Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

SYNDICATE (PLAYSTATION 3)

Jelen tesztet talán azzal kellene kezdenem, hogy elmondjam, anno még 1993-ban milyen jókat is játszottam a Peter Molyneux által alapított Bullfrog Productions izometrikus nézetben megvalósított RTS-ével, a Syndicate-tel. Majd folytatnám azzal, hogy mekkora felháborodást keltett bennem az Electronic Arts azon húzása, amely szerint a kultikus stratégiai játék emlékét holmi FPS-újragondolással mocskolja be. Az imént elhangzottakból azonban semmi sem lenne igaz, mert soha nem játszottam a klasszikus Syndicate-tel, és az előzetesek alapján pedig kifejezetten örültem annak, hogy egyik kedvenc játékstílusom formájában gondolták újra a multinacionális cégek kíméletet nem ismerő csatározását.Ha nem is tűkön ülve, de igencsak vártam a most február végén befutó sajátszemszögű lövöldét. Persze nem azért, mert annyira hiányt szenvednék az FPS-ekben, sokkal inkább a projekt mögött álló Starbreeze Studios mozgatta meg a fantáziámat. A svéd fejlesztőcsapat 2004-ben megjelent, Xbox-ra és PC-re, majd egy nagyobb csúszással PS3-ra is kiadott The Chronicles Of Riddick: Escape from Butcher Bay című alkotása a mai napig emlékezetes maradt számomra, ami azt gondolom, óriási teljesítmény egy olyan – egyébként rettentő fejlődő – területen, ami nem mellesleg ennyire telítettnek számít.

