Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

The Bunker (PlayStation 4, PSN)

A ’90-es években világkorukat élték az úgynevezett FMV (Full Motion Video) technológiával készült játékok. Akkoriban jó ötletnek tűnt, hogy (amatőr) színészeket felvonultatva élőszereplős, vagy CGI jeleneteket rögzítsenek egy kaland, akció, point & click játékhoz, vagy akár egy interaktív filmhez. Leginkább PC-n, SEGA CD-n és 3DO-n jelentek meg ilyen alkotások, de az eljárás tiszteletét tette jó pár PlayStation játékban is. A [i]Splendy Interactive[/i] és a [i]Wales Interactive[/i] (Soul Axiom) megpróbálta bebizonyítani, hogy napjainkban is megállja a helyét a technológia.A [b]The Bunker[/b] egy interaktív pszichológiai horror/thriller film, aminek a története egy alternatív 1986-ban kezdődik. Akkor ugyanis bekövetkezni látszott az, amitől mindvégig rettegtek az emberek a Hidegháború alatt. Londontól nem messze egy földalatti óvóhelyen nagy a sürgés-forgás, hisz kitörni igyekszik az első atomháború, mellesleg a személyzet egyik tagja is pont ezt a pillanatot “választotta”, hogy világra hozza gyermekét. A szülés komplikációmentesen lezajlik, de a kis John felsírásának pillanatában a felszínen milliók sikoltanak fel és hallgatnak el hirtelen örökre.Az időben rögtön ugrunk is harminc évet, amikor John édesanyja a halálos ágyán készül megtérni a teremtőhöz, de távozása előtt még megígérteti a fiával, hogy tartsa be a rutinokat, ne menjen le a többi szintre és csak akkor hagyja el a bunkert, amikor már nincs más választása. A nő halálát követően John marad az utolsó élő ember a bunkerben. Száztizenegy nappal később lehetünk főszereplőnk segítségére, hogy betartathassuk vele az anyjának tett ígéretét. Szinte minden simán megy egészen a harmadik napig, amikor a rendszer megadja magát egy kiégett biztosítéknak hála. Nincs más hátra mint megkeresni a karbantartási leírást és a benne foglaltak szerint hárítani a hibát. A gond csak az, hogy a biztosítéktábla egy szinttel lejjebb van…[YOUTUBE]tUBkI5ZoLMA[/YOUTUBE]Amit eddig leírtam, az a nagyjából két órás sztori első tizenöt perce. A játékmenet annyiból fog állni, hogy egy adott momentumban a kurzorral meg kell keresnünk a lehetséges interakciók ikonját, amikre rábökve továbbgördíthetjük a cselekvést és így a történetet. Ezenkívül adódhat még olyan spéci input, hogy a képernyő egy adott pontján kell szélsebesen nyomkodni a gombot, vagy hogy egy pöttyöt kell a helyére húzni. Az aktuális feladatokon túl lehetőség van a személyzet által írt jegyzetek megtekintésére, a számítógépeken tárolt fájlok elolvasására, vagy a kazetták meghallgatására, hogy ezekkel is mélyebb mederben folyjon a történet. De összegyűjthetjük John gyerekkori bábukollekcióját is, aminek darabjai szétszórva hevernek itt-ott a padlón.Komoly hibákról a műfajból adódóan nem igen tudok írni. Talán annyit, hogy jobb lett volna, ha egy-két választásunk, vagy cselekvésünk némi következménnyel jár, vagy esetleg halállal, mert csupán a gombnyomkodós részeket tudjuk elrontani, amiért kb. öt perccel hajít minket vissza a program a filmben. Megfigyelhető az is, hogy míg az első negyven percben mondhatni szabadon mászkálhatunk, egy bizonyos ponttól már teljesen lineáris a történet iránya a stáblistáig. A sztoriban is akad egy rész, aminek nem teljesen értettem a miértjét, de lehet az én készülékemben van a hiba. Azt viszont sehogy se tudtam felfogni, hogy miért pont [i]kábelfektetés[/i] közben kell befalni a napi babkonzervet, vagy hogy miért kell esti mesét olvasni a halott muternek.Ezektől eltekintve nekem bejött a program, illetve a film. Ha valamit eltaláltak a készítők, akkor az a zenei aláfestés, ami stabil támaszt nyújt a hangulatnak, legyen az a pillanatnak megfelelően felspannoló, nyugtató, vagy éppen vérfagyasztó. A hangulat részét képezik még a jumpscare-ként felbukkanó bevillanások John múltjából, amik folyamatosan azt a kérdést gerjesztik, hogy [i]„Mi a fene történt a személyzet többi tagjával?”[/i] Erre a választ a történet vége fele meg is kapjuk természetesen. A színészi játékkal sincs gond, a főszereplőt alakító Adam Brown – aki Orit alakította a Hobbit filmekben – hitelesen adja elő a karakterét és ez elmondható a többi szereplőről is, akik olyan címekben játszottak – hozzátenném, hogy nem főszerepet –, mint például a Trónok Harca, a Baljós Árnyak, vagy a Londoni Rémtörténetek. Ráadásul a felvételeket egy igazi atombunker belsejében vették fel, tehát a készítők törekedtek, hogy minél hitelesebb legyen a mozi.Összességében a The Bunker egy remek kis interaktív film és többet véletlenül sem szabad tőle várni! Történetét olyan emberek vetették papírra, akik korábban a The Witcheren, a Somán, vagy a Broken Swordön dolgoztak. Ha nem is az első félórában, de a komolyabb eseményektől oda tudja kötni a nézőt a fotelhez. Leginkább késő este és sötétben ildomos végignézni akár egyedül, akár társasággal, vagy egy odakuporodó barátnővel.
[B]
Fejlesztő: Splendy Interactive, Wales Interactive

Kiadó: Green Man Gaming Publishing
Megjelenés: 2016.09.20.
Ár: 5.999Ft
Játékosok száma: 1
Kép: 720p, 1080pDemó: nincsMéret: 5.4GB[/b]

4 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Nekem kifejezetten megtetszett az a alapján ahogy felvázoltad, nálam megér egy próbát. Majd egy hideg, csendes éjszakán beszerzem, jó program lehet az unalmas esti filmek helyett.

  2. Újabb cím, amit majd be kell szerezni.

  3. Mindenféleképpen beszerzem majd idővel.