Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

THE FIGHT: LIGHTS OUT (PLAYSTATION 3)

Ahhoz, hogy egy új, extra kiegészítő hardvert megvásároljak adott konzolhoz, mindig szükségem volt egy olyan általa használt speciális játékra, ami az érdeklődésemet maximálisan felkeltette. A PlayStation 3 exkluzív [B]The Fight: Lights Out[/B] egy ilyen játék volt. Persze a Move-ot a benne rejlő lehetőségek miatt mindenképp birtokba vettem volna inkább előbb, mint utóbb, de ez a stuff sokat nyomott a vásárlás döntése mellett a latban. Utcai harc, sötét és mocskos környezetben, nekem tetsző keménységgel és brutalitással. Bevallom, a Coldwood Interactive játékától nagyon sokat vártam… talán túl sokat is. A progihoz korábban kiadott promóciós anyagok lenyűgöztek, ám a teljes produktum sajnos már korántsem nyerte el maradéktalanul a szimpátiámat.[GT]706316[/GT]A The Fight hatásosan vonja magára a téma iránt érdeklődök figyelmét. Lemezbehelyezés után ütős zene csendül fel egy hasonlóan hangulatfokozó kezdőképernyő társaságában, növelve a várakozás pillanatait. Teszi ezt olyan elánnal, ahogy az anyag kedvcsináló videói is a progi megjelenését megelőzően. A viszonylag sokrétű lehetőségeket biztosító karaktergeneráláson, majd a játék szerves részét képző tapasztalati pontok elosztásán túljutva a mexikói sittes (több mint 10 év a kóterben) színész, a Robert Rodriguez-féle „szennnyfilmekből” ismert Danny Trejo fogadja a játékost a saját videó tutoriáljában. Nálam ennek a fickónak a szerepeltetése eleve nagy pozitívumot jelentett, de ez a plusz az anyagba történő komolyabb belemélyülést követően sajnos kevésnek bizonyult.Trejo megtanítja a játék alapjait a maga sajátos hangvételében. Miként fogd a Move kontrollert, milyen intenzitással mérd a csapásokat, és persze az alapütések sem hiányozhatnak az oktató részből. Minden harc és edzés előtt kalibrálni kell a Move irányítókat. A program többféle pozíció felvételét kéri majd tested feltérképezése érdekében. A szerencsésebbek a kalibráció minden állomásán különösebb gond nélkül továbbjuthatnak, ám sajnos esetemben a problémák már itt elkezdődtek. Tapasztalataim alapján kijelenthetem, hogy rettentő érzékeny a rendszer. Zavaró tényező lehet akár a nap erősen besütő sugara, vagy egy olyan, a helyiségben található fényforrás (napszaktól független) is akár, amit nem tud a rendszer hova tenni. De állítom, még a falak színei és az általuk közvetített árnyalatok is befolyásolhatják a játék pontosságát. Természetesen az, hogy effektív nálam az esetek jelentős százalékában fals feltérképezést produkált a játék, közel sem jelenti azt, hogy neked is azt fogja tenni. Nem egy ismerősömnek vagy semmi problémája nem volt a szoftverrel, vagy csak részlegesek voltak a gondok. A Move-ok többlépcsős beállításai mellett a rendszer a PlayStation Eye-t használva a játékos fejét is pozícionálja a képernyőn. Ennek a lépésnek a precíz elvégzéshez kifejezetten sok fényre van szüksége a kamerának. A művelet megvalósul gyengébb fényviszonyok mellett is ugyan, ám ebben az esetben pontatlan lehet a mozgáskövetés. Ha nagyon rosszak a fényviszonyok, vagy azzá válnak a játékkal eltöltött idő során, ez az opció tiltásra kerül, megkímélve a The Fight játékosát a későbbi bonyodalmaktól. Meg kell említenem, hogy az anyag papírforma szerint játszható egy Move és egy DualShock 3 irányítójának a kombinációjával is, de ez inkább tekinthető reklámfogásnak, mintsem valódi, működőképes alternatívának. Nem véletlenül volt két darab Move-val szerepeltetve az összes reklámvideóban. [26296]Amennyiben minden beállítást helyesen elvégeztél, kezdődhet a bunyó! Rövidebb felhozó edzések után meg lehet indulni az utca legkeményebb harcosa címéért, hírnévért, és némi lóvéért. A stuff 12 arénát kínál fel, arénánként 10 ellenféllel, ahol is a témához és a stílushoz maximálisan illő ellenfélpalettából lehet kiválasztani a kiszemelt áldozatot. A játékban nincs klasszikus értelemben vett sztori mód. Ez lehet néhány játékosnak fájó pont lehet, mindazonáltal nekem különösebb hiányérzetem nem keletkezett.