Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Alien

by Alien

Movieshark – amíg nem teljes a Netflix

2016.02.10. in

A [A http://kodi.tv/]KODI[/A] (a.k.a XBMC) médiacenter szoftverről jópárszor írtam már, több éve totális megelégedettséggel használom az otthoni mozizásra. A program időközben rengeteget fejlődött, szinte az összes létező platformon fut már (windows, osx, android, linux, stb), rengeteg kiegészítővel lehet bővíteni, csilliárd formátumot ismer és nem mellesleg nagyszerű 3D támogatással is bír. [1]A minap akadtam bele egy komolyabb kiegészítőbe a [A http://movieshark.xyz/]Moviesharkba[/A], amit magyar srácok dobtak össze és ami a népszerűbb streamelős filmes/sorozatos oldalak tartalmát képes a Kodin keresztül lejátszani. Az ismert oldalak itthoni jogi hátteréről gőzöm sincs( mint ahogy magáról a streamelésről sem), szegről-végről ismertem csak, a minőségbeli problémák mellett talán a kényelmetlen kezelés miatt kerültem mindig is. Azt tudom, hogy a nagyapámék pl csak így néztek a neten bármit, többször kérte a segítségemet, hogy “a film alatt csörög valami folyamatosan”, amiről miután ránéztem kiderült, hogy egy háttérben megnyíló online kaszinó reklámja. Persze ezen kívül rendszerint még vagy 70 popup ablakot kell bezárogatni, köztük olyat is amin éppen egy(vagy több) néger répával veregetnek homlokon valami szerencsétlen királylányt…[2]A Kodis kiegészítővel mindez a múlté, nincsenek ablakok, csak egy lista amiben csak az adott filmet/sorozatot illetve a rendelkezésre álló videómegosztót kell kiválasztani és már mehet is a mozizás.A kiegészítőt a készítők repository-jából lehet letölteni, magán a programon belül, ehhez az alábbi neten talált videó nyújt segítséget:[YOUTUBE]z9x3N4dXdZM[/YOUTUBE]Egyébként a repot érdemes átvizsgálni, több nagyszerű kiegészítő található még rajta, a srácok összedobtak egy-egy plugint a kereskedelmi csatornák feltett videóira is (RTL,TV2), de van olyan is ami a Youtube-on található teljes filmeket szedi egy csokorba. Ami számomra totál megdöbbentő az a Sorozatbarát nevű kiegészítő ami a névadó [A http://www.sorozat-barat.info/]oldal[/A] tartalmához biztosít hozzáférést. Ezen jelenleg – ha hihetünk az adatoknak – 3842(!!!) sorozat található szinkronnal vagy felirattal. Belenéztem és valóban elmebeteg a kínálat!Aki otthon háklis a minőségre annak nyilván nem alternatíva, ez inkább mobilon/tableten/laptopon jöhet jól, mondjuk utazáskor például.

by Alien

Cloverfield 2(?)

2016.01.18. in

Konkrétan majdnem a plafonig ugrottam, amikor ma reggel belebotlottam J.J. Abrams következő filmjének trailerébe, hiszen a Cloverfield talán az egyik legnagyobb mozisokk [A http://playstationcommunity.hu/blog/402]volt[/A] az életemben, nálam simán a leghatásosabb és legprofibb found footage film. Majdhogynem 8 éve pletykáltak folytatásról, tologatták az IMDB-n a dátumokat, a készítők is nyilatkozgatták, hogy még maguk sem tudják lesz-e sequel. Erre tessék a semmiből mindenféle manapság elejtett hír vagy pletyka nélkül bejelentik, március 11-i premierrel.[1]Sokat agyaltunk a haverokkal, hogy ezt lehet-e egyáltalán folytatni, érdemes-e? Hiszen a koncepció annyira egyben volt, annyira működött, hogy félő többször ugyanezt már nem lehet elsütni. Én talán egy ugyanazon este történéseit bemutató filmet tudtam volna elképzelni, mondjuk egy katona szemszögéből, nyilván többet megtudva a lényről illetve az érkezéséről.A trailer megtekintése után, jelenleg nem tudom hova tenni a következő részt: folytatás esetleg mellékág?!? Egy biztos, a kézikamerás megoldást dobták (nagy bánatomra), jelenleg pedig mindenki nyomozgat a bemutatót képkockákra szedve, hogy mi is lesz ez valójában, íme:[YOUTUBE]yQy-ANhnUpE[/YOUTUBE]

by Alien

Dead Space Cinematic look

2015.12.20. in

A PC gaming talán egyik legnagyobb előnye a játékok utólagos moddolhatósága. Akár honosításról van szó akár valamiféle textúra pakkról vagy 3D esetleg VR támogatásról, egy biztos: régi/régebbi játékokat lehet vele élvezetesebbé, látványosabbá tenni.A minap véletlenül találtam rá egy kifejezetten jó cuccra, a [A http://reshade.me/]Reshade[/A] nevű programra, amivel utólag injektálhatunk mindenféle post process effektet a játékainkba.Anno a hasonló Sweetfx-el már bohóckodtam egy sort, de itt jóval komolyabb lehetőségek vannak, hiszen a mai modern szűrőket is használhatjuk.A rengeteget effektet egy Mediator nevű kliensprogramon keresztül konfigurálhatjuk, eléggé részletes módon, nyilván némi teljesítménycsökkenés árán.[1]Az első próbálkozásom rögtön a nagy kedvenc Dead Space-el kezdődött, aminek kicsit korosodó motorját sikerült a segítségével, kifejezetten atmoszférikus – kvázi nextgen – szintre hozni.A végeredményt – váltogatva az eredetivel – az alábbi videóban láthatjátok: főszerepben a motion blur/depth of field/lens dirt/lens flare/bloom/filmic pass és film grain effektek.[YOUTUBE]k5pGmFL_N_g[/YOUTUBE]Sajnos a Youtube a tömörítés miatt képtelen visszaadni a valóban kapott látványt ezért csináltam pár [A https://www.dropbox.com/sh/wavd16caigr8lfc/AABCCaJlQcbdVm_qM074MBD9a?dl=0]képet[/A] is, de ha valakinek van kedve/ideje akkor próbálkozzon bátran, elég komoly boostot lehet vele elérni, akár olyan koncepciót is amit pl a The Order: 1866 is képviselt (szélesvászon). A program oldalán a kompatibilis játékok listája is megtalálható illetve mások által kreált presetek is letölthetők.[2]

by Alien

bátorságpróba.

