Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

ColdHand

Requiescat In Pace

2015.02.05. in

[3]Négy napja elhunyt Monty Oum.Ja, nem tudod, hogy ki a fene volt az a harminchárom éves, amerikai születésű, de Ázsia szinte minden részének génállományát magában hordó animáció tervező, aki megalkotta a [a http://www.youtube.com/watch?v=KroSvId-8P4]Red vs Blue[/a] sorozatot, a [a http://www.youtube.com/watch?v=GF2qdqAz8L0]RWBY[/a] sorozatot, személyes kedvencemet a [a https://www.youtube.com/watch?v=WAsq3HkYbUs]Dead Fantasy[/a] sorozatot és a [a http://www.youtube.com/watch?v=cL-mR79GErU]Haloid[/a]-ot?Nem, a hiba nem benned van, nem volt túl ismert az illető.[1]Jó pár évvel ezelőtt emberünk valahogy rátette a kezét híres videojátékok karaktereinek 3D-s modelljeire, valamint animációkra és látványosabbnál látványosabb akcióvideókat kreált belőlük. Az elsők között volt a fent említett Haloid, ahol Master Chief (*köp egyet* elvégre egy PlayStation oldalon vagyunk) és Samus Aran (köpnék, de Nintendo-ékat nem bántjuk!) harcolnak életre-halálra, miközben a Ha… halo űrszotyadékainak serege próbál a két csajból (hupsz… spoiler!) felcsíkozott muffsalátát aprítani.Monty-nak nem gyenge fantáziája volt és ami még fontosabb, megvoltak az eszközei, hogy ezeket vizuálisan elénk tárja. Némely videóinál (pl. a Dead Fantasy 2) a harc közben a szemeim folyamatosan feladták a küzdelmet, hogy a képeket az agyamba közvetítsék, mert nem tudták követni az eseményeket. Ha ezeket a kis filmeket valaki újrahúzná egy mai, modernebb grafikai motorral, egy kicsit finomabb kamerakezeléssel, akkor alázna mindent! A Dead Fantasy 3-nál néha (azaz mindig) elgondolkodok, hogy a mai verekedős játékok miért nem így néznek ki (az animációt tekintve)? Miért kell a több tizenéves sablonokat használni, amitől olyan “darabos” a fight és miért nem lehet ilyen lágyan folyós?Tavaly Mr. Oum bezsebelt két animációs díjat a RWBY-ért.Erre idén, Február elsején allergiás reakció miatt életét veszti.[2]Tény hogy nem volt ismert figura, én se nagyon ismertem, de amikor tegnap az internet legnagyobb és legismertebb nemzetközi hírportálján (9gag) megláttam a halálhírét lesokkoltam.És mivel nagyon szeretem a videóit úgy gondoltam megemlékszek itt egy kicsit róla.[4]R.I.P.

Metal Gear Solid HUN SUB projekt

2014.12.26. in

Majdnemhogy 5 és fél éve írtam utoljára erről a (most már) több mint 12 és fél éve futó projektről.Hogy repül az idő…[1]Aki nem tudná miről van szó, annak megpróbálom röviden összefoglalni. A Metal Gear Solid című PlayStation videojáték átvezetőit anno (kb. 7-8 éve) bedigitalizáltam (VHS nyelven: felvettem) PC-re, mint videókat. Ezeket összevágtam és elkezdtem feliratozni, amihez a 2002 nyarán elkészített fordításomat használtam. A régi és szép emlékeket idéző 576 fórumra anno fel is dobtam az első kész(nek vélt) részeket és sokaknak megtetszett az ötlet. Annyira, hogy páran csatlakoztak is. Majd ide is blogoltam pár alfa állapotban lévő videót…[2]Aztán évekig kuss volt. Nem nagyon haladtunk. Az elküldött szövegek nem nagyon érkeztek vissza azoktól, akik vállalták a szöveg ellenőrzését és nekem is ezernyi gondom-bajom támadt időnként. Szoftveres és hardveres meghibásodások, lelki problémák, költözések, munkahegyek, meg hát “néha-néha” játszani is kellett valamivel. Közben a Youtube megtanult 10 percnél hosszabb videókat is befogadni 720p, vagy akár 1080p felbontásban. Így az anno még jónak számított felvétel már silánynak számított a maximalista szemeimnek.[3]Végül is három embernek köszönhető, hogy elkészült egyáltalán. Az első az (itt is) híres Rolmanus[/u] barátunk, aki az én régi, még spirálfüzetbe firkált fordításomat begépeléssel digitális formába öntötte és itt-ott javította.A második drága jó öcsém, Frenzy[/u], aki bevállalta azt az irtózatosan hosszú, unalmas, monoton munkát, hogy időzítette a majdnem négyezer dialógust.A harmadik pedig blountex[/u], aki időről-időre privátjaival emlékeztetett arra, hogy dolgoznom is kellene a projekten, nem csak a PS3-at nyomni. :)Be/kisegített még itt-ott Masamune[/u], GrayFox[/u] szerkesztő úr, kobe[/u] és Usagi[/u] az 576-ról.Nagyon szépen köszönöm mindannyiuk segítségét![4]A végeredmény minden erőfeszítésem ellenére nem lett tökéletes. Biztos, hogy akad benne gépelési, fordítási, nyelvtani hiba. A képminőséget sem tudtam jobbra felhúzni, de az utóbbi 3-4 hónapban úgy gondoltam, kit érdekel… :)[a http://www.youtube.com/watch?v=Ohb887ANnW0]Metal Gear Solid – Eligazítás[/a][a http://www.youtube.com/watch?v=nBSbSpw07jQ]Metal Gear Solid – Magyar Felirattal[/A]Ezzel (is) kívánok Boldog és Kellemes Karácsonyt minden MGS Rajongónak, Játékosnak és PSC tagnak!

