Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Tom

by Tom

Medal of Honor béta benyomások

2010.07.06. in

[1][B]Medal of Honor[/B] A fileplanet jóvoltából nekem is sikerült kipróbálnom a legújabb Medal of Honor játék multiplayer bétáját. Gondoltam megosztom a nagyközönséggel első benyomásaim. Először gondoltam csak a játék topic-jába írok, de túl sok gondolatom támadt így inkább blogba öntöttem.Elsőként a grafikáról értekeznék. Kicsit olyan lett mint a Battlefield Bad Company 2 megjelenítése, ami nem is meglepő hiszen ugyan az a DICE fejlesztőcsapat követte el mindkét produktumot. Természetesen aláírom, hogy teljesen szubjektív a látvány megközelítése, de nekem egyáltalán nem tetszett. Szerintem teljes mértékben közepes lett. Igaz nem annyira recés a kép, mint a Bad Companyban, de azért én kíváncsi lettem volna, ha az unreal engine-nel csinálják a multit is a frostbite motor helyett, akkor milyen lett volna. Mindenesetre tök 20-ad rangú a megjelenítés, ha maga a játék kiemelkedő, de sajnos nem lett az.[2]Két pályát kapunk a bétában, nevezetesen Kabul City és a Helmand Valley mapokat. Előbbin team assaultot (tdm) utóbbin pedig egyfajta küldetés alapú játékmódot játszhatunk. Ezeken 3 különböző kaszttal kolbászolhatunk (Rifleman, Spec Ops és a Sniper) a siker elérése érdekében, amelyeket 14-es level-ig lehet fetornászni, ami így elsőre nem tűnik hosszúnak, remélem a teljesben bővebb fejlődési lehetőségeink lesznek. A fegyverek a szokásosak, amiket már megszokhattunk más modern hadviseléses játékoktól. Nincs túl sok, de persze ez csak egy béta. A játékmenet valahol a Bad Company 2 és a Call of Duty Modern Warfare között van. Kicsit ilyen is, kicsit olyan is, de mindenképpen szokni kell. Nekem így elsőre nem tetszett, egyáltalán nem ösztönöz a későbbi vásárlásra.[3]A hangok sem lettek éppen a legjobbak szerintem. Nem éreztem a fegyverek erejét, olyan semmit mondóak a hangok benne. De szerencsére az atmoszférával nincsen különösebb baj, így a hangulat nem veszít varázsából. A fegyverre szerelhető GL-nek valamint a vállról indítható rakétának is le vettek a területi sebzéséből, 3-4 m-re állva a becsapódástól már túl lehet élni a robbanást. A fegyverekből is elég sok golyó kell az ellenfélbe, bár a fejlövés legalább egyből halálos. A killstreak rendszer pont alapú lett, tehát nem adott számú ölés után, hanem szerzett pont után aktiválhatóak, ami nem olyan eget rengető különbség (hiszen elhalálozásunkkor ugyanúgy 0-ról kezdhetjük gyűjteni), de legalább így ha folyamatosan fejlövéssel vagy egyéb extrával írtjuk az ellent akkor a plusz pontokkal hamarabb elérhetjük akár a légicsapást is.[4]A legnagyobb problémám azzal a pár igen zavaró buggal volt, ami jellemzi a bétát. Halálozáskor a karakter nevetségesen esik össze és szinte mindig belelóg valami tereptárgyba. De legnagyobb baj a folyamatos fagyások okozták. Ha azt vesszük, hogy július van és a játék szeptemberben meg akar jelenni, akkor szerintem elég komoly bajok vannak. Pedig az volt a cél a külön multira és külön singlere felállított két különálló programozó csapattal, hogy mindkét játékmód maximálisan teljesítsen és időben is gyors legyen a fejlesztés. Ezzel szemben nyakunkon a megjelenés és ebben a formában még olyan hibák vannak, amiket nem a játékosok bétában eltöltött tesztelési játék információiból tudnának megoldani, hiszen az maximum a játékmenet balanszírozására valamint a kisebb glitchek orvoslására jó.Engem ez a beta elriasztott kicsit ettől a játéktól, akár annak idején a Bad Company 2 multi bétája, de ott is sokan mondták, hogy a teljes mennyire sokban különbözött a bétától, hát reméljük pozitív változásokon esik még át a megjelenésig a Medal of Honor.Végül egy kis játékmenet videó a bétából:[YOUTUBE]9oKePnEmGlA[/YOUTUBE]