2015.12.11. in

Emlékeim szerint nem sok bogarat ettem az életem folyamán. Persze vannak mindenféle mendemondák a szüleimtől, hogy gyerekkoromban nyalogattam a hangyákat a földről, meg szinte biztos becsúszott pár muslica is a rengeteg bringázás közben és akkor már az ismert [A http://www.demotivalo.net/view/59433/egy-ember-elete-soran-8-pokot-eszik-meg-almaban]statisztikákat[/A] meg sem említem…Szóval nem igazán hiányzott az étlapomból a dolog, de a múlt héten az öcsémék egy távolkeleti körútról hazatérve, némi vásárfiaként hozott tonnányi hűtőmágnes és pár furcsa ízű édesség mellet megleptek két bizarr zacskóval is: az alant látható pirított szöcskével és lepke(?) bábbal.[1]Elsőként ugrottam a témára, a család hölgytagjai társaságában.Először a hernyós tasakot nyitottuk ki, amibe beleszagolva hosszan elkezdtünk tanakodni, hogy mi ez az ismerős szag….Pár perc brainstorming után bevillant, hogy a 80-as években volt valami retro algazöld akváriumunk, amiben pár nyeszlett guppi pogózott némi sóder és 1 szál hínár társaságában és amit apám nagy vidáman takarítgatott kettő – de inkább hat – sör segítségével. Ezeket a halakat etettük mi valami vitaminnal aminek pont ilyen szaga volt.Némi képzavarral élve a képen “gusztusosan” kinéző cucc a zacskóból kivéve NEM AZ. Kb mint egy dagadt, kiszáradt poszméh amit meglátva anyám egyből jött a “na, most hagyod abba fiam” szöveggel, majd dobott egy Walking Dead-es arcot és tüntetőleg háttal fordult. Nemkülönben az asszony, akinek a keze olyan volt, mintha a rajta lévő összes szőr egyenként lenne “felzselézve”. Minden könyörgésük ellenére bátran kettéharaptam…..Ízre nem tudtam behatárolni, talán ilyesmi lehet egy vidéki dédnagymama dohos szekrényébe fél évig tárolt chips… Nem győzött meg, nagy mennyiségben meg pláne.[2]A második kanyarban jött a szöcske ami már talán jobban eladta magát kinézetre, de itt a látható lábak kissé zavartak, a lányokat nem különben. Ha elejtem, anyám reflexből tuti agyon vágta volna partvissal.Ez semlegesebb volt és ropogósabb talán, viszont itt is beköszönt egy ismerős szag méghozzá a gyerekkorból ismerős bogárszag, ami most már íz formájában elevenedett meg.Szóval a challenge sikeresen teljesítve, aminek talán a negatív hozománya az volt, hogy aznap estére mindenféle általam felajánlott intim kapcsolatról lemondhattam, mert az asszony kategorikusan ellenállt, sőt védekezésül kirohant a konyhába és beleharapott egy fél lilahagymába…:)

by Alien

T-rémobil sokadszorra

2015.10.04. in

Ha valamit rühellek és vérlázítónak tartok a mai világban, akkor az az egyoldalú szerződésmódosítás. Gőzöm nincs, hogy hogy képesek a szolgáltatók 2 éves hűségszerződést elvárni úgy, hogy az aláírt feltételek bármelyike változhat a futamidő alatt…Naivan gondoltam, hogy ez általában “csak” a lakosságot sújtja, de közlöm, hogy NEM.100+ kártyás flotta szerződésünk van komoly havi forgalommal, ami miatt láthatóan 2 évente versengenek a szolgáltatók, de kb tizenpár éve a magentásokhoz vagyunk beszerződve. Az utóbbi években kezdődött a bruszt, amit az indított el, hogy a telszámlám kb 25%-al megnőtt nagy hirtelenséggel. Elkezdtem vizslatni, és egyből kijött, hogy a kapcsolási díj dobja meg, ami 5ft/alkalom. Nyílván evvel ugrott az egymás közti ingyenes beszélgetés is, ami a fő alapja volt a szerződésnek. Ráadásul nálam 500+ havi hívásnál ez már nem kis pénz. Persze mindezt fű alatt bevezetve, kommunikáció nélkül persze, még az a kamu sms sem jön amivel a lakosságot butítják az ászf változással.Aztán vizsgálgattuk tovább, és jöttek az érdekességek:[B]Dallamcsengő[/B]Csak az én kártyámon volt beaktiválva havi 400 forintért. Kb azon nyomban robbant az agyam, mivel soha nem voltam híve ennek a b*ziskodásnak, és már a modemes net hajnalán is mp3-akat vágdostam/mixeltem, tehát ez az én esetemben életszerütlen.Egy baráti email váltás után kiderült, hogy 2004 óta fizetek érte, de sajnos már nem tudják előkotorni a kérelmemet mert csak 1 évre visszamenőleg adnak tájékoztatást. Szerintük valószínűleg egyszer kipróbáltam és utána mindig felszámolásra került ez a rendelkezésre állási díj. Elb*sztam cirka 50 ezret egy általam soha nem kért és használt szolgáltatásra. Persze jóváírás nincs, de nagyon szívesen kikapcsolták a kérésemre.[B]Biztosítások[/B]Na ez egy érdekesebb téma. A kerigazgatónk drágább okos telefonjára -egyébként nem – kért 1800ft/hó biztosítás még talán logikus is lenne, ha tudatos lett volna…De nekünk sikerült az a bravúr, hogy a filléres, kártyához ingyen adott nyomógombos Nokia f*sra is kössünk egy havi 1000ft-osat….Persze ebben is kb annyi tudatosság van mint egy papuccsal a falra sz*rt glettelő kisgyerekben. Szerencse, hogy mintegy másfél év után vihargyorsasággal sikerült őket felmondani.Gondolom nem meglepő, hogy a szerződés újító tárgyalás némiképp feszülten zajlott a nyár elején, aminek a végén kedvező feltételeket sikerült kiharcolni az újabb 2 évre.Bár a tintát még most is el lehetne kenni egy újjal a szerződésen, de már is kezdődik az egész elölről:A múlt hónap végén a kártyáink egy jelentős részén mindenféle kérelem nélkül net csomagot váltottunk, értelemszerűen drágábbra (+1000Ft/hó).A mail-váltás során elnézést kértek az adminisztrációs hibáért…. Úgyhogy továbbra is marad a havi szigorú számla-szkennelés mert itt bármi megtörténhet.

by Alien

belenyúltam.

