Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

The Last Cube (PS5, PS4)

Kockázatmentes kockázás.

A videojátékozás egyik szépsége, hogy a nyers játékmechanikai könnyedén előnyt élvezhet a történettel szemben: nem feltétlenül kell szólnia valaminek valamiről, hogy jó és szórakoztató játék legyen. Értelemszerűen a játékost jobban motiválja az előrehaladás, ha tudja, hogy miért teszi, de bőven elég egy nagyon laza, akár teljesen abszurd szál, ami tovább vezet egyik kihívásról a másikra – mint egy akciófilm, ahol nem azon van a hangsúly, hogy ki kit vagy mit miért lő vagy ver szét, hanem, hogy miként teszi azt. A The Last Cube ugyan nem egy akciójáték, hanem egy ötletes logikai alkotás, de hasonló elvek mentén született.

„Hősünk” egy kocka, aki egy négyzetrácsos terepen halad, oldaláról oldalára lépegetve. Célja megjavítani alakjával megegyező otthonát, amelynek minden felülete „népének” egy-egy csoportjának adott otthon. Ehhez végig kell mennie a kiképzőúton, ahol különféle feladatok várnak rá: mindegyik szakasznál egy új, oldalaira helyezhető matrica lelhető, ami valamilyen különleges képességgel ruházza fel. A játékos feladata, hogy navigálja ezt a hexaédert a pálya elejétől a végéig, esetleg begyűjtse a humoros, a kockatörzseket ismertető infómorzsákat tartalmazó kincseket. Emellett minden pálya egy sajátos kihívással rendelkezik, ami másfajta gondolkodásmódot követel: például időn belül vagy adott lépéssel teljesíteni a szakaszt.

A matricákat úgy lehet felszedni, ha hozzáérintjük egyik oldalunkat: ilyenkor az a felületre tapad. Ha a hatlapúnk tetején látszódik újdonsült plecsnink, akkor igénybe vehetjük tulajdonságát. Az első ilyen a kék színű, ami helyben forgást eredményez: ez azért lehet fontos, mert a vízbe bukdácsolva az adott oldalon lévő matrica törlődik, a megfelelő forgatással azonban ez kikerülhető. A sárgával rövid távolságon szökkenhetünk, a naranccsal sarkára állítva szökdécselhetünk a vonalak mentén, míg a zölddel készíthetünk egy klónt. Idővel természetesen keverednek a kihívástípusok, és be kell vetnünk mindent, hogy feladványról feladványra haladva teljesítsünk mindent.

Van, hogy egy adott matricát kell hozzáérintenünk egy mezőhöz, amivel kinyílik egy kapu vagy megjelenik egy híd, míg máskor fénycsóvákat kell navigálnunk a célba. Minden feladathoz szimmetrikus mértani testünk szükséges, és az alkotók meglepően sokat kihoztak abból, hogy gyakorlatilag egy kockával araszolunk végig. Ehhez pedig egy váratlanul látványos háttér társul, így remek külcsínnel és színvilággal találkozhatunk utunk során. A tájak ráadásul sosem zavaróak, így mindig csak az előttünk álló próbatételekre tudunk koncentrálni. Nincsenek ellenségek, és legrosszabb esetben is csak pár másodpercnyi szakaszokat kellhet újráznunk, ha például nem értünk időben oda egy limitált ideig nyitva tartó részhez. A The Last Cube egy egyszerű ötleteken alapuló, kellően komplex, de nem túlbonyolított logikai játék. Szimpla játékmechanikákat fejleszt és csavar tovább, hogy egy szórakoztató, elmés kaland kerekedjen belőle. Nem fecsérel időt felesleges történetmesélésre pár opcionális, humoros, olvasható szösszenetet leszámítva, így a játékosok a nyers, kockaborogatós logikai élményre fókuszálhatnak – ami terjedelmében és minőségében is pont jó.

★★★★
REMEK
Kiadó: Improx Games
Fejlesztő: Improx Games
Megjelenés: 2022. március 10.