Generic selectors
Csak
Keresés címben
Keresés a tartalomban
Keresés hírekben
Keresés cikkekben
Keresés a fórum hozzászólások között
Keresés a fórum témákban
Kategória szerinti szűrés
Classic PlayStation
Comix
E3
EA Play Live 2020
EA Play Live 2021
Esemény
Future Games Show: Gamescom 2020
Future Games Show: Spring Showcase
Gamescom
Gamescom 2020
Gamescom 2020 Opening Night Live
Gamescom 2021
Gamescom 2021 Opening Night Live
Heti hírösszefoglaló
Hírek
Komment
Nacon Connect
New Game+ Expo
Nyereményjáték
PlayStation 5 Showcase
PlayStation Indies
PlayStation Network
PlayStation.Community
Podcast
PS5 Future of Gaming
PS5 Tudtad?
PSC Gyorsszavazás
State of Play 2020. augusztus 6.
State of Play 2020. február 25.
Stream
Summer Game Fest
Szavazás
Techno
The Game Awards
The Game Awards 2020
Tokyo Game Show
Tokyo Game Show 2020 Online
Tokyo Game Show 2021
Ubisoft Forward

Super Stardust Ultra (PlayStation 4, PSN)

[B]Otthonunk védelmében[/B]Ki nem szeret olykor-olykor leülni egy jófajta arcade lövölde elé pár órácskára és szétlőni mindent, ami a szeme elé kerül? (Csak költői kérdés volt…)Sajnos mostanában kihalófélben vannak az ilyesfajta, oázisnak minősülő életmentők a műfaj sivatagában. Pedig a recept pofonegyszerű: adott az űrhajónk, aminek hitboxa (az a tartomány, amit ha eltalálnak, sérülést szenvedünk) oly mód van kialakítva, hogy a közepén csak egy kis kör sebezhető. Ezt a járművet a bal karral manőverezhetjük, a jobbal pedig fegyvereinket és azok tüzelésének szögét állíthatjuk. Ez önmagában kevés lenne bizonyos helyzetekben, így az L2-vel egy Boostot kezdhetünk – ez alatt, pár pillanatnyi halhatatlanság közepette, minden utunkban lévő objektum vagy ellenség elpusztul -, az R2-vel pedig egy bombát robbantva, annak lökéshulláma mindent letarol egy megadott méretű rádiuszban. Tesszük mindezt úgy, hogy hullámokban érkező aszteroidák, aknák, csészealjak, fémférgek és hasonló gyilkos dolgok állnak az utunkba.A sztori ugyanakkor belefér egy rövidke mondatba: mentsük meg naprendszerünket a teljes pusztulástól.
[YOUTUBE]LWWnnn8CPEI[/YOUTUBE][B]Az elmúlt 20 év távlatában[/B]Emlékszem, az első trófeánk PlayStation 3 konzolon csilingelt be: a Super Stardust HD arcade módjának első bolygójáért járó “Hero of Lave” bronzocska. Ez a remekmű Amerikában 2007. június 28-án látott napvilágot a Housemarque gyermekeként (a szülőorvos a Sony Computer Entertainment volt), majd egy nappal később az európai közönség is habzsolhatta. A türelmes japánoknak viszont az EU megjelenés után kerek 2 évet kellett várniuk a programra (a türelmetlenebbek persze minden bizonnyal beszerezték más régiós profillal). PlayStation 3-on ez volt az első igazán ütősebb cím a zsáneren belül, aminek egyetlen szépséghibája a módok és a multi hiányában mutatkozott meg – de ezt hamar “orvosolták” egy fizetős DLC formájában. 2008-ban aztán PSP-re is elérhetővé vált a játék, ám a nagygépes verzió mind grafikában, mind irányításban jobbnak bizonyult.Ezt a két epizódot csakis a nosztalgia és a személyes tapasztalatok miatt vettem előre, hisz a széria első felvonása a nemes egyszerűséggel elnevezett [B]Super Stardust[/B] volt (fejlesztője a Bloodhouse): ez 1994-ben Amigára, 1995-ben Európában pedig Amiga CD32-re jelent meg. PC-re 1996-ban portolták [B]Super Stardust ’96[/B] néven. Ezekhez nem volt szerencsém a megjelenésük körüli években, de videók alapján az akkori korhoz képest mutatósak voltak, melléjük pedig a kétezres évek elejére jellemző diszkós zenék dübörögtek.2012-ben újra kezünkbe vehettük, akár utazás közben is a játékot: ez már a [B]Super Stardust Delta[/B] volt PlayStation Vitára.