by Tom

Mass Effect 1-2 szösszenet

2010.02.24. in

[U][B]Mass Effect[/B][/U]Már nagyon régen nem játszottam igazán jót PC-n és azt hittem, hogy a Diablo 3-ig nem is fogok. Tévedtem, de nagyon. Történt ugyanis, hogy kezeim közé került a Mass Effect (hála egy hazai PC-s magazinnak), amit csak kíváncsiságból telepítettem fel, mégis az eredmény az lett, hogy le sem tudtam szakadni róla míg nem a végére nem értem. Aztán látom megjelent a folytatása is, ami szintén egy remek darab az rpg-k piacán. Már nagyon várom a trilógia befejezését, de addig is azok számára, akik netán nem ismernék a sorozatot itt egy kis kedvcsináló a két játékból, hátha kedvet kapnak hozzá.[1][U]Egy kis ízelítő a történetből:[/U][I]”2183-ra az emberiség megtanulta, hogyan lehet a galaxisban a fénysebességnél gyorsabban utazni. Most azon igyekeznek, hogy megtalálják helyüket a galaktikus közösségben.Shepard parancsnokként, úgy is, mint a Rendszerek Szövetsége Hadsereg tisztje, a Normandia űrhajó fedélzetén Te képviseled az emberiség első és utolsó védvonalát a hatalmas és gyakran veszélyes galaxis kihívásaival szemben. Tetteid és döntéseid meghatározzák az emberi faj további sorsát… és az egész galaxis jövőjét.”[/I]Magáról a történetről ennyit elöljáróban, nem szeretnék semmit spoilerezni, hiszen a játék fő esszenciája maga a story, mely Shepard parancsnok kalandjain ível át egészen az emberiség és a galaxis megmentéséig. A játék kezdésénél lehetőségünk van karakter generálására, de választhatjuk a készítők által megálmodott Shepard-ot is. Amennyiben saját karakter készítése mellett döntünk, úgy lehetőségünk van a kinézetét (arcát) teljes mértékben egyedivé szabni, egy meglehetősen jól funkcionáló egyszerű szerkesztő segítségével. Megadhatjuk karakterünk háttér információit is valamint, ami a legfontosabb karakterünk osztályát. Választhatunk Katona (harci specialista), Mérnök (technikai specialista), Adeptus (biotikus specialista), Beszivárgó (harc/technika) valamint Harci adeptus (biotika/harc) közül. [YOUTUBE]yqJuJTIus7U[/YOUTUBE]A rövid bevezető után megkapjuk Shepard irányítását a Normandia fedélzetén. Miután megismerkedünk az alapokkal máris megkezdődik az első küldetésünk az Eden Prime-on. Maga a harc valós időben zajlik, olyan mint egy tps-ben. Mindig két csapattársunk lehet velünk egyszerre, akiknek különböző parancsokat adhatunk, mint kövess (alapértelmezett), vonulj fedezékbe, valamint menj egy adott pontra. Harc közben megállíthatjuk az időt, hogy kiválasszuk milyen fegyvereket akarunk használni, vagy hogy melyik speciális képességünket szeretnénk ellőni az ellenfeleken. Valamint használhatunk fedezéket is (álá Uncharted). A harc tehát egyáltalán nem bonyolult, meglehetősen egyszerű és nem is nehéz, viszont látványos és nagyon élvezetes. Természetesen a nehézségi szintet bármikor állíthatjuk játék közben (három szint közül választhatunk) a beállítások menüben, ha esetleg valakin kifogna a program.Kalandjaink során rengeteg páncélt, fegyvert, gránátot fogunk találni, amikkel egyedire szabhatjuk karaktereinket és egyre könnyedebben vehetjük fel a harcot az ellenfelekkel. Eddig akár egy átlagos program is lehetne, ami igazán kiemeli a többségből – a látványos és filmszerű történetvezetésen túl – az az élő, pulzáló galaxis telis – tele bolygókkal, amiket meglátogathatunk. Gyönyörű helyszínek és változatos karakterek, amik nem csak háttér elemek, nem csak a körítés részei, hanem a játék szerves elemei. A fő és mellékküldetéseink során is döntéshelyzetek sokaságát kínálja fel a játék, melyek döntéseink nagyban befolyásolják a körülöttünk lévő világot. Lehetőségünk van karakterünket jó (paragon) valamint gonosz (renegade) irányba terelni a tetteink és cselekedeteink függvényében, ily módon a játékidő megduplázódik, akárcsak a készítők előző játékaiban (K.O.T.O.R. 1,2; Jade Empire). Nagyon tetszett a párbeszédek megvalósítása is, hiszen mikor ránk kerül a sor a társalgásra, akkor nem pontosan azt írja ki a program, hogy mit fog mondani a szereplőnk, mint a régi kalandjátékokban, hanem hogy mit gondol. Így aztán rendesen ki kell ismernünk a főszereplőt, valamint az egész játékot, ha a megfelelő mederbe szeretnénk mindig terelni a beszélgetéseket, hiszen nincsenek jó vagy rossz válaszok egyértelműen, így tehát remek újrajátszási faktor lett eme rész is. Szerencsére hab a tortán, hogy mindezt remek szinkron színészekkel valósították meg (lásd: Illusive Man – Martin Sheen), akik elképesztően jó munkát végeztek. A szinkron színészek és a grafikusok segítségével olyan páratlan karakterek jelennek meg előttünk, akik habár tudjuk nem léteznek, mégis teljesen valósághűek. Az idegen életformák is úgy meg vannak csinálva, hogy simán elhiszi az ember, hogy ilyen létezhetne akár.[YOUTUBE]lBRo7JWy744[/YOUTUBE]Miután végigvisszük a játékot (, ami olyan 12-15 óra játékidő a főszálon, kibővítve a mellékküldetésekkel olyan 30 órára) lehetőségünk van új játékot kezdene a már felfejlesztett karaktereinkkel, hogy felfedezzük a történet különféle szálait.[2]Mikor a második részt elkezdtem, örömmel vettem a készítők azon lehetőségét, hogy az első rész mentését beimportálhattam, így ugyan azzal a karakterrel folytathattam a sorozatot. Remélem a harmadik részben is lesz ilyen lehetőség. Természetesen nem marad meg a karakter szintje, képességei, de vannak bizonyos kulcsfontosságú döntéseink, amik kihatással lehetnek a folytatásra. A második rész sok mindenben megváltozott (egyszerűsödött), de így is egy remek folytatás lett.[3]Rengeteget tudnék még írni eme két nagyszerű rpg-ről, de már így is túl hosszúra nyúlt a post és nem hinném bárki végigolvasná úgy, habár a megírása is fun :).[A http://masseffect.bioware.com/]hivatalos web oldal[/A][U]Befejezésül pár játékmenet videó vegyesen az első két részből, valamint az első rész credits zenéje:[/U][YOUTUBE]PxDGduSq8bM[/YOUTUBE][YOUTUBE]OyWurWoxhuA[/YOUTUBE][YOUTUBE]ibdvuzjPlsg[/YOUTUBE][YOUTUBE]YYZF8QxiTjg&feature=related[/YOUTUBE][YOUTUBE]sgOCTAkaO9Y[/YOUTUBE]

