Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

The Escapists (PlayStation 4, PSN)

A [B]The Escapists[/B] egy nagyon egyszerűnek tűnő, de annál sokkal mélyebb, kis pixeles időmenedzsment szoftver. Az egyszemélyes Mouldy Toof Studios sikeres Kickstarter projektjét követően egy kreatív szimulációt hozott létre.A game egyetlen célja megszökni a hat egyre komplexebb börtönből karakterünkkel, megtervezve és kivitelezve az akciót saját elképzelésünk szerint. A játék elején börtönt is választunk, majd elnevezzük figuránkat, és nyomás a dutyi. (Ha szeretnénk, módosíthatjuk is a külsejét saját szereplőnknek, valamint rabtársainknak és börtönőreinknek egyaránt.)
[YOUTUBE]HVbOPwQvJJk[/YOUTUBE]A minimális tutorial után bele is vághatunk börtön-hétköznapjainkba. Minden kóter rendelkezik saját időrenddel. Az első börtöné például a következő:- 8:00-9:00 Reggeli sorakozó- 9:00-10:00 Reggeli- 10:00-12:00 Szabadidő- 12:00-13:00 Ebéd- 13:00-16:00 Munkaidő- 16:00-17:00 Edzés- 17:00-18:00 Zuhanyzás- 18:00-19:00 Vacsora- 19:00-22:00 Szabadidő- 22:00-23:00 Esti sorakozó- 23:00-8:00 LámpaoltásA képernyő jobb felső sarkában egy börtönőr ikon mellett egy szám mutatja, mennyire rágtak be ránk eddig őreink. Ha nem jelenünk meg időben, vagy kihagyjuk valamelyik eseményt, a szám növekszik; ha pedig engedelmesen éljük napjainkat, minden rendben van. A cél, hogy kisebb-nagyobb kockázatokat vállalva összeszedjük a szükséges eszközöket és meglépjünk.A munkavállalással pénzt kereshetünk, amivel tippeket vásárolhatunk telefonon, vagy mindenféle tárgyat rab kollégáinktól; plusz hozzáférhetünk egyéb hasznos cuccokhoz is.Belső társadalmunk viszonylag könnyen jellemezhető: állandóan három rabtól lehet vásárolni, valamint mindenki folyamatos feladatokat ajánl nekünk extra pénzért: elintézni egy másik rabot, hozni egy bizonyos tárgyat, stb. (Halál nincs a játékban, így ha bárkit „elintézünk”, később magához tér.) A feladatok teljesítésével megkedvelhetnek minket társaink, akiket egy bizonyos pont után megkérhetünk, hogy kövessenek és védjenek be minket.Szereplőnk három stattal rendelkezik: erő, gyorsaság és intelligencia. Edzéskor és szabadidőkor fejleszthetjük nyugodtan őket. Erőnket súlyzózással gyarapíthatjuk, amitől több életünk lesz akció esetén; futópadon gyorsabbak lehetünk, fürgébbé téve mozdulatainkat; internetezéssel vagy könyvolvasással pedig intelligenciánk fejlődik, amitől komplexebb eszközöket hozhatunk létre és nehezebb munkákat vállalhatunk. Az erő és gyorsaság növelése az L2 és R2 igen fárasztó nyomogatásával történik, ami szerintem nem túl egészséges kontroller szempontjából, de egye fene. Az intelligencia az egyszerű „X aztán várunk” utat járja be. (Itt kereshettek volna egy arany középutat, hogy ne essen le az ujjunk a nap végére, de azért mégis csináljunk valamit, no de ez van.)Az izgalmas rész azonban a játék „crafting” funkciója, amivel rengeteg dolgot hozhatunk létre: zokni plusz szappan egyenlő fegyver; kipárnázott börtönszerkó; papírmasé ál-szellőzőrács; műfaj; ásótákolmány, és így tovább. A különböző eszközök különböző módszereket biztosítanak a szökéshez, és pár minimális tippen kívül a játék semmit sem segít. Ha az ember vevő rá, nagyon szórakoztató kitapasztalni lehetőségeinket, kipróbálva miből mit lehet csinálni, és mit hogyan használni. Akik jobban szeretik, ha a játék vezeti a kezüket, azok sajnos csalódni fognak. A The Escapists emiatt nagyon nehéz tud lenni, de annál jobb érzés amikor végre sikerül a szökés. Viszont sok dologra csak bukás árán jöhetünk rá, ami frusztráló lehet kezdetekben, mikor még minden új és friss.Én például barkácsoltam egy ásót, betettem egy takarókba csavart a párnát az ágyamba elterelésként, és a szekrényem alatt ástam alagutat. Mikor végeztem, vagy elfáradtam (ugyanis elfogyhat az energiánk ilyen esetekben, valamint edzés és netezés közben), rátettem a szekrényt, és senki nem gyanított semmit. Csak sajnos mikor az esti sorakozó spontán razziaáldozatának egyike én voltam, a szekrényembe dugott ásó lebuktatott, így ülhettem három napot a magánzárkában. Ekkor fejtettem meg, hogy a piros nevű eszközök tilosak, és ha megtalálják, ciki van. Kínomban – mivel már helyi királlyá gyúrtam ki magam – fogtam egy falon élezett fogkefebökőt, és kibunyóztam magam a fogságból. Na, de természetesen nem mindig ilyen egyszerű.[62692] Ha megszöktünk mindenhonnan, mindig vissza lehet menni újrapróbálkozni, de ezen felül csak a trófeavadászoknak nyújt feladatokat a játék. Nincsenek megnyitható dolgok, extra, elrejtett finomságok. Igazából célokat magunknak tűzhetünk ki: megszökni ennyi idő alatt, egyszer sem lebukni, jóba lenni mindenkivel – kinek mihez van kedve.De ettől függetlenül egy nagyon ötletes, szórakoztató game, mely igényel türelmet és kreatív gondolkodást, és szinte megköveteli a merészséget és ravaszságot: hogy megpróbáljunk dolgokat, még akkor is, ha tudjuk, hogy rossz vége lesz. Mert hát ugye erről szól a börtönszökés: a kockázatról.[B]