[58335] [B]Miből élünk?[/B][i]Single Player szekció[/i][B]Arcade[/B] – A klasszikus Arcade módban 4 nehézségi fokozat közül választhatunk: Easy, Normal, Hard, Elite. Célunk a játékban található 5 fő bolygót megtisztítani. Aki egy laza menetet akar, annak az Easy lesz a választása. Normal módtól felfelé az 5. bolygó teljesítése után a játék újrakezdődik egy nehezebb fokozaton: pontjaink, életeink és bombáink megmaradnak, fegyverzetünk azonban nullázódik.Az Elite teljesítésével Hardcore fokozatra kapcsol a játék, itt már a sebesség jelentősen megnő. Az itt elért végső pontszámunkat csekkolhatjuk a Leaderboardon, vagy a menet után rögtön kihívás formájában barátainknak továbbíthatjuk. (A Leaderboard nézegetése és a Challenge küldése a lenti módok mindegyikénél szintén elérhető.) Ha minden bolygót behoztunk, akkor tetszés szerint választhatjuk őket kezdőhelyként. Ilyenkor a fegyverzetünk a kiválasztott bolygó helyzetétől függően kerül beállításra, értelemszerűen a későbbi bolygókon nagyobb tűzerővel indítunk.[B]Planet Mód[/B] – Az 5 bolygó egyikét kiválasztva célunk az 5 aszteroida és ellenség hullám, valamint a hozzátartozó főellenség legyőzése lesz.[B]Endless[/B] – Az első bolygón kell addig életben maradnunk, amíg csak bírjuk. Az ellenfelek végtelen hullámban érkeznek véletlenszerű leosztásban, bizonyos idő elteltével pedig megjelenik egy “bója” (Nuke), ami lényegében egy atomtöltet – ez rajtunk kívül mindent letakarít a bolygó körül. Minket segítő időzített aknák is felbukkannak, ezek alatt egy szám lesz látható, ami azt jelzi, hány darab elpusztítása után bukkan fel egy kisebb területet lefedő komplett aknamező. Ebben a módban mutatkozik be új tényezőként egy kis piros háromszög, ami többnyire nagy számban ömlik be az atmoszférába, ezek pióca módjára követik hajónkat.[B]Survival[/B] – Célunk szintén minél tovább életben maradni, változtatásként itt pont helyett az időt fogja számlálni nekünk a játék. Minél tovább bírjuk, annál menőbbek vagyunk. Csavarként azonban az idő elteltével egyre több elpusztíthatatlan fémgolyó (műholdnak vannak beállítva) lesz körülöttünk. Hőkövető aknák is fognak minket boldogítani, csak, hogy érezzük a törődést. Extra időt vehetünk fel.[B]Bomber[/B] – Tíz bombával raknak le minket, a fegyverek és a boost inaktívak lesznek. Ezzel a 10 bombával kell boldogulnunk. A kék blokád-elemek lesznek legnagyobb ellenségeink, ezeket úgy helyezi le a játék, hogy bizonyos méretű területeket lezárjon. Ehhez párosul az arany aszteroida-golyók gyűrűben körénk érkező tömege, amik, ha beszorulunk egy kisebb területre, elég hamar fagyossá teszik a helyzetet. Itt is lesznek minket követő aknák, bár itt is a magunk javára fordíthatjuk jelenlétüket okos manőverekkel. A legfontosabbak viszont a 2db bombát szállító hajók lesznek, ezeket elölről vagy hátulról megrobbantva újabb bombákhoz juthatunk. Komoly műveletek után kiszámolhatjuk, egy robbantás után csak 1 új bombánk lesz, ugyanis egyet ellőttünk 2db kiszedésére. Ez rá is vezet minket a megoldásra: érdemes bizonyos helyeken robbantani a hajókat, de nem túl korán, mivel egymástól függetlenül egyszerre több is lehet a bolygó körül, ugyanakkor a blokádokon átfurakodva rést ütnek.