Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Tannenberg (PS4, PSN)

A háború borzalmai.

Nemrégiben az egyik élő közvetítésünk során sikerült először kipróbálnom a Tannenberget, és – enyhén szólva – nem voltam elragadtatva. Ám mielőtt belemennénk a kínos, néhol émelyítő részletekbe, egy kis háttérinfó:

A Tannenberg egy első világháborús, osztag-alapú FPS, amelyet a Blackmill Games és az M2H fejlesztett és előző hasonló témájú játékuk, a Verdun – teszt ITT – egyfajta önállóan játszható kiegészítőjeként szolgál. Az alkotás – amelyet a németek és az oroszok közötti 1914-es összecsapás ihletett, és amely elsősorban a történelmi hűséget tűzte ki céljául – a Steam Early Access programjának keretében látott napvilágot 2017-ben. 2019-ben elhagyta a korai hozzáférésű, félkész státuszt, majd idén nyáron a jelenlegi konzolgenerációkra is portolták – így vált elérhetőve Play Station 4-en is, mindenki nagy “örömére’”.

A problémák már akkor kezdődtek, amikor az említett stream keretében Dekadens kollégámmal elindítottuk a programot, és megpróbált kiigazodni a játék kusza, fantáziátlan és legkevésbé sem felhasználóbarát menüjén. Az összezsugorított kép margóit nem lehetett állítani, a betűtípus nehezen olvasható és a legegyszerűbb menüpontokat sem volt egyszerű megtalálni. Egy 3 éve futó játéknak sajnos már ezeket a könnyedén javítható hibákat is nehezen tudom megbocsátani. Ezután szembesültünk azzal a kellemetlenséggel, hogy a Tannenbergben – amelyet egyébként ugye csapatalapú, az osztagokat előtérbe helyező lövöldeként hirdetnek – igazi kihívás közös játékot indítani. Csaknem negyedórát vett igénybe, hogy ugyanazon szerverre lépjünk be, nem is beszélve az azonos oldalon folytatott küzdelemről.

Már a játék trailere és kezelőfelülete alapján sejteni lehetett, hogy nem egy következő Call of Duty vagy Battlefield vetélytárssal van dolgunk. Ezzel önmagában nem is lett volna baj, hiszen a 2 éve megjelent Kingdom Come: Deliverance is bizonyította: egy indie stúdió által újraálmodott, inkább életszerűségre, mint technikai bravúrra törekvő zsánerjátékra is van kereslet, és az ilyen kisebb költségű alkotások sokszor kreativitásukkal tűnhetnek ki drága, futószalagon érkező testvéreik közül. A középkori és a lovagi élet mindennapjait bemutató, kissé túlzottan is realisztikus alkotás utat tudott törni magának a piacot elárasztó fantasy szerepjátékok között, és mindeközben szórakoztató tudott lenni:mindez sajnos a Tannenbergről nem mondható el.

A program által kínált 3 játékmód – Attrition Warfare, Rifle Deathmatch és Maneuver – közül végül az utóbbiba sikerült belépni, amely mind közül a legkomplexebb, ugyanis ebben az esetben nem csak sima Deathmatch-variációkkal van dolgunk, hanem különböző területek, stratégiai pontok elfoglalásával kell pontot szereznünk és kiszorítanunk az ellenséget. Bizakodva ragadtunk hát fegyvert, ám a “csatamezőre érkezve’” rövidesen azt kívántuk, bárcsak minél hamarabb véget érne ez a háború. Mondhatnám, hogy a zsigerien életszerű és erőszakos játékmenet vagy a zord atmoszféra és hátborzongatóan realisztikus grafika váltotta ki belőlünk ezt a szélsőséges reakciót, de sajnos nem erről van szó.

Miután túlléptünk a játék még PS2-esnek is gyenge látványán, ocsmány animációin és kidolgozatlan pályáin, fejest ugorhattunk az üres, fantáziátlan játékmenetbe, amely bőven merít a műfaj kliséiből, mégis képes halálra untatni. A mozgás és a lövés élvezhetetlen, a fejlövések a legtöbb esetben nem számítanak, hiszen a kicsit is erősebb fegyverek a bokát eltalálva is azonnal ölnek, már amikor a játék regisztrálja egyáltalán a találatot. Nincs túl sokféle fegyver, a járművekbe nem lehet beszállni, csupán tereptárgyként vannak jelen.  A harcmezőt szinte kizárólag NPC-k népesítik be, hiszen játékossal alig találkoztunk a 2-3 hosszú ütközet során. Szinte már az volt az érzésünk, hogy egyedül a fejlesztők és rokonaik lépkednek be, hogy a gyanútlan, összezavarodott játékosok ne érezzék magukat annyira egyedül.

A Tannenberg egyetlen értékelhető aspektusának az egészen korrekt hang és a szórakoztatóan bugyutára megírt szinkron bizonyult, amely legalább jó párszor meg tudott nevettetni bennünket – bár ez inkább járulékos, és nem szándékos, pozitívum. A Magyar Honvédség üres tekintetű katonáinak hangját nem más, mint Dwayne Johnsont és David Schwimmert is szinkronizáló, és amúgy tehetséges Galambos Péter kölcsönözte, ám kihallatszik, hogy nem vette túl komolyan magát, szerencsére. Az esetlenül megírt parancsok, csatakiáltások és egyéb elsüthető beszólások a maradék komolyságot is kiölik a projektből, de meglepően szórakoztatóvá teszik az amúgy is elég röhejesen ábrázolt öldöklést. Külön értékeltem továbbá az elnyújtott halálsikolyok és jajveszékelések mögötti átélést és a hozzájuk társuló, drámaian túltolt animációkat is.

Ekézhetném még pár oldalon keresztül ezt az igencsak félresikerült történelmi alkotást, ám nem látom sok értelmét, illetve ha valaki véletlenül a szívébe zárta volna a Tannenberget, azt sem szeretném megbántani. Könnyen lehet, hogy aki nem játszik világháborús FPS-ekkel és nincs sok összehasonlítási alapja, az szórakoztatónak találja majd ezt a játékot. Egyet kell azonban értsek bajtársammal, ennek az atrocitásnak másik elszenvedőjével, Dekával, aki azt mondta, hogy a “Tannenberg olyan jól sikerült, hogy nincs is szükségünk több folytatásra’”, így a fejlesztők már nyugodtan megpihenhetnek.

★★
CSAK ÓVATOSAN
Kiadó: M2H
Fejlesztő: M2H Game Studio
Méret: 7.87 GB
Megjelenés: 2020. július 24.
Ár: 7090 Ft
Feltöltőkártya: PlatinumShop

5 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Pedig jöhetne a Tannenberg 2.0! Egy stream erejéig, nemes célból még visszatérünk vele!

    1
  2. Tannenberg <3

    2