[YOUTUBE]ewwtznVkSxA[/YOUTUBE]A [B]Syndicate[/B] koncepcióját gyökeresen, történetét azonban jóval kevésbé változtatták meg a Starbreeze-es srácok. 2069-et írunk. A világot a kormányok helyett multinacionális cégek uralják. A nagyvállalatok kezeiben lévő lakosság totális kontroll alatt van tartva, és amíg ők élik egyszeri polgári életüket, mit sem tudnak a háttérben zajló eseményekről. Szorgos hangyaként dolgoznak, majd fogyasztanak… Személyre szabott reklámok és termékek, egyedi ajánlatok hada bombázza a 21. század utolsó harmadába belépő embereket. Ha csak egy picit is a mélyére tekintesz a körülötted lévő világnak, akkor rájöhetsz, hogy 2012-ben sincs ez másképp. A Syndicate világa azonban jóval túlmutat a jelenleg futó TV- és rádióreklámos, különböző direktmarketinges és internetes közösségi oldalak által bombázott, fogyasztásra ösztönző megoldásokon. A sokadik revízióját megélt Dart implantátumszéria frissen debütált Dart-6 kódnéven futó, közvetlenül a populáció agyába helyezett mikrochip egymaga intézi el mindazt (és sokkal többet is), amit napjainkban a több ezer csatorna próbál. Egy ilyen implantátum pedig a jövő legnagyobb üzletének bizonyul. Jobb, boldogabb és kényelmesebb életet szeretnél? Fizess a chippért, majd fizess a frissítésekért! Végül fizess a puszta életben maradásért, még ha te magad nem is vagy tudatában miről is szól a való élet, a máz mögötti realitás. Egy ekkora üzletből te, mint fogyasztó csak vesztesen kerülhetsz ki, azonban a Syndicate-ben nem a hiszékeny vásárló szerepét fogod betölteni… A történet központi figurája egy Miles Kilo nevű ügynök (pontosabban, inkább hidegvérű gyilkológép), aki annak az Eurocorpnak a szolgálatában hivatott elvégezni a piszkos munkákat, amely még a játék történései előtt bő negyven évvel létrehozta az első Dart modult. A 2017-ben megalakult vállalat 2069-re a világ egyik leghatalmasabb és egyben legbefolyásosabb cégévé vált. Megalakulásától eltelt idő óta azonban számos konkurense tűnt fel a piacon, melyek mindegyike akart egy szeletet a piac egyre csak növekvő tortájából. Kilo szerepe a gépezetben többek közt ipari kémkedésnél, bérgyilkos megbízásoknál, illetve a cégével konkuráló vállalatok kigolyózásánál keresendő.[36594]Ahogy a bolygó lakosságának több mint 90%-ban, úgy benne is megtalálható a Dart chip, melynek hatodik változata, ellentétben a lakossági felhasználókkal, extra militráns képességekkel is fel van vértezve! A különleges képességek használata pedig elengedhetetlen lesz a játék során. Mivel mindenkiben megtalálható az implantátum, így kapcsolatba léphetsz azokkal, felülírhatod a működésüket. Összefoglalva: belemászhatsz az ellenfelek fejébe és olyan dolgokra kényszerítheted opponenseidet, amit maguktól soha nem tennének meg. A sztori során háromfajta felülírási folyamatot lehet az ellenfeleken alkalmazni. Van egy öngyilkosságot („Suicide”) kikényszerítő kód, mely során a delikvens rövid hezitálás után kibiztosítja a nála lévő gránátot, amivel magát biztosan, de jó eséllyel a körülötte lévő társait is a túlvilágra küldi. A fegyverek meghibásodását előidéző, magyarra elég nehezen lefordítható „Backfire” is hasznos szolgálatot fog tenni. A hackelést aktiválva az ellenfél kezében a vasak szikrázva kisülnek, ezáltal védtelenné hagyva tulajdonosát. Hasonlóan az öngyilkos program futtatásához, ha a feltört személy mellett más ellenfél is tartózkodik, ő is áldozatául esik a folyamatnak. Kilo speciális adottságai felsorolásának végére hagytam a leghasznosabbat, a meggyőzés erejét, vagyis a „Persuade” képességet. Ez gyakorlatilag az öngyilkos kódsort fejeli meg annyival, hogy mielőtt a delikvens a saját fejébe eresztene golyót, előbb társaira emeli fegyverét, majd telepumpálja azokat ólommal. Implantátumoddal egyébként nem csak mások szürkeállományába behatolva tudsz garázdálkodni, hanem a körülötted lévő