2015.08.23. in

Gondolom a Kínából rendelés ma már mindenkinek reflexből megy. Egyik haveromék nagy spílerek ebben az egész családjával. Minden látogatásomkor mutogatja azt a tonnányi kütyüt/bizbaszt amit kintről rendelgetnek. A polcuk tele van tabletekkel, világítós okosórákkal, mindenféle színes telefontokokkal, kábelekkel átalakítókkal. Vele szoktam rendeltetni ezt azt, általában a tokokkal/telefontöltőkkel nagyon nem lehet mellé nyúlni, azonban a többivel… Mondjuk úgy, hogy a kinai horoszkóp szerint nálam láthatóan a sz*pás éve van.Először két 64gigás microsd kártyába sikerült belenyúlnunk, amit egy több ezer megrendelős / 99%-os elégedettséges eladótól rendeltünk akcióba. Már a csomagolás bontásánál is gyanús volt, hogy mintha ekkora méretben nem lenne microSDHC szabványú kártya, de hát a remény hal meg utoljára….Persze a teszt igazolt, a kártyára lehetett írni 64gb-ot, viszont visszaolvasni csak 8-at…Aztán pár hét múlva, gondoltam csak előkaparom és lúzerként nézem a jó oldalát, hogy legalább az a nyóc használható. Bepattintottam a telefonba és rápakoltam pár giga zenét, hogy a több napos, haveros, balatoni hétvégén én szolgáltassam a zenét. Persze az úton odafelé csekkolva vettem csak észre, hogy az összes fájl elszublimált, mintha rá se másoltam volna, szóval mondhatni némán ültünk a tűz körül…Egyébként kicsit több info olvasható róla [A http://fake-electronics.blogspot.hu/2013/12/fake-samsung-64gb-microsd-card.html]ITT[/A].A másik hatalmas vételem az 5 az 1-ben töltőkészlet a PC-s x360 kontrolleremhez, ebben van minden jóság: kábelek/töltő és 2db 4800 milliamperes akksi is, mindez jól hangzó 5000ft-ért. Az elégedettség itt is 96%, a vásárlók száma sem elhanyagolható, szóval tutinak gondoltam a dealt.[2]Már a csomagolás is furcsa volt, hiszen úgy nézett ki, mintha nem repülővel érkezett volna, hanem valaki nemes egyszerűséggel csak idehajította volna Kínából…Szerencsére belül ép volt a cucc és kisebb siker, hogy mind az öt, ígért elem benne volt a dobozban…Az akksikat kézbe véve azonban elfogott némi rossz érzés, hiszen a súlyuk egy kirabolt gyufás-skatulyára hajazott.A teszt alapján aztán kiderült, hogy ráadásul 2 különböző teljesítményűt kaptam: az egyik 2 Titanfall meccset bír egy töltéssel, a másik pedig 4-et. (gyk: 1 meccs = 5perc). Bevallom a felismerés pillanatában átvillant az agyamon, hogy magamhoz veszem mindkettőt, beülök a kocsiba és az Ázsia Centerben valakinek feldugom a s*ggébe, de inkább választottam az egyszerűbb bosszút és azóta nem eszek rizst.[1]

by Alien

Az ég harsonái?!?

2015.07.07. in

Gondolom sokaknak ismerős ez a manapság felkapott téma. A világ minden pontján hallható furcsa hangjelenség pár éve riogatja a népeket. Jelenleg hivatalos magyarázat nincs, max. csak találgatás. A tudósok a föld hangjának nevezik, valamiféle geológia vagy esetleg elektromágneses folyamatnak tulajdonítják a dolgot bár még semmi sincs bizonyítva. A másik oldalon mindenféle világvégével, idegen kommunikációval/invázióval, HAARP kisérletekkel hozzák összefüggésbe. Egy biztos: a videókat hallgatva valóban bizarr jelenségről van szó. [1]Sajnos a mai világban, amikor minden f*sz az 1 milliós nézettségű youtube videókra hajt, hemzsegnek a hamisítványok, olyannyira, hogy a TV2 – a témával foglalkozó videójában – lúzer módon pont egy ilyet vágott be:[YOUTUBE]4RmtbEQwjDE[/YOUTUBE]Persze ezek még a gyengébb eresztések, a kreténebbek ufó és chemtrail (ez már önmagában is vicc) videók alá is bevágták a hangsávot, de egyre több mobilos kamerázza kamura a hazai égboltot is. Ezeket nézegetve, már pont azon kezdtem gondolkodni, hogy ez az egész egy nagy hoax, és csak a mai világ agymenése, amikor is egyik reggel hívott az asszony Ausztriából, egészen pontosan Salzburg közeléből. Közölte, hogy szörnyű éjszakája volt, mert hajnalban fülsüketítő zajra ébredt, [B]”mintha egy vonat vészfékezett volna, ilyen fémes hang, iszonyú hangos volt”[/B]. Nem tulajdonítottam neki nagy dolgot egészen addig amíg közölte, hogy legalább 1,5 óráig lehetett hallani és nem volt iránya, mintha az égből jött volna, ráadásul még az osztrák lakótársa is csak annyit tett hozzá: [B]”olyan mint a Világok Harca”[/B]. Próbából átküldtem neki egy youtube linket és extázisban hívott vissza: [B]úristen, ez volt az!!!![/B]Tehát a dolog valóban létezik, most már csak az a kérdés, hogy ténylegesen mi okozza, és hogy miért csak pár éve lehet hallani?!?

by Alien

Homido VR: fejemen a jövő(m)