Mass Effect szerintem…

2013.09.14. in

Anno a játék X360 exkluzivitása miatt nem túlzottan érdekelt. Az X tábor a mennyekig istenítette, én valahogy nem láttam benne semmi érdekeset a videók alapján, meg hát tudtam, hogy soha a büdös életben nem lesz boxom, mivel sose tudtam ugyanolyan konzolnak tekinteni a gépet, mint a PS-t.Az érdeklődésem akkor változott meg minimálisan, amikor kiderült, hogy jön a folytatás a Sony gépére is. A demót le is szedtem, elámultam, hogy egy RPG-hez képest mennyire filmszerűek a párbeszédek, meg úgy maga az összhatás, főleg hogy az általam összehányt megalkotott karaktert láthattam ilyen jelenetekben. Ezektől függetlenül a cucc a Majd egyszer… kategóriába került, ahonnan csak a harmadik epizód demója rángatta ki. Ott az első szakasz végi dráma és Clint Mansell Leaving Earth című zenéje megtette áldásos hatását. Tudtam, hogy nekem ezt a sorozatot végig kell vinnem.Nagy nehezen beszereztem egy kódos ME2-t, a kóddal elérhető digitális képregénnyel némi bepillantást nyerhettem az első rész történéseibe és már legszívesebben belevetettem volna magam a csillagközi kalandokba……amikor itt a PSC-n jött a hír, hogy jön a Trilógia kiadás az ex-exkluzív első résszel.[1]Három hete kezdtem el az első részt és kb. másfél hétig tartott a végigjátszás. Az 55 órányi játékidő alatt egyszer sem unatkoztam, egyszer sem kalandoztam el gondolatba, mindvégig ott voltam a csillagok között és azon ügyködtem, hogy megállítsam Saren-t, aki a pusztulást készült rászabadítani a galaxisra. Olyan hatással volt rám a cucc, amit játék már régen okozott. A stáblista alatt elégedetten dőltem hátra és félhangosan nyugtáztam magamban/magamnak:“Ez baszd meg EPIC volt!”[2]Persze kár volna állítani, hogy az ME PS3-as portja tökéletes játék mert nem az. Nagyon nem az. Programozásilag legalábbis biztos. Pl. már a játék elején feltűnt, hogy hiába van az options menüben egy ki/be kapcsolható Motion Blur effekt, a játékban a hatás nem jelenik meg. De bárcsak ez volna a legnagyobb gond.Kifagyások (második végigjátszásnál az utolsó bossnál 3x is!), beakadások és különböző anomáliák fellegei vetnek árnyékot a szórakozásra. Már az is idegesítő volt, hogy az adott szakaszoknál automata mentésnél a kép kimerevedik és hosszú másodpercekig csak a Saving felirat díszeleg a képernyő közepén. Ki is kapcsoltam a francba és imádtam elhalálozáskor, amikor ráébredtem, hogy már vagy egy órája nem mentettem. :)Játékmenetileg ekkora gikszerek nincsenek, inkább csak pár kényelmi megoldást kellett volna még beiktatni a rendszerbe. Pl. ha új cuccot készülök venni egy csapattagnak, akkor ne keljen már átrohannom az öltözőszekrényéig (és vissza), vagy ne kelljen csapattagot cserélnem, csakhogy a statokat össze tudjam hasonlítani, hogy az adott tárgy jobb-e, mint a jelenleg felszerelt, vagy sem.Vagy hogy a csillagtérképen jelölje valami a már felfedezett, meglátogatott bolygókat, naprendszereket.[3]Egyszer régen olvastam valahol, hogy egy játék attól lesz igazán nagyon jó és közkedvelt, hogy folyamatosan kisebb-nagyobb döntések elé kényszeríti a játékost a program. Hogy a játékmenet több lehetőséget is felajánl egy-egy probléma megoldására. Ahogy Martin is fogalmazta anno az MGS tesztnél: “Száz játékos százféleképpen dönthet”.A Mass Effect-nél ez szintúgy megvan. Rengeteg helyen kell különböző döntéseket hoznunk, amik így vagy úgy, de befolyással vannak az élményre, a játékmenetre, vagy akár a történet végkimenetelére. Már a játék elején döntés elé kényszerülünk a karakteralkotásnál, hogy férfiként, vagy nőként akarjuk látni és irányítani Sephard Parancsnokot. Hogy katonaként, beszivárgóként, esetleg mérnökként akarunk érvényesülni a csatamezőn (persze ennél kicsit több kaszt van). Hogy szint lépés után mely képességeket fejlesszük, mely fegyverekre specializálódjunk. Hogy mely két társunk legyen mellettünk, hogy kinek milyen felszerelést osszunk ki, kinek milyen irányba tuningoljuk a felszerelését. Hogy éppen mit csináljunk, teljesítsük a főküldetéseket, fejezzük be a mellék megbízásokat, járjuk be a tejutat, fedezzünk fel új bolygókat…Arról már nem is beszélve, hogy a beszélgetéseknél is mi szabjuk meg, hogy merre folyjon a diskurzus. Hogy a jóságos Paragonként segítünk mindenkinek a mi érdekeinket félretéve, vagy az önző geci Renegát szerepében érvényesülünk. Esetleg a kettő keverve. Azt meg se említem (dehogynem), hogy bizonyos döntések a második és a harmadik rész eseményeire is hatással van, ha a játékvégi elmentéseket továbbvisszük.Egyszóval: van szabadságunk. És mégse sandbox a cucc! :)[4]Tudnám még hova dicsérni a játékot, meg szidni is, de nem teszem egyiket sem. Minden hibája ellenére nagyon bejött, nem is tudom, hogy mikor élveztem ennyire utoljára egy játékot, főleg egy RPG-t.Mert a Mass Effect egy Szerepjáték és nem akció!Amiben ellenségeket épp olyan könnyen szerezhetsz, mint barátokat.Ahol mérlegre kell tenned egy maroknyi és több ezer “ember” életét.Amit ha végigküzdesz garantáltan Hősnek érzed majd magad….és ha ügyes vagy még egy idegent is megdughatsz! 😀

Negatív lelki mechanizmusok

2013.08.07. in

Az orvostól hazafele jövet beugrottam a helyi boltba, hogy némi folyadékhoz jussak ebben a melegben, meg hogy így felváltva a papír ötszázasomat szert tegyek némi apróra, ami jól fog majd jönni éjszakázás közben a kávéautomatánál.A pénztárnál csak egy anyuka és annak 4-5 éves gyermekpalántája áll előttem. Anyuka látszólag közelebb van a negyvenhez, mint a harminchoz, arca teste elhanyagolva, de hát minek is legyen egy ilyen “nő” igényes és vonzó, ha már elkelt. Fizetés után távoznak. Én is kifizetem a kis másfél literes “barbie” ásványvizemet, majd rongyolok ki a boltból. Kiérve észrevettem, hogy a kisgyerek egy pálcikás jégkrémet próbál élvezettel elfogyasztani, de az “anyja” folyamatosan leteremti.“Miért így fogod? Össze fogod magad maszatolni! Ha leejted nem veszek másikat! Néha teljesen kiakasztasz! Na gyerünk már!”A gyerek meg csak nézi a jégkrémét és látszik az arcán, hogy nem igazán vágja, hogy most éppen mit csinál rosszul.Ekkor rémlett fel, hogy már a pénztárnál is folyamatosan utasítgatta a kis szerencsétlent.- Menj ki. Ne a boltból ki! Csak odáig! Ezt fogd meg! Ezt pakold el!Anyu, ez mi? – mutat a pulton valamire a gyerek.- Micsoda? Mit tudom én! Ne kérdezősködj!Szegény gyereken látszott, hogy minden erejével próbál megfelelni az “anyjának”, aki folyamatosan csak taposta a kis lelkét.Rengeteg ilyen példát látok nap, mint nap. Hogy a gyerek csak kolonc a “szülő” nyakán. Nevelni, tanítani nem tudja, de utasítgatni és a legkisebb hibánál leteremteni annál inkább. Mint a főnök a beosztottat, csakhogy egy szülő-gyermek viszonynak nem erről kellene szólnia.Egyszer láttam a buszon, hogy a gyerek tök értelmesen megkérdezte az anyját, hogy “a busz most tolat?”. A busz nem tolatott, menetiránnyal megegyezően haladt, de az anyja ezt nem tudta értelmesen, normálisan elmagyarázni a csemetéjének, inkább leteremtette.“Dehogy tolat! Hogy tudsz ilyen hülyeségeket kérdezni? Tiszta hülyének néznek téged az emberek!”Utolsó mondatával már a megfelelési vágy magvait is elvetette a gyerek lelkében. Hát ha már értelmet nem tud átadni a következő nemzedéknek, akkor legalább a frusztrációiból kapjon valamit.És akkor csodálkozunk, hogy egyre több az önbizalom hiányos, megfelelési vágytól szenvedő, naiv tinédzser/felnőtt. Hogy az emberek nem mernek új dolgokba belevágni, vagy kipróbálni, mert félnek az ismeretlentől. Hogy a fiúk nem mernek odamenni a csajokhoz dumálni (ugye, Hölgyeim?). Stb…Persze nem minden ilyen “nevelést” kapott gyerek fog nagyobb korában szenvedni ilyen lelki mechanizmusokkal. Külső tényezők, események, személyek képesek a szülői mérgek okozta sérüléseket helyrehozni. Ezt a legtöbb esetben úgy hívják, hogy “lázadás”.De látok pozitív példákat is. Amikor a gyerek folyton kérdezősködik, hogy “ez mi? az mi? az hogy működik?”,a szülő meg tök türelmesen normálisan elmagyarázza a dolgokat. És nem rest bevallani a gyereknek, ha nem tudja a választ, mert a gyermeke szemében nem a mindentudó és mindenható Isten képét akarja fenntartani, akinek a haragjától rettegni kell, hanem a nevelő, tanító szülőét.

