Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

The Childs Sight (PS4, PSN)

Bébi úr nem tud aludni.

A Five Nights at Freddy’s játéksorozat, amely számtalan folytatást és spin-offot kapott, méltán vált népszerűvé annak idején. Adott volt egy teljesen egyszerű koncepció, amire ráhúztak egy para helyszínt és pár – azóta ikonikussá vált – rémséget. Az egész cucc egy irodában játszódott, ahol éjjeli őrként kellett tevékenykednünk, éjféltől egészen az első hajnali napsugarak megjelenéséig, öt napon keresztül. A 2015 végén megjelent Boogeyman dettó az egy helyszínes félelemkeltésre és túlélésre épített, kifejezetten hatásos módon.

A The Childs Sight a megszólalásig hasonló koncepcióra lett felhúzva, csak épp nem éjjeli őrként, hanem egy kisbabaként kell túlélnünk az estét. A játék kezdetén egy padlásról indulunk, amit bejárva olvasgathatunk titokzatos jegyzeteket, majd a kiságyhoz érve vissza kell emlékeznünk. Ekkor főszereplőnk visszaidéz egy-egy kulcsfontosságú éjjelt gyermekkorából, amikor is valami furcsa, baba-álarcot (?) viselő rémség járt-kelt a házukban. Minden fejezet előtt van egy ilyen vizsgálódós rövid intermezzo. Lényegében a kiságyban tudunk jobbra, illetve balra fordulni, valamint felállni egy időre, hogy fel-le kapcsolgassuk a lámpát. De van még kis világító zenedobozunk, meg plüss-állatkánk is, a koncepció pedig lényegében annyi, hogy fülelnünk kell a környezeti zajokra, és mindegyiknél az adott tárggyal kell interakcióba lépnünk. Ha nyikorog a mami karosszéke, akkor magunkhoz ölelni a plüssállatunkat, ha valaki kopog, akkor gyorsan leoltani a lámpát, stb. Közben pedig meg kell próbálnunk aludni. Ehhez folyamatosan nyomva kell tartani egy gombot, de a maszkos rémség persze végig ott ólálkodik valahol a házban, úgyhogy rendre fel kell ébrednünk interakcióba hozni valamit.

Akkor juthatunk át a következő fejezetre, ha sikerül az alvás-mérőt kimaxolni. Az első néhány fejezet még nem annyira vészes, de aztán az 5. vagy 6. környékén már annyiféle zaj szűrődik be a szobába EGYSZERRE, hogy ember legyen a talpán, aki ezekből kiszűri, hogy épp mihez is kell nyúlni. Megjegyzem, simán kitüntetést érdemel bárki, aki a 3. fejezetig eljut, mert olyan veszettül frusztráló és unalmas a program. A látványvilág egész egyszerűen pocsék: ezt a grafikát még 2010-ben is letagadta volna bármelyik indie fejlesztőcsapat, nemhogy mostanság. A méteres betűkkel kiírt instrukcióknál csak a rettentő fantáziátlan HUD ocsmányabb, de tényleg az egészet a játékmenet húzza le a sárba végérvényesen. Ettől fantáziadúsabb program a Joe’s Dinner, amiben még mozogni is lehet.

Ha ilyesmire támad kedvetek inkább azt, vagy az eredeti Freddyt zsákoljátok be, mert a bölcsőhalál abszolúte kihagyható.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

INKÁBB NE
Kiadó: Forever Entertainment
Fejlesztő: Hannmade Studios
Megjelenés: 2021. február 26.
Ár: 2021. február 26.
Feltöltőkártya: PlatinumShop

Hozzászólás