2015.06.17. in

Egy biztos, ez az év már kétségtelenül a virtuális valóságról fog szólni. Az Oculus Rift kickstarteres felbukkanása óta minden cég a saját VR headsetjét fejleszti, láthatóan mindenki ki akarja venni a részét a számítástechnika “The Next Big Thing”-jéből. Mivel az első nagygépes (PS4,PC) piacra dobásig minimum fél évet kell még várni, – engem meg már maga a 3D gaming is kellőképpen letaglózott – muszáj voltam valamilyen formában belenézni milyen is lesz a közelgő virtuális valóság-élmény.A jelenleg futó PC-s fejlesztői verziók (pl: Oculus DK2) az áruk miatt egyből kiestek, így a kicsit egyszerűbb mobilos fronton kellett körülnéznem. Itt jelenleg a Google kísérleti – egyébként papírból hajtogatott – Cardboardja tarol, illetve ennek mindenféle kínai-műanyag változatai. Ennél azért nyilván többre vágytam viszont szerencsémre pont a közelmúltban jelent meg az első komolynak mondott minőségi mobilos headset, a [A http://www.homido.com/]Homido VR[/A]. Ez már az előbbiekkel ellentétben sok mindenben hajaz a nagygépes tesókra, hiszen jó minőségű nagy lencsékkel szerelték, 100 fokos látószöget képes adni, többféle módon [S]testre[/S] szemreszabható és nem utolsó sorban kényelmes is, ráadásul rengeteg telefonnal kompatibilis. A jelenleg 70 euróért rendelhető cucc itthon 25 és 30 ezer forint között érhető el, de szerencsére a neten találtam egy egyszer próbált, kvázi origi darabot, ami szállítással együtt 20 ezerből megvolt.[1]Kíváncsian kezdtem bele a tesztelésbe, már csak azért is, mert az LG G2-es telefonom szinte minden paraméterében megfelelt a feltüntetett [A http://www.homido.com/en/how-to-use/compatibility]követelményeknek[/A], az előzetesen Google Play-ről letöltött és próbált VR appok, pedig szemlátomást nagyszerű minőségben, remek sebességgel és érzékenységgel futottak a telefonom kijelzőjén.Egy biztos, az első próba pár másodperce alatt két gondolat futott át az agyamon: a VR-élmény már ebben a kiépítésben is nagyon üt, viszont kiteljesedni komoly hardvereken fog igazán. De ne szaladjunk ennyire előre….[B]A headset[/B] Maga a szemüveg egy jópofa hord táskában érkezik, 1 pár lencsével, 3 pár távtartógyűrűvel (a különböző látásfajtákhoz), illetve 1 törlőkendővel csomagolva, ahogy az az alábbi képen is látszik.[2]Az egész szerkezet műanyag, egyedül a telefont tartó “nyelv” van fémből, valószínűleg a strapabírósága és a rugalmassága miatt. Ez utóbbi mögé kell becsúsztatnia telefont, ami így stabilan ráfeszül és tartja azt. Ez a megoldás egyébként teljesen jó, bár az elején játszani kell vele, hogy pontban eltaláljuk a tökéletes középre helyezést, de idővel rutinná válik már. Hátránya max annyi van, hogy karcolhatja a telefon hátulját, illetve az én esetemben a G2 gombjai a hátlapon vannak, ezek pedig véletlenül benyomódva totális káoszt okozhatnak (és egyébként okoznak is). Szerencsére egy vékonyabb [A http://mobilemate.yetaa.com/uploads/editor/201311/20131111230254234.jpg]hátlap-tokban[/A] használom a telót, így az említett problémák teljesen ki is vannak küszöbölve. A sisakhoz adott pánt jó minőségű, ráadásul a komolyabb szerkezetekhez hasonlóan egyet a fejtetőnkön keresztül is átvihetünk, így biztosítva stabilabb viseletet. Oldalt és felül található kis tárcsákkal szabályozható a lencsetávolság, illetve a szemtávolság is, ez kifejezetten fontos ezeknél az eszközöknél.Jó pont továbbá, hogy a tervezők szellőzőnyílásokat is terveztek a szemüveg tetejére (a telefonok komolyan tudnak fűteni), ennek ellenére néha belefutottam párásodásba (hirtelen felvételnél), de ez a kapott törlőkendővel orvosolható. A kereten végigfutó szivacs-csík hivatott biztosítani a hosszabb távú viselés kényelmét, ami nem rossz, de ennél biztos van/lesz jobb megoldás is.A sisak alá sajnos egy plusz szemüveg már nem fér be, így bármilyen jellegű látásproblémát max a távtartó gyűrűk cserélgetésével illetve némi után-állítással küszöbölhetünk ki.Összességében tényleg jól összerakott koncepció a Homido, látszik, hogy a készítők sok mindent figyelembe vettek a tervezéskor. A súlya még telefonnal együtt sem sok, így a hosszabb viselést ez nem zavarja.[B]Csak nézünk mint a moziban…éééés tényleg![/B]Kezdésnek kíváncsian indítottam el a Cmoar nevű cég [A https://play.google.com/store/apps/details?id=com.Cmoar.CmoarVirtualCinemaPro&hl=en]VR Cinema Pro[/A] appját, mert a mozifeelinget szimulálni hivatott program már telefonon nézve is kiváló és igényes látványt nyújtott.A headsetet a fejemre téve aztán valóban megtörtént a csoda, a szoba átváltozott moziteremmé! A hatalmas látószög és a jól belőtt 3D miatt valóban olyan mintha ott ülnék a sorban, teljesen jól érzékelhető távolságokkal, hatalmas vászonnal és látványos dizájnnal. Olyannyira megtévesztő, hogy lenézve önkéntelenül is keresem a lábam a széken, és fura érzés fog el, hogy nem látom! A fejgesztusokkal vezérelhető menü többnyire jól kezelhető, az első 3D-s mkv-t pedig elindítva rég várt, IMAX közeli élményt kapok! Elsőre teljességgel hihetetlen a látvány! Ezzel együtt azonban jön a felismerés, ehhez a szemüveghez a FullHD-s mobilkijelző és hardver már kevés. A pixelek láthatóvá válnak, a szabad szemmel folyamatosnak tűnő mozgás lencsén kinagyítva pedig korántsem egyenletes, messze van ez az ideálisnak mondott 75hz-től, de még a 60-tól is. Ezen amúgy javíthatunk, ha a terem megjelenítését kikapcsoljuk (Void mode). Az összkép amúgy nem olyan vészes, a fejkövetés pontos és reszponzív, a hatalmas vászon pedig bőven kárpótol. Csak a film minősége csorbul, ami teljesen logikus, hiszen az eleve veszteségesen tömörített 3D-s, side-by side mkv-t a program 2 kis virtuális mozivászonra rendereli, amit aztán a lencse hatalmasra nagyít. Egyértelmű, hogy a részletek elvesznek, a manapság elkényeztetett szemünknek kb olyan ez a minőség, mintha egy 40 colos tv-n sd divx-et néznénk 3D-ben. Ez utóbbi hatása viszont patent és intenzív, a két szem számára küldött kép – a tökéletes elkülönítés miatt – nem zavarja egymást, nincs áthallás, szellemkép, semmi.[3]A program egyébként alapvetően nagy tudású, lejátszik tartalmat hálózatról (megosztva), OTG pendrive-ról, nézhetünk vele Youtube HD/3D streameket, de tölthetünk le vele feliratokat és posztereket is. Hiányossága talán az, hogy az over/under mkv-k nem támogatottak, nekem meg többnyire pl. csak az van a passzív tv-m miatt.Illetve a hang sincs teljes körűen szimulálva, a filmeket sztereóban halljuk, iránypozicionálás nélkül sajnos. Továbbá egy kis visszhang sem ártana, ha már mozi, nem de? Egyébként a cucc mozgás közben [A https://www.youtube.com/watch?v=zn-bMmn_gMU]itt[/A] megtekinthető.Érdemes körülnézni a Playen mert ilyen lejátszó programokból sok van, párat érdemes kipróbálni. Jó alternatíva pl a [A https://play.google.com/store/apps/details?id=com.HD_goshow01]Go Show[/A] ami talán kicsit egyenletesebben is fut, bár kevesebb szolgáltatása van. Ennél egyébként még a széket is kiválaszthatjuk, az első sorokba ülve pedig valóban fölfelé nézve látjuk csak a képet.