Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

The Crew – kipróbáltuk a PS4 bétát

Amikor Martin egyik éjszaka, DriveClubozás közben felkért, hogy írjak pár sort a [B]The Crew[/B] PS4-es bétája alapján, egy amolyan kedvcsinálót, még nem tudtam, hogy akarom-e én ezt igazából; mert nem vagyok az a “pár soros” ember. Aztán olvastam a sok érdekes hozzászólást a fórumokon, meg az önjelölt “tesztelőket”, akik eléggé félreértelmezik ezt a játékot, ezért úgy láttam, nem ártana egy picit a helyére tenni a dolgokat és megosztani veletek a saját és a barátaim tapasztalatait.A játék megjelenését eltolták december elejére az első béta után, mondván kell még egy kis idő csiszolgatni ezt-azt. Ezzel bevallom, nekem semmi gondom, én inkább várok, hogy végül egy kész játékot kapjak, amit kiveszek a tokjából és működik, minthogy elkapkodják, s aztán első nap többgigányi peccsel kezdjünk.A második béta pár napja ért véget. Az elsőben én nem tudtam részt venni, lévén akkor még PS4-em sem volt, a barátaim viszont azt is próbálták: az ő elmondásuk alapján sokat dolgoztak rajta, szebb, jobb, stabilabb lett a szoftver.[56271][56272]A játéktér tulajdonképpen egy kompakt USA. Nagyjából minden város ott van, ahol lennie kell: Seattle, Los Angeles, San Francisco, Las Vegas, Salt Lake City, Santa Fe, Saint Louis, Chicago, Detroit, Washington, New York, Miami, New Orleans, Dallas.Elautózhatunk néhány versenypályára is: Pikes Peak, Golden Hills, Laguna Seca, Little Eagle Speedrome, Sebring, Wind Mill.A távolságok érzékeltetéséhez: a térképet keresztbe autózni jó egy óra (normálisan az úton közlekedve, 150-200-zal). A fenti képen láthatjátok a GTA5 térképét, ott az 1-es útvonal 14km. A Crew térképe 10x ekkora, ott a térkép két legtávolabbi pontja 140km!Természetesen a valóságban ez még grandiózusabb.* A 2-es útvonal (San Diego-Seattle) a játékban 60km, a valóságban 2000km.* A 3-as útvonal (Seattle-Miami) a játékban 140km, a valóságban 5000km.Látható, hogy a valóságtól ugyan messze állnak a távolságok, de a játékok közt ez egyáltalán nem számít kicsinek. A Just Cause 2 bejárható területe, 90x90km volt. Test Drive Unlimited 2 két szigete, Ibiza és Hawaii, együtt szintén hasonló méretet adtak ki (80x80km). Itt azonban ez egyben tárul elénk, a The Crew tehát arányosan 100x100km.Azonban hiába nagyobb ennyivel a map, valahogy úgy éreztem végig, hogy ez csak fel van fújva. Az utak/sávok rettenetesen szélesek és rengeteg üres kopár terület van, nem egyszer fogtok találkozni olyan résszel, ahol a horizont csont üres.[56264] [B]Az biztos hogy unatkozni nem fogunk. Vagy mégis?[/B]Tökéletesen sikerült átadni azt a számunkra érthetetlen dolgot, amit ott az USA-ban TÁVOLSÁG-nak neveznek. Néha csak vezettem és vezettem. Ameddig a szem ellát, csak kopár vidék és felfoghatatlan távolság. Nem szoktam autós játékokban zenét kapcsolni vezetés közben, de itt megtettem, mert néha pontosan olyan unalmas volt a kocsiban ülni, mint mikor több ezer km-t vezetek a valóságban, s csak hajtok a kihalt autópályán, megyek 150-nel, belebambulok a semmittevésbe. Élőben ez a legveszélyesebb. De itt is hamar az út mellett találhatnánk magunkat, ha a fejlesztők nem lettek volna ilyen okosak.A nagy távolság unalmas. Ezt a fejlesztők úgy oldották meg, hogy az út mentén apróbb feladatokat szórtak el. Ezek nem túl bonyolult dolgok, amolyan mellékküldetésfélék. Van itt szlalom, adott pontok érintése időre, gyorshajtás, távolugrás, stb. Ezek automatikusan elindulnak, ahogyan áthaladsz rajtuk, de ha nem akarsz, nem foglalkozol velük. Ellenben, ha érdekel, a végén nyomhatsz egy restartot is, ugyanis az egész játék (ahogyan a nevéből is sejthető) a közösségi funkciókra épít. Mindenhol megtalálod a barátaid eredményeit, de a világranglista élére is törhetsz.A feladatok arany, ezüst, bronz fokozatra teljesíthetők, cserébe pénz és alkatrész üti a markod, amit azonnal be is szerelhetsz, vagy félrerakhatod későbbre.A sztoriba nem mennék bele nagyon. Lényeg, hogy annak során részt veszünk különféle versenyekben, Time Trialökben, menekülnünk kell rendőrök elől (akik amúgy elég idegesítőek, mert mindig utolérnek, akármivel mész), vagy el kell kapni és fellökni bizonyos ellenfeleket.