DUST 514 = Outer Heaven + Sci-fi

2013.05.20. in

“Elhagyjuk országainkat, magunk mögött hagyjuk szülőföldjeinket és eggyé válunk a Földdel. Nincs nemzetünk, se filozófiánk, se ideológiánk, oda megyünk, ahová szükséges, de nem az országért, vagy a Kormányért harcolunk, hanem önmagunkért. Nincs szükségünk okra, hogy harcoljunk, azért harcolunk, mert szükséges. Mi leszünk az elrettentés azok kezében, akiknek nincs más eszközük. Határok nélküli katonák vagyunk, szándékainkat az a korszak határozza meg, amiben élünk. Néha el kell majd adnunk magunkat és szolgálatainkat. Ha az idő úgy követeli meg forradalmárok, bűnözők, vagy terroristák leszünk. És igen, lehet mindannyian a Pokol felé tartunk, de van számunkra annál jobb hely?Ez az egyetlen otthonunk. A Mennyországunk és a Poklunk.Ez itt Outer Heaven.”Big Boss beszéde számomra totálisan ráillik a DUST 514 életérzésre: Zsoldosok vagyunk és harcolunk. Nem számít a Birodalom, akinek dolgozunk, nem számít kik ellen harcolunk, mert csak és kizárólag önmagunkért és csapatársainkért küzdünk. Meg persze némi pénzért és tapasztalatért, amiket később kamatoztathatunk.Mi a DUST 514?[/u]A Dust az [a http://www.eveonline.com/]EVE Online[/a] univerzumában játszódó massive multiplayer shooter, keverve némi RPG elemmel és mindez exkluzívan csak PS3-ra, ráadásul Free 2 Play rendszerben.Karaktert alkotsz, képességeket sajátítasz el, a pénzedből felszereléseket, járműveket veszel, majd a klónodat csatába küldöd. A harc után újabb képességeket tanulsz/fejlesztesz, a kapott pénzből pótolod a harc közben elveszett felszereléseidet és/vagy újat, jobbat veszel, majd a klónodnak ismét irány a harcmező… és így tovább. Nagyon röviden és tömören ennyi.Klónok Háborúja[/u]A jövőben a képzett katonák/zsoldosok nem a saját bőrüket viszik a vásárra, hanem elküldik a klónjukat, akiknek a fejébe egy gép és egy beültetett implantátum segítségével átmásolják a tudatukat. Így a harcmezőn a klón tökéletesen ugyanúgy fog viselkedni, mintha csak a gazdája lenne ott. A csatában a klón közben további tapasztalatokat szerez, amit az implantátum folyamatosan kiment, így a klón halálakor a tudata átmásolódik a következő ledobott klónba, így folytatva a harcot. Csata után a tapasztalatokkal telt tudat visszakerül a gazdához, aki ezáltal tudja célirányosan fejleszteni a képességeit.Így a zsoldosok gyakorlatilag HALHATATLANOKKÁ válnak.Kezdőknek[/u]Mindenek előtt át kell esni a karakteralkotáson. A nem (Gender) és a nemzetiség (Race) csupán a kinézetet határozza meg kezdetben. A vérvonal (Bloodline) nincs hatással semmire, a név (Name) pedig magától értetődő, ezen a néven fognak megtalálni a barátaid, valamint ez a név fog megjelenni feletted a harcmezőn. Ezek az adatok később NEM változtathatóak meg![1]Frissen generált klónod hozzáadódott a karakterválasztó-képernyőhöz. Kezdésnek kaptál 250.000 ISK-t (az egyik pénznem) és 500.000 SP-t (Sklii Point – képességpont), valamint legalul látható, hogy a passiv skill point aktív-e vagy sem. Ha aktív, akkor négy másodpercenként kap a klón 1 SP-t, ha játszol, ha nem (ez napi 21.600 SP-t jelent). Ezt az opciót a három karakterből csak egynél tudod aktiválni, de bármikor kikapcsolható és átadható.Tegyük is rendbe a Pénznemeket:ISK: ilyen valutát fogsz kapni kezdéskor, minden csata után. A piacon ezzel vásárolhatsz, valamint veheted meg a képességekhez a “tankönyvet”.AUR: ez az a bizonyos “fizetős” pénznem. A PSN Store-ban tudsz ilyet vételezni dollárárt, fontért és talán majd forintért is. AUR-t a játékban NEM fogsz kapni, ellenben a piacon el lehet költeni exkluzív felszerelésekre, amik nem feltétlenül jobbak, mint az ISK-val vásárolhatók.Következő lépésként specializálni kell a karaktert, ezt pedig a kapott SP pontokkal tehetjük meg a Skills menüben. Mielőtt mint bolond paraszt a vetőmagot kezdenénk szórni drága SP pontjainkat érdemes fejben eldönteni, hogy milyen karakterrel kívánunk érvényesülni kezdetben a harcmezőn. A négy alap lenne a rohamosztagos (Assault), a felderítő (Scout), a nehéz páncélos, két lábon járó tank (Sentinel) és a felcser (Logistic). Ezeket persze némileg keverhetjük is, vagy specializálódhatunk még a különféle járművekre, lövegtornyokra, vagy a hekkelésre.Hogy éppen melyikkel akarunk lenni, azt az határozza meg, hogy milyen skill-eket (képességeket) sajátítottunk el, valamint, hogy éppen milyen dropsuit-ot hordunk. Tehát pl. ha te a Sentinel irányába fejlesztettél és Scout dropsuit-ot hordasz, akkor rohadt nehezen fogsz boldogulni, főleg ha Assault stílusban játszol. De ha pl. rágyúrtál az egyik medium dropsuit-ra, az egyik típusú light weapon-re és összeállítottál egy ütős kis Assault dropsuitot, akkor már nagyobb eséllyel indulsz.Természetesen eleinte mindenki szív, mindenki elszúrja valahol a karaktert és újat indít, de a tanulópénzt meg kell fizetni.Akkor nézzük azt a Skills Menüt. (L1, Character/Skills). Mint korábban írtam itt tanulhatunk új képességeket, illetve fejleszthetjük a már meglévőket. Azt a képességet, amit egy könyv ikon ábrázol, az már elérhető. Pénzért meg kell venni a tankönyvet, majd némi SP-t beáldozva megtanulni 1-es szintre. Minden képességet maximum 5-ös szintig lehet fejleszteni. Hogy az adott képesség éppen miben befolyásolja karakterünket, azt a 3szög megnyomásával megtudhatjuk. Bizonyos képességek addig nem tanulhatóak meg, míg az előttük lévőt egy bizonyos szintig fel nem fejlesztettük. Hogy hányasig azt egy kis számozott lakat ikon mutatja. A képességeknek hét főcsoportja van:Dropsuit Command: különböző típusú dropsuit-ok használata.Dropsuit Upgrades: a dropsuit-ok és azokba épített modulok értékeit befolyásolják.Weaponry: különböző fegyverek használatát tanulhatjuk meg, fejleszthetjük fel.Vehicle Command: járművek használata.Vehicle Upgrade: a járművek és azokba épített modulok értékeit befolyásolják.Turret Operation: különböző lövegtornyok használatát fejleszthetjük.Corporation: saját Társaság (vagy klán) létszámát lehet növelni.Még egyszer! Ész nélkül, “biztosan jó lesz valamire” módon NE fejlesztgessünk semmit! Tudjuk, hogy az adott skill fejlesztése miben segítene minket, szükség van-e rá és hogy hányas szintig van értelme a felfejlesztésének. Pl. ha Assault-ként akarunk játszani, akkor a Dropsuit Command skill-t elég 1. szintre felhúzni, mivel már azon elérhetővé válnak az Assault-hoz szükséges medium dropsuit-ok.