[B]Játékok, vagyis csak annak tűnő techdemók[/B]Az androidos piactéren meglepően sok app található annak bemutatására miben is működhet jól a VR. Ezek nyilván rövidebb játszható stuffok, komolyabb tartalom nélkül (egyelőre).A headsetet gyártó cég ráadásul kiadott egy [A https://play.google.com/store/apps/details?id=com.homido.vrcatalog&hl=hu]Homido Center[/A] nevű appot ami ezeket csokorba is gyűjti, így könnyebb rájuk találni.A sort a [A https://play.google.com/store/apps/details?id=com.oddknot.battle360vr&hl=hu]Battle 360 VR[/A]-al kezdtem, amiben egy légvédelmi üteggel kell a vadászgépeket leszedni. A célkeresztet a fejünkkel irányítjuk, ami érezhetően teljesen jól működik, más kérdés, hogy a szegényes környezet miatt hamar unalmassá válik.A [A https://play.google.com/store/apps/details?id=com.FabulousPixel.TuscanyDive]Tuscany Dive[/A]-ra nagyon kíváncsi voltam, hiszen elvileg egy Oculus Riftes tech demo. Sajnos emiatt a motor rendesen megizzasztja a telefont, legalacsonyabb beállításon ad csak tűrhető sebességet. Az élmény azért meg van, valóban ott császkálok a toszkánai ház körül, az összképet csak az elnagyolt grafika és a még így is beteges framerate rontja le.Az első hullámvasút élményemet a [A https://play.google.com/store/apps/details?id=com.frag.vrrollercoaster]VR Roller Coaster[/A] adta, bár itt is csalódást okozott a lencsén felnagyított kép. A textúrák elnagyoltak, az élek recések, a framerate épp hogy kielégítő. Viszont az első emelkedő tetejére érve megérkezik az ismerős érzés, liftező gyomorral száguldok lefelé, bizonyítva, hogy a VR élmény még így is működik.Már épp kezdtem volna leírni az androidos kínálatot amikor belefutottam az [A https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nivalvr.inmind]Inmind VR[/A] nevű appba. Ebben egy kabinban ülve kell az agy idegpályáin megkergülő neuronokra lövöldözni. A hatalmas látószög és a nagyszerű 3D miatt szabályszerűen bezuhanok a játéktérbe, az egyszerű geometriával megalkotott, látványos világ szó szerint magába ránt. Ez már igen! Elképesztő VR élmény veszi kezdetét, nagyszerű utazás ez, a néha begyorsuló sebesség miatt legszívesebben kapaszkodnék valamibe! A pár perces játék végén az az érzésem, hogy most valami olyat kaptam amit eddig még soha. Abba pedig bele sem merek gondolni, hogy a játék oculus riftes [A http://store.steampowered.com/app/343740/?l=hungarian]nagytestvére[/A] mit tudhat…[4]Hasonlóan teljes élményt ad a [A https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ZeroTransform.VanguardV&hl=hu]Vanguard V[/A] amiben egy robotp*csával kell repkednünk és lövöldöznünk az űrben, aszteroidák és mindenféle űrhajóroncsok között.Ezek után már meg sem lepődök, hogy az egyszerűbbnek mondható búvárszimulátorban a [A https://play.google.com/store/apps/details?id=com.divegames.divedeep&hl=hu]Deep Dive-ban[/A], az alattam elúszó bálna miatt önkéntelenül is felhúzom a lábam.:)A [A https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ArchiactInteractive.LamperVR]Lamper VR[/A] nevű alagútban repkedős game inkább a gyerekeknek lesz nagy élmény, függetlenül attól, hogy a Crash Bandicoot-ra hajazó menübeli látványvilág komolyan szájtátós!A [A https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nexus.VRscene]Shadowgun VR[/A] pedig, a Unity motor segítségével simán bebizonyítja, hogy telefonon is lehetséges részletgazdag és folyamatos 3D-s világot mozgatni.[B]Motion Sickness[/B]A mozgás okozta rosszullét ugye akkor keletkezik, ha az agyunk a mozgásunkról ellentmondó információkat kap az érzékszerveinktől. Emlékszem anno a moziban, az első IMAX természetfilm megnézése közben – a táj fölött magasban repkedve – nekem is oldalra kellett kapnom a fejem, mert jött is az émelygés. A VR sisakok kapcsán sem véletlenül papolnak róla már Carmackék is az elejétől kezdve, mert a dolog valóban probléma. Ráadásul itt előidézheti képfrissítési ingadozás és lag is.Nálam a [A https://play.google.com/store/apps/details?id=com.Cmoar.CmoarRollerCoaster]Cmoar Roller Coaster VR[/A] tette be a kaput. A relatív hosszú hullámvasút-élmény egyrészt nagyon gyors, másrészt veszettül pörget. Ehhez még hozzájön, hogy a telefon többször nem bírja tartani a tempót, és be-be szaggat. Túlzás nélkül: egy egész estére sikerült vele kinyírnom magam! Levert a víz, jött a hányinger, émelyegtem még másnap reggel is. Ezek után a [A https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fibrum.crazyswingvr]Crazy Swinget[/A] – függetlenül attól, hogy a székbe kapaszkodtam mert annyira intenzív – már reflexből kaptam le a fejemről idő előtt, mert éreztem, hogy itt is baj lehet.Szóval csak óvatosan![B]PC Streaming[/B]Na igen, ez az a rész amit talán a legjobban vártam, hiszen az appokat előzetesen nézegetve találtam több olyat is, ami telefonra küldi a játékok képét, sőt még a fejkövetést és a lencsetorzítást is megoldja! A legteljesebb ilyen app a [A https://play.google.com/store/apps/details?id=com.loxai.trinus.full&hl=hu]Trinus VR[/A], ami rengeteg ígéretes opcióval rendelkezik, ráadásul küldhetjük a képét wifin és usb-n is (ez utóbbi nyilván gyorsabb). Nem kertelek, semelyik beállítás kombinációval nem sikerült belőle olyan teljesítményt/minőséget kinyerni, ami az ingerküszöböm alját egyáltalán karcolná. A kép elnagyolt és részletszegény, a képarány borzalmas, a mozgás és a headtracking darabos. Messze van ez attól amit PC-n látok. Akkor meg minek? Egyelőre kezdetleges és használhatatlan, de ez idővel változhat.A témában egy dolog működött csak, az pedig az Nvidia [A http://shield.nvidia.com/game-stream]Gamestream[/A]-je. A technológia képes Geforce kártyákon keresztül streamelni bármilyen eszközre, folyamatos 1080p felbontáson 60fps-el, éppen határértéken mozgó input laggal (25-30ms), ráadásul wifin keresztül is. Nyilván ennél a megoldásnál a headtracking és a lencsetorzítás ugrik, de egy-két esetben még ezek nélkül is kifejezetten használható. Android oldalon a [A http://moonlight-stream.com/]Moonlight[/A] kliensre van szükség a használatához.Én az [A http://www.fallenplanetstudios.com/affected-2/]Affected[/A] című horror-fps játékba ugrottam be a segítségével, ami alapvetően Oculus Riftre készült. Olyannyira, hogy a fejmozgatás csak avval működik, a lépkedés/forgás azonban megy x360 gamepaddel is. Kicsit csonka így a játékélmény, de legalább a lencsetorzítás és a képarány alapból rendben van. A részletes grafika és a bődületes 3D evvel a hatalmas látószöggel – kiegészítve egy 5.1-es fülessel – bizony komolyan meghozza a para-feelinget. Többször ugrok meg az ijesztgetésnek köszönhetően, az élmény még így is fenomenális. Mindenkinek ajánlom!A másik patent megoldás a windowsos [A https://vrplayer.codeplex.com/]VR Player[/A], ennek streamelésével komoly moziélményt varázsolhatunk otthonra. A kicsit puritán de sokat tudó lejátszóprogram visz mindenféle mkv-t, a beépített Oculus profilja pedig könnyen hozzáigazítható a Homidohoz (képarány/lencsetorzítás). Ezeket jól belőve jóval részletesebb képet és intenzívebb 3D-t kapok mint a fentebb említett virtuális mozi alkalmazással, ráadásul itt a hangot küldhetjük házimozira is, beülve a közepébe tényleg teljes az élmény. A látószöget 90 fokra állítva a vászon hatalmassá válik és brutális IMAX-érzés fog el, az Avatar bizonyos jelenetei szó szerint körbe vesznek, de minden egyéb 3D film is szájtátóssá válik! Itt már tényleg csak a felbontás választ el a tökéletes élménytől illetve a headtracking hiánya, de ez utóbbi egérrel megoldható.Zárszóként annyit, hogy – az ár/érték arányt figyelembe véve – nagyon jó kis cucc a Homido. A felsorolt problémák/aggályok inkább a szoftveres és telefonos oldalon merültek fel, a szemüveg maga nagyszerű konstrukció és működik. Már most is kaphatunk meggyőző VR élményt mindezt vezetékek nélkül, szabadon, szinte bárhova cipelve. Ráadásul értékálló a cucc, hiszen egy telefon cserével simán javíthatunk a látványon, a szoftver oldal meg idővel úgy is komolyabban erőre kap. Ráadásul a haveri körben mutogatva láthatóan hatalmas sikere volt, az első 10 másodpercben rendszerint mindenki száján kicsúszott a “b*zdmeg, ezt nem hiszem el…”, többen rendeltek is maguknak, az előkerülő QHD-s telefonok pedig mindjárt szebb összképet adtak vele.Úgyhogy részemről a nagygépes VR szemüvegeknél nem az a kérdés, hogy veszek-e és mikor, hanem az, hogy megjelenéskor melyiket….;)