elektromos eszközökbe is belepiszkálhatsz- ez a „Breaching”, avagy behatolási funkció. Azon túl, hogy az igen extrém módon megvalósított HUD-nak köszönhetően mindenről egyfajta digitális információ jelenik meg a szemed előtt (erőteljes Különvélemény utánérzés), lifteket mozgathatsz, zárakat törhetsz fel, robotágyukat programozhatsz át, stb. A benned lévő chip továbbá egy speciális látást és ezzel együtt gyorsabb reakcióidőt is képes biztosítani. A képesség a Rocksteady-féle Batman detektívlátást ötvözi a F.E.A.R-szériában megismert lassítási effekttel. Talán az eredeti játék RTS mivolta miatt, talán a mai trendek megfelelési kötelezettségének eleget téve, de ebben az anyagban is feltűnik a karakterfejlődés, igaz eléggé felszínesen. A 20 fejezetből álló, nehézségi szinttől függően 5-7 óra játékidőt biztosító egyjátékos kampány alatt több bio-chipet is kiszedhetsz Kilo áldozatainak fejéből, melyeket karaktered fejlődési ágaiba beépítve a meglévő képességeket tornázhatod magasabb szintre, így fokozva az amúgy sem kispályás ügynök erejét. A szisztéma közel sem olyan komplex és kiforrott, mint a tavalyi Deus Ex esetében, de azért a célnak megfelel. Az ismertető gameplay-t érintő vonatkozásában eddig csak úgymond a digitális hadviselésről esett szó, de persze a Syndicate közel sem csak erről szól. Következzen pár mondatban fegyveres- és pusztakezes harc bemutatása.[36598]Mit is lehetne írni a tesztelőnek egy FPS-ben zajló harcokról? Alapesetben túl sok mindent nem: mész, lősz. Nos, szerencsére ebben az esetben a svéd srácok lövöldéje azért a fenti kétszavas bemutatónál jóval többet megkíván. Kezdeném magával a mozgás dinamikájával. A Mirror’s Edge-féle – leginkább realisztikus FPS mozgásmodellezésnek hívnám – mozgás van némileg fesztelenítve és egyúttal gyorsítva, amit ötvöztek a Riddickben már tapasztalt és rendkívül jól működő közelharccal. A közelharc során lerohanva az ellenfelet, majd lenyomva az R3-mat nyakát szegheted annak, saját fegyverével fejbe lövetheted, néhány ütéssel és térdeléssel ártalmatlanná teheted. Ezek az animációk rendkívül látványosan kivitelezett, véletlenszerűen generált mozgássorok. Ehhez a párosításhoz hozzájönnek az olyan apróbb animációs látványelemek, mint mikor a fedezék mögött a karakter felhajtja a kezét, vagy éppen máshogy tartja adott korlát felett a fegyvert, máshogy fogja pl. a pisztolyát, amennyiben sorozatlövésre van állítva, stb. Érezni, és nem csak látni lehet embered kezét és lábát. Igazság szerint kissé nehéz helyzetben is vagyok, mert joggal vonhatsz kérdőre, hogy ez mind szép és jó, de szinte már minden FPS felvonultatja ezeket a fícsőröket. Nem, ez más. Ennyire jól megkomponált dinamikus mozgássorozatokra nem nagyon emlékszem![36595]Tehát adva van egy nagyon élethű karakter-animáció, amit a játék során vegyítenek a rettentő erőszakos összecsapásokkal. Elmondhatom, hogy pár kivételtől eltekintve nagyon élveztem a tűzpárbajokat. Igazi adrenalin löketként hatottak számomra az olyan jelenetek, amik során teszem azt egy komplett osztagot intéztem el néhány másodperc alatt. Valahogy így képzeld el: több oldalról betörnek a katonák adott helyiségbe. A hozzám legközelebb állóhoz odarohanok, és a másodperc törtrésze alatt roppantom el a nyakát, majd kisvártatva már a tőlem és áldozatomtól kissé távolabbra lévő hármas egyik tagjának implantátumát hackelem. A felülírás sikerült, egy robbanást követően három hulla a hever a földön. De nincs időm bámészkodni! Fedezékbe vonulok, majd aktiválva a speciális látást, azonnal a többi ellenfelet pásztázom a terepen. Megvannak! Két páros és egy háromfős csapat akarja az életemet. Miután fedezékemből kibújtam, majd átrohantam és becsúsztam a biztonságot csak másodpercekig nyújtó újabb fedezékbe, ismét bevetem magam. Ezúttal a gépfegyverem lesz a halált osztó eszköz. Újabb két fő mínusz, ám maradt