Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

The House of the Dead: Remake (PS4, PSN)

Reload!

A fénypisztolyos, -puskás, és úgy en bloc a lightgun jellegű kabinetek meglehetősen hosszú ideig a játéktermek megkerülhetetlen sztárjai voltak. Bár a technológia már igen régóta jelen van az otthoni videojátékozásban is – gondoljunk csak a klasszikus, Nintendo NES-en ikonikussá vált Duck Hunt mókalövöldére 1984-ből -, a zsáner koronázatlan királyai szinte csak az arcade-okban tündökölhettek, köszönhetően a hatalmas képernyőknek, a robusztus fegyvereknek, és a batár méretű, időnként beülős gépeknek, mely kombót otthoni körülmények között kvázi lehetetlen volt reprodukálni. A fényfegyveres gépek tehát jöttek, láttak, győztek, aztán a játéktermekkel együtt végül szép csendben ki is haltak, emlékük azonban örökké él; egy ilyen szép emlék például a The House of the Dead széria is. melynek első felvonásából most The House of the Dead Remake címmel érkezett feldolgozás PS4 platformra.

Ez az “újragondolás” azonban – sajnos – leginkább csak címében remake, hiszen indítás után már az első pillanatokban látszik, hogy a látványvilág maximum a remaster szintjét ütni meg. Mondjuk az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a SEGA 1996-os játéka nem öregedett túl szépen, valamint a teljes grafikai anyagot nulláról újra kellett alkotni a fejlesztőknek, ugyanakkor szerintem ez esetben nem igazán sikerült valós remake kategóriájú látványvilágot felállítani. A játékmenet azonban maradt az eredeti régi, plusz fénypisztoly híján többféle irányítási metódus is válaszható, hogy mindenki a neki leginkább kézre eső kezelési formát gyakorolhassa. Ezek közül a célkeresztes-karos és a mozgásérzékelős (giroszkópos kontrollerrel természetesen) a két alapvetés. Ahhoz, hogy bárki kedvére élvezhesse az akciót, némi kalibrálás szükségeltetik, ugyanis véleményem szerint marhára szubjektív az, hogy kinek melyik formula tetszik és fekszik. Játék előtt érdemes tehát kicsit próbálgatni a lehetőségeket, a kurzorsebességet, meg a többi finomító opciót.

A Resident Evil világára hajazó zombis történet teljes mértékben az eredeti játéktermi kabinetre épül, így a sztori gyakorlatilag nagyjából 40 perc alatt kivégezhető. (Amennyiben a vége előtt elfogyna a kredit, pontszám ellenében további folytatás is vásárolható.) A “vonatsínen” automatikusan haladó, belső nézetes akció érdekessége, hogy a főhős néha (plusz mozgásként) le- és felnéz, mely kilengések amellett, hogy némileg megzavarják a playert, bónusz kilőhető tárgyakat-fegyvereket villantanak fel, melyek sikeres eltalálása egyfelől segítség, másfelől növeli a pontszámot. Emellett időnként kisebb útelágazások is felbukkannak, melyek némileg más-más útvonalat kínálnak a végkifejlet eléréséhez. A minél magasabb score gyűjtése itt egyébként kvázi alapkövetelmény, hisz maga a félórás játékidő önmagában nem mondható acélosnak. Összességégben a trófealista is erre épül, azaz arra, hogy a játékos a lehető legpontosabb célzással, lehetőleg mellélövés nélkül, az összes veszélyeztetett tudós megmentésével, minden extra tárgy megszerzésével fejezze be a kalandot. A game kétjátékos kooperatív módban is űzhető természetesen, valamint horda mód is került bele.

A THDR a videojátékozás egyik nagyon híres mérföldköve, legendaértéke kifejezetten magas, ám tartalmát, játékmenetét és mechanikáját tekintve erősen kiment a divatból. Szerintem multiplayer bulijátéknak tökéletes a cucc, emelkedett hangulatú partikon zombikra lövöldözni jó móka, ráadásul a kontroller olyan személy kezében is jól elsülhet majd, aki nem képzett videojátékokban, de ennél többet én speciel’ nem igazán látok benne 2022-ben. Szóval csak óvatosan!

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

★★
CSAK ÓVATOSAN
Kiadó: Forever Entertainment
Fejlesztő: Megapixel
Megjelenés: 2022. április 28.

7 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Egy maximum bő egy órás egyszemélyes és egy kis multis marhulásert 9 ezer ft-ot elkérni erősen pofátlanság kategória.
    Az én korosztályom ezen (is) nőt fel a játék termekben szóval biztosan kelleni fog de csak komoly akcióban.

    • Anno a 90-es évek elején, mire életvesztés nélkül, egy 20 forintosból végig tudtam kenni a Golden Axe-ot, előtte a többszöröse is belement! 🙂 Nem azt mondom, hogy nem lehetne jobb áron is, de akinek ez anno sokat jelentett, biztos, hogy rárepül. Én régen nem ismertem, a PC verzióval pótoltam, szeritnem nem lett rossz. Grafikailag nem mai szint, de a régihez képest ég és föld. Egérrel olyan bóka voltam, hogy csak easy-n tudtam kipörgetni, az meg tényleg 40 perc körüli idő. De ha valaki rémegy a tökéletes pontszámra, az az igazi arcade élmény.

      Amúgy nagyon szuper kis időszak volt a 90-es évek eleje, bár én az arcade gépek varázsát csak a kis füstös falusi kocsmákban tapasztalhattam meg. Golden Axe, Mortal Kombat, Street Fighter 2, Caddilacs and dinosaurs, The King Of Dragons, Knight of the round, Cabal, Hang-on, Aliens, stb. Milyen szomorú voltam, hogy az otthoni, akkor gépek (SNES, MD) közelükben nem voltak annak a grafikai szintnek, hiába voltak többnyire azokra is kiadva. 🙁