The Alliance Alive HD Remastered (PS4, PSN)

Esőköpönyeg.

Most, hogy konzolos generációváltás előtt állunk, ha körülnézünk azt vehetjük észre, hogy kezdenek elmosódni a határok a különböző platformok között. Egyre több, korábban exkluzív játékot játszhatunk más platformon is, ami üdvözletes, főleg, ha az alaposan lett portolva.

A multiplatformon elérhetőségnek és az exkluzivitásnak is több oka van. A kisebb stúdiók például csak támogatás mellett tudnak fejleszteni, és általában csak egy platformra, viszont, ha megjön a siker, több opció nyílik meg a számukra, és nem kell többet elköteleződniük. A nagyobb, házon belüli stúdiók viszont az anyacég égisze alatt születtek, ezért címeiket nem engedik ki kezük alól, hacsak nem pénzcsomagot kapnak az ölükbe. Még a PlayStation/PC/Xbox címeknél egyre gyakrabban látunk vándorlást, addig Nintendo tartalmakat ritkán üdvözölhetünk más konzolokon. Aztán szökőévente, mikor ez megtörténik, vagy garantált a siker, mivel nagyobb közönség elé tárul a játék, vagy az teljesen elmerül az obszkuritásba.

Történt pár éve, hogy egy japán NDS játék, a Ni No Kuni jelent meg angolul, immáron PlayStation 3-on, és azóta is dicshimnuszokat zengünk róla. Mostani esetünkben egy aprócska indie cég szárnypróbálgatása váltott platformot 3DS-ről egyenest PS4-re. Lássuk, hogy sikerült az Alliance Alive HD Remastered!

Bár az eredeti játék még csak 3 éves, a remaster inkább egy 2000-es évek eleji open world RPG-re emlékeztet. És ez most nem negatív kritika kérem, mert belőlem például erős nosztalgiát váltott ki, hisz nagyon emlékeztet az FFII, Tales of Destiny II, és a Dragon Quest VIII játékokra! Egyik közös nevező, hogy a program egyáltalán nem fogja meg a kezedet. Adott a történet: egy eső áztatta világban ezer éve nem látta senki a kék eget, csak mesének tartják. Az emberek kicsi falvakban laknak és rettegnek a bestiák meg a démoni szerzetek elnyomásától, akik meghódították a világot. Főhőseink kíváncsisága elvezeti őket egy ősi múzeumba, ahol bizonyítékot találnak a kék ég létezésére, majd céljuk az lesz, hogy azt meg is lássák.

Hogyan zajlik a történet prezentálása? A szereplőink rohangálnak körbe a városban, ami olyan, mintha egy mesekönyvet nyitottak volna ki. Itt egymás, vagy a falusiak mondatfoszlányaiból kiderülhet majd a cél. Amint megtaláltuk, hova kell menni, ott is egy jelenetben beszélik meg, mi lesz a következő lépés. Ha figyeltél a jelenetre és kb. tudod követni a térképen, hogy merre kell menni, akkor haladsz, ha viszont kimentél egy pohár vízért, véletlenül továbbléptetted a beszélgetést, vagy nem figyeltél, a következő 1-2 órában a térképen fogsz tekeregni. Ez rengeteg emléket hozott vissza a korábban említett játékokból, ahol képes voltam hetekig megakadni, mert nem figyeltem egy apró dologra. Emiatt a progi igényli a figyelmedet és a kíváncsiságodat. Bár a játék csak 10-15 óra sztorival szolgál (ha nem állsz neki keresgélni), de az egyedi fejlődési rendszer és a rengeteg titok miatt nem fog untatni.

A harcrendszer az FFII-re hajaz olyan szempontból, hogy nem nagyon számít, mit támadsz meg, mindentől fejlődsz, legalábbis a képességeid. Mindegyik fegyvernek saját képességoszlopa van, ezek akkor nyílnak meg, ha minél többet használjuk őket. Az amúgy körökre osztott harcot nyomhatjuk automatikusan is, ha csak az adott skillt szeretnénk fejleszteni, állíthatunk a sebességen, stratégián, mindenen. Van ultimate képesség is, ami viszont fegyverünk eltörését okozhatja, de cserébe képes egy ütésre kivégezni bossokat. Rengeteg tárgy, felszedhető holmi van, amivel a szereplőinket tetőtől talpig felruházhatjuk, és gyorsan bővülő csapatunkban is sok lehetőség rejlik a variálásra. A játékban rengeteg a titok, rejtett ellenfél, kincs, támadó, vérre éhező bébifóka és miegymás van, ami kielégítheti a régebbi RPG-k szerelmeseit.

Mivel kisebb cégről van szó, a portolás/remake nem makulátlan, de a game felettébb hangulatosnak néz ki. Sokszor igaz, élettelennek tűnik minden, de ez betudható az animáció hiányának. Super Deformed karaktereink aranyosak, de az NPC-k leginkább egy temetés élénkségével vannak meganimálva. Vicces, mikor besétálunk valahova, ahol sokan vannak, mert egyből tudjuk, kivel kell majd beszélni, mert egyedül az a szereplő fog bármilyen életjelet mutatni. Szinkron nincsen csak némaság, a zene és az eső hangja viszont kellemes, csak picit repetitív. A játék mindezek ellenére könnyed, nosztalgikus, de nem borzalmasan hosszú – pont ideális két nagyobb kaland között játszani!

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

★★★★
REMEK
Kiadó: NIS America
Fejlesztő: Cattle Call
Méret: 6.55 GB
Megjelenés: 2019. október 11.
Ár: 14990 Ft
Feltöltőkártya: PlatinumShop

Hozzászólás