még öt, melyek közül az egyik extra páncélzattal van felszerelve! Gépfegyveremben ugyan fogytán a lőszer, viszont chipkészletem „Persuade” konfigurálása már befejeződött, így a hármas egyik tagjának elméjét feltörve máris az oldalamon tudhatok egy öntudatlan, de láthatóan céltudatos katonát, aki miután végzett két társával, magát sem kímélte… Csúnya véget ért. Maradt a páncélos és társa. A gyors fegyvercserét követően már shotgunnal a kezemben készülök legyűrni a modern kor hightech kevlárjával felvértezett elitkatonát és annak partnerét. Mivel már csak ők ketten állják utam, nyíltan lapot terítek! Elsőnek a sima katonát veszem célba, pontosabban annak fegyverét. A katona utolsó emlékképe nem lehetett több annál, hogy látta puskáját visszafele elsülni. Másra már nem volt ideje gondolni… Másodpercekkel később halottan rogyott össze. Ketten maradtunk a páncélossal. Kezemben egy puskával, ami jelenleg nem képes megsebezni, és lemerült, de ennél az ellenféltípusnál amúgy is használhatatlan felülírási kódokkal. De nincs minden veszve, feltöröm a védelmét! Akárcsak a terepen található és persze a készítők által engedett elektronikai eszközöket, úgy ennek a katonának a páncélzatát is meg lehet hackelni! Pár pillanat alatt végzek páncélzata adatbázisának feltörésével, majd nyomatékosítom szándékaim néhány jól irányzott lövéssel. Menekülve, fedezékből fedezékbe vetődve ezt a kört még párszor lefutom, majd diadalittasan távozom a tett színéről. – én így számolok le a konkurenciával! Az ellenfelek túlnyomó hányadának intelligenciája nagyon élvezetes harcokat képes produkálni, azonban a főellenségekről, illetve a pályákon helyenként partiba hozott mini bossokról ez sajnos már nem mondható el.[36596]A főellenségek könnyen legyőzhetőek, mert vagy nem hordoznak magukban elég kihívást, vagy egy állandó script alapján operálnak. A mini bossok sajnos még ennyi ésszel sem rendelkeznek, sokszor eszükbe sem jutott, hogy kihajtsanak az adott fedezékből. Ez számomra érthetetlen is volt, mert a játék általános ellenfeleiről abszolút nem mondható el, hogy buták lennének. A játszhatóságot érintve szintén negatívumként csapódott le számomra a speciális képességek használatának felszínes kidolgozása. Az alapötlet, vagyis a háromféle felülprogramozás abszolút nyerő, de sajnos taktikára mégsem ösztönöz. Miért? Azért, mert taktikusan használni a képességeket elég kevésszer lesz mód, mivel az állandó alkalmazás miatt folyamatosan – az egyébként elég lassan történő – feltöltés alatt fognak állni. Vagyis a tömény akció közben csak azt fogod az esetek 90%-ban használni, amelyiknek éppen fullon van a státusza. Talán több különleges képességgel, további extra lehetőségekkel ez a malőr orvosolható lehetett volna. Mindent egybevetve azonban bátran ki merem jelenteni a kampányról, hogy ha nem is ad hosszútávon maradandó élményt és nem is rejt magában komolyabb újrajátszási faktort, egyszer végigjátszva nagyon élvezetes és intenzív akcióélményekkel gazdagodhatsz.A 20 küldetés során többek közt New York felhőkarcolóiban, Los Angelesben, és egy képzeletbeli úszó városban is látogatást kell tenned. A helyszínek közt raktárépületek, sikátorok, felhőkarcolók, konkurens cégek székhelyei illetve kutató komplexumai, sőt, még egy látványos járműves szekvencia is helyet kapott, azonban a leginkább a Mirror’s Edge-féle letisztult (ha gonosz akarnék lenni, üres) pályadizájnra is időnként emlékezető kialakítás sajnos néhány esetben némi vizuális ellaposodást idéz elő. A felépítés túlnyomó részben azért szerencsére ügyesen vált helyszínt és képi világot, így csak ritkán fordult velem elő, hogy elkezdtem volna unni az adott terepet. A pályadizájn terén a parkour-FPS-hez hasonlóan felfedezhető egy erőteljes Blade Runner vonal is. A teszt elején említett extravagáns HUD mellett, ami még igen egyedivé varázsolja a képernyőn