Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

SUPERCAR CHALLENGE (PLAYSTATION 3)

Minden konzolnak vannak olyan exkluzív címei, amelyre a rajongótábor büszke lehet, és dicsekedhet vele másoknak, hogy az a játék csak az ő konzolján van (bármennyire is undorító dolog ez). Olyan címek, amelyeket a konzolgyártók is büszkén említenek meg sajtótájékoztatóikon, mint a gépük erejét demonstráló műremek. Olyan játékok, amelyek vásárlók százezreinek döntését befolyásolhatják, amikor konzolvásárlás elé kerülnek. Nos, higgyétek el nekem, a [b]SuperCar Challenge[/b] nem feltétlenül egy ilyen játék.[GT]52654[/GT]A kiadó a System 3, ami egy elég nagy múltú cég – hiszen 1984-ben alapították –, és olyan progikat készítettek, mint például a Last Ninja Commodore 64-re. Az ő termékük volt a 2008-as Ferrari Challenge is (de az Eutechnyx fejlesztette, ahogy tesztalanyunkat is), ami nem kapott túl nagy számban elismeréseket, mivel nem igazán sikerült eldöntenie, hogy arcade vagy szimulátor akar lenni. Előbbinek nem volt elég laza és könnyed, utóbbinak viszont nem volt elég precíz és reális. Az új SuperCar Challenge szerencsére még csak véletlenül sem próbálta orvosolni ezt a hibát, így egy újabb bekategorizálhatatlan játékot kaptunk a készítőktől.Nem ez az egyetlen dolog, amin nem változtattak az előző részhez képest, sőt gyakorlatilag nincs is olyan dolog, ami változott. Valamiért a fejlesztők annyira meg voltak elégedve az előző játékukkal, hogy úgy döntöttek, az lesz a leghelyesebb, ha (kis túlzással persze) kiadják újra ugyanazt. Elárulom, hogy nem volt a legjobb ötlet. Az előző rész hibái és hiányosságai ugyan idegesítők voltak, azért el lehetett nézni őket, viszont másodjára már elég röhejes ugyanazokat a bakikat elkövetni. A fejlődés hiánya elsősorban a grafikára értendő, ami körülbelül megegyezik azzal a tavalyi külsővel, amely már akkor is csak középszerű volt. Az autók műanyaghatásúak, a törés (legalábbis amit annak neveznek) borzalmasan néz ki, a környezet pedig erősen PS2 szint (ott is a gyengébbik fajtából). Igazság szerint minél többet láttam a játékból, annál jobban ábrándultam ki belőle. Amíg csak a főmenüt, és a játékautókra hajazó verdákat láttam, azon gondolkoztam, hogy a grafika akár még egy gyengus „jó”-t is megérdemel. Amikor sokat láttam mozgás közben a programot, már egy halvány „átlagos” címet akartam ráaggatni. De amikor végül egy esős pálya is a szemem elé került, képtelen voltam vajszívemre hallgatni, és úgy döntöttem, hogy „gyenge” osztályzattal minősítem a látványosságot, mert ez így 2009-ben, Playstation 3-on már eléggé kevés. [12094]Nézzük, milyen maga a játék, ne csak a látvány „varázsával” foglalkozzunk, hiszen nem mindenkinek volt szerencséje az előző részhez. A főmenüben hat menüpont közül választhatunk. A magyarázatra nem szoruló opciókon kívül lehetőségünk van még profilunk állítgatására, megnézhetjük a ranglistákat és a kupáinkat, versenyezhetünk online, illetve LAN-on (osztott képernyős multiplayer nincs, nem gondoltam volna, hogy egy ilyen ziccert is ki lehet hagyni), megnézhetjük az autók tárházát a Supercar Showdownroom menüben, valamint egyszemélyes versenyekben vehetünk részt. Természetesen utóbbi menüpont a legnagyobb, ugyanis itt újabb hat választási lehetőségünk van. A Quick Race, a Time Trial, az Arcade Competition és a Tutorial Session nem hiszem, hogy különösebb magyarázatra szorul. Az egyetlen, ami elsőre talán nem egyértelmű, a Challenge mode, ami egy egyszerű pontgyűjtős karriermód, ahol az adott versenyekben elért eredményeid alapján szerzett pontokkal újabb pályákat nyithatsz meg. Ezen módokhoz összesen 44 különböző autó áll rendelkezésünkre, ami véleményem szerint még arcade autós játéknak is kevés, nemhogy szimulátornak, különösen, ha azt nézzük, hogy ezek közül 34 Ferrari. Ha az autók hatalmas tárházából is sikerült választanunk, azt is eldönthetjük, hogy Asszisztált, Árkád, vagy Ultra realisztikus szimulátor módban szeretnénk-e játszani. Itt jegyezném meg, hogy a második két variáció az égvilágon semmiben nem különbözik, ugyanis a fékezés még továbbra is röhejes szimulációs módban, és az autók ütközése is inkább a dodzsemekre emlékeztet, mintsem két sebesen száguldozó versenyautóéra. A pályákra nem lehet nagyobb panasz, szinte mindegyik valós helyszín alapján készült. Huszonkettő van belőle, ami jó pár Forma 1-eset is tartalmaz (pl. Monza, Spa, Nürburgring), de a kedvencem a Paul Ricard.