[2]És akkor jöjjenek a Dropsuit-ok. A dropsuit voltaképpen az a felszerelés (ruha+fegyver+egyebek), amiben a klón a harcmezőre érkezik. Kezdésnek négy kifogyhatatlan dropsuit-ot használhatunk:Frontline (Assault)Anti-Armor (járművek ellen)Medic (Logistic)Sniper (Scout)Ezekben a szarokban nem nagyon fogunk labdába rúgni. Ezért kell saját szett(ek)et összeállítani, amik jobb védelemmel, nagyobb sebzéssel, gyorsabb mozgással és egyéb bónuszokkal rendelkeznek. De azok a szettek, amiket mi rakunk össze már nem lesznek kifogyhatatlanok, azokból minden egyes elhalálozáskor elvész egy darab.Saját szettet a Dropsuit Fitting Menüben készíthetünk (L1, Fitting/Dropsuit Fitting). A menüben az előbb felsorolt négy kacat szett felett ott díszeleg egy Create New gomb. Rányomva megjelennek a tulajdonunkban lévő nyers (értsd: nincs hozzájuk rendelve semmi) suit-ok. A számok mellettük (QTY) azt jelzi, hogy hány darab van belőlük. Válasszunk egy nekünk tetszőt (3szöggel megleshetjük a tulajdonságaikat), vagy vegyünk egyet a piacon (Go to Marketplace), ahol csak azok a suit-ok jelennek meg, amiknek a használatához megvannak a képességeink. Miután kiválasztottunk egyet megjelenik a suit egy vörös “invalid” szöveggel, mivel szettünk így még használhatatlan. Ahhoz hogy használni lehessen legalább egy fegyvert társítani kell hozzá.Nézzük miket lehet a suit-hoz társítani.A ruhát körbeveszi egy köríves sáv, amiben kis, négyzetalku blokkok vannak bennük kis ikonokkal.A bal alsó negyedbe rakhatók a fegyverek (lőfegyverek, gránátok, stb.) a jobb alsó negyedbe különböző tárgyakat pakolhatunk (páncéljavító, felélesztő, lőszerutánpótlás, stb.), a felső félkörbe pedig mindenféle tuningoló modulokat.A bal analóg karral tudunk navigálni a köríven és az X-el léphetünk be a blokkokba. Attól függően, hogy melyikbe lépünk be a baloldalon megjelennek azok a tárgyak, amiket beépíthetünk (vagy a saját tárgyink, vagy a piac listája jelenik meg, attól függően, hogy hol voltunk utoljára – assets/market). Miután betettünk egy fegyvert a szín pirosról zöldre vált, így jelezve, hogy a szett használható, tehát ha a menüből visszalépkedünk a szett automatikusan elmentődik a listára és a szám jelöli, hogy mennyi van belőle. Ergo ha azt a szettet használjuk, akkor elhalálozáskor ez a darabszám eggyel csökken értelemszerűen. Ha elfogy nem törlődik az összeállítás a listáról, de addig nem használhatjuk, amíg nem pótoljuk (restock).[3]Szerkesztésnél két dologra kell még odafigyelni: a CPU-ra és a PG-re. Ezeknek van egy maximális kapacitásuk. Minden egyes berakott fegyverrel, tárggyal, modullal ezek az értékek megnőnek. Ha az érték átlépi a maximális kapacitást, akkor a dropsuit használhatatlan lesz, mivel túlterheltük. Ilyenkor érdemes azokat a cuccokat kidobálni belőle, amik feleslegesek, vagy olyanokat berakni, amik kevésbé terhelik meg, esetleg ezeket a kapacitásokat növelik meg. Vagy a skill-eknél ráfejleszteni egy olyanra, amik csökkentik a terheléseket.A dropsuit-oknak három típusa van:- Light (Scout, Basic)- Medium (Assault, Logistic, Basic)- Heavy (Sentinel, Basic)Mint írtam már párszor, jól meg kell gondolni, hogy mit fejlesztünk és hogy mit veszünk. Ha felderítő/orvlövész karaktert szeretnénk, akkor nem heavy dropsuit-ot veszünk neki. De persze azt semmi sem gátolja meg, hogy több kasztnyi dropsuit-ot hozzunk össze. Véleményem szerint eleinte érdemesebb csak egyre rágyúrni, majd később specializálódhatunk másfele is. Adódhatnak a csatában olyan helyzetek, hogy egy Sentinel jobban jön, mint egy Scout, így ha rendelkezünk mind a két dropsuit-tal, akkor bizonyos pontokon, vagy elhalálozáskor válthatunk.Még számtalan lehetőség van a játékban, de nem leírásnak szántam a blogot, hanem kis segítségnyújtásnak azoknak, akik még csak ismerkednek a játékkal, vagy nem is hallottak róla, esetleg már kipróbálták és öt perc játék után (tévesen) szarnak titulálva törölték.Mennyire FREE a PLAY?[/u]Teljesen! Ez a játék a Free 2 Play cuccok azon csoportjába tartozik, ahol nincs kicseszve azokkal, akik nem akarnak pénzt invesztálni a mókára, továbbá némi előnyt tud nyújtani a tehetősebb játékosoknak (ilyen pl. az x napig dupla pénz, tapasztalatpont, stb. de rendesen elkérik az árát). Itt az ingyenélők nem egy kész játék lebutított, lekorlátozott verzióját kapják meg. Egy teljes értékű, csapatalapú multis FPS-t kapnak a kezükbe teljesen ingyen, ami folyamatosan fejlődik.Van még valami: ezt a játékot TANULNI KELL! Mit érdemes fejleszteni, melyik fegyvert tudjuk jobban használni, milyen stratégiai pontokat érdemesebb elfoglalni, hogy küzdjünk társainkkal akár ismert arcok, akár vadidegenek. Itt az első húsz de talán ötven meccs szopás lesz, de ahogy rájössz a dolgokra, ahogy kezdesz ráébredni miben vagy jó és miként kell küzdened úgy fogod egyre jobban uralni a csatamezőt! Ez egy Hardcore cucc, ahol a gyenge vagy kitart, vagy elsüllyed.Miért a Dust? Miért nem a Cod, a BC, vagy a BF?[/u]Számomra az előbb említett multis mókáknak nincs tétjük. Mész, lősz, lelőnek. Mínusz egy pont a csapatodnak. Kit érdekel?! Újra mész és küzdesz. Néha esztelenül, minden logikát nélkülözve. Poénból. Játékból.De a Dust-ban kicsit más a helyzet. Mint írtam, ha nagyobb eséllyel akarjuk felvenni a harcot saját dropsuit szettet kell készítenünk és azt is írtam, hogy ezek a szettek nem kifogyhatatlanok, pótlásuk pedig pénzbe kerül. Igaz eleinte egy szett összértéke 10.000 ISK körül mozog és kinek fáj, ha egy vesztett csatáért is 100.000 ISK üti a markod? Igen, csakhogy ahogy fejleszted a karaktered és egyre jobb cuccokhoz férsz hozzá, azok ára is egyre magasabb. Mit fogsz tenni, ha egy szett közel 100.000 ISK-ba fog kerülni? Elmondom:Kurva óvatosan és körültekintően fogsz játszani! Nincs kapkodás, nincs esztelenség, csak taktika és fegyelem. Különben ledarálnak és mint zsoldosnak a vállalkozás veszteséges lesz. Főleg ha már tankokat, vagy csapatszállítókat akarsz vezetni. Meg fogod siratni a kis hernyótalpast ha nem vigyázol rá és hagyod, hogy kilyuggassák.Tehát vigyáznod kell a felszerelésedre, járműveidre, különben a befolyt pénz nem fogja fedezni a veszteségeidet. Innen a mondás:“Drága egy meccs volt.”Ami egyedülálló (még) ebben a játékban, hogy összeköttetésben van az EVE Online-al. Nagyrészt azokat a csatákat vívjuk a Dust-ban, amiket az Eve-ben kirobbantanak. Ha ott összeszólalkozik két frakció és egy bolygón kívánják lerendezni az ügyet, akkor meg van a lehetőség, hogy az egyik frakció oldalán harcoljunk. Ebben az esetben biztosak lehetünk benne, hogy míg mi a földön harcolunk, addig mások is küzdenek életre-halálra a fejünk felett. Ha csapatunk veszít, az Eve játékosa is csatát veszít.“Egy Univerzum. Egy Háború.”