[B]Time Attack[/B] – Minél gyorsabban kell végeznünk az 5 bolygó egyikével. A Survival módhoz hasonlóan itt is vannak extra időt adó bónuszok, de itt nem hozzáadásra, hanem levonásra kerülnek, ugyanis itt minél hamarabb kell a végére érnünk. [B]Impact[/B] – A feltuningolt Impact Boostra keresztelt eszköz kivételével minden más fegyverünk elérhetetlen lesz itt. Ha bizonyos számú akadályba turbózunk, akkor a Boost ideje meghosszabbodik, ennek köszönhetően elméletben végtelen ideig száguldhatunk mindenen keresztül. A gyakorlatban viszont okosan kell ezt kiviteleznünk, mert nem mindig van kellő mennyiségű objektum az utunkban. Ennek lehet az oka a túl gyors pusztítás, amit végzünk, vagy csak máshová pakolta őket a játék. A Boost a túl éles kanyaroktól is veszíthet lendületéből, így ezek is kerülendők. A szorzó itt sokkal magasabbra felszökhet, cserében viszont alapállapotban folyamatosan csökken. A későbbiekben egy rosszul abbahagyott nekiiramodás felér egy halálos ítélettel, a visszatöltődési idő alatt hamar likvidálhatnak.[B]Blockade[/B] – A Snake játék mintájára egy blokádkockákból álló konstans csíkot fogunk magunk után húzni, normál fegyverzettel nem tudjuk szétlőni, bombával és Boosttal azonban megsemmisíthetőek a kék kockák. [B]Interactive Streaming[/B] – Újfent egy végtelen mód, amiben a fejlesztők zombis játéka, a Dead Nation PlayStation 4-es verziójához hasonlóan, a Twitch közvetítés nézői piszkálhatnak be. Lehet ez segítség, vagy a trollok személyében nehezítés.[58334] [i]Multiplayer részleg[/i](Ezeket csak helyben nyomhatjuk 2 kontrollerrel.)[B]Versus[/B] – Magáért beszél. Kiválaszthatjuk a hajónkat és beállíthatjuk, hogy előnnyel vagy hátránnyal induljunk-e ügyességünkhöz mérten. Majd azt is, gyorsak vagy inkább erősek szeretnénk lenni – az egyik a másik rovására fog menni. Végül a képességeket kalibrálhatjuk. Ez a mód nem igazán talált be nálam, a nem túl nagy sztori-bolygókhoz viszonyítva ezek még kisebbek, maga a játékmenet pedig kicsit lapos.[B]Classic co-op[/B] – Egy baráttal karöltve játszhatjuk végig az Arcade módot (külön Leaderboard). Egymástól nem távolodhatunk el túlzottan, nem összeszokott csapatnál csak hátráltatás és anyázás lesz a végeredmény.[B]Split Screen co-op[/B] – Ugyanez, csak osztott képernyős módban, sokkal barátibb feltételekkel. Lényegében ugyanaz mintha egyedül tolnánk, csak a látóterünk a felére csökken. A co-op módok sajátossága, hogy a társunkhoz közel maradva fegyvereink roppantmód felerősödnek, viszont életeinket és bombáinkat közösnek számolja. Sőt, még a Boost-mérő is közös – ez igen kellemetlen helyzetekhez vezethet.