányítja, aki a trailerben is feltűnt. Az alapötlet szerint a fiúcska még gyenge és ügyetlen – a megfelelő helyen ezért az óriás sas segít neki. A gyermek nem számíthat a saját erejére, hogy bizonyos helyeken átjusson, viszont a sassal együtt már megoldhatóak a feladatok.A lény dizájnja nagy feltűnést keltett. Ueda azt magyarázta, hogy a sas kinézetének véglegesítését hosszú tervidőszak előzte meg, melynek során azt vizsgálták, hol a határ a “természetes” és “természetellenes” látvány között. Amikor olyan állatokat kreálsz a képernyőre, mint egy kutya vagy macska, a “természetellenes” elemek mindig nagyon feltűnőek azok számára, akik kedvelik ezeket az állatokat. A sas megalkotásakor is több kompromisszumba kellett belemenni. Ha azt mondod a sas láttakor, hogy “wow ez furán néz ki”, nem vagy egyedül. Ueda maga is így tekint rá… de pont ez a lényeg. “Fontos volt, hogy furán nézzen ki” – magyarázza Ueda -, “Odafigyeltünk rá, hogy ne legyen túl közhelyes.”A Famitsu megjegyezte, hogy a kreatúra animációja mennyire természetes. Ueda azt mondta, ez arra vezethető vissza, hogy gyerekkorában sok cicára és kutyára vigyázott, de más állatokat is jól ismer, például a kacsákat és majmokat is. Ez az élmény adta neki az alapot a mozgás megalkotásához.Az állatokkal töltött idő más oldalról is befolyással van Ueda munkáira. Köztudott, hogy az ICO és a Shadow of the Colossus játékokban mennyire kevés a beszéd. Ueda azt vallja, ez is azért van, mert az állatok nem beszélnek.Ueda sajnos nem árulja el, hogy találkozik a fiúcska a sassal, más részletekkel viszont szolgál a játékkal kapcsolatban.A sassal kapcsolatos interakció a játék központi eleme. Bármikor megérintheted majd őt – attól függően reagál majd rá, melyik részén nyúltál hozzá.Törődhetsz is a sassal. Etetheted és kihúzhatod belőle a nyílvesszőket. Emellett Ueda azt is tudja a fejlesztőkkel egyetemben, hogy a törődés nem mehet a játékélmény rovására.A pályák logikai feladatai szintén fontos tényezők. Lesznek platformelemek is: mászhatsz, megragadhatsz dolgokat, kúszhatsz. A játék konkrét menete egyelőre ködös. A pályák közötti haladás folyamatos, rövid töltési időkkel, bár van egy rendszer, amilyen sorrendben be kell járnod a helyszíneket.A magazin megkérdezte, nehéz-e úgy pályákat tervezni, hogy ennyire nagyok a karakterek méretkülönbségei? Ueda szerint a pályadizájn mindenképpen nehéz menet.A The Last Guardian pályáinak megtervezésekor fontos tényező volt annak beiktatása, hogy veszed majd rá a sast arra, hogy megtegyen neked dolgokat. A dolog nem megy majd parancsra, hisz a sas egy külön személyiség, így nem mindig engedelmeskedik majd neked. Néha mondjuk el kell dobnod neki valamit, hogy hajlandó legyen megmozdulni. Azt sem szabad elfelejteni, hogy az állat láthatóan nem igazán okos. (Így fogalmazott Ueda.) Nem mindig arra megy, amerre szeretnéd. Néha úgy is átjutsz egy feladaton, ha a sas meg sem mozdul.Az online komponensről Ueda szűkszavúan beszélt. Akarnak valami online cuccot csinálni, de nem biztos, hogy végül megvalósítható lesz. Ebben a harmadik projektben a Team ICO fejlett technológiákat használ. Ezek közé tartozik a valós fizika. Erre Ueda egy olyan példát hozott, hogy egy olyan jelenetben, ahol a lény megeszik egy hordót, nem motion-capture technikát használtak, hanem valódi matematikai számításokat a száj és a tárgy esetében.Ueda azt is elmondta, hogy a game mesterséges intelligenciája az ICO rendszerét használja, az “ütközésfigyelése” pedig az SotC-ét. Természetesen mindkét eszközt PS3 szintre fejlesztették.A csapat különleges figyelmet fordított egy természeti jelenségre: a szélre. A szél mozgatja a sas tollait. Minden egyes toll külön reagál a szélre. A “Toriko, az óriási emberevő sas” megnevezés többet is takar annál, amit korábban elmondtunk. A “Toriko” szó rabot, kismadarat, és a madár(tori)-macska(neko) párosítást is jelentheti. Ueda ugyan nem mondta ki, de ez a kifejezés még egy szóval illethető: “Trico.” Igen, úgy tűnik már egy ideje ismerjük a Team ICO legújabb projektjének címét…[GT]50284[/GT]