látottakat, azok a fényeffektek. Azt gondolom, hogy a játékosok egy bizonyos százalékának már a digitális kijelzők milyensége is meglepő lehet, abban viszont egészen biztos vagyok, hogy a helyenként már tényleg túlzásba is vitt fényhatás-orgia kifejezetten visszatetsző lesz. Számomra azonban egyik sem volt az, épp ellenkezőleg! Mivel a látvány koncepciója abszolút átgondolt volt és szinte minden elemében egy irányvonalat követett, engem sikeresen megvett a stuff e része is. A progi motorja egyébként gyors és akadásoktól mentes, vagyis különösebb problémát ilyen téren nem hordoz magában az anyag. Probléma a hangszerelésben sincs. Kimagaslóan jó fegyverhangok és környezeti zajok járulnak hozzá a játékélményhez, melyeket tovább tetéz a zene, illetve a szinkronszínészek teljesítménye. Természetesen a premier trailerben hallott, ütős Skrillex szám is felcsendül majd, ami ráadásul egy brutális boss harc kellős közepén fogja fokozni a hangulatot.[36593]Az egyszemélyes sztori mód mellett a Starbreeze csapata multiplayer játékot is épített a szoftverbe. A többjátékos opció sajnos nélkülözi a klasszikus kompetitív megoldásokat, csak és kifejezetten a kooperatív élményekre fekteti a hangsúlyt. Teszi viszont mindezt rendkívül profi módon! A koncepció szerint kontinensenként egy, összesen kilenc misszió áll a játékosok rendelkezésére a kampánytól teljesen elkülönített pályákon. A sajnos kizárólag csak online kapcsolattal működő játékban maximálisan 4 fő csatlakozhat a világhálóról a küldetésekbe. A missziók „A” pontból „B” pontba történő haladást jelentenek, közbeiktatva különböző terminál átprogramozási feladatokat, megszerezendő cuccok elszállítását és egyben annak védelmét, speciális célpontok likvidálását, stb. A játék az erőteljes csapatmunkára épít: lehetsz a háttérben maradó, a többiek egészségi állapotára figyelő és őket folyamatosan gyógyító csapattárs. Választhatod a rohamfegyverzettel felszerelt támadót, vagy akár a mesterlövész puskával felszerelt támogatót. Függetlenül az általad választott osztálytól, lehetőséged lesz magadnak is összeállítani a fegyverzetedet és az implantátumaid összetételét. Az egyjátékos móddal szemben itt már sokkal mélyebb karakterfejlődési rendszerrel fogsz találkozni. Sajnos a játékmód egyik szépséghibája, hogy a kilenc pálya és az azokon megoldásra váró feladatok rövid időn belül kiismerhetővé válnak, mert minden esemény egy adott fix forgatókönyv alapján fog zajlani. Mindazonáltal veszett jó köröket lehet lenyomni akár a saját ismerőseiddel, akár a rendszer által véletlenszerűen beválasztott játékosokkal. Az ellenfelek nagyon erőszakos gameplay-t, és ezzel együtt kőkemény tempót diktálnak, így unatkozni még többszöri újrajátszás során sem fogsz. Mivel másodmagammal otthon elég sok osztott képernyős anyagot játszok, nagyon örültem volna ilyen lehetősségnek is, azonban ezt a fajta megoldást nélkülözi a game. Összefoglalva elmondható, hogy a kooperatív játék legalább akkora, ha nem nagyobb figyelmet érdemel, mint a sztori szegmens, így ha az anyag beszerzése mellett döntesz (amit egyébként bátran ajánlok), feltétlen vesd bele magad! Az újragondolt Syndicate kapcsán ennyit szerettem volna megosztani veletek. A svéd játékkészítőknek ezúttal ugyan nem sikerült olyan mély és maradandó élményekkel gazdagítani, mint ahogy azt tették a 2004-ben megjelent Riddick játék esetében, de ettől függetlenül az elsőtől az utolsó percéig maximálisan élveztem a stuffot. Megoldásainak hiányosságai és kisebb-nagyobb botlásai ellenére egy jó kampánnyal és egy maximálisan ütős kooperatív játékkal kecsegteti vásárlóját a game. (A játékot támogatónk, a [A http://www.platinumshop.hu]Platinum Shop[/A] ügynökei szállították le nekünk szupersebességgel tesztelésre. Köszönjük! Ha kedvet kaptál hozzá, online és offline boltjaikban a szoftver megvásároható. Katt a linkre!)

