Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

THE INPATIENT (PS4, PSVR)

A jó horror nem csak megijeszt, hanem félelemben tart. Pattanásig feszült idegekkel markolászod a fotel karfáját, húzódsz össze és várod azt a valamit, ami bármelyik pillanatban lecsaphat. A rémület állandó érzése a videojátékoknál még jobban kihasználható, elvégre a játékosnak kell haladnia, fordulnia és nézelődnie. A PSVR így a horror terén hatalmas potenciállal bír. Ott lenni, már szinte megélni az, amitől kitűnik az interaktív horror az egyéb műfajokból, és a [b]The Inpatient[/b]nek mégis sikerült egy unalmas sétát kovácsolnia ebből.[YOUTUBE]MfyMfeXXQ7U[/YOUTUBE]Bár címében nem szerepel, a játék a 2016-os [i]Until Dawn[/i] előzménye, és abban az elmegyógyintézetben játszódik 60 évvel korábban, ahol napjainkban betévednek majd a fiatalok. Hősünk egy névtelen beteg, aki próbál rájönni, hogy ki is valójában, és mit keres bezárva egy cellában. Építve a Supermassive Games „pillangó hatás” játékmechanikájára, a történet a döntések függvényében változik, és merőben eltérő végkimenetelekhez juthatunk el.Ezek a döntések leginkább kérdésekre feltett válaszokban nyilvánulnak meg, de a sokszor semmitmondó opciók miatt sajnos nem túl egyértelmű, hogy mely döntés milyen következményekkel járhat. Az egyik határozottan pozitív és innovatív megközelítés, hogy a válaszlehetőségeket akár be is mondhatjuk, ami egyrészt dob a „névtelen főhős” furcsa hallgatásán, másrészt valóban mi lehetünk a sztori középpontja. Sőt, a válaszlehetőségek mögött fel van tüntetve, hogy milyen stílusban kellene mondanunk – például aggódva vagy mérgesen –, ami még hitelesebbé teszi az élményt. Főszereplőnk nemét és bőrszínét egyébként még az elején kiválaszthatjuk, ami szintén segít az azonosulással a belső nézetes élményben.A [i]The Inpatient[/i] alapvető problémája, hogy nincsen fókuszpontja és túl sokat akar, amire nincs kapacitása. A kezdeti cellában töltött szakaszok határozottan félelmetesek tudnak lenni, furcsa zajokkal és zűrös rémálmokkal. Idővel egy cellatársat is kapunk, akinek a jelenléte érdekesebbé és izgalmasabbá teszi az egész helyzetet. A remek kidolgozottság és hangtechnika miatt pedig a környezet fokozottan ijesztővé válhat: árnyak és sziluettek osonhatnak el, bogarak masírozását hallhatjuk, vagy hirtelen dobbanások és ütődések hozhatják ránk a frászt. Ez azonban csak kezdetben működik, ugyanis idővel egy nagyon vontatott, nagyon lassú és párbeszédekkel túlzsúfolt unalommá válik, ahol már nincs igazán mitől félni, és az idő nagy részében szereplők hátát bámuljuk. Egyébként határozottan jópofa, hogy a [url=http://playstationcommunity.hu/note/18448]Hidden Agenda[/a] stábjának nagy része játssza a figurákat.Játékmenet a szó szoros értelmében nincs, hanem egyik helyről kell általában a másikhoz vonszolnunk magunkat lassú sétával, néhol megvizsgálva valamit, kinyitva egy ajtót, vagy célozgatva zseblámpánkkal. Bár az [i]Until Dawn[/i] ismerete nélkül egy csomó narratív gócpont értelmét veszti, aki játszott vele, az fel-fel mosolyoghat, hogy miként fonják össze a különféle befejezések a szálakat.[YOUTUBE]__gGthsOKf0[/YOUTUBE]Van a [i]The Inpatient[/i]ben valami, amitől határozottan jó lehetne, de egyszerűen elnyomja a sok bizarr tervezésbeli döntés. A döntéshozatal nem nyilvánvaló, és a hosszú, sokszor semmitmondó és unalmas dialógok miatt kevés kedve lesz az embernek újból belevetnie magát, pedig maga az élmény egy pár óránál nem ölel fel többet. A grafika és a hangtechnika talán az egyik legjobb a PSVR felhozatal közül, de semmitmondó környezetek és elfuserált ötletek monotonná teszik, amit néha megszakít egy az arcunkba villanó rémület. Ahogy a [i]Hidden Agenda[/i], úgy ez a játék is egyfajta kísérletnek hat, és ideje lenne, hogy a Supermassive egy rendes alkotásban mutassa meg, hogy mire is képes.[i]

(A játékot a PlayStation biztosította tesztelésre. Köszönjük! Megvásárolható támogatónk, a [url=http://platinumshop.hu/product/7883/PlayStation-4-PS4/ar-akcio-olcso/Jatek/Kaland/The-Inpatient-PlayStation-VR-elorendeloi-DLC]Platinum Shop[/A] budapesti boltjaiban, vagy webshopjából meg is rendelhető.)[/i]

4/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

13 hozzászólás

Hozzászólás

  1. A VR henger? 🙂

  2. Vártam, megvettem volna… Leginkább az zavar, hogy alig van néhány cím ami érdekel, most meg abból a kevésből is kihúzhatok egyet.

  3. Leggyengébb VR game, amivel eddig játszottam. Egy szutyok fos az egész.

  4. Nekem 10 pontos.Ízlések és pofonok.

  5. Nemáááár..pedig annyira vártam…

  6. Kifejezetten ígéretesnek indult, kár érte.

  7. Kíváncsi vagyok egy nem VR-os verzió hány pontot kapna.

  8. De sajnálom, pedig 8 vagy 9, esetleg 10 pontos VR gamet vártam. 🙁