És hogy milyen egy igaz utcai harcosnak a bőrébe belebújni? Mocskos mód fárasztó! Az összecsapások kimenetelétől függetlenül, 1-2 menet után már szakadt rólam a víz, sajogtak az izmaim és levegő után kapkodtam. A stuff kőkeményen megdolgoztatja vásárlóját! Ennél a játéknál valóban oda kell tennie magát fizikailag az elpunnyadt gémernek. Megtervezett ütéssorozatok, megfelelő elhajlások, és pontos védekezések a győzelem kulcsai. A harcok során az alapütések mellett úgynevezett „Dirty” mozgásokkal is lehet operálni, amik a játékban fellelhető speciális mozdulatoknak felelnek meg. Ezeket a Move kontroller valamelyik gombjával és a hozzátartozó mozgással lehet előcsalni. Könyöklés és fejelés, hónaljba satukén szorítva az ellenfél fejét, majd ütve azt és még néhány hasonlóan „fair” támadás csalható elő a játék előrehaladtával. Sajnos a karaktered nem válik áttetszővé, ha ráközelít a kamera, így nem egyszer kitakarja az eseményeket, amit a fejlesztők azzal magyaráztak, hogy nagyon sok erőforrást igényelt volna egy ilyen fícsör beépítése. Ezt orvosolandóan a harc közben többféle kameraállás közül lehet válogatni, megtalálva számodra a legideálisabbat. Az ellenfelek legyőzése pénzmagot von maga után, ami fejlődést biztosít. Fejődni pedig az edzőteremben lehet, ahol lehetőség lesz nehézzsákot püfölni, kesztyűzni, tréning bunyókat lezavarni, stb. A gyakorlások végeztével tapasztalati pontokat kap az utca harcosa, amiket irányítója eloszthat a különböző skillek közt, növelve a bunyós teljesítményét. Fitness kedvelők még az elégetett kalória mennyiséget is nyomon követhetik. Az XP pontok szétdobásán felül lehetőség lesz karaktered alakítására is. Ennek pénztárcád szabhat leginkább határt. Új ruhákat, cipőket, kiegészítőket lehet vásárolni.Az összecsapások sikátorokban, lerobbant gyártelepeken, mocskos lebujokban folynak. Ehhez a sötét hangulathoz még hozzájön a kellően zord, eléggé egyedi színvilággal operáló képi megjelenítés is. A színkombináció nagyon sötét tónusokból épül fel, sok feketét, sötétbarnát, némi vérvöröset használva. Maga a grafikus engine semmi kiemelkedőt nem tartogat, de talán egy ilyen stílusú game-nél ez nem is baj. Pofásan néznek ki mind a karakterek és a helyszínek, de persze Fight Night szintű grafikai minőségre senki ne számítson.A program támogatja a többjátékos offline és online élményeket is. Online módban lehetőség van ranked, illetve unranked meccsek végigküzdésre is. Ha csak nézelődni szottyan kedvetek a virtuális arénákban, akkor spectatorként tehetitek meg azt, fogadásokat kötve adott játékosra. Fogadni egyébként a fő játékmódban is van lehetőség. Egyéb extra még, hogy XMB-n keresztül screenshotot is lehet készíteni. [26278]Talán már megszokhattátok tőlem, hogy az értékeléseim során a látványbéli, vagy akár a játszhatóságot érintő kisebb hibák felett szemet ugyan nem szoktam hunyni, ám valóban elnézően szoktam reagálni rájuk. Úgy gondolom, hogy ha egy game be tudja tölteni azt a funkcióját, aminek szánták, akkor a kisebb malőrök szinte nem is fognak szembetűnni az embernek a játék által nyújtott élvezet miatt. És pontosan ezen oknál fogva adtam az értékelőboxban lévő numerikus ítéletet a game-nek. Ez a játék az én közegemben(!) nem igazán volt képes betölteni a neki szánt funkcióját. A The Fight témája, annak stílusa, a megjelenítése mind-mind nagyon a helyén van, de a legfontosabb elemben, a kardinális kérdésnek számító játszhatósági ponton NÁLAM – és ezt hangsúlyoznom kellett –, nagyot hasalt. Ellentétben pl. szerkesztőtársamnál, EmThornál, kinek otthonában a harcnak a mechanizmusa ugyan jól teljesített, és csak a fejkövetéssel akadtak problémák.Egy ennyire „játékosválogató” programnak az objektív megítélése nehéz. A nemzetközi tesztpontszámok 3 és 7 közé sorolták a szoftvert, nyilván épp a fenti hiányosságok és talán a túlzott környezetfüggősége miatt. A magam részéről kevesebbet dobtam volna a címre, de tudom, hogy más közegben, más viszonyok közt nagyon is működőképes lehet az anyag. A pontszámot ennek függvényében fogadd el, kérlek!(A szoftvert partnerünktől, a Sony-tól kaptuk tesztelésre. Köszönjük! Ha szívesen árnyékbokszolnál a játékszobádban, a game kiemelt támogatónk, a [URL]http://www.platinumshop.hu]Platinum Shop[/A] boltjaiban beszerezhető, a hozzá való készségekkel – kamera, kontroller – együtt. Játék közben vigyázz, nehogy a nagy bunyóban leüsd valamelyik haverod/családtagod/háziállatod, de a csillárt és az állólámpát is helyezd biztonságba!)