by Tom

Priston Tale 2 – MMORPG kedvcsináló

2009.09.23. in

[1][B]Priston Tale 2 [/B]Gondoltam írok egy szösszenetet erről az mmorpg light-ról. Nem olyan régen történt, hogy Killzone 2-ben találkoztam egy spanyol gyerekkel, aki történetesen szintén PT2-özik is. Innen jött az ötlet, hogy bemutassam nektek is ezt az ingyenes internetes szerepjátékot.[2]A játékot leginkább a Diablohoz tudnám hasolítani azok számára, akik még nem játszottak mmorpgvel. Természetesen nem olyan jó, mint a Diablo és nem is olyan összetett, mint mondjuk a World of Warcraft, de szerintem mindenképpen egy kellemes szórakozást nyújt. Kétféle frakció közül lehet választani: a Tempskron és a Morion közül. Ezután lehet kasztot választani, melyek a szokásos szerepjátékokból ismertek úgy, mint: Fighter, Huntress, Knight, Priestess, Magician. Na de mielőtt belemerülök és rittyentek egy több oldalas írást, amit talán senki nem olvas végig inkább csak felkeltem a figyelmet a progi iránt.Bővebben a hivatalos oldalon lehet tájékozódni: www.pristontale2.com -on.[3]Ha esetleg megtetszik a játék, akkor engem TomThomas néven az Awel szerveren találhattok meg. Szívesen segítek, ha fent vagyok. Van egy klánunk is Hungarycum néven, így próbáljuk meg összegereblyézni honfitársainkat, akik játszanak eme remek kis unaloműzővel.[YOUTUBE]MXK5RWnf6jg[/YOUTUBE]További jó játékot!Tom

by Tom

psp go nem lesz

2009.08.26. in

Magyarországon nem lesz kapható a Sony PSPgo. Érdemes elolvasni:http://www.hwsw.hu/hirek/42789/sony-playstation-portable-psp-pspgo-konzol-videojatek-jatek-network-store.htmlNem valami sokkoló tény, hisz mindenki tudta, hogy ez lesz, de azért reménykedtünk.[1]

by Tom

They were just animals!!!

2009.08.08. in

[U][B]HAZE[/B][/U]A Ubisoft gondozásában megjelent scifi fps az utóbbi idők nagy meglepetése számomra, hiszen a rengeteg lesújtó kritikát követően biztos voltam benne, hogy ez egy rossz játék. Vagy mégsem az?[1]Be kell vallanom már az elején, hogy nekem nagyon tetszett ez a játék. Igaz, ami igaz, hogy teljes árú szoftverként nem állja meg a helyét, de ma már rendkívül kedvező áron beszerezhető. A nem túl távoli jövőben járunk, a seregek fenntartása drága üzletté változott. A haderők számlái billiós nagyságrendekben szárnyaltak, így logikus lépésnek tűnt a saját hadsereg helyett bérelni egyet. Mantel Global Industry válaszolt a helyzetre. A UN és a NATO -tucatnyi nemzetek hadereivel egyetemben- feloszlott, az összes békefenntartót átcsoportosították a Mantel magán hadseregéhez. A dél amerikai Boa régióban zavargások törtek ki, melyek a veszélyes gerilla alakulat, az Ígéret Földje nevű szervezet felelős élükön Skin Coat-al. Mantel rögvest mozgósította erőit és csapatot küldött a térségbe, melynek te is tagja vagy Carpenter őrmester. Az iskolapadot éppen elhagyó, friss végzős Shane Carpenter, a Mantel propaganda áldozata, ki önként jelentkezett, hogy a Nektárt magába szívva hős lehessen. [2]A Mantel nem csak az érdekében tett meg mindent, hogy katonáit biztosítsa küldetései során, hanem azért is, hogy mindvégig jól szórakozzanak. Az eredmény pedig a Nektár. Megnöveli a térlátást, a célzást valamint erőt és gyorsaságot kölcsönöz használójának. Mindemellett elrejti tettük szörnyűségeit és felerősíti erőszakos hajlamukat, hogy hatékonyabbak legyenek a bevetésen. Na és persze, hogy jól szórakozzanak. Gondjaink akkor kezdődnek, mikor társunk lejjebb veszi a tudtunk nélkül Nektár adagolónkat és egyszer csak fel-fel villannak a valóság képei. Szembekerülünk mind a magunk, mind társaink brutális tetteivel és megrendül önnön magunkba vetett morális hitünk…[Youtube]KyDu3Bh2Nro[/Youtube]Na de nem szeretnék többet elárulni a történetből. Szerintem érdemes megélni e kalandot, fordulatokban nem lesz hiány. Az Igazsághoz hozzátartozik, hogy maga a játék egy átlagos, vagy az alatti fps, ramaty grafikával és közepes audióval. De a hangulata igazán magával ragadó. Szívesen viszont látnám egy egész estés filmen.[Youtube]D1f9vsn7Z2I&feature=related[/Youtube][3][Youtube]6DZHzpG_eKA&feature=channel[/Youtube]Mindenkinek jó szórakozást, aki kedvet kapott hozzá!ui: Egy háborúban nincs jó vagy rossz oldal, igaz Merino?Tom