Jurassic Park 3D

2013.05.11. in

Gyerekkoromban rongyosra néztem a “moziverziós” VHS kazettát, így most gondoltam meglepem magam egy kis nosztalgiával. Kedvem csupán két dolog szegte majdnem:1. Abban a tudatban élek/éltem, hogy az, amit egy perspektívából rögzítenek, azt később utómunkálatokkal nem lehet olyan minőségi 3D-s szintre emelni, mint amit eleve térhatásúnak alkottak meg. Tehát Spielberg neve ide, vagy oda, a 3D nem lesz olyan hűdejó.2. Egyik barátom mesélte, hogy megnézte anno a Titanic 3D-t és abban csak közel a film fele volt 3D-s. Meg hallotta/olvasta, hogy a SW Baljós Árnyak 3D-s verziójában is csak pár jelenet volt 3D-s.Majdnem lemondva és félelemmel telve ugyan, de bevállaltam a mozit.[1] Már az első percekben csak lestem, hogy “ezt hogy a fszomba csinálták meg?!”. A kép minőségét leszámítva (elvégre egy 20 éves filmről van szó) olyan térhatás tárult elém, mintha csak most, vagy pár éve készült volna a film. Ahogy telt az idő, egyre részletgazdagabb és bonyolultabb térhatások kerültek elő, így szinte biztos vagyok benne, hogy ezt nem utómunkálatokkal vitték térbe, ezt eleve 3D-snek csinálták (ergo: két kamerával vették fel), csak 20 éve még nem volt olyan kiforrott a technológia, így maradt a 2D. (aki tudja a frankót, az felvilágosíthatna mi a szitu!)[2]Hogy milyen volt a film? Nem okozott meglepetést, mivel mint írtam 11-12 évesen már rongyosra néztem. Ennek ellenére olyan jóleső nosztalgikus érzés fogott el végig a film közben… Még így 20 év után is vágtam, hogy melyik szereplő mikor mit fog mondani mégis a poénok most jobban hatottak, mint anno.De ez érthető. :)[3]Ami durva, hogy a fimben szereplő CG jelenetek mintha egy évet sem öregedtek volna. Más régebbi, 5-10 éves filmeknél mai szemmel nézve “gagyinak” tűnnek, holott akkor az volt a csúcs. De a JP-nél Spielberg mintha egyből megütötte volna a plafont. Annál a jelenetnél például, amikor a T-Rex kiszabadul rendre letettem a hajam a popcorn mellé. Rohadt jól és félelmetesen nézett ki. Ráadásul 3D-ben. És a hangja… Isten áldja a Dolby-t és azokat a mozitechnikusokat, akik nem félnek hangosabbra állítani a rendszert![4]Nem is tudom mikor jöttem ki ilyen elégedetten moziteremből.