[12092]Ha minden beállítással megvagyunk, végre átadhatjuk magunkat a játéknak… már amennyiben ez lehetséges, ugyanis a szoftver legnagyobb hibája, hogy maga a játékmenet is kevésbé élvezhető a program hibái és hiányosságai miatt. Arra már pár másodperc vezetés után rájön az ember, hogy az irányítás elég nehézkes, jó sok időbe telik, mire megszokja az ember. Ami azonban még nagyobb gond, hogy a fizika csapnivalóra sikeredett, ami egy (elméletileg) szimulátor játéknál nem túl jó dolog. Ahogy azt már feljebb említettem, az ütközések röhejesek, nem nagyon van sebességérzet, a kocsi néha indokolatlanul elkezd pattogni (szintén elég idióta módon), a törésről pedig már jobb nem is beszélni. Az, amit a fejlesztők „realisztikus és látványos” törésnek mertek nevezni a tok hátoldalán, az egy vicc. Néha 1-2 karcolás, illetve pár kisebb repedés keletkezik a szélvédőn, ez minden. A mesterséges intelligencia a kecskebéka ánuszgyűrűje alatt helyezkedik el valahol, hiszen történt például egy olyan eset, ahol a rajtnál az előttem lévő összes versenyző a füvön keresztül ment, mintha kollektív tudattal rendelkeztek volna.[12095]A hangok sem sikerültek túlzottan kiemelkedőre. Zene nem igazán van a programben, egyedül a főmenüben hangzik el a Carmina Burana-ból az „O Fortuna”. Tudjátok, erre vonult be régen Kovács „KOKO” István. Először nagyon meglepődtem, amikor meghallottam, mert szerintem nem illik egy ilyen gammához, később már idegesítő volt mindig ezt hallgatni, mert ezen kívül egy árva szám sincs az egész játékban. Ami a hangeffekteket illeti, azok is elég messze állnak a reálistól, gondolok itt a motorhangra, vagy a koccanások hangjára. Rossznak éppenséggel nem nevezném összességében a hangokat, pláne ahhoz képest, ahogy a játék minden más téren produkál, de egy „átlagos”-nál többet ez sem érdemelhet. Ha a következő epizódban (mert már látom lelki szemeim előtt a következő System 3 versenyjátékot) már nem ugyanolyan (közepes) hangja lesz minden kocsinak, és a töréseknek is legalább olyan hangjuk lesz, mintha a fejlesztők életükben hallottak volna már legalább filmben ütközést, akkor akár még jobb értékelést is kaphat a cucc.Ami az online módot illeti, sokkal jobban meg lehetett volna oldani azt is. Ha belépsz egy szobába, minden játékost meg kell várni, és ez 16 playeres multi esetén marha idegesítő tud lenni. Arról nem is beszélve, hogy ha a szobát létrehozó játékos megunja a dolgot, és kilép, azonnal véget ér a menet. Egyébiránt teljesen szokványos online versennyel van dolgunk, az égvilágon semmilyen választási lehetőségünk nincs. Az egyszerű Quick Race áll rendelkezésünkre, csak éppenséggel neten keresztül.[12093]Nem hiszem, hogy a SuperCar Challenge sok embernek ideális választás lenne. Aki arcade autós játékok akar, annak ott a Burnout, a Need for Speed, a DiRT 2, és még sorolhatnám. Akinek pedig szimulátor kell, várja meg a Gran Turismo 5-öt, vagy inkább vegye meg addig is a Prologue-ot, mert ez a furcsa középút nem fog mindenkinek maradéktalanul tetszeni. Nem lett olyan rossz a game, csak éppen semmiben sem kiemelkedő, semmiben sem egyedi, és semmiben sem különleges. Végül szeretném megköszönni rolmanus fórumtársnak a tesztelés során nyújtott segítségeit(Ha kipróbálnád korunk exkluzív szuperjárgányait versenykörülmények között, a játékot megvásárolhatod szoftverdealereinknél. Boltjaik hirdetéseid a lap tetején találod.)