[56273]Sokan szerintem nagyon félreértelmezik ez a játékot. Mivel új címként jelent meg a köztudatban, többen így is tekintenek rá. Próbálják hasonlítgatni az NFS-ekhez, a Driver San Francisco-hoz, meg még sok mindenhez. Ez viszont inkább egy Test Drive Unlimited folytatás.Fentebb említettem a TDU2-t a terület mérete kapcsán. A mendemonda szerint, az első rész után, páran a csapatból kiváltak, mert nem értettek egyet a következő koncepcióval, majd nekiálltak a The Crew-nak. Aki nem játszott a szériával, nem láthatja a hasonlóságokat, de higgyétek el nekem, mind a játékmenetet, mind a hangokat/effekteket egy az egyben áthozták a TDU-ból.Kereshetünk például itt is roncsokat, amiből meg kell találni bizonyos mennyiséget, majd a jármű összeáll a garázsunkban. Egy hátsó, eldugott sarokban láthatjuk is, ahogyan épül, ahogyan haladuk a kutatással. A térképen is jelölve vannak a roncsok, ami jócskán megkönnyíti a dolgukat, ugyanis a TDU-ban csak a kis radarra hagyatkozhattunk, ami, ha a roncs közelébe érsz, csipogni kezd. Ez itt is megvan, még a hang is ugyan az. De a hangulat az, ami igazán TDU-s![56265]Beszéljünk egy kicsit az irányításról. Az első dolga mindenkinek az legyen, hogy beállítja a gyárilag használhatatlanra kalibrált csuszkákat. A holtjátékot le kell venni, akár nullára, az érzékenységet pedig fentebb. A segítségeket a SPORT fokozatra érdemes tenni. Ez úgy, ahogy van, egy az egyben szintén a TDU-ból jött át, ott is pontosan így kellett belőni a dolgokat, különben kezelhetetlen volt.A másik dolog a gombkiosztás. Sajnos ez egy folyton visszatérő probléma, ami engem nagyon zavar. Nem értem, miért olyan nagy dolog ezt (minden játékban) megoldani? Itt sajnos van a fix kiosztás, ami nem változtatható meg: a váltás a jobb analóg fel és le mozgatásával történik, ami elég kényelmetlen, így kénytelen vagyok automatával menni, amit viszont utálok. Állítólag a véglegesben ezt megoldják. Legyen így!Az átvezetők elég látványosak. A The Crew látványvilága viszont úgy összességében erősen közepes. Vannak kiemelkedő részletei, pozitív és negatív értelemben is. Kétségtelenül a közösen bejárható hatalmas terület az, ami ennek a játéknak a lelke lesz. Ezt amúgy szintén a TDU-ból hozták át. Imádtunk ott is vezetni, néha csak kijelöltünk egy távoli pontot és mentünk. Igen, többes számban. Mert, hogy ott is a közösségi élmény volt a középpontban. Itt viszont kicsit nagyobb szerepet is kapott a kelleténél.A játék béta változata ugyanis offline nem is volt játszható. Megesett, hogy engem kirakott a játékból, mert elment a szerver. Azt nem tudom, hogy a végleges verzióban ez hogy lesz, de alapvetően ugye a játéktér nyitott, tele van online játékosokkal a térkép, és bár elég nagy területről beszélünk, de mindig össze fogunk futni trollokkal meg vérpistikékkel, akiknek az a legkedvesebb szokásuk, hogy lépten-nyomon televernek. Ha kell, akár követnek is a világ végére. No, első nap itt is betaláltak. Félreálltam fotózni az autót, erre jött emberem és összevissza törte az autómat. A TDU-ban privát szféra csak akkor volt, ha indítottunk egy privát versenyt, de ott, ha kihúztad a netet, akkor ment a játék offline is, ilyenkor volt néhány gépi ellenfél, akiket kihívhattál.[56266]Az autók tuningolása nagyon látványosan lett megoldva. Szétbontják előtted a kocsit és így csereberélheted az alkatrészeket. Poén, bár így pont nem látod egyben, csak ha már felraktad. Van demo mód, ilyenkor a garázsban forog az autó, nyomhatod a gázt, nitrót, féket, az autó meg forog a levegőben. Bevallom, ez annyira nem tetszik. Ahogyan a TDU-ban, itt is nyithatóak az ajtók, lehúzhatók az ablakok. Ellenben itt nem mászkálhatunk körülötte FPS módban. Az autót csak pár előre beállított külső kameranézet közt váltogatva nézhetjük körbe.