PS3 3 éve

2013.03.24. in

Ma három éve, hogy belecsöppentem a PlayStation 3 világába. Annak ellenére, hogy a játékfejlesztés (számomra) nem a legmegfelelőbb irányba fejlődött nagyon nem bántam meg a gépvásárlást. Mindig sikerült találnom valamit, ami legalább annyira lekötött és elszórakoztatott, mint az előző generációk játékai.Csöpp vélemények az eddig játszott cuccokról:2010Red Faction GuerrilaSandbox-akció játéknak közepes, de azt a pusztítást, amit ebben a játékban művelni lehet azt más játéknak nem sikerült elérnie. A következő generációban már elvárandó lenne, hogy (szinte) mindent ilyen mértékben le lehessen amortizálni.Just Cause 2Hibái ellenére rohadt jó játék. Szabadság, lehetőségek, gyönyörű és változatos tájak, tonna fejleszthető fegyver és jármű, szabadesés több ezer méter magasról… mi kell még?FlowA művészileg kivitelezett klasszikus mobilos Snake. Relaxnak sem utolsó. Kivétel egy-két trófea, mert azok azok fel tudják b@szni az ember agyát rendesen.KillZone 2Szép volt, jó volt, de hiányzott az igazi háborús hangulat. A végén meg is kaptam, de akkor meg már gyakorlatilag vége volt a játéknak. Az meg rohadjon meg aki a Radekes részt megálmodta!Resident Evil 5A jó kis negyedik rész után nem kicsit volt visszalépés, a horrorhangulat a folyton a hátunkban lihegő társunknak hála ugrott. Na meg még lineárisabb lett az egész. Egyedül a kooperatív játszmák voltak élvezetesek, amikor Drivolisszal öldöstük a mutánsokat, meg mindenféle förmedvényeket pro fokozaton.Batman Arkham AsylumA generáció egyik legjobbja. A bossharcokat és a végét leszámítva fantasztikus kaland volt.FlowerRelax… relax… relax…inFamousParkour, nyílt város, elektromossággal operáló főhős, rohadt jó sztori kissé apokaliptikus környezetben… megvett kilóra.DeathspankHumoros kis Diablo klónocska. Némely poénja, paródiája leverte a biztosítékomat.Star Wars Force UnleashedA témából többet is ki lehetett volna hozni, de az Erővel tárgyakat/lényeket lebegtetni és hajigálni jó móka volt.Lara Croft and the Guardian of LightAmennyire nem tetszett az első képek, infók alapján, annyira bejött a végleges játék. A klasszikus TR feeling jobban átjött izometrikus nézetben, mint az utóbbi TR játékokban.DarksidersAz apokaliptikus világ már alapból jó pont, na meg hogy vissza lehet térni a régebben már bejárt helyszínekre az új képességekkel, amikkel újabb utakat, cuccokat találhattunk. A játék utolsó 10 másodperce ütött a legjobban.Resonance of FateAz első 5-10 óra még oké, de utána olyan monotonitásba fullad, hogy az hihetetlen. Soha többet JRPG-t.2011Uncharted Drake’s FortuneMár korábban is játszottam vele és az akkori véleményemre ki is vágták páran a hisztit. Újra végigvittem, de hagytam a fedezékrendszert a francba. Élvezetesebb volt, de a véleményem nem változott. Átlagos és néhol ostoba játékmenet, csodaszép külsővel és remek tálalással.Alpha ProtocolVégigvittem vagy 7x és még mindig nyomnám. Az Uncharted ellentéte. Remek játék nagyon jó ötletekkel, de látványra az átlag szintet súrolja. Azt is csak alulról.Mortal KombatSzomorú látni, hogy mivé váltak a verekedős játékok. Dekázó szimulátor lett mindegyikből. A sztorimód rohadt jó lett.Wipeout HDSzíntiszta hardcore játék. Ha csíra vagy itt nem rúgsz labdába és csak az igazi profik szerzik meg a platinát. Nyomni kellene pár meccset.Dead NationAnnyit nyomtam, hogy egy életre elment tőle a kedvem. Amúgy bejött, de a végén mintha kicsit eltúlozták volna a készítők a felénk özönlő szörnyek létszámát.Uncharted 2 Among ThievesKicsit szebb, kicsit jobb, de ez se jött be annyira. A szobormozgatós-templomos rész, meg a vonatos pálya tetszett.Tomb Raider LegendHála Istennek nem a PS2-es, hanem az X360-as verziót kaptuk meg a csomagba. Azt viszont nem értem, hogy hogyan küszködhet képfrissítési hibákkal.Tomb Raider AnniversaryAz első rész végigjátszása életem egyik legjobb játékosélménye. Ez az új kiadás visszahozta az emlékeket, ha maga a játék butább is lett az eredetinél. A pályák végre nem voltak annyira lineárisak, mint a Legendben.Shadow of the ColossusEzután az ember jogosan várja el minden HD gyűjteménytől, hogy az ilyen felhúzott régi cuccok képesek legyenek zökkenésmentesen tartani a 30(60?)fps-t 1080p felbontás mellett. A játék meg egy csodálatos, meseszép kaland. A PS2-es éra egyik legjobb játéka.Batman Arkham CityKicsit szebb, kicsit jobb, de valahogy az AA jobban tetszett. A nyílt terep sajna semmit nem dob a játékon, főleg ha már végig tudunk vitorlázni a házak felett. A vége ennek se tetszett.Castlevania Harmony of DespairKlasszikus Castlevania kicsit árkádos játékmenettel. Öcsémmel és Masával hármasban rohadt jó móka volt.Deus Ex Human RevolutionAz első CG videó mai napig az egyik legjobb kedvcsináló, amit valaha láttam. Ehhez mérten a játék már nem teljesített olyan fényesen. A némileg nyílt terep, a lopakodás, fegyvertuningolás, a rengeteg döntéshozás, na meg a fantasztikus hangulat kárpótolt minden apró kis kellemetlenségért.2012Uncharted 3 Drake’s DeceptionSzarul kezdtem ezt az évet. 😀 Számomra ugyanaz, mint az előző rész. Bár a süllyedő hajós pálya, meg a teherrepülős rész odabaszott.Worms 2 ArmageddonEgy játék, amiben jó móka féregnek lenni. Kár hogy a sok lúzer kilép vesztés előtt.Metal Gear Solid 3 Snake EaterMég mindig gyönyörű, főleg 720p-ben, de a képfrissesség továbbra is képes némileg leesni. A SotC bezzeg bírta. Mindegy.Metal Gear Solid Peace WalkerA számomra nem túl nyerőre sikerült MGS4 után Kojima bebizonyította nekem, hogy képes még rohadt jó MGS játékot készíteni. Lehet csak korlátok közé kell szorítani az öreget és akkor homlokon csókolja a múzsa. 🙂 Multiban királyág.Heavy RainA generáció másik legjobbja. Habár nagyon utálom a QTE-ket, ezt a játékot élvezettel nyomtam. A gyík próbájánál ütött a legnagyobbat a progi nálam.Metal Gear Solid 2 Sons of LibertyEgy analóg kar érzékenységállítási lehetőség elkellet volna.LimboOldschool kis horrormese, ami reflexben éppúgy megmozgat mint agyban. Este, egyedül, fejhallgatóval igazi kis kirándulás.Assassin’s Creed 2Az első rész a monotonitása ellenére tetszett és a második rész még jobban bejött. Mivel a platinához 2x kellett végigvinnem egy időre dobtam a következő részeket.Warhammer 40000 Space MarineCsalódás. Maga az alaphangulat, a világ ábrázolása, meg minden tényleg olyan, mintha egy Watsonféle WH40k könyvet olvasnék, de a játékmenet rohadt untató volt. A végén volt egy rész, amikor csatatestvéreimmel kellett visszaverni a káoszgárdistákat egy hídon. Na az a rész tökéletes volt, igazi háborús hangulat. Ami szinte az egész játékból hiányzott.Devil May CryA HnS-ek királya!Stardust HD10 percnyi szabadidőt simán el lehet csapni vele, de nem munkába indulás előtt, mert tuti akkor jutsz tovább ott, ahol eddig megakadtál és döntöd meg a rekordokat.Metal Gear Solid 4 Guns of the PatriotsEzt is végigvittem már régebben, de egy kis serleggyűjtögetésre újra elővettem. Maga a játék tökéletes mint mindig, de számomra a történet egyes eseményeit már nem veszi be a gyomrom.Assassin’s Creed BrotherhoodA sztorit nem nyomtam, de a multija királyság. Drivinek ezer kézcsók, hogy türelemmel volt velem a multis meccseknél. 🙂Soul Calibur V2x végigvittem az árkádmódot vagy mit, meg csináltam egy bögyös, nagyjából meztelen csajt, akivel szarrá vertem a practice bábút. Ennyi.El Shaddai Ascension of the MetatronElvont egy kis HnS. Néhol rohadt idegesítő volt, főleg a platformrészeknél.Grand Theft Auto 4Nem értem sokaknak mi a baja vele. Nicoval miért nehezebb azonosulni, mint a San Andreas-os csokisráccal? Legjobb sandbox a generációban, amivel játszottam. De azt feldarabolnám, aki a 200 galambos cuccot kitalálta.Need for Speed The RunAz alapötlet jó. A megvalósítás már kevésbé. Főleg a CoD/Unchartedféle hülye szkriptekkel.SyndicateEgy végigjátszást bírt ki nálam. Másodikra már nagyon untam.Castlevania Lords of ShadowRohadtul untam. Végig se vittem. Nem is fogom. Amúgy képileg és hangilag páratlanul gyönyörű.Jetpack JoyrideA tökéletes játék! Nincs túlbonyolított kezelés, random pályák, fejleszthető/vásárolható kütyük, random küldetésrendszer minek hála mindig van mit csinálni, baba grafika.És mindez ingyen!2013VanquishKíváncsi voltam a három Drake kaland után, hogy most kiöregedtem-e a TPS-ekből, vagy csak a 3 Uncharted nem sikerült (számomra) olyan jóra. A Vanquish megadta a választ. Szó sincs kiöregedésről. Jók ezek a lövöldözős cuccok, csak némely több akar lenni, mint ami. De nem ez! Szinte végig érezhető egyfajta háborús-megszállós hangulat/atmoszféra. Valami ilyesmi kellett volna a WH40kSM-hez is. Sam pedig a TPS-ek Dantéja!Metal Gear Rising RevengeanceIstenkirály cucc! Ennél jobb nem is lehetne. Ja de… ha nem tűnnének el a levágott darabok és nem esne le sokszor a képfrissesség. A kamera nem zavart, mert ki tudtam küszöbölni.DmC Devil May CryA másik jóság! Nem is tudnám megmondani, hogy Dante, vagy Raiden kaszaboldája a jobb. De azt tudom, hogy az MGR egy árnyalatnyival jobban bejött.Eddig jó ez az év. :)További tervek?Max Payne 3, Tomb Raider, egy új dual shock, meg azoknak a játékoknak a végigjátszása, amik a polcomon porosodnak már hónapok óta.