[58333] [B]Kivitelezés[/B]A PlayStation 3-as részhez képest még szemkápráztatóbb, ami PS4-en elénk tárul: nem gondoltam volna, hogy ez lehetséges! A bolygók nem csak új neveket, de új kinézetet is kaptak. Itt olvasható a régi és új nevük:Lave -> LogiCoventina -> HoragallesNemain -> BoreasTaranis -> PloutosSegomo -> OgounFelszínük most már nem egybefüggő, egyszerű, sivár égitestekre hajaz. Némelyiken épületeket, antennákat és csöveket láthatunk, plusz valamiféle felhőzetet és légkört. A lakatlanabbak formája szabálytalanná vált, belül mechanikus váz figyelhető meg, az utolsó bolygó pedig a PS3-as óriáskoponya helyett komolyabb témájú borítást kapott. A fények is látható ráncfelvarráson mentek keresztül: a harmadik bolygó egyik feléről látható nap sugarai például gyönyörű látványt nyújtanak, ahogy előbukkannak a horizonton, harc közben. A háttérben a csillagok is élesen ragyognak. Az egyetlen, ami kicsit kidolgozatlanabb, az a csillagködök textúrái, ezek sajnos kicsit kockásak lettek, de ez lesz a legkisebb gondunk, miközben százfelől ömlenek ránk a gyilkos kövek.A zenék igazi adrenalin pumpaként funkcionálnak, de választhatunk helyettük retro vagy zenekari stílust is.A hajószerkesztő módban nekünk tetsző kinézetet kölcsönözhetünk űrhajónknak, a statisztikáknál pedig részletes képet kaphatunk eddigi teljesítményünkről. [B]Részletek, tippek és trükkök[/B]- Három alapfegyverrel rendelkezünk a játék során, ezeket az R1 és L1 segítségével cirkulálhatjuk. Az első bolygó szikla témájú – minden bolygónak egy adott uralkodó fajtájú kövezete lesz -, itt a legtöbb ránk zúduló aszteroida ilyen lesz, de persze lesz mindegyiken 1-1 eltérő kósza hullám. A fegyvereink nevei nem véletlenül azok amik: a Kőzúzóval a köveket, a Jéghasítóval a jeget, az Aranyolvasztóval pedig az aranyat lőjük majd. Ellenkező esetben max. morzsolódni fog, mint a kutyasz@r, vagy csak több találat töri szét. Zöld, kriptonit-szerű kövekkel sokszor fogunk találkozni, ezek lesznek a legfontosabbak.- A játék egy “power up degradáló” rendszert alkalmaz: minél többet időzünk, annál rosszabbak lesznek a felvehető cuccok. Ha sebesen haladunk, esélyes lesz az extra hajók megjelenése, ezek idővel pajzzsá változnak, az pedig ponttá. Egy rövid táblázat jobban szemlélteti a helyzetet:Rock Crusher -> Gold Melter -> Ice Splitter -> Rock Crusher -> majd egy idő után Pont lesz belőle.Extra Ship -> Shield -> Fegyver -> Pont- Minden bolygó elején lesz egy bónusz aszteroida, ami sok összeragadt bónusz kőből áll. Ha egy kisebb kő érkezik, ami alatt egy 15-ös szám van, gyorsan semmisítsük meg. Ha ügyesek voltunk, esnek a következő darabok csökkenő számozással: az 1-es után pedig leesik a megérdemelt kincsesbánya.- Minden fegyver ereje 0-ról indul. Ezek után minden felvett fegyver power up 8%-ot dob az adott fajtájúra, egészen 100%-ig – innen a továbbiak felvétele overdriveot eredményez, 200%-os ideiglenes tűzerővel.- Az első bolygón érdemes a Rock Crushert tápolni, mert itt ezzel fogunk legjobban érvényesülni. Ha idő előtt kimaxoltuk, jöhet a Gold Melter, ugyanis a második bolygón aranyeső(hehe) lesz rendesen. A harmadiknál jég következik, ezután megint arany, és végül a sziklával domináló vegyes.- A legtöbb pontot Boost segítségével fogjuk bezsákolni, ilyenkor minden ezzel gyűjtött pont eggyel nagyobbat szoroz a felvett cumókon. Ehhez hozzájön még az alap szorzónk, ami halálmentesség esetén egészen 10-ig is felkúszhat Arcade módban.