Nincsenek hozzászólások.

Hozzászólás

  1. “Ezek elég durván hangzanak, kíváncsi leszek,h fog kinézni “”élőben”” … egy gameplay jó lenne :)”

  2. “””Ha azt mondod a sas láttakor, hogy “”wow ez furán néz ki””, nem vagy egyedül. Ueda maga is így tekint rá… de pont ez a lényeg. “”Fontos volt, hogy furán nézzen ki”””” – hát ezt nagyon eltaláltákaz egész nagyon ott vanáhh bazzeg ez a pali nagyon tud játékot készíteni”

  3. -The Last Guardian-God of War III- Final Fantasy XIIIplussz amint bejelentik, és kijön:- MGS4 Existence

    • +-Uncharted 2-Tekken 6-ModernWaefare 2

      • Upssz -GT5.Vissza térve erre a csodára, mikor a kiscica egyhídon megy át az meg szakad lefele alatta(uk), az valami elképesztően néz ki. No meg azok az őrök mikorfejbe dobja hordóval a kis srác az egyiket az meg zakóziklefele a lépcsőn, nagyon élethűen esik bukfencezik.

  4. Egyébként ami a címet illeti én sokkal jobbanörülnék ha megmaradna a japán jellege gondoloka Trico vagy Toriko kifejezésre.

  5. Ez nagyon nagy játéknak igérkezik,csak könyörgöm ne haljon meg a végén ez a lény!Bár Ueda játékaiban mindíg van egy kis dráma,vagy szomorúság.

  6. Gyönyörű, bár nekem kissé bizarr ez a jószág. Mikor először megláttam azt hittem egy tollas hátú, madárlábú hiéna:)

  7. Én egy Colossus-hoz hasonló akcióközpontú játékot vártam, ez biza nem annak néz ki. :-)Na jól van sokat nem lehet róla tudni még, de alig hiszem, hogy a kiscsávó Jedi módjára szelné kettőbe az őt molesztáló ellenséget. Inkább menekülőre fogja a dolgot. Azt már elhiszem.

  8. Ez nálam tuti vétel! Megszakítom a kapcsolatot a külvilággal, lemegyek alfába, és beájulok a fotelben. Osztsenkineszóljonhozzám! :))

  9. Ez most vagy nagyon jó lesz, vagy nagyon jó lesz. De hogy ez a gyönyörűség elsősorban sas lenne, arra nem jöttem volna rá.

  10. vagyis griffmadár. 🙂 egyszerűbb lett volna rögtön ezt mondani. :Dmár csak olvasni is jó volt a játékról. örülök, hogy ilyen ritka kincset kapunk.és érdekes, hogy direkt furcsára akarták. plussz a többi dolog amit írtak.

  11. de jó cikk! lehet hogy tuti hogy 100% hogy ezzel kéne nyitnom majd a ps3-at.. 🙂

  12. Már csak azt nem értem, hogy a Sony a kiadó és a JapanStudio a fejlesztő? Uedának nincs saját csapata? Illetve ez ugyanaz a JapanStudio, aki pl. a Siren-t is csinálta?

  13. Jaa! Mikor rendelhetem elő? 😀

  14. Számomra a legjobban várt játék, az E3 legjobb darabja mindent maga mögé utasított.:) A cikk is nagyon tetszett. Iszonyatosan céltudatos Ueda, tudja mit csinál. (nem véletlen ötletek egyvelege). A legprofibb játékrendező lett.