Játékaim, avagy mit bszott el a Sony…

2013.01.11. in

Kezdetben két dolog zavart a PlayStation 3-al kapcsolatban (a gép árán kívül).Az első a trófearendszer volt. Amikor haveroknál, vagy kölcsönkapott géppel játszottam idegesített, hogy játék közben jött egy csilingelés egy “üzenet” kíséretében, ami kizökkentett a játékból. Persze a jelenséget hamar megszoktam, sőt, néha direkt rámegyek a témára.A második dolog csupán esztétikai jellegű, de annál zavaróbb volt számomra, sőt, az első játékokat meglátva a polcokon nem hittem el, hogy a Sony ezt meglépte. Konkrétan az átlátszó, gagyi érzést keltő lemeztokok. Értem én, hogy a cégnek rengeteg pénzébe került a gép, de hogy a tokok előállításánál spórolják ki a festékanyagot… Legalábbis gondolom, hogy csak és kizárólag a spórolás volt a cél, mert ha ezt valaki szánt szándékkal tervezte ilyennek, akkor az egy csöpp esztétikai érzékkel nem rendelkezik. Anno a PS1-nél, de még a PS2-nél is (többé-kevésbé) egyedi tokokat gyártottak, amik jól néztek ki, itt meg a snassz átlátszó szr. A Blu-ray filmeknél ott a kék, Nintendóéknál a fehér, az X360-as játékoknál a zöld szín, erre a Sony bedobja a színtelent? Mai napig nem értem.Végül is mindegy, megszoktuk. Vagy aki nem, az mindenből Collector’s, Limited, Ultimate, stb. Edition-t vesz. :)De azért jobban néznének ki feketében…[1][a http://kepfeltoltes.hu/130111/blackbox_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]Nagyban[/a]Vagy vörösben, mint az amcsi platinum kiadások…[2]Nem úgy mint az Eu-s undormányok.[3][4]Neki viszont jól állna az “átlátszó”. 😉