by Alien

Eargasm

2015.03.13. in

A legutóbbi blogomba belinkelt, kifejezetten jól sikerült – egyébként fanmade – [A https://www.youtube.com/watch?v=Mq9R23D85_M]Titanfall trailer[/A] kapcsán futottam bele egy R. Armando Morabito nevű zeneszerzőbe, akinek a Sea of Atlas c. számába sikerült konkrétan őrült módon belehabarodni. Nem túlzok, ha azt mondom, hogy kb 3 hete folyamatosan ez megy a kocsiban, de még az edzésen a fülesben is.Hogy mitől szenzációs?!? Talán benne van minden amit egy ilyen stílusú trailer/filmzenében szeretek: az egyik pillanatban elérzékenyít a szívbemarkoló hegedűszólóval, a következőben felpörget a szigorú taktusaival, majd a végén egy gyönyörű vokállal az egekbe repít. Olyan, az elejétől a végéig brutálisan szép mestermű ami tényleg ritkán születik, és amiről muszáj egy blog erejéig megemlékeznem.Egyébként érdekes, hogy nekem bizonyos pillanataiban Joris De Man – ugyancsak szenzációs – KiIlzone 2 OST-jét juttatja eszembe. Hallgassátok csak:[YOUTUBE]iqAiWNzNIms[/YOUTUBE]