  15. Toriko azaz madárgyerek

  16. Kutyánsas 😀

  17. Sírva fakadok annyira gyönyörű! Utánozhatatlan anyag!

  18. Már előre látom, ahogy mindenki szidni fogja szegény kis állatkát. :)De a játékélmény ismét varázslatos lesz.

  19. Nem engedelmeskedik a madár? Majd én jóóóól meggyepálom, rögtön szót fogad majd! 😀

  20. ja ez kell majd

  21. Ez csak még jobban megerősített, hogy ez KELL.

  22. de jó sok infó!’…a törődés nem mehet a játékélmény rovására’ -ez szerintetek mit jelent?

    • Azt, hogy sok játékban el van rontva az ilyen rész. Annyira oda kell figyelni a társadra, vagy akire vigyázni kell, hogy ne haljon meg, ne gyengüljön le… stb., hogy szinte a játék lassan már majdnem arról szól és nem arról ami a lényege lenne, ami nem éppen kóser. Ők ezt akarják elkerülni. hogy ne arról szóljon a játék, hogy törődni kell a lénnyel. Az csak egy mellékcselekvés legyen, ne főcselekvés.

  23. Ez megint egy mesterműnek ígérkezik, jó volt olvasni róla!

  24. Nálam Ueda már bizonyított a Shadow of the Colossus és az Ico játékokkal. Ha csupán ennyi, a már meglévő információk alapján kellene eldöntenem, hogy megvegyem-e a The Last Guardian-t, akkor már most gondolkodás nélkül nyúlnék a pénztárcámhoz.Jó volt ennyi információt olvasni (köszi), de szerintem tartogat még bőven meglepetéseket és szeretnék már végre ismét elmerülni egy csodálatos, megkapó történetben.

    • Nekem a fent olvasott infó se kell ahhoz, hogy megvegyem.Fumito Ueda munkája = kötelező vétel (info ide vagy oda)Csalódni nem hiszem, hogy fogunk benne.Az meg, hogy sírni fogunk-e a végén… szinte 100%, vagy legalábbis nehezen szakadunk majd el tőle.Ezekkel a Fumito Ueda játékokkal egy baj van.Annyira a szívéhez nő az embernek, hogy az legszívesebben nem játszana vele, hogy soha ne érjen véget ez a mese.

  25. És az mennyire durva, hogy a szél külön mozgat minden tollat!! Kinek jutna eszébe ilyen megoldás? Mindenki más megoldaná scripttel! De nem, Ueda, még a szájmozgást is fizikával számoltatja, őrület.Azt sajnálom csak, hogy még biztos sokat kell rá várni…

  26. “Ez is mint az előző Ueda játékok egy új fejezetetnyitnak majd meg. Egy olyan erős gép teljesítményéreépítkezve mint a PS3 valami olyat fognak össze hozni amire álmunkban sem gondoltunk volna.Különösebben nem várom magát a játékot, mint inkább a pillanatot mikor majd ott ülök előtte és magába szippantés teljesen átveszi az uralmat felettem az amit látok és érzek! “”Az már most biztos, hogy levegő után kell majd kapkodni.”””

  27. E3 csúcsa volt. Ez már több, mint játék. Remélem minél hamarabb jön Ueda csodája.

  28. Ezt a játékot várom a legjobban, pedig pár napja még nem is tudtam róla hogy készül :)Az infót meg köszönöm! Ezek után már könnyebben el fogok tudni aludni 🙂

  29. Pff ez tényleg egy csoda lesz, semmi kétség…egyébként durva ez a sok infó 🙂

  30. Nagyon érdekes összegzés volt, szívesen olvasnék több hasonlót.

  31. Ez is kemény lesz, de várom már.

  32. már olvasni is jó erről a játékról, teljesen másvilág, jó lesz ott lenni 🙂

  33. Uncharted 2, GoW3 és Heavy Rain mellett ez a negyedik tuti befutó nálam, abszolút meggyőzött. Online meg kell a fasznak, nem kell egy ilyen játékba szvsz.

  34. az E3 leggyönyörűbb játéka,ez nem vitás,ha jól tudom a BBC-s agyelhagyós riporter is bevallotta,hogy annak idején ettől feküdt meg…és valóban szenzációs…