by Tom

DC-met Wii-re cserélném

2009.06.25. in

Sega Dreamcastemet Nintendo Wiire cserélném, akár értékegyeztetéssel.DC tartozákai: – alapgép (dobozával gépkönyvével) – 2 gamepad (eredeti sega) – 1 VMU eredeti memória kártya – 1 utángyártott memória kártya – 1 DEMO lemez – 4 eredeti játék (Virtua Fighter 3tb, SoulCalibur, Prince of Persia Arabian Nights, Looney Tunes Space Race, ChuChu Rocket!) – 25-30 back up játék + boot lemez (a gép nem módosított, hiszen a dreamcastet nem kellett módosítani a backupok futtatásához)Ha valakit érdekel írjon.Ha van rá igény töltök fel képet róla.

by Tom

Gyűjteményem

2009.04.16. in

Már rengetegen készítettek blogot gyűjteményükről és most én is késztetést éreztem. Blogolni jó :)Jelenlegi PS3-as játékgyűjteményem:[1]És ami várhatóan jövő héten érkezik az ez a két gyönyörűség:[2]Most már csak időt kéne vásárolnom, hogy végig vigyem mindegyiket :). Jelenleg még nincs a fele sem végigtolva sajnos. Van három játékom amit még kibontani sem volt időm karácsonyi vásár óta. De bezzeg már is berendeltem a Little Big Planetet és a Prince of Persiát. Tudom függő vagyok. Ez van. De gyógyuló félben vagyok :). Mindenkinek jó játékot kívánok! További kellemes olvasgatást az oldalon!

by Tom

The Last Remnant – élménybesz.