RFG, JC2, KZ2, BAA szerintem…

2011.02.17. in

Red Faction Guerrilla[/u]Sandbox light a Marson, átlagos akció játékmenettel, realtime pusztítással… Röviden így lehetne leírni a Red Faction sorozat harmadik, FPS-ből sandbox-ba átültetett epizódját. Anno a demó kipróbálása meggyőzött, hogy ez biza kelleni fog, azt a pusztítást, környezet amortizációt, amit ott tapasztaltam sehol máshol nem láttam – még most se. Egy teherjárművel max sebességgel belehajtok egy nagyobb épületbe és szabályosan alagutat vájok benne. A lépegetővel majdnem hogy atomjaira szedem az utamba kerülő objektumokat, majd egy üldözéses jelenetben a rakétavetővel a magasba robbantom az üldözőimet. Rongyosra nyomtam… A teljes verzió is bejött, csak az a tátongó üresség ne lett volna benne. Az egyes települések túl távol vannak egymástól és köztük csak a sivárság. A történet nem nagy szám, a küldetések elmennek, a hirtelen bevillanó bónuszküldetések tesznek róla, hogy ne unatkozzunk (annyira). A grafika mai szemmel már átlagosnak mondható, de korántsem csúnya, a realtime pusztítás, ahogy apró darabokra vágjuk, zúzzuk, robbantjuk a dolgokat viszont kárpótol mindenért.[1]Just Cause 2[/u]Kaszkadőrködés földön, vízen, levegőben, hatalmas bejárható terepen, tonnányi lehetőségek… Az ígéretes videók és a még ígéretesebb demó után ebbe is belevágtam és – sokakkal ellentétben – nem csalódtam. Egy diktatórikus szigetvilágban döntsük meg a rezsimet, okozzunk káoszt, csatlakozzunk a lázadókhoz, stb. Többségében unalmas, pár perces küldetések, rém rossz szinkronhangok. Mindezek ellenére imádtam felszabadítani a kisebb településeket, romba dönteni a katonai bázisokat majdnem 100 órán keresztül. Plusz az a temérdek lehetőség, amit a csáklya biztosít. Na meg a változatos helyszínek, a dzsungeleken keresztül a sivatagokon át a havas hegycsúcsokig van minden… illetve csak pont ezek vannak. Nem rossz cucc.[2]Killzone 2Maga a dizájn, a világ okés (ezzel már az első résznél sem volt baj), technológiailag, grafikailag egészen pazar (ezzel már voltak bajok az első résznél), jól megdolgoztatja a hardvert, de játékmenetben szerintem alig több egy átlag FPS-nél. Mindig minden ugyanúgy történik és mindig akkor ha átlépjük azt a bizonyos láthatatlan vonalat. Meg annak ellenére, hogy háborús FPS-nek van mondva, a háború szele csak a palota ostrománál csapott meg. Ott is csak akkor halad az ISA sereg, amikor magam is előrébb jutottam. Meg az az óvodás “tekerd erre tekerd arra” robbanóanyag felhelyezés. Értem én, hogy valamit ki kellett találni a mozgásérzékelésre, de hogy kikapcsolni nem lehet… Arról már nem is írok (dehogy nem), hogy lineáris. Mindenesetre a hangulat ott van és ez a lényeg, de szerény véleményem szerint a cuccnak némileg nagyobb a füstje, mint a lángja.[3]Batman Arkham Asylum[/u]Számomra eddig ez a jelenlegi generáció legjobbja. Nem kifejezetten vagyok oda a bőregéremberért, de ez a játék valami hihetetlenül elvarázsolt. Remekül kevert játékstílusok (mászkálás, bunyó, settenkedés), folyamatos nehezítések, megkötések és azok kombinációja. A cucc szinte duzzad a tartalomtól és a hangulati elemektől. És ami a legfontosabb: nem lineáris! A sziget egyik pontjáról (szinte) bármikor visszatérhetünk a másikra és ahogy hozzájutunk az újabb kütyükhöz, úgy juthatunk el újabb helyszínekre. A bunyós rendszer zseniális lett, elsajátítva könnyedén verhetjük halomra az ellenfeleket, míg a lopakodós (predator) részeknél úgy szívathatjuk, ijesztgethetjük és nyomhatjuk le az ellenfeleket, ahogy kedvünk tartja.Ha van valami ebben a generációban ami “must have”, akkor az ez![4]

Egy vírus naplója

2011.02.17. in

A következő naplórészletet egy igen agresszív vírusnál találtuk, miután legyengítettük és speciálisan kiképzett fehérvérsejt csoportunk semlegesítette.2011.02.15.09:00Sikeresen bejutottam a szervezetbe, bár nem emlékszem, hogy hol és mikor. Mindenesetre az immunrendszert valami legyengítette érkezésem előtt. Biztos egy nátha. Lényegtelen. Megkezdem kártevő tevékenységemet, első lépésként osztódni kezdek. Ha sikerül elég egységet reprodukálni magamból mielőtt a szervezet tudomást szerez rólam, akkor a meccs már eldőlt és semmi sem állíthat meg.14:00Már majdnem megvan az elegendő mennyiség belőlem, hogy megkezdjem küldetésemet. Egyszer-kétszer belénk botlott néhány fehérvérsejt, de a többszörös túlerő darabokra szedte őket.A szervezet még mindig nem tud rólam. Eddig minden a terv szerint halad.16:00Elértem a kívánt létszámot. Most támadást indítunk testvéreimmel a központi idegrendszer ellen. Ha csak annyit érünk el, hogy a gazdatest lebénul, akkor már félig garantálva van a győzelem.18:00Sikerült bejutni a központi idegrendszerbe, de jelentős ellenállásba ütköztünk. Sorra tizedelik meg testvéreim sorait. Egy egységnek mégis sikerült bejutni és sikerült némi bénulást okozni a gazdatestben. Az akció sikeres volt, visszavonulunk.Mivel a szervezet tudomást szerzett rólunk tudjuk, hogy mivel próbál majd megállítani. Már csak az emberi butaságban bízhatunk.15:00Elcsesztem az időrendet! Franc!!20:00Ahogy előre tudtam, a szervezet elkezdte megemelni a hőmérsékletet. Eddig nem vészes, csak egy kisebb hőemelkedés. De érzésem szerint ez még sokkal durvább is lehet. Reményeim szerint a gazdatest magához vesz némi lázcsillapítót, ami visszaveszi a testhőt. Ha ez megtörtént folytatom a támadást.23:30Ahogy számítottam, a gazdatest elkezdte kémiai módon csökkenteni a testhőjét. Valamilyen gyenge szerről lehet szó, talán Algopyrin. Ostoba! A test hőmérséklete épphogy 38°C alatt van. Nem lesz nehéz totális bénulást okozni és tovább terjeszteni magam más szervezetekbe.2011.02.16.01:00A testhő visszaesett a normál értékre. Hogy visszanyerjem a korábbi létszámot ismét osztódni kezdek, majd ismét támadást indítok.04:30A szervezet újra megemelte a testhőt, miután a lázcsillapítónak elmúlt a hatása. Most már lázról beszélünk. A támadás elmarad, ebben a hőségben esélyem se…… kémeim most jelentették, a gazdatest ismét bevett egy lázcsillapítót! Ragyogó! Amint a testhő visszaesik megindítjuk a támadást és semminek se kegyelmezünk.09:00Sajnos a pár órával ezelőtt bevett lázcsillapítónak nem volt hatása, így az ostromot nem kezdhettük meg. Kb. 38.4°C lehet, majdnem hogy elviselhetetlen, de ez kevés, hogy elpusztítsanak.A gazdatest ismét bevett egy lázcsillapítót, remélem ez már hatni fog.12:00Egyre rosszabb a helyzet. A testhő folyamatosan emelkedik. Lassan eléri a 39°C-t. A gazdatest nem reagál, lehet alszik. Remélhetőleg miután magához tér az első dolga az lesz, hogy leméri a testhőmérsékletét, azt látva megijed és két kézzel kezdi bevenni a bogyókat.Ellenkező esetben mindennek vége.18:00A gazdatest magához tért, de… még mindig nem… nem történt semmi. A hő… hőmérséklet 39.5°C. Ha nem vállll… változik a helyzet pár óra múlva végem van.022.00… egyre keesrevsebb a helyzet… már csak pááran mardatunk… a gazdtest mitnha dirrekkt me… nem vene maghozz lázchilapitot… ita vége…23::000már csak én ma… rdtam… prceim lehhetnk hátra… remélem a testhö továb emelkdik és a szrvezet belehal… francba!Nem tudok kijtni.. egy fehrvérsejt mozog a söttétben… nem tdok kijutni… közelednek…[/i]