Érdekesség még, hogy a tuning műhelyekben megvásárolt cuccokat (festék, matrica, alkatrész) a saját garázsunkba rakja, ahol kedvünkre cserélgethetjük, bármelyik autóra felrakhatjuk őket. Amennyiben egy új autóra a tuning műhelyben szeretnénk a cuccokat feltenni, akkor nem fogjuk megtalálni, ugyanis amit megvásároltunk, az onnan eltűnik és a továbbiakban csak a saját garázsunkban találjuk meg őket.Félszáz belső tér, több mint száz felni és matrica vár ránk, hogy egyedivé varázsoljuk a kedvenc vasunkat. A felni nem festhető, minden típusból van 4 szín.Az autók vásárlás előtt elvihetők egy próbakörre is.[56267]A játék másik alappillére a különféle tuning kategóriák lesznek. A Full Stock, azaz az alapverda tuningolható Street, Dirt, Perf, Raid és Circuit kategóriában. Ezek 10 szintenként válnak elérhetővé, de a béta sajnos csak 10-es szintig volt vihető, így csak a Street és a Dirt volt kipróbálható. Természetesen nem minden autónál lesz elérhető mind az 5, van ahol csak 1-2 kategória engedélyezett. Az adott verda vásárlásakor írja is az adatlapján, hogy milyen kategóriát érhetsz el vele.[56268]Ezen stílusok közt nagyon könnyen és gyorsan tudunk váltani. Vezetés közben(!!!) előhozzuk a menüt és ott egyszerűen kiválasztjuk a kívánt autót.Ugyanitt elérhetünk minden beállítást menet közben, akár a garázsunkat is, tehát ha átfestenénk vagy tuningolnánk az autót, csupán pár kattintás és már babrálhatunk is a verdával.A térkép szintén a TDU-ban megszokott módon működik, azaz GMaps-szerűen eltávolodik, majd madártávlatból ráközelítve jelölhetünk a térképen célpontot. Az útvonalat egy kék csík fogja jelölni a fejünk felett, vagy oda is teleportálhatunk az adott pontra (nem csak az úttestre, ahogyan a TDU-ban), de csak akkor, ha már jártunk az adott területen. A TDU ezt nagyon szigorúan vette, minden utat be kellett járni, itt azonban egy viszonylag nagy területet felszabadít, ha végigmegyünk egy adott útszakaszon.A tapipad is működik, csíphetjük és mozoghatunk simogatással is a térképen.[56269]Tehát az irányítás (ha beállítod) kellemes, a grafika viszont felemás, de összességében jónak mondanám, bár PS4-en az ember már elvárná a DriveClub szintű grafikát az autós játékoktól. Itt leginkább az zavart, hogy a forgalomban résztvevő autók irgalmatlan randák voltak (a mozgásukról inkább nem írok semmit), és nem hiszem, hogy ez a véglegesben másképp lesz majd. Túlságosan elkényeztetett a GTAV világa, ahol minden egységes.[56274]A matricák is nagyon felemások voltak a bétában. Néhány nagyon részletes, tű éles vonalakkal, némelyik pedig tiszta pixelhalmaz. Érthetetlen számomra hogy ez hogyan jött össze, bár a Gran Turismo már megedzett ilyen téren. Abban csak reménykedni tudok, hogy az anno promózott saját matrica készítése a végleges verzióba bekerül majd. A The Crew hivatalos weblapján volt lehetőség saját matricákat készíteni egy Minire, lehetett képet is feltölteni. Ez nagyon jó volna![56270]Kormánytámogatás-ügyben ez a játék is kérdéses még. Reméljük a megjelenés után a Logitech tulajok is örülhetnek.Természetesen ehhez a szoftverhez is van már Season Pass, ami 14 autót tartalmaz, néhány festék, matrica és tuning alkatrész társaságában.Végszóként azt mondom, messze nem hibátlan a The Crew, de a hangulata az nagyon megvan. Gyönyörű fények, naplementék, fantasztikus bevilágítás, él a környezet, állatok rohangálnak át az utakon, néhol repülők húznak el felettünk pár méterrel. Nagyon jó benne vezetni, de persze csak annak, aki erre fogékony. Kontrollerrel is nagyon kellemes, de kívánja a kormányt a kellemesen kidolgozott és testre szabható belső nézet.A megjelenésig még csiszolgatnak rajta ezt-azt, így reméljük, problémamentesen startol majd. Tiszta szívemből kívánom, hogy így legyen.Decemberben találkozunk a 140×60-as USA-ban! :)[YOUTUBE]mZKLXkoqnMc[/YOUTUBE]