2008.11.25. in

[1]A The Last Remnant a SquareEnix legújabb üdvöskéje, ami remélhetőleg minél előbb megérkezik a Ps3-ra is. Egyik nap volt alkalmam egy olyan 8-10 órát játszani a játék X360-as verziójával.Történt ugyanis, hogy mivel informatikai középsuliba jártam így a legtöbb haverom velem csináltatja a számítógépét, pedig nem értek jobban hozzá, mint egy átlagos felhasználó. És akkor megláttam, hogy megérkezett barátom legújabb rendelésének gyümölcsei a game-ről(brit bolt). Gyorsba összedobtam a pc-jét és ha már ott voltam gondoltam nézzük meg az új szerzeményeit. Pontosabban az egyiket néztük csak meg a The Last Remnantot (hoppá azt hitted itt lesz a fordulat mi?:)), mert annyira lekötött, hogy éjjel 2-ig egyhuzamban játszottunk vele. Na de térjünk a lényegre.Előre elnézést, ha a játékban szereplő neveket, helyszíneket helyesírási hibával fogom írni. Nincs előttem sajnos a játék, hogy puskázhassak. :)[YOUTUBE]6u05I00-abI[/YOUTUBE]A történet ahogy már megszokhattuk a japán szerepjátékok legtöbbjénél in medias res kezdődik (azaz egyből a történet közepébe csöppenünk). Főhősünk (legalábbis az egyik a leg fő hős :)) Rush egy erdőn keresztül szalad egy nagy kopár fennsík felé elég kétségbe esetten és közben Iriana nevét kiabálja, kiről később kiderül, hogy a húga. Egy hatalmas csata látszik kibontakozni ezen a hatalmas puszta terepen. Főhősünk pedig megpillantja Irianát a tömeg kellős közepén. Természetesen érzelemtől fűtötten egyből odarohan mit sem törődve a körülötte zajló eseményekkel. Ez az érzelmeken alapuló hirtelen viselkedése Rushnak az egész játék folyamán érezhető lesz (legalábbis ameddig eljutottam benne mindenképpen:)), ami már a nevéből adódó szóvicc miatt is tetszett:) (Rush=rohanás, roham…). Természetesen nem a húgát látta, mint később kiderül és megkezdődik a játék bevezető szakasza. Itt még minden olyan kusza a játékos számára. Nem értjük a szereplőket, furcsálljuk a különböző emberszabású lényeket a csatázó felek mindkét oldalán, de idővel mindenre fény derül. Ez a folyamatosság, hogy szépen lassan nyílik meg a játék nekem nagyon tetszett. A képfrissítés folyamatossága, akarom mondani nem folyamatossága már kevésbé, de ezt majd később.A bevezetőben látható csata közben megismerkedünk Athlum vezetőjével a bölcs Dáviddal, aki valamilyen a történet elején megmagyarázhatatlan okból nagyon szimpatizál Rush-al és felajánlja, hogy segít neki húga megkeresésében. Közben különböző átvezető videók segítik a játékost, hogy képben legyen miként is került ide hősünk,de persze továbbra is misztikus marad. Rá is lelünk húgunkra már a történet elején, de természetesen egyenlőre nem sikerül megmentenünk, viszont kezdetét veszi a történet, ami ugyan könyv formájában nem lenne bestseller, de jól kiszolgálja egy szerepjáték igényeit. Egy olyan világ tárul a szemünk elé, amiben minden város egy-egy ősi ereklye köré épült. Városok vezetői pedig, akik valamilyen formában képesek életre hívni ezek varázslatos képességeit. Ezek az ereklyék a legtöbb esetben hatalmasak, mint az otthonunknak nevezhető Athlum főterébe becsapódott hatalmas kard, rendkívüli látványt nyújtanak. Na de a történetről legyen elég ennyi, hogy húgunk kulcsfontosságú szerepet tölt be és később körvonalazódik a rejtélyes fő gonosz is Conqueror (Az Uralkodó), mint első számú közellenség és egy ereklyék körül kísérletezéssel foglalatoskodó Academy társaság is bekavar az eseményekbe, akik egyébként nyilvános a világ városainak jelentős szerepet betöltő szervezete. Lesz itt ármány és összeesküvés, tragédia, dráma, móka és kacagás is. Egy feltehetően epikus végkifejlettel reményeim szerint.[2]A játékmenet a szokványos sémákra épül, de persze rengeteg mindennel megpróbálták egyedivé tenni, feltupírozni, hogy úgy érezzük valami egészen újat látunk (Szerintem remek munkát végeztek). Először kezdem a térképpel, hogy egy körvonalát lássuk az egésznek. A térkép hasonló, mint amit a Final Fantasy Tactics-ban láthattunk. Fel vannak tüntetve a városok, melyek között egyetlen kattintással válthatunk. Valamint vannak dungeonok, katakombák, labirintusok, elhagyott kastélyok, amik természetesen ellenséges területek, a harcok színhelyei. Egy városra kattintva nem lépünk be egyből, hanem a város térképre kerülünk, ahol megjelennek a város egyes kerületei, mint bejárható részek. Kis ikonokkal jelzik a város térképen a kerületek nevei alatt, hogy milyen boltok és egyéb helységek találhatók az adott lokácioban, ami jelentősen megkönnyíti a tájékozódást. Minden város hasonló felépítéssel rendelkezik, azaz mindegyikben vannak tárgy, fegyver, gyógynövény stb… üzletek, valamint kocsma és céh(guild). Természetesen nem minden város látható a térképen kezdetekkor és egy adott város minden kerülete sem bejárható azonnal. A kocsma információ szerzésre valamint a legtöbb mellékküldetés lelőhelyéül szolgál. Ezek a mellékküldetések történetüket tekintve igen változatosak, teljesítésük azért a legtöbbször elég hasonlatos, csak olykor akad egy-egy, amiben nem csak megmenteni kell valakit a pálya végén vagy elvinni egy tárgyat a dungeon legmélyéről megbízónknak, hanem esetlegesen nyitottabb pályarészt