6/10
Látványosság:
Játszhatóság:
Szavatosság:
Zene/Hang:
Hangulat:

55 hozzászólás

Hozzászólás

  1. Gt5 unalmas versenyei után nekem élvezetes a kihívási faktor ebben a játékban. 49.Fantomas:Ha túl gyorsan mész bele 1 kanyarba,akkor nem fog úgy kanyarodni a kocsi ahogy szeretnéd,ez tény.Kormánnyal játszva,én tök jól elvagyok vele:)

  2. Nem rossz kis játék.

  3. Tegnap jókat vezettem benne, egyre jobban tetszik ez a game. Azon filózom, meg kéne venni.

  4. Ez kész, játszhatatlan, sebességváltásnál (manual) nincs olyan, hogy 5ösből gyorsak 2esbe, nem, 4es-kicsit vár-3as-kicsit vár -és ott a 2es. Ekkora fost én még nem láttam !

  5. ja, és a betával játszottam anno, semmi hasonlót sem tapasztaltam, akkor irányítható volt a game

  6. Ma landolt nálam egy példány -persze nem túl hosszú időre- ebből a játékból. Valami egészen hihetetlen ! Azon már túltettem magamat, hogy ps2-es látványban van részem. A kormányzás a legnagyobb gáz: amikor egy egyenes szakaszon megyek akkor jól reagál a játék arra ha jobbra-balra tologatom a kart, láthatóan a pilóta lendületesen tekeri a kormányt, viszont amint egy kanyarba érek nem hajlandó tekerni, hiába tolom teljesen oldalra a kart, ő úgy dönt, hogy inkább egyenesen megy ! Nem is értem, már 50szer átnéztem az opciókat, hátha valamit ott kell állítani, de nincs ötletem

  7. ki tudja mennyibe kerül?

  8. System3,jajjj a szívem ! (rám szakadt a nosztalgia)

  9. Elég viccesen hat egy ilyen lehúzós értékelés után a legvégén zárojelben leírt rész.. 😀 (Ha kipróbálnád megvásárolhatod)

    • Hat pont nem kifejezetten lehúzás, hanem egy átlagosnál kicsivel jobb értékelés, azontúl a kommentekből is látszik, hogy a felhasználói vélemények megoszlanak.

  10. Therion-tól az O Fortuna hatalmas zene! Az egyik nagy kedvencem! Futás előtt mindig meghallgatom! Ja a játék? EztVeddMeg!!!!

  11. Ez a játék rendesen megosztja a közönséget. Valaki vagy nagyon szereti, vagy adna rá 4 pontot. Jól emlékszem, ugyan ez volt a helyzet a Richard Burns Rallyval is, amit a többség utált, szerintem viszont a ralis játékok királya. Vezetés élményben nálam ez üti a GT5P-t is. Nagy kár, hogy a körítése szerintem is gyenge. Jó lenne, ha a folytatásban elvinnék a játékot a GTR-féle full szimuláció felé, boxkiállásokkal, állítgatásokkal meg minden. Az autók száma, meg a grafika nálam nem minden.

    • Ezt most komolyan mondtad,h uti nalad ez a game vezetes elmenyben gt5-ot, aztan meg irod,h lehetne meg kicsit szimulacio fele vinni,,, LOOL

    • mi a baj a richard burns rallyval? ja hogy a realitás felé vette az irányt, és nem billentyűzettel lehet rekord időket menni? wtf…(nyilván nem neked szól a kérdés, hanem azoknak akiknek tetszett mi nem tetszhetett vajon.)

  12. Esős képek egész jónak tűnnek pedig.

  13. Üssetek agyon, de ez EztVeddMeg kategória.

  14. Ha megnyerem, akkor szétjátszom az agyam! 😀

  15. kiprobáltam a betát. nekem irányíthatatlan

  16. majd kipróbálom a demót (ha van/lesz)

  17. a belsonezet egesz jo olyan pgr4es!

  18. Azért vicces.Szar grafika,szar hangzás,szar online mód (sztem szar irányíthatóság) és 6pontXD LOOL akkor az undercover meg 10

    • De sok embernek tetszik.