5/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

58 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Csak most került hozzám a gamma…és van 2 motion controllerem és valahogy így sem tudtam élvezni a játékot…ennek egyetlen apró oka van: közel sem azt csinálja, mint én! Ennek a játéknak az lenne pedig a lényege, úgy hogy ez egy hatalmas hiba.

  2. NEkem a második MOVE elsősorban a sport páros vetélkedésére kellene, de lehet ezt is bepróbálom :PKÖszönjük a tesztet!

  3. Szerintem meg kurva jó cucc!

  4. Akkor a sok millió WII az X százezer PS MOVE, valamint Kinect felhasználó mind hülye hogy ilyenekkel játszik! 😀 És a levegőben hadonászik! 😀

  5. 1biztos,én nem fogok otthon idióta módjára hadonászni..Amilyen szűk a szoba,még mindent levernék!És akkor még nem beszéltünk a köríves forgórúgásról.. :))

  6. örülök:) eldőlt,h nekem nem kell move

  7. Kinectes társának a pontosságával akadnak nekem problémáim, pl. kézzel ütést simán alsó lábsöprésnek értékelt a kinect.

  8. Látványra nagyon tetszik, de lehetőségekben elmarad a Kinect-es társa mellett…

  9. Én ezt nagyon tolnám. Képek és a teszt alapján úgy érzem jól ellennék vele, már ha volna Ps3-am.

  10. Legalább a kezelést csinálták volna meg maxra, hisz ilyen játékoknál pont ez lenne a lényeg.

  11. Jó teszt. A játék kimarad. Nekem több kell mint egy szenvedős kalibrálás. Ma azért ez elvárható,hogy ne ütközzön az ember ilyenbe. Talán ha még olcsóbb lesz. Addig The Shoot és társai.

    • Az elején van egy kb. négylépcsős kalibrálás, ezután minden meccs előtt egy kétlépcsős, ami kettő darab másodpercig tart. Ha emiatt kihagyod… te tudod. Ráadásul teljes ár alatt árulják.

      • Egy demót szívesen vennék.

        • Billentyűzetemből vetted ki a karaktert, pont azon gondolkodtam a kekszfaktort nézve, hogy kéne egy külsős csapat -persze Sony-n belül-, és ezek a fejlesztőknek megcsinálnák a demókat, mert azok mindig arra panaszkodnak (amit meg is értek), hogy nincs idejük leadás előtt demót prezentálni. Szóval így besegítenének, bár ezt így elég nehéz lenne kivitelezni.De megyek vissza cikket befejezni, mert amúgy is sok dolgom van, viszont annyit megjegyeznék még a Fight-al kapcsolatban, hogy lassan annyira kikészülök (ezt mások is mondták), hogy egy meccset sem fogok tudni befejezni, mert egyre hosszabbak, egyre nagyobb állóképességet követelnek meg, mind a virtuális karaktertől, mind pedig tőlem, és ez jó! Ez a játék erről szól, a sikátorokról, az éjszaka leple alatt lezajló mocskos bunyókról, arról, hogy ha teljesítesz, akkor sikeres leszel, ha nem, akkor az első kétmázsás állat péppé ver, hogy aztán egész éjjel rajtad lovagoljon (Trejo megfogalmazása szerint) :). Hangulatában és technikájában mindezt pedig majdnem maradéktalanul beteljesíti, én ezért hajlok a játék pozitív(abb) megítélésére, nálam ez egy elsőrangú anyag! Nagyon sok lehetőséget látok még benne, szeretném ha lenne folytatása, olyan körítéssel (többféle edzés, sztori mód esetleg, harc nemzetközi szinten, szóval hogy bejárhassuk a világot) amilyet megérdemel.