kapunk (lásd: sivatagos oszlopos küldetés), ahol nincs feltétlen szánkba rágva a továbbhaladás. Amúgy az egész játékra jellemző, hogy habár nem tudtam elakadni benne ez alatt a 8-10 óra eltöltött játékidő alatt, de egy közepes angol nyelvtudás szükséges a gondtalan és felhőtlen élvezethez. Visszatérve pedig, a céhek (guildek) szolgálnak olyan mellékes feladatokkal, amiket a fő/mellék küldetés alatt vagy csak barangolva a világban teljesítünk. Biztos lesz, aki külön elolvassa és rámegy ezekre, de szerintem ez a rész nem volt jól megvalósítva. A lényege, hogy olyan objektívákat ad, mint győzz le 8 pókot, intézd el a megsemmisítőt BlackDale közelében és hasonlók. Minden városban, ha beszélsz a guild vezetőjével megnézheted ezeket a taskokat, amiket bármikor a játék során teljesíthetsz akarva/akaratlanul. Ha jelented teljesítésüket a guildekben, akkor megjutalmaznak arannyal (játék fizetőeszköze) és/vagy tárgyakkal. A fontosabb, hogy a céhen belül lehet felbérelni vezéreket, illetve itt lehet elbocsájtani is őket, hiszen csak adott számú vezért/vezetőt alkalmazhatunk egyszerre. Szerencsére ez a szám növekszik a történetben előre haladva így a story fő vonalán automatikusan hozzánk csatlakozott vezetőket jelentősen kibővíthetjük egy igen széles listából választva, hiszen minden város céhe más-más leadert biztosít kicsiny csapatunknak, amennyiben élni akarunk a lehetőséggel.[YOUTUBE]YpR86ef3sxY[/YOUTUBE]És rá is térnék akkor a harcra. A játék harc rendszerére. Mint már sokan biztosan tudjátok körökre osztott harcrendszer fogad minket, ami az előzetesekből nem volt teljesen egyértelmű. Én magam nagyon örültem ennek, hiszen már a könyökömön jöttek ki a valós idejű harcrendszerrel rendelkező jrpg-k és szabályos rosszul lét kerülgetett az Eternal Sonata-ához hasonló tök egyszerű szinte csak egy gombot használó, szinte már akciójátékokra hajazó játékmenettől (egyéb iránt az említett produktum jól sikerült, de sajna eléggé rpg light). Persze nem mondom, hogy itt olyan nagyon bonyolult lenne kiismerni a rendszert (nem egy ördög lakat azért ez sem), de kellő tanulási, begyakorlási fázist igényel.A harcok során egy sereget irányíthatsz, ami persze nem olyan grandiózus, mint hallatszik, de idővel az összes lehetőség irányításának megléte után bizony kellően összetett lesz. A csapatok beállítására szolgáló képernyőn 5 unionnak van hely és ezekbe 5 egységet(unit) lehet tenni. Az egységek lehetnek a korábban említett vezérek vagy egyszerű közkatonák is. A vezéreket automatikusan történetben kapunk és bérelhetünk a céheknél is mint már említettem. Minden csapatba célszerű/kell vezért tenni, hiszen ők sokkal erősebbek mezei társaiknál (főleg a story vonalt erősítők, mint Athlum vezetője David és tábornokai), valamint ők rendelkeznek unique/egyedi képességekkel, amik nem egyszer fogják megmenteni seregedet a nehezebb csatákból(lásd: Gae Bolg, vagy Rush Omnislash támadása). A mezei katonákat Athlum főterén egy katonával beszélgetve bérelhetünk, amint elértünk a történetben e lehetőségig. Embereink képességei két részre oszlanak. Vannak a harci képességek(combat arts = harc művészet) és a misztikus képességek(mystic arts). Utóbbiba az egykezes illetve kétkezes kard, lándzsa és hasonszőrű fegyverek forgatásával kapcsolatos skillek, az előbbi pedig a különböző varázslatok, úgy mint gyógyító, támadó, státusz megváltoztató stb… tartoznak. Rengeteg képesség van a játékban és habár konkrét beleszólásunk a karakterek fejlődésébe csak Rush Skyes-nál van, de minden karakternél megadhatjuk, hogy milyen irányba fejlődjön (combat vagy mystic: ezt a világtérkép és a város térkép között véletlenszerűen felugró párbeszédekben határozhatjuk meg). A csapatoknál lehetőség van formáció kiválasztására (eme lehetőség is idővel egyre bővül), amik befolyásolják csapatunk paramétereit(támadási erő, védekezési érték, varázslatok kivédésének hatékonysága és a szokásos ismert adatok, jellemzők).A harcok során csapataink egységeiknek egyenkénti életerő pontjait összeadva együtt használja, azaz az öt egység(vagy kevesebb a Te választásodtól függően) egy csoportban egy hp-val jelenik meg a csatában. Így ha valamelyiküket támadják, akkor a közös hp fog csökkenni. A csata addig tart míg minden csapatod el nem vesztette a hp-ját vagy pedig győzedelmeskedtél. Menekülési opcióval nem találkoztam, bár nem is hiányoltam, hiszen egyik korábbi jrpg-ben sem használtam. Ellenfeleink megjelennek a helyszínen, tehát nincsenek véletlenszerű csatározások, de a csata külön képernyőn zajlik, előbbin Rush és a kolbászoló szörnyecskék láthatóak. Egy lény a ‘térképen’ több ellenfelet is jelenthet a harci képernyőn, tehát csak megfontoltan közelítsünk. Harc előtt a lények feje felett különböző ikonokat láthatunk, melyekből viselkedésüket szűrhetjük le, láthatjuk, hogy éppen támadni akarnak-e avagy csak békésen szunyókálnak. Nagyon fontos, hogy mi támadjuk meg őket és ne fordítva, mert ellenkező esetben a gép fog kezdeni, elveszítjük a meglepetés erejét. Hamar megkapjuk a lehetőséget, hogy használjuk Rush nyakláncának erejét, amivel lelassíthatjuk az időt és egyszerre több ellenfelet is kijelölhetünk