      • az Undercover is.Bocsi de ez a 6pont felháborító:)5re még azt mondom jó van Lillácska puhára főzte a szíved,de sztem 4-4,5 lenne a valós.

        • Igen? Te játszottál vele? Majd akkor értékelj, ha játszottál vele.

          • játszottam a Bétával.Elég volt.Szar és kész:)De ne veszkedjünk tök mindegy mi van oda írva:) (6 vagy 4,5)

          • megvettem a játékot,ellehet lenni vele,de még mindig azt mondom hogy semmi köze nincs az autóvezetéshez.Mondjuk amennyiért vettem kár lett volna ott hagyni,nem erről van szó,csak arról hogy igazam volt:)

          • bár annyit hozzá tennék hogy ennek fényében jogosnak érzem a 6pontot.

    • pedig az undercover sztem nem lett olyan rossz 😛 kipróbáltam havernál és nekem teccett az alapján… jó tudom 2 verseny nem minden, de akk is nekem bejött 🙂 engem egyáltalán nem zavar h naon hasonlít az MWre úgyis az a kedvenc nfsem 🙂 1 szó mint száz nekem bejött az undercover 🙂

  19. Akárki akármit mond, nekem bejött az FC. Mondom ezt úgy, hogy nagy GT, meg szimulátor fan vagyok. Valahogy visszadta az a feelinget, amikor régen a haverokkal nyomtuk a kezdeti autós stuffokat. :)Ha az SC legalább olyan mint az FC, meg van véve.(Hacsak meg nem nyerem itt, amit nagyon szeretnék.) :]

  20. majd használtan,teszek vele 1probát 😀

  21. sajnos nem volt szerencsém a bétához de szívesen kipróbálnám

  22. Nekem béta alapján nem jött be

  23. gt5-előtt? ez halálra van ítélve

    • Ehhh, mikor lesz GT5? Legjobb esetben decemberben. A kocaautósok, azok biztosan kibírják addig, de a benzinvérű gémereknek szükségük van valamire. (Mondjuk a SuperCar Challenge pont nem az a játék, de lesz nekünk egy fasza NFS-ünk. Meg persze a Forza, de az nem mindenkit érint.)

  24. Én meg elgondolkodtam, hogy ezt vegyem, vagy a shiftet, aztán betettem a GT5P-t és azt gondoltam veszek inkább egy Mafden NFL10-et… 🙂

  25. Nekem (és szimulátorkedvelő PC-s barátaimnak) nagyon bejött a Ferrari Challenge (G25 kormánnyal, minden segítség kikapcsolva), nem egészen értem hogy ez hol árkád. Ízlések és pofonok. Gyanítom ha nem is teljes áron de ez is beszerzésre kerül a jövőben.

  26. Nekem is bejön, mint ahogy a Ferrari Challenge is jobban tetszett, mint a GT5P. Szerintem ennél jobb irányítása csak a GTR-nek van. Baromi jó, hogy a féktávokon és kanyarokban lehet érezni az autók súlyát, ami a GT5-ben nincs meg. Szerintem. Viszont az tényleg szemétség, hogy így adják ki. Ez nem más, mint egy kiegészítő. Én nagy rajongója vagyok, de majd akkor veszem meg, ha 15font lesz. Annak ajánlható, aki csak azért nem vette meg a FC-et, mert csak Ferrarik vannak benne.

  27. “Komolyan mondom, ez a pofátlanság netovábbja. Anno, mikor kijött a FC, akkor ígérték be (majdnem) mindezt ahhoz DLC-ként, most meg kihozzák új játékként. Tényleg szükség lenne egy “”Gamer Etikai Bizottságra””, ahol az ilyen fejlesztőket eltiltanák mondjuk 5 évre a játékkiadástól… vagy legalább köteleznék, hogy budget (ár) kategóriában kelljen indulniuk.”

  28. Én még mindig a GT5-öt várom XD

  29. Ja és igyekeztem objektívan értékelni, mert szerintem azért sok embernek be fog jönni, mint pl. a martinnak. Egy próbát megér.

  30. Olyan lett a fullos verzió, mint amire számítottam (a teszt alapján legalábbis, én nem szeretném ilyen szeméttel koptatni a gépemet). Ha rajtam múlt volna, dobtam volna rá egy gyenge három pontot, többet biztosan nem. Csapnivaló az egész, úgy ahogy van.

  31. Nem épp a legjobb autós játék, amivel idén játszottam. De azért szódával elmegy. 🙂

  32. Ferrari Challenge után elég nagy visszalépés a SystemHáromtól.