by Alien

TITANFALL – amit sajnálhat a Sony

2015.02.15. in

Az utóbbi időben rengetegszer szembesülök vele, hogy mennyire változok ahogy öregszem: megeszem azt a sajtot amivel gyerekkoromban kergettek, a sör/pálinka kombót teljesen leváltotta a bor/fröccs, régen leszarozott filmek tetszenek újranézve, istenített márkák hullanak el és ismeretlenek hülyítenek meg. Játékoknál ugyanez a helyzet: ha valaki azt mondja nekem pár éve, hogy PC-n fogok játszani egy run & gun multijátékkal, valószínűleg körberöhögtem volna. Bár a platformmal a controller támogatás bevezetése és a 3D gaming kapcsán már megbarátkoztam, a stílust – a haverok a megmondhatói – már a Cod4 multiláz után dobtam, gondolván, hogy nekem ez már túl hentelős, ennél valami lassabb/komolyabb/taktikázósabb lövölde kell. [1]A sors furcsa fintora, hogy a Titanfall-t még is az említett széria legutolsó részének az Advanced Warfare-nek köszönhetem, ugyanis ennek a multiját próbálgatva találtam jópofa mókának ezt az exoskeletonos/ugrálós/hightech-fegyveres meccselést. Innen már egyenes út vezetett az Originre (az EA saját rendszerére), ahol 48 órás ingyenes próbalehetőség volt a játékra.Az említett okok miatt a játék körüli hype-ot anno nem igen követtem, függetlenül attól, hogy a készítőket (Respawn), az Infinity Ward kivált tagjait – Vince Zampellával az élen – zseninek tartottam. Emlékszem az első és egyetlen gameplay videót 10 másodperc után dobtam is, azzal a gondolattal, hogy ugyanaz mint a cod csak robotokkal. Amikor meg kiderült, hogy botok ellen is kell harcolni, illetve a Microsoft – jó érzékkel – exkluzívvá tette, akkor végképp letettem róla.[YOUTUBE]Mq9R23D85_M[/YOUTUBE]A mintegy 50gb-nyi játék lecibálása alatt még gyors nettel is volt elég időm az ősrobbanáson elmélkedni, majd az indítás után egy futurisztikus gyakorlórészben találtam magam, ahol a különböző mozgásokat lehetett begyakorolni, kezdve az ugrástól és falra mászástól egészen a falon futásig. Bemutattak továbbá pár alapfegyvert, majd ezt türelmetlenül továbbnyomva, a játék bedobott a lobbiba.A Titanfallban ugyanis nincs hagyományos értelemben vett kampány mód, csak egy olyan mint amit anno az Unreal Tournament 3-ban láttam: a készítők sorba raktak megannyi multis játékmódot és videóval kötötték össze, történetmesélés céljából.A lobbi egyébként durván ismerős lehet, hiszen ugyanaz a felépítése mint amit a cod szériában is láthattunk, tehát különböző karaktereket állíthatunk össze, fegyverkombinációkkal, kiegészítő extra-képességekkel, annyi különbséggel, hogy itt lesz egy Titánunk is, amit hasonlóan kell felszerelni.Játékmódnak gyakorlásképpen az [B]Attrition-t[/B] választottam, ami egyenértékű a Team deathmatch-el: 6v6 meccs amit botokkal duzzasztanak nagyobbra. Kezdetben gyalogosan kell küzdeni, majd pár percnyi “építési időt” kivárva, mindenki behívhatja a titánját is, akár többször is, nyilván az említett újbóli várakozás árán. A cél 300 pontot elérni, illetve a végén – egy minijáték keretében – a vesztes fél evakuálását megakadályozni. Kicsit félve mentem be a partiba, mert kontrollerrel pc-n multizni, az minden csak nem tömény sikerélmény: a precíziós egerekkel nyomuló kölykök játszi könnyedséggel ugrálnak ki és lőnek fejbe oldalazva, ellenük akkor van esélyem, ha előttem messze futnak háttal, de akkor is csak 50%…..A sejtésem beigazolódott, az első pár percben bevillant, hogy ez valóban nem az én játékom, a tempó nagyon gyors, a botok – ahogy számítani lehetett rá – síkhülyék, könnyű leszedni őket, az ugrálás és falonfutás/mászás miatt vertikálisan is nagyon képben kell lenni, az igazi játékosok pedig úgy szednek le ahogy akarnak….Aztán megkaptam az első Titánomat beleugrottam és elkezdtem darálni a szuper erős fegyvereivel… Sorban szedtem a botokat és a játékosokat is, küzdöttem egy másik titánnal, elugráltam a felém süvítő rakétái elől, majd szétrobbanásig lőttem.Megtörtént az ami már nagyon rég: egyszerűen [B]elkapott a gépszíj[/B]. Olyan adrenalinsokkot kaptam amit már jó ideje nem éreztem, teljesen hatalmába kerített az iszonyatosan kaotikus, őrült skálán mozgó csata. Közben sorra pörögtek a teljesített challenge-ek (a’lá COD) űzve-hajtva a további hentelésbe. Az első partimon rögtön a második helyen végeztem, a 3. meccs után egyből bevillant a “kötelező vásárlás” fogalma, amit egy kb 3 órásra húzott “csak még egy kört utolsónak” időszak követett.[2][B]Theatre of War[/B]A Respawn ugyanis avval húzta meg az aduászt (a titánokon kívül persze), amivel álmomban sem gondoltam volna: a botokkal. A segítségükkel biztosítják a grandiózus csata feelingjét: csapatszállító podokkal dobálják le őket; repülőről, huzalokon ereszkednek le , húzzák sebesült társaikat a földön, csapatban mozognak vagy egyszerűen csak fejvesztve rohannak el a titánod elől. Poénos momentum volt pl. amikor épp egy mechában ülve elém keveredett egyikőjük és vállról indítható rakétával akart kilőni, de a nagy igyekezetében az kiesett a kezéből. Apróság, de még is zseniális mozzanat.A saját gépi társaink közelében viszont nagyon jó infókat csíphetünk el a kiáltásaikból, hiszen változatosan kommentelik a harci helyzetet illetve közeledő veszélyt.Mivel az utánpótlásuk mindkét oldalon folyamatos, ezért mindig sokan vannak, a játszott parti így pillanatokra sem ül le, az elejétől a végéig iszonyatosan pörgős és rendkívül élvezetes. Mondhatni mindig van mit csinálni…:)A botok esetlensége pedig valószínűleg teljesen tudatos, hiszen a leszedésük kezdetektől fogva biztosítja a sikerélményt, ráadásul a játékmód jellegéből és pontrendszeréből adódóan hiba lett volna őket nagyon okosra programozni, mert ha a velük való viaskodás sokáig tartana, tuti jönne egy igazi játékos és orvul hátba lőne. Tömegesen viszont még ők is komoly veszélyt jelentenek. Egyszóval érezni, hogy ez nagyon ki van tesztelve.