ily módon és harcra invitálhatjuk őket. Minél többel harcolunk egyszerre annál több és jobb jutalmat kapunk győzelem esetén, de persze annál nehezebb is lesz a dolgunk. A harci képernyőre érve fent láthatunk egy csíkot, ami csapataink morális állapotát hivatott jelezni. Ha teljesen kék, azaz a csúszka teljesen jobb oldalt van akkor a legjobb embereink harci kedve. Ellenkező esetben ellenfeleink kerekednek fölénk magasabb harci intenzitással. Fontos szerepe van tehát a morál megőrzésének, hiszen befolyásolja sebzési értékeinket. Növelhetjük sima támadásokkal, illetve a későbbiekben direkt ezt növelő támadásokkal is. Jobb oldalt egy kis térképet láthatunk csapataink valamint ellenfeleink elhelyezkedésével. Igen, fontos szerephez jut helyzetünk hiszen egy esetleges oldalba támadás, vagy letámadás egyfajta minimális stratégiai elemet teremt a harc során(flank attack, deadlock, raidlock). A csapatoknál kiválasztható formációk is befolyásolják egy-egy flank attack ellen milyen hatékonyan tudunk védekezni. A térkép alatt helyezkedik el a parancsok listája szépen egymás alatt. Fontos itt megemlíteni, hogy egyszerre 4-5 lehetőséget kapunk csapatonként a cselekvésre, de mivel rengeteg képesség kifejleszthető így itt előfordulhat, hogy nem mindig az éppen általunk használni szeretett lehetőség jelenik meg. Ez abban az esetben jelent problémát, amennyiben gyógyítani szeretnénk, de nem kapunk rá lehetőséget(habár ez ritka, de sajna megesik). A választási lehetőségek között mindig van sima támadás, combat és/vagy mystic támadás. Sokféle lehetőség lesz előrehaladva a játékban ennek kitapasztalása csak idő kérdése. Mindegyikhez tartozik egy Action pont érték, ami körönként újra töltődik, de értéke persze befolyásolja a következő körben beadandó commandokat. Egyszerűen fogalmazva kiadjuk a parancsokat csapatonként, hogy kit és hogyan támadjanak majd várjuk a kör végét. Igen ám várnánk, de a készítők beletettek egy quick time event szerű rendszert a harcokba, mellyel támadáskor a csapásunk erejét növelhetjük, valamint teamworkot hozhatunk össze, amivel adott éppen támadó csapatunk jeles tagjai korábban tudnak támadni az ellenségnél, így komoly salleroktól megkímélve magukat. Két csapat egymásnak feszülésekor a bal felső részen láthatjuk milyen sorrendben fognak támadni embereink, ellenfeleink, amolyan Final Fantasy X szerűen. Mindenesetre, aki nem szeretne a felvillanó gombnyomkodós részekkel vesződni az kikapcsolhatja a menüben és a gépre bízhatja. Küzdelmek után szerencsére nem kell a csapatok életerejének feltöltésével, valamint státuszuk visszaállításával piszmogni. Itt valóban a csatákon van a hangsúly. Harc valószínűleg bővül még idővel, mint említettem én csak 8-10 órát tudtam játszani a progival. Megemlíteném még, hogy szerencsére a mentési rendszer nem a megszokott mederben zajlik, hanem bárhol menthetünk a játék során, ami igazán felhasználóbarát véleményem szerint.[3]Szólnék a grafikáról is pár szót. Nem lenyűgöző, de mindenképpen szép. Mikor Rush apját megy meglátogatni egy lebegő szigetre, akkor azért tátottam a számat kicsit (amolyan star warsos felhő város hangulata volt számomra annak a kis helyszínnek). De összességében nem kiemelkedő, hanem csak szimplán jó. Ami rendkívül lerontja az összképet az a folyamatos szaggatás és állandó textúra betöltődési probléma. Szerencse, hogy körökre osztott, mert így a szaggatás nem megy a játszhatóság rovására, szimplán csak roppant zavaró. Valamennyit javított rajta mikor haver bedobta, hogy nézzük meg van-e hozzá patch live-on és ekkor sikeresen letöltöttük az új dashboard frissítést, amivel megkaptuk a telepítés lehetőségét. Feltelepítés után javult a helyzet, de még így sem ütötte meg az elfogadható szintet a képfrissítés. Jó kis nevetős, viccelődös vita parázslott ki mikor felvetettem mennyire szidta a PS3-amat a telepítés miatt és most lám neki is beköszöntött ez a feature:D. De a késői órákra való tekintettel, valamint mert egyikünk sem platform szerelmes így komolyabban nem veséztük ki a témát, csak konstatáltuk mennyire megváltoztak a videójátékok ilyen szempontból is az elmúlt 10 évben.A hang és a zenék nekem tetszettek. Habár nem ragadt meg annyira, mint az MGS dallamai vagy a Halo1 harsonái, de persze nem is játszottam annyit vele. A hangulat viszont rendkívül jó lett szerény véleményem szerint. Engem az első pillanattól fogva magával ragadott.Szavatossággal szerintem nincsen probléma, hiszen a két lemez közül csak az első közepe fele lehettem maximum és egy rakat mellékküldetést nem volt időm/lehetőségem kipróbálni, a második lemez végén esetleges epikus csatákba pedig bele sem merek gondolni.Engem meggyőzött a játék, várom szeretettel PS3-on. Remélem kijavítják a grafikus problémákat addig, bár azért nem élem bele magam teljesen.[YOUTUBE]s9jr3B8UAMM[/YOUTUBE]Aki esetleg érdeklődik a játék iránt és nem rágta át magát utólag hosszúra sikeredett élménybeszámolón (azért remélem lesz aki elolvassa, bár a megírása is szórakoztató volt számomra), az megtekintheti eme oldalon szereplő gameplay videót, ami a játék első 10 percét mutatja be:http://www.gamersyde.com/news_7346_en.html