7/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

48 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Ez nagyon király játék! Nem is értem mi ez a 6 pont…. Nagyon alul lett értékelve!

  2. ez faja játék

  3. Nekem tetszett de kicsit rövid lett kb 20 óra alatt a kampányt és az össze coop küldit többször kitoltam

  4. Expert vagy hard szintre keresnenk 2 embert akit erdekel vegyen fel ID smallmatthew

  5. Jónak tűnik a leírás alapján, de a video és a kép nem győzött meg annyira :S

  6. Jó teszt. Nekem az olvasottak alapján (is) tetszik a játék. Jöhet a gyűjteménybe!

  7. Ennyi 7 pontos játékot….

  8. Ez is felkerül a beszerzendők listájára 😀

  9. Sajna a multi coop ami vinne a hatan a jatekot jatszhatatlan, mivel a jatek a legnagyobb akcio kozben 10 15 masodpercre megakad. Elso nap tokeletesen ment minden, azota ettol hangosak a forumok. Ha vki hozzam hasonloan coop miatt szerezne be varjon a patchig(marha lesz…)

  10. én baromira élveztem a demót, egyre jobban tetszett, egyre jobb harcok alakultak kide aztán jött két semmi, a hivatalos fórumuk se pörgött (állt szinte)A trailereken kívül megtudtam,hogy lesz egy rövid szingle, meg a két 9co-op pálya. A demóban fulrra fejlesztve 5perc alatt is kivégeztük a pályát. Hát azért multizni többet szeretnék a játékban. Na meg a sztoriból is rengeteg meglepi mozzanatot betettek a trailerekbe.Úgyhogy elment a kedvem,hogy premierbe beszerezzem. Brink óta jól meggondolom mit vegyek premierbe (binary domain nagyon bejön, de már most 9500ért vehetném a zavvin)

    • Binary Domain mérföldekkel jobb-több-hangulatosabb, igazi csemege !

      • el is hiszema demója is nagyon megtetszett, pedig kapásból leírtam,hogy béna, együgyükár hogy most jött ki,mert itt az ssx, utánna meg a resi1 hónappal elöbb jött volna…és még a multija is tetszik (nem az a gyors rohangálós fajta)

      • Én ezt a véleményt erős túlzásnak érzem.

        • Sajna lehet benne valami. Elég gáz a program. Grafikailag a HAZE jobb volt mint ez, ami nem mai csirke. Egy BF3 után nekem nagyon szúrja a szemem. A játék menet sem kötött le. Tényleg úgy érzem unatkozom miközben játszok ( A cikkben leírt csata olvasva izgalmas, játékban már nem az). Számomra eddig csalódás a Deux Ex után. Kevés játékot szoktam kritizálni, de számomra ez most az. Egy hatalmas csalódás, többet vártam tőle.

          • “Én azt nem adom, hogy a BD “”igazi csemege””.”

          • “talán azért vagyok elfogult mert a BD sci-fi témája nagyon közel áll egy olyan világhoz amiért én őrülten rajongok, nem beszélve arról hogy a sok-sok kiforratlan hibája ellenére sikerült teljesen magába szippantania, innét jött az hogy ez nekem egy “”csemege””.”

          • Vannak benne jó dolgok, az tény, de sajnos vérgagyi megoldások is egy csomó.

          • “Ha “”igazi csemege”” alatt olyat értesz mint a Quantum Theory, akkor még szép, hogy a Binary Domain nem olyan. Kategóriákkal jobb. :)”

          • Engem feleslegesen kóstolgatsz, 6 pontot adtam a QT-nek.