[B]A játszhatóság az egekben[/B]A fejlesztőktől a cod kapcsán már hozzászokhattunk a kiváló irányításhoz, a zseniális pályatervezéshez, az okos fejlődési rendszerhez és a ballanszírozott fegyverekhez. Ezek mondanom sem kell, hogy mind megtalálhatóak a Titanfallban is. A pályák nagyok és nagyon ügyesen alakították ki őket, mind gyalogosan, mind a mechákkal remek módon lehet érvényesülni. Az irányítás reszponzív és pár perc alatt kitanulható, a Titánok mozgása, fegyverérzete, nehézkessége és dasholási (gyors irányváltás) képessége rendkívül élvezetes, a kiegészítő gyalogos karaktermozgások pedig meghatványozzák a játékélményt: lehet falon futni, falon csimpaszkodva lőni, kifeszített huzalokon csúszva szórni az áldást, talán egyedül csak a fekvés hiányzik, de az a játék sebessége miatt értelmét vesztené. Közelharcként kés helyett nyaktőrés illetve forgórúgás alkalmazható, az utóbbit lehet ugrással is kombinálni. Egy biztos: ezek segítségével olyan örült, kaotikus illetve látványosan összefűzött harci helyzetekbe keveredhetünk, amit én még másban nem is nagyon láttam. Szenzációs mini-küzdelem alakul ki pl akkor, amikor gyalogosan felmászunk egy ellenséges Titán hátára, hogy a borítást feltépve, szétlőjük az elektronikáját, de ezt az ellenséges pilóta hallhatja bentről, így kiugrik belőle és megpróbál levadászni. Erre nyilván nagyon jó stratégiákat lehet építeni mindkét oldalon, különböző fegyverekkel.Gyalogosan, a megszokott módon két fegyvert vihetünk magunkkal illetve egy kiegészítőt amivel a titánokat támadhatjuk. Az utóbbi nyilván egyensúlyozási okokból normál katonákra minimálisan veszélyes, amúgy mindegyiknek komoly tűzereje van.A fegyverek közt van több kiváló gépfegyver, lézerfegyver, puska / Sniper-puska illetve gránátvető, mindegyiknek van előnye és hátránya, ahogy az már megszokottnak mondható a hasonló címek alapján. Fejlesztésük mondhatni hagyományos módon megy, tehát idővel kapunk mindenféle irányzékokat, bővített tárakat, stb.A kézi fegyverek (pisztolyok) kapcsán követték el a készítők az egyetlen komoly hibát, mégpedig azt, hogy a [B]Smart Pistollal[/B] sikerült létrehozniuk egy amolyan igazi, utálni való noob-fegyvert. Ennek lényege, hogy az automata célzója magától rááll az ellenfél fejére, (egyszerre akár többére is) és csak meg kell húzni a ravaszt a gyilokhoz. Nyilván csak közép- illetve rövidtávon hatásos, viszont működik futás és ugrálás közben is. Ezt ha az ellenfél csapatában többen használják, akkor nagyon idegesítő tud lenni. A killcamot vizslatva, engem 10-ből 8-szor evvel tudnak csak leszedni. [A https://www.youtube.com/watch?v=R2BPpHLu5EQ]Itt[/A] megtekinthető használat közben.Ezenfelül mind a titánjainkat, mind a katonáinkat extra képességekkel szerelhetjük fel, előbbinél többek közt pl: rövidebb ideig tartó láthatatlanság, radar vagy gyorsabb futás az utóbbinál mindenféle taktikai fegyverek, elektrosztatikus-gyilkos füst, elektromos pajzs, vész esetén nukleáris robbanással járó automatikus katapult (á’lá martyrdom) vagy gyorsabban újratöltődő dash-képesség. Egy biztos: mindre ötletes és hatásos felhasználási módokat építhetünk.[B][S]Killstreak[/S] Burn Card[/B]A codban ismert ösztönző rendszer itt kicsit másképp köszön vissza, hiszen jutalomként kártyákat kapunk, amikből hármat vihetünk be egy-egy partyba és általában respawn esetén aktiválhatjuk őket a következő halálunkig. Ezek közt vannak pl: xp növelők, titán építési idő csökkentők, mindenféle pimpelt fegyverek, és turbózott extra képességek. Ezekből a feleslegeseket el is adhatjuk pénzért. Jut eszembe jó ötlet, hogy a játékban kereshetünk is némi lét a meccsekkel, amit később aztán a fekete piacon (black market) elvásárolhatunk. Itt vehetünk ritkább Burn Cardokat (akár csomagban is), kivásárolhatunk egy komolyabb Challenget, de még a Titánunkhoz is vehetünk bővített géphangot. Ez utóbbi jóval részletesebben adja az infókat harc közben, ami kifejezetten nagy segítség.[3][B]Gigászi látvány[/B]Bár a játékot hajtó source motor nem mai csirke, a kiváló grafikusoknak köszönhetően remek a látvány. Nyilván a készítők szándéka a “codos” játszhatóság volt aminek az alapja a 60fps, ez pedig némileg behatárolta a lehetőségeket. Viszont ez senkit ne tévesszen meg mert gyönyörűek a pályák, köszönhetően annak, hogy tele vannak pakolva látványelemekkel (háttérben szálló hatalmas élőlények, cikázó űrhajók, és ledőlő tornyok) továbbá nagyszerűek és rendkívül dögösek a Titánok animációi is (különösen amikor behívjuk őket és beléjük pattanunk). A képfrissítés pedig végig t*konysima, függetlenül attól, hogy néha tényleg eszement dolgok történnek a képernyőn, hiszen rakéták cikáznak minden felé, hatalmas robbanások rázzák az egész képernyőt miközben esetleg 4-5 titán és egy rakatnyi katona küzd az orrunk előtt. Parádés és az esetek többségében hihetetlen látvány! Külön taps az Nvidia-féle [A https://www.youtube.com/watch?v=mo5bus8izcc]TXAA[/A] élsimításnak, ami eltüntetni a recéket és a mozgásból adódó textúra remegéseket is, így létrehozva egy nagyon finom, nyugodt, cgi-filmszerű összképet.[B]Totális addikció[/B]Pedig az eddig belerakott tiszta 80 órányi játékidőm messze nem volt problémamentes: a játék megvétele után nem sokkal több hétre behányt a UPC-s netem, minden meccsből kidobott a szerver, pont karácsonykor, de megoldottam: mobilról nyomtam tovább. Mire javították beleestem egy több hete kezdődő máig is tartó videókártya-gariztatási f*sszopásba, úgyhogy jelenleg alaplapi(!!!) vga-val nyomom. Ez utóbbit ahhoz tudnám hasonlítani, mintha a matekot elkezdenéd Eva Mendes-szel és félúton kirántanád és áttennéd Kiszel Tündébe. Az 1080p/60-as ultra élményből visszarepültem a “720p-épphogyvalamitlániarecéktől” játékmenetbe, ami alulról nyaldossa a 30fps-t és ami nyilván kihat a teljesítményemre is, de a legkomolyabb az, hogy ez sem állíthat meg!Végezetül pedig csak annyit, hogy a Respawn nem csinált forradalmat, nem talált ki valami nagyon új dolgot, hanem az aréna alapú multizást emelte pár remek ötlettel és hihetetlen igényességgel egy új – számomra teljesen nextgen – szintre. Visszaadta azt az önfeledt szórakozást és játékélményt, amit nagyon rég éreztem. Nem várok a haverokra, nem bosszankodok a csapattársakon és az említett sorsszerű problémákon sem, csak megyek és darálok mert hajt a siker. Látványosan, élvezetesen és mindennél nagyobb fun-factorral. 9/10 (a Smart Pistol miatt)Ja és némi jó hír: a héten utaltak rá a készítők, hogy a Titanfall 2-ből már valszeg a PS4 tulajok sem maradnak ki! A trailer pedig kötelező, már csak a gyönyörű zene miatt is.