by Tom

SWFU – Zavart érzek az Erőben!

2008.10.08. in

[1]Először nem akartam írni erről a játékról, mert nem saját, hanem csak kölcsönbe kaptam. De annyira megtetszett a blogolás, hogy mégis megírom a magam kis szösszenetét a játékról. :)A Star Wars mindenki által ismert és sokunk által elismert sorozat. Én magam nagy rajongója vagyok a szériának, ezért kíváncsian vártam, hogy milyen is lesz a végtermék. Örültem mikor kiderült, hogy egy TPS játékot üdvözölhetek a force unleashed-ban, hiszen a Jedi Knight, Jedi Outcast és a Jedi Academy nagy kedvencem volt még a PC-s játékos korszakomból. És habár ezek a játékok inkább FPS-ek voltak, de a végigjátszásuk alatt nagy részben a fénykarddal aprítottam, ami TPS nézőpontból (is) játszható volt, ezért aztán egy minimális párhuzamot lehet vonni ezen alkotások között.A játék kellemes intróval nyitott és egyből elkezdtem monfordírozni, hogy vajon a játék is ilyen szép lesz-e. Szerencsére nem kellett csalódnom, hiszen csodálatos grafika tárult elém. De a vizualitáson való első elcsodálkozásomat tompította a kezdő ‘tutorial’ pálya játszható karaktere, Vader NagyÚr. Azt hiszem kijelenthetjük, hogy minden rajongó álma válhatott ezzel valóra részben, hogy a Star Wars Univerzum egyik legmeghatározóbb karakterét irányíthattuk, még ha ilyen kis időre is csak. Már előre sajnáltam szerencsétlen kis Wookikat ahogy a filmekben megszokott hörgésükkel jajveszékelnek a sötét nagyúr kezei által. [2]A bevezető szakaszt követően Vader titkos tanítványát irányíthatjuk majd a játék során, aki habár a kezdetben eléggé unszimpatikus volt a számomra, idővel mégiscsak megbarátkoztam jelenlétével. A játékmenet a szokványos TPS akció mederben zajlik, illetve zajlana, ha nem egy sith lovagot irányítanánk. Az erő megvalósítása nagyon jól sikerült. Tiszteletét teszi a villám szórás, tárgyak/élőlények lebegtetése, erővel való ellökés és még olyan plusz dolgok is, mint a villám pajzs vagy az erő totális kirobbanása a főhősből, amolyan Advent Rising módra. Rendkívül látványosan van megvalósítva hála fizikai motornak. Három fizikus motort gyúrtak egybe a készítők. A havokot, ami szinte már széria tartozék a mai játékokban, az euphoriát, ami a karakterek valós időben történő interakcióját hivatott élethűvé tenni (a GTA 4-ben is tiszteletét tette; a kocsi kilincsébe kapaszkodó szerencsétleneket mindig öröm nézni leszakadni:) ) és a különböző anyagú tárgyak valósághű törését modellező DIMM-et. Ezek együttesen olyan látványt nyújtanak, amit eddig még nem láthattunk, legalábbis én még nem 🙂 . Az erő használata helyettesíti végeredményben a távolsági fegyvereket, de azért jó lett volna látni a klasszikus lézer puskákat is a korábbi Jedi Knight-okból. Közelharcra viszont számtalan kombó áll rendelkezésre, melyek láttán talán még Dante is elismerően csettintene. Ezeket folyamatosan fejlődve nyithatjuk meg előre haladva a pályákon. Igen fejlődés! Akció játékhoz mérten egészen klassz kis részletes fejlődési rendszert kapunk, amiben kedvünkre alakíthatjuk StarKiller képességeit.A történet szerintem kellően jól sikerült, vannak benne fordulatok (Sanyika:”Hoho FÓÓDULAT”) és viszonylag illeszkedik a filmek történetéhez (SPOILER ON!!: A jó megnyerés illeszkedik, a rossz nem, de könyveljük el ezt amolyan plusz szórakoztató dolognak, mint amilyen a what if sorozat a marvel képregényekben. SPOILER OFF!!). [3]Természetesen vannak hibái is a játéknak, hiszen az élet sem fenékig tejfel. Kisebb grafikai hibák, többjátékos mód hiánya, rövid egyjátékos rész, de szerintem a hangulat kárpótolni fog mindenkit, akinek kicsit is tetszett valaha a star wars univerzuma. Sajnálattal vettem tudomásul mikor vissza kellett adnom a játékot haveromnak, hiányozni fog. Számomra a játék 6/10 volt és a későbbiekben biztosan beszerzek magamnak is egy példányt, ha a pénztárcám is úgy akarja. :)Sajnos éppen akkor olvastam a neten a készítő stúdió bezárásáról szóló hírt, mikor már vizionáltam egy hasonló játékot Anakin főszereplésével hűen a film történéseihez, egy amolyan miből lett a cserebogár karakter fejlődéses történet meséléssel a végén komoly Vader zúzással nyakon öntve, egy esetleges alternatív végkifejlettel ala Vader vs. Uralkodó. És egy komoly aréna küzdelmekkel megfűszerezett, az összes szereplőt felvonultató multiplayer hiriggel. Hümm hümm … elmereng. Nem volna rossz szerintem. :)Nah de a jelen most eme program, szóval álljon itt egy kis kedvcsináló:[YOUTUBE]XMuv7hjUtbE[/YOUTUBE]ui: Köszönet az oldal készítőinek, hogy felületet biztosítottak agymenésemnek.TomUpdate: Aki teheti próbálja ki a játék psp-s, ps2-es vagy wii változatát is, mert megéri. Egy csomó új helyszín van bennük, ami a ps3-as verzióban nincsen, valamint szerintem jobbak a QTE-k benne.

by Tom

Narikó heroikus története

2008.10.08. in

[1]Sikerült beszereznem ezt a játékot és gondoltam írok róla egy szösszenetet. :)Sokan mondták, hogy ez a játék olyan god of war-os és nekem ps2-ön nagyon tetszett az a sorozat. Ezért gondoltam mivel úgyis soká fog még megjelenni a gow3 ezért beszereztem a hs-ot.Elején a szokásos telepítés után izgatottan kattintottam a new game feliratra. Az intrót szájtátva néztem. Nagyon szép grafikát sikerült összehoznia a készítőknek. Az arc mimika lenyűgöző. A bejátszások rendkívül filmszerűek. Szóval a körítéssel minden a legnagyobb rendben volt (igaz voltak v-sync problémák, de összességében meg voltam elégedve a vizualítással).[2]Maga a játékmenet is elnyerte a tetszésemet. Egyedinek hatott a különböző harci beállások és azok használatával megbolondított védekezési- és harcrendszer. Látványos speciális- és ellen támadásokkal fűszerezték a harcokat. És mindezt könnyen elsajátítható, felhasználó barát irányítással tálalták. Kihívást is sikerült jól eltalálnia a készítőknek, valamint a hell móddal a mazohisták is örömüket lelhetik a játékban. A történet is megfelelő volt egy akció játékhoz. Nagy csavarok nem voltak benne, de ezt szerintem senki nem is várja 🙂 SPOILER ON: Nah jó a végén volt, hiszen én örök optimista vagyok és full happy endre számítottam. 🙂 SPOILER OFF[3]Összességében szerintem egy nagyon jó játék lett. Egyetlen igazi negatívuma a rövidsége, ami azért is olyan fájó pont hiszen annyira jó lett a játék, hogy még pár helyszínen örömmel végigküzdöttem volna magam. Nálam 7/10 pont. Örülök, hogy megvettem. [YOUTUBE]kc5_7Vwr0OM[/YOUTUBE]