          • Közben láttam. Túl jószívű voltál azzal, a BD-al meg túl szigorú és kritikus. 🙂

          • Quantum Theory, Shadows of the DAMNED, Binary Domain, NeverDead, Yakuza: Dead Souls – egy kutya kölyke mind. Egyiknek szép a színe, a másik aranyosan ugat, de még egyik se szobatiszta. Próbálkoznak a japánok változtatni.

          • Mindenki próbálkozik igazából felnőni az adott stílus nagyjaihoz.

          • Jó megfogalmazás 😀

          • pontosan !

          • Szerintem nem. A QT egy jó konstans 6 pontos teljesítményt nyújt. A BT ezzel szemben néha nagyszerű 8 pontos, néha viszont max 5, olyan megrázóan gagyi. Ezért korrekt a 7 pont rá.

          • “””megrázóan gagyi””:))))próbálom elképzelni”

          • Arra értettem, hogy mindkét HD konzolra megvannak a húzócímek minden stílusban, amik etalonnak számítanak, és nehéz überelni őket, lásd a Shift szenvedését a GT5 vagy FM 3-4-hez képest. Ugyanez megvan a TPS-FPS-eknél is. Mondjuk a listába beszúrtam volna a Vanquish + Lost Planet párost, amik szerintem azért elég faszáúl sikerültek még a nyugati TPS-ekhez mérve is. Meg van egy olyan érzésem, hogy a Capcom majd oda fog baszni mindenkinek ezzel a Resident Evil 6-al..QT: Szerintem meg a kezdést leszámítva (amit ha tudna tartani, a későbbiekben, jogos lenne a 6, de akár még a 7 pont is) iszonyat mód csökken az élvezhetőség, főleg a bugok miatt, nálam a végére lecsökkent egy jóindulatú négyesre. De ettől még volt benne lehetőség. Mellesleg lesz belőle folytatás? Mert úgy lett lezárva, de keményet bukott a pénztáraknál, tesztelőknél, ellenben a KOEI-t ez nem feltétlenül szokta zavarni, ha jól tudom.

          • Ne haragudj, de nekem nem voltak a QT-ben olyan eget verő bugok. Olyanok meg főleg nem, mint a BD-ben, amikor pl. az a nagy baszom gorilla boss beragadt egy 50 centis láda mögé, én meg úgy lőttem le, hogy közben pofozva alázgattam. Ő meg menetelt egy helyben, míg meg nem feküdt.Hát ilyen a QT-ben nem volt. Csak éppen akkor, amikor megjelent, ő lett az áldozatjáték, amit lehetett a vicces fikablogger-tesztekben köpködni. Ami engem igazol, az az, hogy használt QT nem áll stócban egy pesti játékboltban sem, ahova járok. Sok más agyonajnározott cuccból meg annyi, hogy leszakad a polc.

          • Az IGN, Eurogamer, Joystiq, Destructoid, Edge, Gamespot, 1UP (magyart direkt nem írtam, pedig lehetne) oldalak szerintem kvázi nem esnek a vicces fikablog kategóriába, és ők sem jutalmazták 3-4 pontnál többre a QT-t. (amit spec leszarok mint minden játék esetében, de ennél én is úgy érzetem végül hogy ennyi, és nem több) Rendre előfordult hogy leesett Syd olyan helyekről, ahova át kellett ugrani, vagy átzuhant a textúrán, (instant halál) de ha már szóba hoztad az AI-t, ott is volt hogy magányosan és bután ácsingózott 1-1 ellenség a falhoz vagy oszlophoz tapadva a tűzharc közben és után is. Az említett áldozatjáték kategóriába sokkal jobban beleillik a DNF, ott a tesztek legjava túlzóan negatív volt.Most az hogy az általad látogatott boltokban nem roskadoznak a polcok a használt Quantum Theory-tól, jelentheti épp azt is, hogy alig volt, aki megvette. A Silent Hill Homecoming sem azért 7-8000 a megjelenése óta több éve, mert olyan eszméletlen jóra sikerült, hanem csak ritkább, és ezért elkérhetik az árát amikor feltűnik 1-1 darab.

