Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Tamarin (PS4, PSN)

Szőrös, fegyveres mitugrász

Amikor elkértem tesztelésre a Tamarin című játékot, fogalmam sem volt arról, hogy mibe is vágom bele a fejszémet. Az első 10 percet reprezentáló játékmenet videók után azt gondoltam, hogy egy kellemes, ugrálós ügyességi stuffhoz lesz szerencsém. Látni kellett volna azt a meglepődöttségcet az arcomon, amikor szőrös kis fickónk elővett egy gépfegyvert és megkaptam utasításnak, hogy daráljam szét a rosszarcúakat. Amikor már elhittem, hogy egy könnyed kis gyerekjátékban lesz részem, akkor ért a hideg zuhany. A lövöldözésen aztán már rég túltettem magam, de azt továbbra sem értettem, hogy mi is akar lenni a Tamarin…

A legnagyobb gond, hogy általánosságban az egész játék egy nagy katyvasz. A sztori nagyon kellemes kis ugrálós-gyűjtögetős gyerekjátéknak indul, ahol a kis szőrös tamarinunkat kell terelgetni. Legnagyobb meglepetésemre a hangulatos bevezetés után egy fegyveres konfliktusba kerülünk. Épphogy megtaláltam a célzás és lövés gombot, már repkedtek is felém a golyók. Ha a gyerekemmel együtt fogtam volna neki a Tamarinnak, akkor szerintem ez lett volna az a pillanat, amikor inkább egy unalomig ismert Lego stuffra váltok át. A megilletődöttségemen viszont hamar túl kellett lépnem, hiszen potyogtak az életpontok, a nehézkes célzás pedig nem könnyítette meg a dolgomat. Az ellenséges hangyák ezt követően már minden pályán feltűnnek, így célszerű lesz az ujjunkat a ravaszon tartani. Az előrehaladás során többféle kis csecsbecsét is tudunk gyűjteni, amiket el tudunk cserélni hatékonyabb géppuskára vagy lőszer utánpótlásra.

A kedves, színes látványvilág egyébként a szoftver alappillérét képezi, ezért az abszurditás tulajdonképpen a tetőfokára hág. Ha a sztori furcsaságain sikerült túltenni magunkat, akkor érdemes egy pár szót ejteni a grafikáról, mert néhol egészen látványos a játék. Tovább erősíti a kettősséget, hogy amíg a karaktereket egészen szépen kidolgozták, addig a pályán elszórt tereptárgyak borzalmasan gagyik is tudnak lenni. A fejlesztők sajnos a bejárható terület összetettségét sem vitték túlzásba, korai PS3 szintet épphogy megütik. Nagy kár ezekért a hanyagságokért és nem is tudom mire vélni, mert akadnak pozitív részek. Egyes elemeknél félkész státuszt véltem felfedezni, miközben az árazás alapján illett volna ennél több időt és energiát áldozni a programba, hogy tényleg élvezetes legyen.

A zenék és maga a hangulat összességében nem lenne rossz. A játék egyik legnagyobb hibáját pont az a rész adja, amit egyébként véleményem szerint teljes egészében kihagyhattak volna. Ez nem más, mint a lövöldözés. Sokszor olyan érzésem volt, mintha öt perc alatt dobták volna össze a technikai hátterét. A célzás borzalmasan rossz és frusztráló, az ellenfelek pedig általában ostobán állnak egy helyben. A kihívás legtöbbször a gonosz hangyák végtelen életéből és az idő előtt fogyó töltényekből adódik, de ennél többre ne is számítsunk. A fejlesztők egyébként az egykor sikeres Rare stúdió csapatából jöttek, így még inkább értetlenül állok a félvállról vett koncepció előtt. A lelkesedésemet hamar letörték, pedig az ugrálós,-keresgélős pillanatok egészen jól sikerültek.

A Tamarint sajnos több óra játék után sem tudtam hova tenni. Gyerekeknek túlságon agresszív, felnőtteknek viszont nagyon gagyi összképet alkot. Az árazás mellett egyszerűen képtelen vagyok szó nélkül elmenni. Általában a lootboxok is felháborítóak és a Pay to Win rendszer is unfair, de amennyi pénzt elkérnek ezért a játékért, az már pofátlanság. A szint átlag alatti, ennél vannak sokkal jobb alkotások is a piacon, így a vállalkozó kedvű egyéneknek is csak 90%-os akció keretén belül tudnám javasolni.

(A játékot a kiadó biztosította tesztelésre. Köszönjük!)

INKÁBB NE
Kiadó: Chameleon Games
Fejlesztő: Chameleon Games
Méret: 5.02 GB
Megjelenés: 2020. szeptember 10.
Ár: 13990 Ft
Feltöltőkártya: PlatinumShop

6 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Elment a lóvé a zeneszerzőre? 😀

    1
  2. Ez most mellbevágott. Szokták mondani trailer alapján nem veszünk játékot. Nem is terveztem, de amikor megjelent a store-ban megnéztem az elõzetesét. Láttam kis lényeket cukifalváról, gonosz hangyákat akiket lelõvûnk és némi platform részt. Tehát egy kedves kis szórakoztató játék minden korosztálynak, persze erõsen túlárazva. Erre olvasom: inkább ne. Szóval meglepett, de hiszek neked.

    • Sajnos minden téren egy közepesen sikerült PS3 játék szintjén áll. Ha nagyon megtetszett a koncepció, akkor is egy giga akciót várjál vele mindenképpen, mert ennyi pénzért sokkal jobb játékokat kapsz.

      1
  3. Ezmiez? 🙂

  4. Emlékszem, sok-sok évvel ezelőtt, amikor a RARE levált a Nintendóról, milyen brutál nyálverés ment, hogy ők akkor onnantól kezdve majd megváltják a világot és verhetetlen lesz az Xbox. Aztán persze azóta csak szart csináltak.

    2