- A bizonytalanabbak hagyják a Boostot menekülési tervhez, vagy robbantsanak egyet. A bombákat viszont nem árt raktározni a Hard feletti fokozatokra. Hullámonként egy bombaszállító fog jönni, ezek két bombát hoznak és a harmadik legjobb dolog lesz.- A pajzs nagy kincs, ez a legfontosabb mentőövünk, utána a Boost jön a fentebb leírt specifikációk miatt, majd az előbb említett bomba.- Az 5 bolygó során 3-féle főellenséggel találkozhatunk, ezek eltérő taktikát igényelnek. Az első főellenség pl. egy repülő csészealj, a második egy kétkarú robot polip, utána a következő két bolygón ugyanezek jönnek ebben a sorrendben csak 2 darab. A legutolsó pedig maga az 5. bolygó, ezt egyedi módon a leérkező mobil rakétaállomások aktiválásával lehet bombázni, de ha nem vagyunk gyorsak és felnyitva marad egy kilövőállás oldalt is, akkor a rakétát ránk ereszti majd. Az első főellenségnél csak arra kell figyelni, hogy minél kevesebb aszteroida maradjon az érkezésénél, ugyanis nem teljes életcsíkkal érkezik, de a beszívott tárgyak után visszatölti azt. Az alap főellenségeknek 2 fázisa van: az elsőben ténylegesen sebezhetőek lesznek, míg a másodikban offenzívabb fokozatra kapcsolnak. A másodiknál választhatunk viszont, vagy kívül maradunk és a rakétáit kerüljük el és lőjük szét, vagy bemegyünk elé. Utóbbi esetben összecsukja karjait és egy gyűrűt formáz, bezárva minket. A külső rakéták, bár nem lesznek veszélyesek ránk nézve és sebezhetjük továbbra is, de a szűk helyen véletlenszerű pontokból lézereket fog lőni, ami a lassú reflexszel rendelkezőknek orosz rulettként fog hatni.- Az alapellenfelek leggyakrabban a színűkkel megegyező lövedékkel hamarabb megölhetőek. A további megfelelő taktikák kikísérletezése maradjon a játékosokra.[B]Végszó[/B]A játék mit sem kopott néhai fényéből, bár azt hittem, nem fog már úgy lekötni mint régen – de nagyobbat nem is tévedhettem volna! Ugyanolyan élvezettel nyomom most is 3 órán keresztül az Arcade módot, mint korábban. A trófeák közül az egyik nagy könnyítésen ment át: a HD részben 15 bombát kellett egyszerre birtokolni Bomber módban, itt azonban már csak 13-at kér. A többire is nehezebbként emlékeztem, többségük elsőre összejött, de legfeljebb 5 próbálkozás volt a húzósabb.Mindent összevetve a játék szinte hibátlan, az online multi hiánya fájó talán csak. Aki játszott a HD-val mindenképp szerezze be ezt is, de aki nem, az is![B]Fejlesztő: HousemarqueMegjelenés: 2015.02.11.Ár: 3990FtJátékosok száma: 2Kép: 720p, 1080i, 1080pHang: Dolby Digital 5.1 3D támogatás: vanMove támogatás: nincs Demo: nincsMéret: 2.3GB PSN feltöltőkártya: [A http://www.konzolokszervize.hu/productlist.php?platform=&name=playstation+network&searchtype=4]Konzolok Szervize[/A][/B]

10 hozzászólás

Hozzászólás

  1. 3D-je milyen? Jobb mint a SS HD-nek ps3on?

    • Engem inkább zavart a 3D benne, így csak kipróbálás erejéig ment. Igazából nem sok játékban tetszik a 3D úgy általánosságban, a Tekkennek pl. a frame/sec rovására megy.

  2. Late Boomer aaaaaaaaaaa, rémálmaimban jön elő, de meglett PS3-on. Nagyon durva trófea. Azt hiszem PS4-es verziót talán később egyszer, mindenesetre a leírást köszi! 🙂

  3. Legjobb cucc. Lassan meglesz. Bloodborn mellé.

  4. Ahogy megjelent egyből vettem. Visszahozta a PS3 korszakot. Anno rengeteget toltam.

  5. Ps Vitás megvan, az nagyon tetszett.