          • Ja, ez aztán a vaslogika! Nem vette meg senki, ezért nincs belőle sehol. A Silent Hill is szar, azért nincs abból sem. (A DNF pedig valóban egy SZAR.)

          • A Te elképzelésed mennyivel valószínűbb? Olyan fantasztikusan jó lett a Quantum Theory, hogy mindenkinek otthon figyel a polcán, még annak is, aki általában végigjátszás után nem tartja meg, hanem eladja-elcseréli a játékait? 🙂 Amiből sokat vesznek meg, abból jobb eséllyel több használt példányt is találsz. De ha jól gondolom a PSC tagjai között sincs túl sok QT (ex-)tulajdonos.

          • Sosem mondtam, hogy fantasztikusan jó lett, 6 pontos lett, de mégsem került a bóvli kategóriába. Valószínűleg aki megvette, meg is tartotta valamiért.

          • ..ahogy én sem állítottam, hogy azért nincs belőle használt példány, mert annyira nagyon szar játék lett volna. Mindenesetre nem sok emberről tudok akinek meglenne itthon.

          • Na, hát akkor ezt szépen át is beszéltük.

  11. Megvettem még múlt héten, de egész hétvégén tanultam, így majd csak a jövő heti vizsgám után fogom kipróbálni.

    • Ember 21-én jött ki hogylett meg volna már megneked multhéten ekkorát ne füllentsél már. Amerikában is csak 2-3 nappal elöbb jött ki

  12. A főhős marhára hasonlít Christian Bale-re, legalábbis az értékelőben levő képen.

  13. Jolesz ez majd 5ezerer zavvirol 🙂

  14. én próbálkoztam vele többször is a demójával, és nem igazán tetszett.viszont a teszt nagyon jó lett, a szokásos Foxhound minőség:)

  15. A lövölde hidegen hagy benne, de stílusos nagyon, audió téren is.

  16. Idővel nekemis beszerzős, mostkéne nagyon mert hasonlóra vágyom már egy ideje, de kikell spórolni.Szimpatikus mindenestre..

  17. Megvettem volna szombaton de a pesti platinumban epp kifogytak belole XD Biztosan beszerzem valamikor,meg a nagy marciusi domping elott kene…

  18. Jó kis teszt volt, egyetértek. Maga a prezentáció és a harc az nagyon patent, a zene ( rendesen jött a feeling a diszkóban) és a hangok úgyszintén. Nekem az MI-vel van gondom, néha elég szuicídek az ellenfelek. a 7 ponttal egyetértek. Jó játék ez, de csak a címében hasonlít az amigás elődhöz.

  19. egy sima Serious Sam sci-fi köntösben. szerintem eddig a leggyengébb Starbreeze játék, viszont még mindig jó, csak teljesen kiforratlan, többet vártam..

  20. “Hm… egy jó kis olvasnivaló késöbbre. Estébb át is rágom magam rajta. A Demo-t/BETA-t játszottam, és eléggé megfogott. Viszont ami nekem nem tetszik a játékkal kapcsolatban, hogy csak Coop multis lehetőség van benne. Hisz ha nem is egy 32 vagy 64 fős multiplayert összehoztak volna benne, de egy 8-12 főssel már megelégedtem volna. Vagy ha már úgy is Coop játékmódra épített ezzel a címmel az EA, akkor egy Left 4 Dead szériából ismert, “”emberek a zombik ellen”” jellegű multiplayer mód kielégítő lehetett volna. Ahol, jelen helyzetben ellenséges katonákat irányíthattunk volna, hogy a másik csapatot megakadájozzuk a küldetés teljesítésében.”

  21. Demó után nagyjából ezt az értékelést vártam. Tetszik, biztosan be fogom szerezni de majd csak használtan, most másra kell a pénz. Kompetitív multit valóban nagy baklövés volt kihagyni!