  12. Először is thx a tesztet.Sajna azt kell mondanom hogy nem igazán értek vele eggyet, különbözőek vagyunk.Nálam ez a játék a Fight Night elött van. Elősször is a carrier móde teljesen benne van, edzel fejlődsz ,új kombók és új ellenfelek.Ez a karrier, igaz kicsit nehezen indúl, de ha elértél kb 25-30 átlag teljesítmény pontot akkor már kezd úgy verekedni a pofa ahogy én akarom.Addig szenvedsz rendesen.Amit én nagyon hiányolok az épp az arcad quick game.Amikor egy tényleg jó bunyos bőrében bunyoszhatsz ,és nem kell megvárnod hogy felfejödsz.Minden bunyos játékban volt ilyenEmTh.or ,teljesen eggyetértek veled, ez egy hardcore cucc és véres verejték kell ahhoz hogy tényleg tetszen.Em Th.or linkje: http://www.youtube.com/watch?v=EyDq4VMkKdo egy kis segítség a tréninghez, a bajnokság érdekel…

  13. majd az új Fignt Night lesz jó move-al.(gondolom nem hadják ki belőle a move támogatást)

  14. Csatlakozom sok előttem szólóhoz nekem fullosan bejön a gém : két napja izomláz gyötör : ) // szvsz sok helyen alulpontozták ezt a játékot //A move is kajak megfogott pedig a Wii-t messze kerültem 😛 Most meg ott tartok szerdán vettem egy starter packot , ma még egy move controllert és a the fight meg a the shoot is a tatyómba került a time crisis mellé 😛

  15. “Remek teszt, thx!Nekem maximálisan bejön a game. Egy-két saját technikai jellegű tapasztalat:- a kalibrálással nincs gond, ha végig látja a gömböt a kamera, szóval kell egy kis hely (42″” tévé tetején levő kamerától 3 méterre voltam). A fejkövetéshez valóban homogén háttér kell, a villogás meg állítólag az új energiatakarékos égők miatt van, akinek régi van az nem fog ilyet tapasztalni, de ez lehet csak kóbor pletyka.- az online lagmentes, de érdemes felkészülten (magas statisztikai adatokkal) nekivágni.- úgy néz ki egyes drága pénzért megvett ruhadarabok (pl. szegecsekkel kivert kesztyű) hatással vannak vannak bizonyos tulajdoságaitokra, pl. erő +1. Ez a szerepjátékos vonal bejött, ahogy az egyjátékos rész szavatossága is, számomra ez most a numero uno sport (!) játék!Tegnap éjjel értem haza melóból, azt hittem könnyed kis nap lesz, erre iszonyat szívás volt, állandóan maceráltak, meg tech gondok is voltak. Bontottam egy hideg sört, benyomtam a Fight-ot (két menet közt kortyoltam belőle, Move-al a csuklón művészet volt), csúnyán összepakoltam akit értem, majd miután teljesen kész volt a karom és leizzadtam, elmentem lefürödtem, majd bealudtam: feszültség levezetésére tökéletes! Ma reggel úgy ébredtem, hogy fáj a hátam, karom. :)Az, hogy nem látszik át a karakter, egy dolog (így nem fogja meg a hardware-t a fejlesztők szerint, különösen 3D-ben, mert amúgy 60FPS-el fut, ahogy Fox kolléga írta), de ezt és a trófea szinkronizálási gondot állítólag a jövő héten bejelentendő patch-ben javítják majd. A fix távolság hiánya pedig azért van, hogy taktikázzatok. A vinyóról azt mondják lehet saját zenét hallgatni. Elég hamar emelkedik a nehézségi szint is, szóval gyúrjatok és taktikázzatok, csak okosan: lehet védekezni és kihajolni az ütések elől. Találkozunk online!Tényleg, PSC (online levezénylett) bajnoksághoz mit szólnátok? Avagy kié legyen a PSC első utcai harcos öve? :)”

  16. Szép teszt, köszönjük 🙂

  17. Nagyon fasza!!!

  18. Martin! Cseréld ki a szavakat, MOST!! xD

  19. Jó kis teszt :)A játék se rossz.Még gondolkodom a megvételén :S Eddig csak egy Motion Controlerrem van 🙁

  20. “Korrekt teszt, kozepes jatek. Kicsit sok a “”stuff”” szo.”

  21. Nekem ez mindenképp kell.

  22. Inkább kimegyek a blahára és beszólok valakinek.

  23. Tök jó buli lehet ezzel egymás ellen move-al játszani, kár hogy nincs ilyen fajta játszásra lehetőségem.