Kiadó: Team17 Digital Ltd.
Fejlesztő: Mouldy Toof Studios
Megjelenés: 2015.05.29.
Ár: €17.99/5490Ft (jelenleg 30% kedvezménnyel 09.24-ig: 3843Ft)
Játékosok száma: 1
Kép: 720p,1080i,1080p
Demo: Nincs
Méret: 119MB
Web: http://escapistgame.com/
PSN feltöltőkártya: [URL]http://www.konzolokszervize.hu/productlist.php?platform=&name=psn&searchtype=4]Konzolok Szervize[/A][/B]

13 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Legalább stabil az a 1080p/60? Ilyen fény/árnyék effect mellett nehezen akarom elhinni.

  2. “E játék “”eredetije”” egy zseniális game, a C64-es (is) The Great Escape. Fájóan nehezen kezelte a gép technikailag, de annyira hihetetlenül lebilincselő volt, hogy arra nincs szó. Kár, hogy ilyen komoly cuccokat ma már csak elvétve csinálnak AAA-minőségben…”

    • Ha jól tudom, a szintén C64-es Skool Daze is inspirációul szolgált! Az igazi klasszikusok hatását a mai napig érezni!

    • Én azt sajnálom nem ebben korban nőttem fel mint ti ,és ezért abszolút nem tudom ezt pixelhalmazt értékelni.

      • Legalább őszinte vagy.

      • final fantasy 6 sem esetleg?

      • Pedig biztos jó, én nemrég iPad-en a You must build a boat-ba raktam bele pár órát, nem lehetett abbahagyni, pedig még bénább grafikája volt ennél.

        • Hát nem tudom ,nem tetszik ez a semmilyen kinézet . Akkor tudnám magam elképzelni ilyennel esetleg ha vonaton vagy buszon szarrá unnom az agyam és előkapnám telon . De akkor is inkább aludnék szerintem XD

          • Szerintem próbálj meg ezen túljutni, én sem vagyok feltétlen híve a retrónak PS4-en, de értek már kellemes meglepetések.

          • Inkább maradjunk annyiba, hogy retronak akarják eladni, mert nagy jatekot ezek a csíra studiok csak videoba lattak. Inkább ne lennének. Annyi mocsok van, mint PC-n lassan. Lassan indulhat a sorozat YT-n. Rossz PS4 játékok.

          • Pont ezt mondom, azért mert retró, nem lehet egyből elkönyvelni mocsoknak, meg rossznak. Azzal a gondolatmenettel maximálisan egyetértek, hogy nem az ilyen játékokért vesz az ember PS4-et (én sem), és az is igaz, hogy látványosan sok indie jön az új gépre, de igenis van nem kevés olyan retrójáték, ami grafikaliag elavultnak mondható, de játékélményben odacsap, mint pl a korábban is írt You must build a boat.A fejlesztőket is kár lecsírázni, ők csináltak egy játékot, amiről ők azt gondolják, hogy eladható, te pedig vagy megveszed, vagy nem, azért, mert nem a leghájtekebb grafikával készítették, még egyáltalán nem törvényszerű, hogy rossz szakemberek. Ha így lenne, nem hódítana lassan 20 éve a South Park, nem kapott volna 5 Oscart a Némafilmes, etc.