20 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Megnéztem a bétát,hát driveclub után a grafika elég lelombozò volt,gondolom itt nem erre gyúrtak legföképp.180-al zuztam át árkon bokrokon,keresztül a réten,jó értem hogy ez arcade,abban is a 8 évesek szintjét veri.Tudom nem lehet egy egyesült államok nagyságú térképpel rendelkezö játéktól vizuàlis orgazmust várni,de ez PS4-en 2014-ben eléggé gáz,megöli a hangulatot is.Lehet nekem nagyobbak az igényeim ebben az új nextgen vilàgban,de erröl nem tehetek,mert a PS4 minden eddiginél realisztikusabb grafikàkat igéretével kecsegtet,amit ki is lehet belöle hozni ha komoly a fejlesztöcsapat.Egyes fejlesztöstudiók magasra tették a lécet,és ha egy ilyen AAA cím utàn elindítod a The Crew-t síkítasz,mert ez PS3 színvonal a la 2007.Ez nem az én játékom lesz az tuti.

  2. Véglegesben müködni fognak a tükrök???

  3. Nos aki szarozza, az ugysem veszi meg, akik viszont csatlakoznak majd hozzánk decemberben, nekik ajánlom egy régebben iródott blogomat…GodlenPlates: http://playstationcommunity.hu/blog/32415

  4. Nagyon tré,főleg a grafika.

  5. Ekkora szarral màr rég játszottam.

  6. “Körülbelül az én véleményem is hasonló! Ami zavart még ,hogy az októberi bétában nem volt észrevehető,hogy előttem rajzolja ki a tereptárgyakat a gép. Most viszont nagyon “”látványos”” volt. A szemem oda fókuszált. Zavaró volt. Például a lámpák fényét. Vagy fákat. Olyan villódzó szerű volt. Remélem ez a teljesből eltűnik.”

  7. Legyen így (mármint a találkozásra értve), már páran vagyunk akik jönnek rá.

  8. Már a képek alapján se tűnik must buy-nak

  9. Az irányítás meg egy hajóra jobban hasonlít mint bármilyen kocsira..

  10. Én nem tudom melyik játékkal nyomtad, de a átvezető intrókon kívül a játék halott!

  11. Hogy lehet ennyit írni egy marék szarról? 😀

  12. Így kell ezt csinálni. 🙂